Dat klinkt lastig, maar dat is het niet. Je hebt 'm vrij snel door.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:17 schreef fespo het volgende:
hoe gaat het koppelen eigenlijk?
moet je deze rustig oplaten komen of kan je die gewoon in 1x los laten en gas geven?
oja en dit las ik nog ergens anders![]()
wtf dat lijkt mij lastig.
klein tikje naar boven = vrij
groot tikje naar boven = 2e versnelling
duurt nog een maandje denk ik, maar zal ik doenquote:Op zondag 11 juli 2010 11:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
zoals velen het al voor getypt.
Ga gewoon naar de proefles!..
En laat ons weten of je al heeft gedaan.
Ik pas geleden nog; heel eng, en niet voor herhaling vatbaarquote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:47 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik ben ooit bijna in slaap gevallen op de motorWas 5 uur s'nachts ofzo. Ik deed mijn ogen open en zat een halve meter van de vangrail af.......
Koppeling werkt in principe hetzelfde als een auto, je moet alleen wat voorzichtiger ermee omgaan. Je rijdt immers maar op 2 wielen.. Je merkt het duidelijk wanneer je schakelt, de hendel geeft een duidelijk voelbare klik af.quote:Op zondag 11 juli 2010 10:17 schreef fespo het volgende:
hoe gaat het koppelen eigenlijk?
moet je deze rustig oplaten komen of kan je die gewoon in 1x los laten en gas geven?
oja en dit las ik nog ergens anders![]()
wtf dat lijkt mij lastig.
klein tikje naar boven = vrij
groot tikje naar boven = 2e versnelling
loop je nou te zeiken op mijn baggerslechte gramma, of op het feit dat ik een opgevoerde schakelbrommer rijdt?quote:
In 1 keer loslaten lijkt me niet handig; dan schiet je weg. Gewoon, net als in de auto, vloeiend dus, alleen dan met je hand. De eerste versnelling is naar beneden, als je een half tikje omhoog geeft is'ie in zijn vrij, een flink tikje naar boven is in zijn 2. Maar dat moet je eigenlijk gewoon ervaren. Dat is niet uit te leggen. Als je het eenmaal doet, dan zie je vanzelf hoe makkelijk het werkt. Je hoort en voelt het namelijk ook heel goed aan je motor of'ie in zijn vrij staat of 2e versnelling. De vrij voelt en hoort anders dan de 2. Maar dat is bij de auto ook. Als je kunt autorijden, zonder bij het schakelen naar je pook te moeten kijken, kun je ook motorrijdenquote:Op zondag 11 juli 2010 10:17 schreef fespo het volgende:
hoe gaat het koppelen eigenlijk?
moet je deze rustig oplaten komen of kan je die gewoon in 1x los laten en gas geven?
oja en dit las ik nog ergens anders![]()
wtf dat lijkt mij lastig.
klein tikje naar boven = vrij
groot tikje naar boven = 2e versnelling
Eng he. Mensen (lees automobilisten) snappen niet dat dat kan. Als je lang motorrijdt kan dat ja. Je kunt dan in slaap vallen onder het rijden. En zo heb ik een jongeman van 30 jaar leren kennen, die na het in slaap vallen halfzijdig verlamd en blind was en hersenbeschadiging had. Was met een gangetje van 30 frontaal op een lantaarnpaal gereden omdat'ie in slaap was gevallen en de bocht dus niet namquote:Op zondag 11 juli 2010 12:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik pas geleden nog; heel eng, en niet voor herhaling vatbaar
TS : gewoon een proeflesje nemen, desnoods 2.. ik zou niet aan een schekalbrommer beginnen, domweg omdat het verschil te groot is ..
Het feit dat je denkt dat je met een opgevoerde schakelbrommer mee kunt komen met een motorquote:Op zondag 11 juli 2010 23:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
loop je nou te zeiken op mijn baggerslechte gramma, of op het feit dat ik een opgevoerde schakelbrommer rijdt?
LOL, als dat regelmatig het geval is zou ik een andere rijschool zoeken.quote:
dat heb je zo onder de kniequote:Op zondag 11 juli 2010 10:17 schreef fespo het volgende:
hoe gaat het koppelen eigenlijk?
moet je deze rustig oplaten komen of kan je die gewoon in 1x los laten en gas geven?
oja en dit las ik nog ergens anders![]()
wtf dat lijkt mij lastig.
klein tikje naar boven = vrij
groot tikje naar boven = 2e versnelling
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |