Weer even langs mijn heldenfietsenmaker geweest..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:24 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een slagje in mijn voorwiel (Zonda)Geen idee hoe dat erin komt.
Wat een toffe ervaring! Ja het zijn behoorlijke snelheden wat er wordt gereden. Dat is wel even wat anders dan gewoon op de weg. Ik ben benieuwd naar de foto's. Als je dit nu al bij houdt en je gaat goed en gericht trainen moet je het nog wel ver kunnen schoppen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:03 schreef 045represent het volgende:
"Verslag" van mijn eerste trainingswedstrijdje gisteren:
[..]
Zit er bij een racefiets dan geen lint aan de binnenkant van de velg? Ik rijd mijn kilometers op een hybride, waar dit wel gewoon is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:42 schreef Oksel het volgende:
Je binnenband kan dus mooi bewegen, en zal dus uitvlakken over hele oppervlak, waardoor hij er dus beter inzit.
Ook heb ik om mijn ventiel van de binnenband aan de binnenkant van de velg een soort plastic stukje gekregen, zodat je de binnenband niet bij het oppompen lek trekt aan het scherpe ijzer van de velg.
Lijkt op een discomuntje met een gat erin, en dan dun materiaal..
Ok ik snap wat ik moet doen nu, maar ik snap het schroefje niet :Squote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:37 schreef guitarguru het volgende:
Dit is verhelderend. Zo lijkt het niet al te moeilijk.....
Staat nog bij de fietsenmaker. Wachten is op de wielen en de pedalen. Beetje mazzel heb ik hem morgen en anders zaterdag.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:01 schreef Oksel het volgende:
Superher0, waar blijven de foto's van je Felt?
Schroefjes moet je van afblijven. Dat is zoals Wombcat al zei om de derailleur te fixeren op de maximale positie zodat deze niet je spaken binnen schakelt of buiten je cassette. Aan de kabel die naar je derailleur loopt zit een hoedje, deze kun je draaien. vaak is een of 2 slagen voldoende.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:19 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Ok ik snap wat ik moet doen nu, maar ik snap het schroefje niet :S
Hij kan m met een schroevendraaier aandraaien, maar bij mij zijn het geen schroefjes, dus wat moet ik dan gebruiken om m aan te draaien? Met n inbussleutel lukt t ook al niet...
Als je er op past.. zijn hele kleine / grote frames..quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:35 schreef Marurk het volgende:
Is dit misschien een mooie beginnersfiets?
http://fietsen-brommers.m(...)ruimingsprijzen.html
Ok ik zal mn probleem nog eens uitleggen. Als ik op mn binnenblad zit, dan kan ik m achter niet op het grootste kransje (lichtste versnelling dus) krijgen. Als ik daar naar schakel, dan schiet hij meteen terug op het een-na-grootste kransje. De enige manier waarop ik dit kan voorkomen, is door mijn remhendel ingedrukt te houden tijdens de klim, maar dit is niet de bedoeling natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:35 schreef Superher0 het volgende:
Schroefjes moet je van afblijven. Dat is zoals Wombcat al zei om de derailleur te fixeren op de maximale positie zodat deze niet je spaken binnen schakelt of buiten je cassette. Aan de kabel die naar je derailleur loopt zit een hoedje, deze kun je draaien. vaak is een of 2 slagen voldoende.
Klinkt als probleem van je kabel. Als het de schroefjes zijn zou je niet eens op de grootste krans komen, en dit kun je wel, door je remgreep vast te houden. Klinkt dus als je kabel. Kabel kan vuil zijn, te strak of juist te los zijn. Beetje fietsenmaker doet dit in een hand omdraai en vaak voor een prikkie of zelfs gratis.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:58 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Ok ik zal mn probleem nog eens uitleggen. Als ik op mn binnenblad zit, dan kan ik m achter niet op het grootste kransje (lichtste versnelling dus) krijgen. Als ik daar naar schakel, dan schiet hij meteen terug op het een-na-grootste kransje. De enige manier waarop ik dit kan voorkomen, is door mijn remhendel ingedrukt te houden tijdens de klim, maar dit is niet de bedoeling natuurlijk.
Moet ik dan niet aan dat schroefje komen om dit op te lossen?
Naam op het frame is niet heel erg belangrijk. SHIMANO R500A WIELSET = rommel. Verder zit er volgens de advertentie Shimano Ultegra 6600 op die fiets. Nieuwe fietsen met ultegra worden op dit moment afgemonteerd met 6700 en tussen de 6600 en 6700 versie zit nog de SL 6650. Oftewel heel erg nieuw is dit niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:42 schreef Marurk het volgende:
Die eerste is 58 cm. Valt wel mee toch?
Maar "Massi" zegt me niet zo veel. Zegt jou dat wat meer?
De fiets is wel geheel carbon en volgens mij geheel Ultegra afgemonteerd...
Niet heel erg nieuw, maar wel gewoon prima spul.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nieuwe fietsen met ultegra worden op dit moment afgemonteerd met 6700 en tussen de 6600 en 6700 versie zit nog de SL 6650. Oftewel heel erg nieuw is dit niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |