Schakelen met je linkervoet, tikje naar beneden in zn een, de rest steeds een tikje omhoog.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:24 schreef Oksel het volgende:
En wat is "normaal" ?
Precies. Na 1 les weet je precies hoeveel (of weinig) moeite je hebt met schakelen en of motorrijden wat voor je is.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:35 schreef iFries het volgende:
Waarom neem je niet gewoon een proefles? Auto heb je al, dus je hoeft niet eerst je theorie te halen
Als je motorrijles neemt, terwijl je al autobewijs heeft.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:35 schreef iFries het volgende:
Waarom neem je niet gewoon een proefles? Auto heb je al, dus je hoeft niet eerst je theorie te halen
nee hoorquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Als je motorrijles neemt, terwijl je al autobewijs heeft.
Moet je alsnog een motor theorie halen voordat je verder gaat!.
beetje krom maja.
zie http://www.cbr.nl/1094.pp
zie http://www.cbr.nl/1094.ppquote:Heeft u nog geen theoriecertificaat A, maar wel een geldig rijbewijs B of een militair theoriecertificaat A, dan mag u wél met de praktijkopleiding (rijlessen) beginnen. Ook het praktijkexamen voertuigbeheersing kan dan worden afgelegd.
Ja duhquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
voor de gewone lessen ja.
Bij de examen citeer ik uit zelfde site "U moet het theoriecertificaat A voor aanvang van het examen AVD aan de examinator laten zien, samen met enkele andere documenten."
juistquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Schakelen met je linkervoet, tikje naar beneden in zn een, de rest steeds een tikje omhoog.
Ik weet nog dat ik mijn Tomosje voor het eerst mee naar huis nam; ik heb de hele weg in zijn 1 gereden want het lukte me echt nietquote:
Dat gekke spul onder me helpt me er ook van om in slaap te vallen, komt zo hard aanquote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:54 schreef childintime het volgende:
Maar idd, nu ik er even over nadenk; motorijden is meer een samenspel tussen je handen en voeten. Veel meer dan autorijden. Je stuurt met je handen (en lichaam natuurlijk), maar moet dus ook met je handen ontkoppelen, remmen, gas geven. Het is gewoon veel minder passief dan autorijden. Toen ik na 5 jaar ging autorijden had ik echt moeite niet in slaap te vallen in de auto, voor m'n gevoel deed ik niets en daarbij nog eens het feit dat je zo laag zit en weinig overzicht over het verkeer hebt; ik vond het helemaal niets en voelde me heel onveilig in de auto.
Ik ben ooit bijna in slaap gevallen op de motorquote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat gekke spul onder me helpt me er ook van om in slaap te vallen, komt zo hard aan
dat krijg je hé met die moderne auto's daar krijg ik ook altijd slaap in. in een oudje niet.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:54 schreef childintime het volgende:
Maar idd, nu ik er even over nadenk; motorijden is meer een samenspel tussen je handen en voeten. Veel meer dan autorijden. Je stuurt met je handen (en lichaam natuurlijk), maar moet dus ook met je handen ontkoppelen, remmen, gas geven. Het is gewoon veel minder passief dan autorijden. Toen ik na 5 jaar ging autorijden had ik echt moeite niet in slaap te vallen in de auto, voor m'n gevoel deed ik niets en daarbij nog eens het feit dat je zo laag zit en weinig overzicht over het verkeer hebt; ik vond het helemaal niets en voelde me heel onveilig in de auto.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:38 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik mijn Tomosje voor het eerst mee naar huis nam; ik heb de hele weg in zijn 1 gereden want het lukte me echt nietUiteindelijk heeft m'n broer me de volgende dag uitgelegd hoe het moest.....
Toen ik later motor reed, had ik zelfs een kennis die een automaat had want ze kon niet schakelen, dat vond ik echt het toppunt!
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:47 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik ben ooit bijna in slaap gevallen op de motorWas 5 uur s'nachts ofzo. Ik deed mijn ogen open en zat een halve meter van de vangrail af.......
Joh, dat heb je zo voor elkaar! Gewoon lessen! Geen brommer...quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:13 schreef Maarten1 het volgende:
ik (25) wil graag m'n motor rijbewijs halen. Ik heb geen ervaring met motoren of met brommers. helemaal niks. Alleen met de auto en de fiets.
ik zit eraan te denken om een schakelbrommer te kopen, dan kan ik een beetje goedkoop oefenen. Verder wil ik kijken of hij niet na een maand in de schuur verdwijnt.
Ik snap ook wel dat er een groot vershil is tussen een brommer en een motor (regels en ), maar een brommer lijkt er iig een stuk meer op dan een auto
is dit idd een goed idee?
zo ja:
waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Dat heb ik dus zodra ik op een scooter (voor m'n werk) rijquote:Op vrijdag 9 juli 2010 01:54 schreef childintime het volgende:
Maar idd, nu ik er even over nadenk; motorijden is meer een samenspel tussen je handen en voeten. Veel meer dan autorijden. Je stuurt met je handen (en lichaam natuurlijk), maar moet dus ook met je handen ontkoppelen, remmen, gas geven. Het is gewoon veel minder passief dan autorijden. Toen ik na 5 jaar ging autorijden had ik echt moeite niet in slaap te vallen in de auto, voor m'n gevoel deed ik niets en daarbij nog eens het feit dat je zo laag zit en weinig overzicht over het verkeer hebt; ik vond het helemaal niets en voelde me heel onveilig in de auto.
Jaquote:
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 02:47 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik ben ooit bijna in slaap gevallen op de motorWas 5 uur s'nachts ofzo. Ik deed mijn ogen open en zat een halve meter van de vangrail af.......
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 01:07 schreef Yreal het volgende:
Binnen kan je prima meekomen op 50 en 80 wegen ( ja i know![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |