abonnement Unibet Coolblue
pi_84021420
Vraagje, kan je SRAM remmen combineren met Tiagra? Vindt die zwarte remmen wel tof namelijk, maar heb n shimano afgemonteerde fiets..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_84032191
"Verslag" van mijn eerste trainingswedstrijdje gisteren:

Met mijn voet waar zondag glas in was gekomen ging het toch goed en daarom besloot ik dan ook om toch te gaan rijden. Bij de inschrijving kreeg ik rugnummer 1 ( ) en na deze opgespeld te hebben ben ik eens een aantal rondjes warm gaan rijden op de baan. Voor de start werd ik er nog even uitgehaald door de organisatie omdat ik dus de eerste keer meefietste en werden nog even wat regeltjes uitgelegd: wat te doen bij een lekke band, hoe aflossen, etc.

De eerste 20 minuten is altijd een geneutraliseerde koers en daarna is het nog 40 minuten open.

De neutralisatie ging me goed af en ik kon makkelijk mee, er werd tegen de 45 km p/h gereden. Toen de koers open ging na 20 minuten, ging de snelheid ook wat omhoog. Er werd toen tussen de 47 en de 50 gereden. Dat kon ik de eerste tien minuten ook nog goed volgen, maar hierna werd het toch zwaarder om dit steeds te blijven rijden. Ik heb dit nog 5 minuten vol gehouden en ik brak toen er vooraan jongens wegreden en de snelheid werd opgeschroevd richting de 52, 53 per uur. Toen heb ik bovenin de baan een aantal rondjes rustig aan gereden en na een minuutje of 5 kon ik weer aanpikken bij het peloton, dat me toen al op 2 rondjes had gereden. Het peloton reed ondertussen weer rond de 47 km en ik kon weer aanpikken. Dit hield ik zo'n 10 minuutjes vol maar toen moest ik er weer af. Op dit moment waren 50 van de 60 minuten gereden en de laatste 10 minuten voor mij waren een combinatie van bovenin de baan rijden en als het peloton langs komt 1 à 2 rondjes meerijden.

Uiteindelijk kreeg ik complimenten van iedereen, aangezien ik de jongste was daar (16) en nog niet eens een jaar fiets. De andere renners waren allemaal in de leeftijd van 23-35 en er was nog een groep oudere gepensioneerde mannen die elke dag trainden, de 60+ers. Ook heb ik nog een bos bloemen gekregen omdat ik de jongste deelnemer was maar daarmee heb ik mama weer blij kunnen maken
De foto die gemaakt is van de winnaar bij de recreanten, winnaar bij de veteranen en mij komt ook nog in het zondagskrantje
Foto's van de rit komen als het goed is vanavond online en dan zal ik nog wel een mooie hier posten

al met al ben ik niet ontevreden over mijn 1e "wedstrijd", aangezien het helemaal niet slecht ging, zeker niet gezien het niveau-verschil en het leeftijdsverschil. Het doel was de neutralisatie bijhouden en daarna kijken hoe lang ik nog mee kon. Ik heb toch al mer dan de helft mee kunnen rijden zonder gelost te worden
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:13:40 #253
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84032400
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:24 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een slagje in mijn voorwiel (Zonda) Geen idee hoe dat erin komt.
Weer even langs mijn heldenfietsenmaker geweest.. Kwam aan om half 8, hij had meteen tijd.. band eraf, velg volledig recht gemaakt in hoogte én breedte.. toen talkpoeder (tip van het jaar!) in de band, band er weer op, lucht erin.. dan hoor de je band zichzelf "zetten", door het talkpoeder. En je rijdt veel minder snel lek omdat de binnenband ten opzichte van de buitenband kan bewegen. Kosten? ¤5,-
pi_84032802
Dat is een goede tip! Dat ga ik eens proberen.
Haters gonna hate.
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:42:23 #255
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84033022
Je binnenband kan dus mooi bewegen, en zal dus uitvlakken over hele oppervlak, waardoor hij er dus beter inzit.

Ook heb ik om mijn ventiel van de binnenband aan de binnenkant van de velg een soort plastic stukje gekregen, zodat je de binnenband niet bij het oppompen lek trekt aan het scherpe ijzer van de velg.


Lijkt op een discomuntje met een gat erin, en dan dun materiaal..
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:45:06 #256
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84033091
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:03 schreef 045represent het volgende:
"Verslag" van mijn eerste trainingswedstrijdje gisteren:

[..]

Wat een toffe ervaring! Ja het zijn behoorlijke snelheden wat er wordt gereden. Dat is wel even wat anders dan gewoon op de weg. Ik ben benieuwd naar de foto's. Als je dit nu al bij houdt en je gaat goed en gericht trainen moet je het nog wel ver kunnen schoppen!

Ik had gisteren geen goede dag. Zaterdag had ik een wedstrijd en zondag ben ik ook met volle bak een aantal heuveltjes opgereden en met 43 op de teller van Arnhem naar Amersfoort gereden en grotendeels kopwerk gedaan. Met maar 1 dag rust moest ik na 15 minuten koersen met een gemiddelde van 43 lossen. Goed we reden dan ook 50 continu. Uiteindelijk 3 keer gelapt door de kopgroep, 2 keer door het peloton toch maar weer besloten om mee te rijden en toch de training af te maken. Nu even een paar dagen niet fietsen, even de benen laten herstellen en aansterken. Zaterdag weer een wedstrijd in Ochten.
Superhero to the rescue!
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:01:19 #257
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84033500
Superher0, waar blijven de foto's van je Felt?
  FOK!fotograaf woensdag 14 juli 2010 @ 10:05:14 #258
73911 ultra_ivo
pi_84033597
Goed gereden 045. De baan is meer een klassieke wielerbaan rondom de Schaatsbaan (voor diegenen die Geleen niet kennen). Ik denk dat een deel van de mannen waar je tegen moest koersen dezelfden zijn waar ik vele winters mee op het ijs gereden heb.
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:07:52 #259
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_84033679
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:42 schreef Oksel het volgende:
Je binnenband kan dus mooi bewegen, en zal dus uitvlakken over hele oppervlak, waardoor hij er dus beter inzit.

Ook heb ik om mijn ventiel van de binnenband aan de binnenkant van de velg een soort plastic stukje gekregen, zodat je de binnenband niet bij het oppompen lek trekt aan het scherpe ijzer van de velg.


Lijkt op een discomuntje met een gat erin, en dan dun materiaal..
Zit er bij een racefiets dan geen lint aan de binnenkant van de velg? Ik rijd mijn kilometers op een hybride, waar dit wel gewoon is.
pi_84033775
Dit is misschien niet helemaal het goede topic. Maar ik zoek ook een fiets om redelijk sportief te gaan fietsen, maar die ik ook gewoon voor dagelijks gebruik kan gebruiken.

Nu zit ik aan ziets te denken:

http://www.cannondale.com(...)S-Bad-Boy-Ultra-700C

Alleen vind ik die een beetje aan de duren kant. Wat zijn merken/types die nog meer van dit soortgelijke fietsen verkopen. Het moet een beetje tussen een racefiets en een mountainbike inzitten. Iemand enig idee?
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:11:37 #261
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84033782
Ik heb een velg zonder velglint.. Omdat de spaken aan de buitenkant van de velg zitten heb ik dus een gladde binnenkant van mijn velg en dus geen lint nodig!
pi_84034061
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:37 schreef guitarguru het volgende:
Dit is verhelderend. Zo lijkt het niet al te moeilijk.....


Ok ik snap wat ik moet doen nu, maar ik snap het schroefje niet :S
Hij kan m met een schroevendraaier aandraaien, maar bij mij zijn het geen schroefjes, dus wat moet ik dan gebruiken om m aan te draaien? Met n inbussleutel lukt t ook al niet...
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:35:02 #263
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84034612
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:01 schreef Oksel het volgende:
Superher0, waar blijven de foto's van je Felt?
Staat nog bij de fietsenmaker. Wachten is op de wielen en de pedalen. Beetje mazzel heb ik hem morgen en anders zaterdag.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:19 schreef BraveDribbel het volgende:

[..]

Ok ik snap wat ik moet doen nu, maar ik snap het schroefje niet :S
Hij kan m met een schroevendraaier aandraaien, maar bij mij zijn het geen schroefjes, dus wat moet ik dan gebruiken om m aan te draaien? Met n inbussleutel lukt t ook al niet...
Schroefjes moet je van afblijven. Dat is zoals Wombcat al zei om de derailleur te fixeren op de maximale positie zodat deze niet je spaken binnen schakelt of buiten je cassette. Aan de kabel die naar je derailleur loopt zit een hoedje, deze kun je draaien. vaak is een of 2 slagen voldoende.
Superhero to the rescue!
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:35:39 #264
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84034634
Is dit misschien een mooie beginnersfiets?

http://fietsen-brommers.m(...)ruimingsprijzen.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Marurk op 14-07-2010 10:55:59 ]
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:40:51 #265
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84034844
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:35 schreef Marurk het volgende:
Is dit misschien een mooie beginnersfiets?

http://fietsen-brommers.m(...)ruimingsprijzen.html
Als je er op past.. zijn hele kleine / grote frames..
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:42:41 #266
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84034910
Die eerste is 58 cm. Valt wel mee toch?
Maar "Massi" zegt me niet zo veel. Zegt jou dat wat meer?
De fiets is wel geheel carbon en volgens mij geheel Ultegra afgemonteerd...
  woensdag 14 juli 2010 @ 10:44:48 #267
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84034981
Fietsenmaker mailde net, de wielen die ik op het oog had zijn niet op voorraad. Hij gaat nu kijken naar leenwielen zodat ik zaterdag de fiets op kan halen.
Superhero to the rescue!
pi_84035458
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:35 schreef Superher0 het volgende:

Schroefjes moet je van afblijven. Dat is zoals Wombcat al zei om de derailleur te fixeren op de maximale positie zodat deze niet je spaken binnen schakelt of buiten je cassette. Aan de kabel die naar je derailleur loopt zit een hoedje, deze kun je draaien. vaak is een of 2 slagen voldoende.
Ok ik zal mn probleem nog eens uitleggen. Als ik op mn binnenblad zit, dan kan ik m achter niet op het grootste kransje (lichtste versnelling dus) krijgen. Als ik daar naar schakel, dan schiet hij meteen terug op het een-na-grootste kransje. De enige manier waarop ik dit kan voorkomen, is door mijn remhendel ingedrukt te houden tijdens de klim, maar dit is niet de bedoeling natuurlijk.

Moet ik dan niet aan dat schroefje komen om dit op te lossen?
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:03:26 #269
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84035648
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:58 schreef BraveDribbel het volgende:

[..]

Ok ik zal mn probleem nog eens uitleggen. Als ik op mn binnenblad zit, dan kan ik m achter niet op het grootste kransje (lichtste versnelling dus) krijgen. Als ik daar naar schakel, dan schiet hij meteen terug op het een-na-grootste kransje. De enige manier waarop ik dit kan voorkomen, is door mijn remhendel ingedrukt te houden tijdens de klim, maar dit is niet de bedoeling natuurlijk.

Moet ik dan niet aan dat schroefje komen om dit op te lossen?
Klinkt als probleem van je kabel. Als het de schroefjes zijn zou je niet eens op de grootste krans komen, en dit kun je wel, door je remgreep vast te houden. Klinkt dus als je kabel. Kabel kan vuil zijn, te strak of juist te los zijn. Beetje fietsenmaker doet dit in een hand omdraai en vaak voor een prikkie of zelfs gratis.
Superhero to the rescue!
pi_84035738
@ 045: Knap gereden hoor!

@SkollZwaar09: SRAM en Shimano zijn volledig uitwisselbaar. Gaat wel werken dus
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:06:47 #271
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84035791
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:42 schreef Marurk het volgende:
Die eerste is 58 cm. Valt wel mee toch?
Maar "Massi" zegt me niet zo veel. Zegt jou dat wat meer?
De fiets is wel geheel carbon en volgens mij geheel Ultegra afgemonteerd...
Naam op het frame is niet heel erg belangrijk. SHIMANO R500A WIELSET = rommel. Verder zit er volgens de advertentie Shimano Ultegra 6600 op die fiets. Nieuwe fietsen met ultegra worden op dit moment afgemonteerd met 6700 en tussen de 6600 en 6700 versie zit nog de SL 6650. Oftewel heel erg nieuw is dit niet.

@ 045: Held Knap gedaan kerel!
.
pi_84037387
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef Yankee het volgende:

[..]

Nieuwe fietsen met ultegra worden op dit moment afgemonteerd met 6700 en tussen de 6600 en 6700 versie zit nog de SL 6650. Oftewel heel erg nieuw is dit niet.

Niet heel erg nieuw, maar wel gewoon prima spul.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:06:00 #273
130803 Gripper
Get a grip
pi_84041155
Mede door de prima prestaties van Geesink en Menchov gisteren, en ook omdat ik me zo naakt voelde zonder oranje kleding om mn lijf, heb ik gisteren toch maar eens een rabo pakje gekocht. Nu in de aanbieding bij decathlon, de complete set shirt= broek voor 95 ¤.

Altijd leuk als je in het buitenland aan het fietsen bent
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_84041277
Ik vind het Rabopak om eerlijk te zijn niet mooi.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_84041865
Het pak van Caisse daarentegen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')