oew das nog best veelquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:07 schreef Haque het volgende:
misschien heb je hier wat aan: http://cgi.ebay.nl/Vintag(...)ration-/330422591828
Is 330euro geboden voor een fiets die nog wat moet worden opgeknapt en de jouwe ook zo te lezen.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:07 schreef Haque het volgende:
misschien heb je hier wat aan: http://cgi.ebay.nl/Vintag(...)ration-/330422591828
Is 330euro geboden voor een fiets die nog wat moet worden opgeknapt en de jouwe ook zo te lezen.
Morgen de fiets maar even napluizen op stickers, maten en data zodat ik wat meer te weten komquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:07 schreef Haque het volgende:
misschien heb je hier wat aan: http://cgi.ebay.nl/Vintag(...)ration-/330422591828
Is 330euro geboden voor een fiets die nog wat moet worden opgeknapt en de jouwe ook zo te lezen.
Staat alleen maar 'Campagnolo Brev Int.' op.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:04 schreef Oksel het volgende:
Tandwielen zien er nog aardig uit![]()
Wat voor campa remmen?
Nee hij staat gruwelijk in de weg, ik ben niet zo'n wielrenner en ik kan het geld goed gebruiken, bijv. voor een mooi videostatief (manfrotto/sachtler/gitzo) met fluid balhoofd.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:55 schreef Cyclonist het volgende:
Oude colnago's, concorde's en pinarello's zijn altijd nog wel wat waard, ik zou hem zelf houden en opknappen
Nee, even serieusquote:Op maandag 12 juli 2010 19:06 schreef ellevehC86 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat frame, de "S4" is gemaakt in opdracht van Eddy Merkx, ik heb even een half uurtje op internet gezocht en de "S4" staat voor het diamantachtige profiel van het frame, deze is gemaakt omdat Eddy Merkx het de normale SLX te flexibel vond.
De S4 is dus een stapje specialer vanwege haar stuggere frame.
Gelukkig zijn er een hoop oldtimerliefhebbers, al dan niet fietsen.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:06 schreef Palomar het volgende:
anders kopen ze wel een nieuwe (voor 400-500 heb je al een nieuwe). Heb je ook meteen meer versnellingen, shifters op het stuur e.d.
http://www.bikeforums.net/archive/index.php/t-107158.htmlquote:Op dinsdag 13 juli 2010 01:26 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Nee, even serieusHeb je daar een bron van?
[..]
Gelukkig zijn er een hoop oldtimerliefhebbers, al dan niet fietsen.
quote:sorry, I was ridiing all day in Brooklyn looking for some hipsters on track bikes to ride with. (ducks for cover). then I thought I came upon one when I realized it was just a reflection in the mirror;)
It's Columbus exclusive Gilco Design tubing for Colnago. This is the supposed story of how it came about:
It is known; however, that the current trademark Gilco tubing used by Colnago, in which the main tubes are sort of diamond-shaped instead of round resulted from Merckx's opinion that Colnago's frames did not descend well. Comparing them to DeRosa's, Merckx felt the Colnago to be too flexible.
Upon hearing this, Ernesto set about remedying the problem, even though it was the only complaint he had heard regarding his frames' performance.
But if Eddy Merckx feels your bike is too flexible, you should heed the advice and make changes. Colnago did not want to add weight to the bike design he had worked hard to lighten, so he decided to increase the torsional rigidity without adding weight.
With some work using an ordinary shop mandrel on normal round tubes, he flattened all four sides of the tubes to decrease flexibility under pedalling forces, and unknowingly produced his future trademark.
For many years now, Columbus has drawn the diamond-shaped tubes to Colnago's specification, and two decades of racing have proven the merits of the idea. The resulting frame is light, stiff and offers a compliant ride quality, all of the attributes of a great race bike.
In my honest opinion of riding this bike for the last month, I have to say that this is the sickest ride.
Torsional stiffness yet super plush and compliant. It's all true. F.F.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |