abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83756130
Vandaag zijn op de verschillende nieuwsuitzendingen beelden te zien over hoe NL de winst in de halve finale viert.
De grote menigte op het museumplein, stadionfakkels, bier door de lucht, vuurwerk en muziek.

Heeft iemand een idee hoe dit leeft in Duitsland / Spanje en hoe het daar geviert word.

Kijtk de wereld vol ongeloof naar de NL beelden, of is dit soort feestjes ook in het buitenland heel normaal?
pi_83756194
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:54 schreef steekproef het volgende:
Vandaag zijn op de verschillende nieuwsuitzendingen beelden te zien over hoe NL de winst in de halve finale viert.
De grote menigte op het museumplein, stadionfakkels, bier door de lucht, vuurwerk en muziek.

Heeft iemand een idee hoe dit leeft in Duitsland / Spanje en hoe het daar geviert word.

Kijtk de wereld vol ongeloof naar de NL beelden, of is dit soort feestjes ook in het buitenland heel normaal?
In Duitsland hebben ze ook op veel plaatsen schermen staan. Spanje zou ik het niet weten
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:56:45 #3
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_83756215
in Duitsland hebben ze ook grote schermen e.d. Is al een paar keer voorbijgekomen bij de NOS
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_83756349
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:56 schreef Salamando het volgende:
in Duitsland hebben ze ook grote schermen e.d. Is al een paar keer voorbijgekomen bij de NOS
maar goed wat ik me dan weer afvraag...zijn ze ook zo actief in zuid afrika...zoals de nederlanders
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:02:06 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83756387
Sfeer op het museumplein was lekker gister, hoewel er wel flink gescoord moest worden wilde de menigte een beetje los komen. Kan me niet voorstellen dat dat in andere landen anders is met de grote schermen aldaar.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_83756393
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:00 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

maar goed wat ik me dan weer afvraag...zijn ze ook zo actief in zuid afrika...zoals de nederlanders
Ook daar staan schermen en is sprake van algehele WK-gekte. In ieder geval in de speelsteden.
pi_83756580
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:54 schreef steekproef het volgende:

Het komt ook veel voor in andere landen.

Hier effe een voorbeeldje, Seoul tijdens de wedstrijd Zuid Korea - Griekenland:

There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_83756716
In Duitsland zijn massale bijeenkomsten rond de wedstrijden, daar verbleekt het Museumplein bij.
pi_83756720
http://www.fanmeile.de/
De Fanmeile in Berlijn.

Kan het Museumplein nog wat van leren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:12:31 #10
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_83756782
In Duitsland loopt bijna niemand in de kleuren van de vlag of in het wit.
pi_83756825
Je zag laatst ook beelden uit Brazilië, waar ook een gigantisch plein vol stond. Net als in Zuid-Korea. Het zijn mooie beelden, maar wereldwijd kent men dit wel.
pi_83756904
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:12 schreef onderjas het volgende:
Je herkent ze bijna niet als Duitse fans.

(EK08...ssst)
pi_83756926
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:14 schreef Urquhart het volgende:
Je zag laatst ook beelden uit Brazilië, waar ook een gigantisch plein vol stond. Net als in Zuid-Korea. Het zijn mooie beelden, maar wereldwijd kent men dit wel.
Noord-Korea was ook gezellig.
pi_83757090
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:16 schreef Rectum het volgende:

[..]

Noord-Korea was ook gezellig.
Noord-Korea is gewoon de eindbaas met dit soort massa-bijeenkomsten
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:21:43 #15
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_83757111
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:16 schreef MrJones het volgende:

[..]

Je herkent ze bijna niet als Duitse fans.

[ afbeelding ]

(EK08...ssst)
Minder dan in Nederland. Geloof me.
pi_83757119
Dat massaal kijken op grote pleinen heeft Nederland juist overgenomen van andere landen, toch?
pi_83757536
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:10 schreef spijkerbroek het volgende:
De Fanmeile in Berlijn.

Klopt, ik was zaterdag in Berlijn en in die straat stonden een miljoen mensen.
Zowiezo veeeeel beter geregeld en vriendelijker. Iedereen werd wel gefouilleerd dus vuurwerk kreeg je niet mee naar binnen.

Voor de rest staat er op elk plein in Berlijn een kroeg met een groot scherm buiten of heeft elke kroeg een terras met op zijn minst een 40" LCD tv.
Maar ik sta op het museum komende zondag :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sam_Raimi op 07-07-2010 11:43:20 ]
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:35:59 #18
240618 Micson
The lonely stoner
pi_83757598
- nee -

[ Bericht 47% gewijzigd door Happel op 07-07-2010 16:14:52 ]
pi_83757765
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:12 schreef onderjas het volgende:
Heel Berlijn staat te springen. Zowiezo heeft bijna iedereen vlaggen op of aan de auto, veel Duitse shirts met of zonder vlag. Mensen met een Duitse flag op een stok. Huizen en kroegen versiert met de Duitse kleuren.
Maar dit was afgelopen weekend dus ik weet niet hoe het nu is.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_83758011
Er zijn in het buitenland ongetwijfeld talloze pleinen waar het leuker is dan op dat drooggelegde 538-plein in Amsterdam.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_83759817
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:47 schreef Treinkopper het volgende:
Er zijn in het buitenland ongetwijfeld talloze pleinen waar het leuker is dan op dat drooggelegde 538-plein in Amsterdam.
Idd, en stel dat die huldiging gaat plaatsvinden zal het ook wel weer zo'n Heineken, 538-feestje worden
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:36:59 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83760097
Je kan gewoon je eigen bier meenemen naar het museumplein?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_83760196
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:35 schreef Micson het volgende:
In Duitsland komen ze bij zulke evenementen inderdaad ook altijd massaal bij elkaar

[ afbeelding ]
!
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:39:42 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83760219
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:47 schreef Treinkopper het volgende:

Er was gewoon alcoholverkoop bij de stands van 538 hoor
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:41:48 #25
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_83760318
Er was trouwens echt een fail op het museumplein, iedereen begon keihard te juichen rond de 93'ste minuut en al het vuurwerk ging af met keiharde muziek. Alleen was het niet afgelopen
  woensdag 7 juli 2010 @ 12:42:33 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83760361
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:41 schreef Sala-adin het volgende:
Er was trouwens echt een fail op het museumplein, iedereen begon keihard te juichen rond de 93'ste minuut en al het vuurwerk ging af met keiharde muziek. Alleen was het niet afgelopen

Sja, dat had echt iedereen, overal, dus ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Get woke, go broke!
pi_83760458
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:40 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

Heel Berlijn staat te springen. Zowiezo heeft bijna iedereen vlaggen op of aan de auto, veel Duitse shirts met of zonder vlag. Mensen met een Duitse flag op een stok. Huizen en kroegen versiert met de Duitse kleuren.
Maar dit was afgelopen weekend dus ik weet niet hoe het nu is.
Dit. Was van het weekend ook weer in Duitsland en die lui zijn echt fanatiek. Zag trouwens ook een paar vlaggen van grote landen (Duitsland, Nederland, Portugal etc) naast elkaar staan. Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_83761542
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:44 schreef Silv het volgende:

[..]

Dit. Was van het weekend ook weer in Duitsland en die lui zijn echt fanatiek. Zag trouwens ook een paar vlaggen van grote landen (Duitsland, Nederland, Portugal etc) naast elkaar staan. Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren.
Ze hebben het ook over die traum finale, NL vs D.

Die "grappige" foto van Adolf H hierboven doet de Duitsers van nu geen recht.
pi_83762074
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:36 schreef Ryon het volgende:
Je kan gewoon je eigen bier meenemen naar het museumplein?
Hier ben ik ivm zondag ook wel benieuwd naar! Hoe werkt dat daar?
pi_83762137
Finaluuuuuuuuuu oooohh oooh
pi_83762152
In dld zie je ook veel meer auto's met Duitse vlaggen eraan en veel huizen waar de vlag hangt.
pi_83763566
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:25 schreef ohnikua het volgende:

[..]

Hier ben ik ivm zondag ook wel benieuwd naar! Hoe werkt dat daar?
Het plein is niet afgezet en je ziet iedereen slepen met alles wat in fles krat of blik verkocht wordt. Glas plastic of karton maakt geen ene moer uit. Tenminste, dat was gister zo.
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:18:19 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_83764243
En toch ga ik liever niet kijken op het Museumplein. Teveel van die sfeersupporters die het weinig boeit of we wel of niet winnen en die denken dat Sar nog op doel staat, maar wel helemaal uitgedost zijn in het Oranje.

En ik vraag me af hoe goed je het daar kunt zien.
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:19:01 #34
240618 Micson
The lonely stoner
pi_83764273
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

hahahaha
lache man

Dank voor de erkenning jongens, vond 'm zelf ook erg goed
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:19:44 #35
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_83764308
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:35 schreef Micson het volgende:
In Duitsland komen ze bij zulke evenementen inderdaad ook altijd massaal bij elkaar

[ afbeelding ]
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:20:04 #36
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_83764326
In Seoel (Zuid-Korea) kunnen ze er ook wat van:
Wie dit leest is alfabeet.
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 14:23:11 #37
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_83764475
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:10 schreef spijkerbroek het volgende:
De Fanmeile in Berlijn.

Inderdaad. Heb ook beelden van massale bijeenkomsten in Brazilië en Uruguay gezien, en "zelfs" in Bratislava was de binnenstad helemaal volgelopen toen Nederland tegen Slowakije speelde.

Het ziet er best sfeervol uit hoor, dat Museumplein. Maar de gedachte van TS dat het weleens iets heel bijzonders zou kunnen zijn klopt niet. Het is eigenlijk vrij klein van opzet.
Maar goed, we denken weleens vaker dat Amsterdam heel wat is, vooral de mensen die er wonen. Maar zelfs steden als Stockholm, Belgrado, Brussel en Budapest zijn al groter dan A'dam, om nog maar niet te beginnen over de écht grote hoofdsteden zoals Londen, Parijs en Berlijn.
Dus: leuk dat Museumplein, maar op wereldschaal kneuterig. Geeft niet, groter is niet altijd beter.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_83764721
Gister naar het Museumplein geweest, was erg gezellig maar mij eigenlijk ook wat te druk. De helft van de wedstrijd missen als je naar de WC moet is niet erg cool. Ben op het eind ook maar bij de WC's blijven staan

Je kan gewoon je eigen drinken en eten meenemen, veel mensen waren van te voren zelfs aan het picknicken.

Ik hoop op grote schermen op het leidseplein, dan ga ik daar heen.
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_83764991
Geen controle bij museumplein dus? Hoe was het zicht, overal goed het scherm te zien?

En zijn er nog andere plekken in Amsterdam waar grote schermen komen? Dank.
pi_83765055
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:27 schreef edraket31 het volgende:
In dld zie je ook veel meer auto's met Duitse vlaggen eraan en veel huizen waar de vlag hangt.
Klopt ja, en zo lang doen ze dat nog niet eens... overmatig vlagvertoon was er altijd nog een beetje een taboe daar, vanwege het verleden. Sinds het WK 2006 is het daar ook weer losgegaan.
pi_83765509
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:35 schreef De_kromme het volgende:
Geen controle bij museumplein dus? Hoe was het zicht, overal goed het scherm te zien?

En zijn er nog andere plekken in Amsterdam waar grote schermen komen? Dank.
Scherm was goed te zien. En ik stond niet vooraan meer midden ongeveer.
Genoeg ruimte ook om te staan en een briljant feest. De trams, bussen en auto's konden niet meer voor of achteruit.... historische avond!
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_83765946
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:48 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Scherm was goed te zien. En ik stond niet vooraan meer midden ongeveer.
Genoeg ruimte ook om te staan en een briljant feest. De trams, bussen en auto's konden niet meer voor of achteruit.... historische avond!
Idd echt ziek, een gigantische menigte die zich na afloop van het Museumplein richting centrum begeeft, al die toeterende auto's, scooters, juichende mensen.. Onbekenden die elkaar omhelzen en optillen enzo, ik heb ook nog nooit zo veel verschillende onbekenden op 1 avond gesproken. Iedereen was je vriend

Ik ben benieuwd of daar nog mooie beelden van komen.
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:02:18 #43
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83768134
Er zit een appie naast het plein, dus je kan daar ook gewoon inladen. Was geen blik bier meer te krijgen in ieder geval, maar bijna iedereen had een paar zakken vol bier meegenomen.

Ik vond de sfeer na afloop ook echt superrelaxt, beetje hetzelfde gevoel als bij oud en nieuw. De stad lijkt te ontploffen, maar toch is iedereen chill en relaxed.

Het 538 scherm is echt huge. Als je in de kudde staat dan mis je dus echt niks, ook niet als je wat meer achteraan staat.. Maar als je thuis kijkt volg je de wedstrijd wel een stuk beter natuurlijk, net zoals in de kroeg ben je op het plein meer bezig met zuipen en meebrullen, wat eigenlijk 10x gaver is. Het heeft wel wat weg van het stadion gevoel na een topper. Alleen dan nog meer sfeer en vrijheid.

De verplichte nieuwe Nederlanders en lamme toeristen krijg je er wel gratis bij. Maar die ontwijk je toch niet en echt veel last had je er ook niet van.
--
pi_83768227
las in de krant dat de helft van de mensen de laatste 10 minuten niet eens konden zien door de rook
snap dat soort lui echt niet die daar gaan staan hossen maar niks van de wedstrijd mee krijgen...
en ze interviewden ook een stel wijven die nooit voetbal kijken maar nu voor de saamhorigheid daar gingen staan omdat het zo op koninginnedag leek

dat soort lui sta je dan dus tussen
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:07:45 #45
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83768402
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:04 schreef HaagsPietje het volgende:
las in de krant dat de helft van de mensen de laatste 10 minuten niet eens konden zien door de rook
snap dat soort lui echt niet die daar gaan staan hossen maar niks van de wedstrijd mee krijgen...
en ze interviewden ook een stel wijven die nooit voetbal kijken maar nu voor de saamhorigheid daar gingen staan omdat het zo op koninginnedag leek

Yeps, and I'm loving it! (al was ik niet op het plein maar in de kroeg) normaal is het voetbal en bier, nu is het voetbal bier en tieten.

Wat is het probleem precies? .
Get woke, go broke!
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:08:32 #46
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83768448
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:04 schreef HaagsPietje het volgende:

Gezelligheid, bier en vrouwen. Zo had God voetbal niet bedoeld. Schandalig
--
pi_83768535
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Yeps, and I'm loving it! (al was ik niet op het plein maar in de kroeg) normaal is het voetbal en bier, nu is het voetbal bier en tieten.

Wat is het probleem precies? .
geen probleem, maar ik snap mensen niet die in het lawaai en in de rook gaan staan en zo de belangrijkste momenten missen.
en dan met name dat verslag in het AD over dat de helft uit mensen bestaat die niks met voetbal hebben....zou ik als fanatiek voetbalsupporter echt niet tussen willen staan.
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:11:46 #48
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83768590
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:10 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

geen probleem, maar ik snap mensen niet die in het lawaai en in de rook gaan staan en zo de belangrijkste momenten missen.
en dan met name dat verslag in het AD over dat de helft uit mensen bestaat die niks met voetbal hebben....zou ik als fanatiek voetbalsupporter echt niet tussen willen staan.

Dat met die rook snap ik, dat zou ik ook niet trekken nee. Maar ik zat dus in een kroeg vooraan, voor een groot scherm, met chicks erbij .

Was het elke week maar zo .
Get woke, go broke!
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:13:57 #49
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83768680
quote:

[..]

De echte fanatieke voetbal supporters pakken dat natuurlijk anders aan:

--
pi_83768729
In duitsland hebben veel meer mensen een vlag bij.
Zouden hier ook veel meer mensen moeten doen!

Ja ik had gister mijn vlag bij
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:15:10 #51
102912 crv
Screwed up
pi_83768737
quote:

[..]

Dan ga jij toch lekker thuis voor de buis kijken.
Heb gisteren hier lekker buiten gezeten bij de irish pub met collega's en nog meer NL'rs die in Basel wonen/werken.

Was beregezellig.

En 2 jaar geleden waren hier tussen de 150.000 en 180.000 man. onvergetelijk. en je kan de wedstrijd prima zien/volgen op die grote schermen.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_83768783
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat met die rook snap ik, dat zou ik ook niet trekken nee. Maar ik zat dus in een kroeg vooraan, voor een groot scherm, met chicks erbij .

Was het elke week maar zo .
dat grote scherm en vooraan snap ik nog....en een potje bier....maar voetbal kijken met wijven erbij is toch het ergste wat er is?!?!!? van dat overdreven niet gemeende gekrijs enzo.......
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:16:13 #53
68638 Zwansen
pi_83768785
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Gezelligheid, bier en vrouwen. Zo had God voetbal niet bedoeld. Schandalig
Ik vind een wedstrijd als gister echt niet gezellig. Ik drink bier om mn zenuwen weg te werken en ik erger me aan elk gesprek dat niet over voetbal gaat.

De spanning is zo groot dat het niet leuk is om te kijken. Pas als er gescoort wordt is de ontlading enorm, dat is dan wel echt geweldig.
pi_83768852
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik vind een wedstrijd als gister echt niet gezellig. Ik drink bier om mn zenuwen weg te werken en ik erger me aan elk gesprek dat niet over voetbal gaat.

De spanning is zo groot dat het niet leuk is om te kijken. Pas als er gescoort wordt is de ontlading enorm, dat is dan wel echt geweldig.
dit dus

volledig mee eens....gister voor de verandering weer eens met familie gekeken ipv vrienden......die komen dan aanschuiven precies op het moment van de aftrap weet je wel, en tot aan half negen alleen maar kletsen over koetjes en kalfjes in de tuin.........en dan "opeens" overgaan in een andere mode van nep-spanning en medeleven
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:18:16 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83768889
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:16 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

dat grote scherm en vooraan snap ik nog....en een potje bier....maar voetbal kijken met wijven erbij is toch het ergste wat er is?!?!!? van dat overdreven niet gemeende gekrijs enzo.......

Mwah, viel me reuze mee, degene waar ik mee was was gewoon echt met het voetbal bezig en riep zelfs eerder "buitenspel!" dan ik .

En de "vreemde" chicks waren niet irritant. Maar ik snap je punt wel, er zitten echt domme horken tussen, maar goed, daar kan ik me gewoon niet zo aan storen als ze op en neer springen voor je neus .
Get woke, go broke!
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:20:27 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_83768991
Een wedstrijd van oranje gaat niet alleen om het voetbal, maar ook om het volksfeest dat er om heen gebouwd wordt. Als je vanwege pleinangst of om andere reden daar niet tegen kan, mag je natuurlijk ook thuis met een fles cola en een paar borrelnootjes voor de tv de wedstrijd grondig analyseren. Maar met de kudde het 'Nederland uber alles' gevoel meemaken is ook erg mooi.
--
pi_83769025
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:20 schreef Ryon het volgende:
Een wedstrijd van oranje gaat niet alleen om het voetbal, maar ook om het volksfeest dat er om heen gebouwd wordt. Als je vanwege pleinangst of om andere reden daar niet tegen kan, mag je natuurlijk ook thuis met een fles cola en een paar borrelnootjes voor de tv de wedstrijd grondig analyseren. Maar met de kudde het 'Nederland uber alles' gevoel meemaken is ook erg mooi.

pi_83769065
quote:
dat gevoel heb ik alleen bij mn club. lijkt me ook veel logischer omdat je daar met veel meer mensen wekelijks op de tribune staat met wie je veel meer overeenkomsten hebt.
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:22:11 #59
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_83769071
Museumplein was goed! Gewoon zelf bier meenemen, geen probleem!

Ik vond het super

Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 16:24:35 #60
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_83769184
quote:

Tuurlijk, je mag ook best met twintig bier op kwijlend naar tieten loeren met een lamme schele kop, en na afloop saamhorig KAMPIONE meelallen.
Maar misschien is dat net zo'n karikatuur als jij neerzet met je borrelnootjes en cola.

Wat mij betreft: als het scherm maar goed zichtbaar is, is het prima. Dan is er zowel plek voor mensen die voetbal op de eerste plaats hebben staan maar ook wat gezelligheid willen, als ook voor mensen die wat minder om voetbal geven maar het "oranjegevoel" gewoon leuk vinden.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:35:15 #61
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_83769608
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:22 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

dat gevoel heb ik alleen bij mn club. lijkt me ook veel logischer omdat je daar met veel meer mensen wekelijks op de tribune staat met wie je veel meer overeenkomsten hebt.
Dat is juist het mooie hieraan! Je staat met wildvreemde mensen te feesten, lachen, dansen en lol te maken. De ultieme verbroedering! Ik stond na NLD-BRA buiten bij een homokroeg, waar steeds marokkanen langskwamen en met iedereen handje klap, of een dansje deden en duimen opstaken etc. Ge-wel-dig!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_83769649
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Dat is juist het mooie hieraan! Je staat met wildvreemde mensen te feesten, lachen, dansen en lol te maken. De ultieme verbroedering! Ik stond na NLD-BRA buiten bij een homokroeg, waar steeds marokkanen langskwamen en met iedereen handje klap, of een dansje deden en duimen opstaken etc. Ge-wel-dig!
dat dan weer wel....ik stond na ned-bra met mn hollandse vrienden in het hart van de schilderswijk......met een blikkie bier te proosten naar auto's vol zwaaiende en toeterende marrokanen en turken
pi_83772253
Hoe was het qua drukte op het Museumplein? Had je echt amper ruimte om je te bewegen, zal bij de finale ook nog wel 10 keer erger zijn?

Wel netjes dat het scherm voor iedereen goed te zien is.
pi_83772371
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 17:44 schreef De_kromme het volgende:
Hoe was het qua drukte op het Museumplein? Had je echt amper ruimte om je te bewegen, zal bij de finale ook nog wel 10 keer erger zijn?

Wel netjes dat het scherm voor iedereen goed te zien is.
moet je toch even beter lezen, want de helft heeft de laatste 10 minuten (het spannendste gedeelte) compleet gemist vanwege de rook

sta je daar in je oranje tricootje......
pi_83772436
Kzag het ouwe, word je niet al te vrolijk van nee.
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:09:00 #66
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_83772905
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 17:48 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

moet je toch even beter lezen, want de helft heeft de laatste 10 minuten (het spannendste gedeelte) compleet gemist vanwege de rook

sta je daar in je oranje tricootje......
Oh, dat is minder. Ben namelijk van plan met de finale naar het Museumplein te gaan. Gaat sowieso wel door. Rook of geen rook, maar het is wel een beetje zaad dat je daardoor zulk soort mooie minuten mist.
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:34:47 #67
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_83773622
Ik was ergens halverwege, zag het prima, geen rook (niet te veel in ieder geval)Alles prima geregeld
  woensdag 7 juli 2010 @ 19:25:26 #68
197394 tha_one
podjandikkie
pi_83775319
Heb zelf nog een fakkel gestaan . Hadden we geruild tegen 3 blikjes bier, sorry voor degenen die niets meer zagen.

Ben 2 jaar geleden ook in Bern geweest met NED-FRA, moet eerlijk zeggen dat de sfeer daar wel puurder was. Ik ergerde me daar al aan de zwitsers met hun oranje shirtje, maar op het museumplein stonden zelfs mensen zonder enige Oranje dingen aan. Feest daarna in Amsterdam was wel goed, tot 2 uur staan schreeuwen, zingen en dansen.

Het was qua drukte best te doen als je maar zorgde dat je niet van je plek af ging, naar het toilet was logischer wijs een ramp in de rust.
pi_83776031
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:25 schreef tha_one het volgende:
Heb zelf nog een fakkel gestaan . Hadden we geruild tegen 3 blikjes bier, sorry voor degenen die niets meer zagen.

Ben 2 jaar geleden ook in Bern geweest met NED-FRA, moet eerlijk zeggen dat de sfeer daar wel puurder was. Ik ergerde me daar al aan de zwitsers met hun oranje shirtje, maar op het museumplein stonden zelfs mensen zonder enige Oranje dingen aan. Feest daarna in Amsterdam was wel goed, tot 2 uur staan schreeuwen, zingen en dansen.

Het was qua drukte best te doen als je maar zorgde dat je niet van je plek af ging, naar het toilet was logischer wijs een ramp in de rust.
Op dat moment is alles een toilet voor elke man die er is
pi_83790577
De reden van die rook was overigens omdat iedereen dacht dat er werd afgefloten. Toen de rook weer weg was bleek dat de wedstrijd nog volop bezig was lol. Heeft ook wel zn charme, dat schrikeffect en vervolgens weer de opluchting dat we hebben gewonnen.

Had genoeg ruimte en drank had ik vooraf bij de supermarkt gehaald dus duur hoeft het ook niet te zijn.
pi_83790647
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:25 schreef tha_one het volgende:

Briljant, rechts van het museumplein bij dat consulaat stond iedereen tegen dat gebouw te pissen in een rij van 30 man en daarnaast stonden een 5 politie te paard toe te kijken.
pi_83792474
Kon alles prima zien hoor, stond redelijk vooraan dus rook meer naast en achter me.
Maar was alleen na doelpunten en toen iedereen dacht dat het was afgelopen. Dus om daar nou over te zeiken is een beetje overdreven.

Ze mogen van mij wel meer etenstentjes neerzetten wou in de rust wat eten (had alleen bier mee) maar niet gelukt, kon alleen als je halve wedstrijd wou missen.

Sfeer in de stad was geweldig, heb denk ik anderhalf uur met hele grote groep mensen staan zingen op Leidseplein. Iedereen was elkaars vriend, omhelsde elkaar.

Ben jammergenoeg op vakantie tijdens finale.....
pi_83792831
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Haha, eigenlijk klopt dit wel precies ja!
  donderdag 8 juli 2010 @ 02:19:32 #74
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_83793266
pff je had er in Nijmegen bij moeten zijn, Keizer karelplein.

Nou, meteen na de winst van de Halve finale, een enorme ontlading spanning natuurlijk..logisch toch zou je zeggen. De ME had er ook op gerekend en die stonden het publiek netjes te scheiden van de auto's die gebruik maakten ( dan wel toeterend ) van de Rotonde aldaar...

Slimmerds van een ME, peert hem ineens.. zo uit het niets.. allemaal foetsie. Dus al die oranje gekleurde malloten ( incluis mezelf ) stormen het keizer karelplein op, en plots staan alle auto's, motoren, bussen, fietsers gewoon vast .. midden op het grote plein !!! Lui klimmen op palen, Arriva bussen, alles met wielen werd gebruikt als trapje en de vering van elk voertuig werd getest..

Nou elke malloot wordt nog gestoorder en gekker dus die beginnen met die vlag nog mooiere toeren uit te halen en elke auto moet even worden aangeraakt, dat gaat over in kloppen op de auto, tot uiteindelijk lopen op de auto, slaan op de auto, met blote billen tegen de voorruit op alle auto's en toen kwam er ineens een niets vermoedende duitser het Keizer karel plein op in zijn nieuwe Volkswagen Golf 6

Bad Idea....

die stond ook na 3 meter vast in een toegesnelde Oranje menigte

volgens mij is er vrij weinig van die auto overgebleven.

best jammer toch, had echt medelijden met de jongens in die auto.
ME was ineens present, met honden, stokken en wat charges...
Wat veranderen we ineens toch weer in debielen... Nijmegenaars die hun eigen feest verneuken.
Heb zelf enkel staan kijken en filmen omdat het in het begin heel vriendelijk en gezellig was, wat snel omsloeg naar paniek en chaos met een vleugje agressie
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_83863475
Vraagjes

Wil zondag naar het museumplein gaan voor de finale.

1. Het vervoer terug de treinen rijden niet later door? laatste gaat om half 12 en de eerste rond 5e... weinig tijd om de partyen daar?
Wel zouden ze langere treinen met meer capaciteit inzetten, maar ze gaan niet de hele nacht door?
Zal wel chaos worden in de treinen dan..

2. Eigen drinken meenmen @ terrein is echt no problem??

Tnxxx

en fijne wedstrijd alvast (beetje vroeg:P)
  vrijdag 9 juli 2010 @ 20:55:31 #76
271762 Bestolene
tax is theft
pi_83863550
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 20:53 schreef Joopie66 het volgende:
Vraagjes

1. Het vervoer terug de treinen rijden niet later door? laatste gaat om half 12 en de eerste rond 5e... weinig tijd om de partyen daar?
Wel zouden ze langere treinen met meer capaciteit inzetten, maar ze gaan niet de hele nacht door?

Tnxxx

Geachte heer Joopie66,

Wij hebben uw vraag in goede orde ontvangen en zullen hier zo snel mogelijk bij u op terug komen.

Met vriendelijke groet,

Amsterdam Tourist Office
pi_83864316
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 12:41 schreef Sala-adin het volgende:
Idd ik stond ook mee te springen omdat ik een fluitsignaal dacht te horen maarja 80% van de mensen waren dronken toen

[ Bericht 3% gewijzigd door julian6 op 09-07-2010 21:26:52 ]
pi_83864356
Ik hoorde ergens dat ze meerdere schermen zouden gaan plaatsen. Weet iemand hier iets meer van? Zit nog te twijfelen of ik ga.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_83864685
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 20:53 schreef Joopie66 het volgende:
Vraagjes

Tnxxx

Kom nou gewoon niet naar amsterdam als je er niet woont.. dat is vragen om gezeik
pi_83865655
want?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 21:55:53 #81
62512 Smurfin
Curiositá
pi_83865999
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:26 schreef julian6 het volgende:

[..]

Kom nou gewoon niet naar amsterdam als je er niet woont.. dat is vragen om gezeik
Daar ben ik ook bang voor. Maar ik zou er dan al naar toe.
Ik ga 's avonds naar Derek Ogilvie in de Theater Fabriek
En kan pas na tweeën weg, dus de kans op file is enorm
Hoe laat gaat het allemaal gebeuren? Dan moet ik maar vragen of ik eerder kan beginnen.
Wil ook wel wat mee krijgen van dit alles.
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_83871820
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:55 schreef Smurfin het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor. Maar ik zou er dan al naar toe.
Ik ga 's avonds naar Derek Ogilvie in de Theater Fabriek
En kan pas na tweeën weg, dus de kans op file is enorm
Hoe laat gaat het allemaal gebeuren? Dan moet ik maar vragen of ik eerder kan beginnen.
Wil ook wel wat mee krijgen van dit alles.
Derek Ogilvie

Maar gewoon de trein pakken. Museumplein is (op zich als je toch aan het feesten bent) best beloopbaar vanaf Station Zuid. Route zal ook wel aangegeven worden.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_83902411
Ik woon om de hoek bij het museumplein maar toch twijfel ik ernstig of het Museumplein voor mij wel de plek gaat worden..
Volgens mij gaat het zo bizar druk worden dat de lol er snel vanaf is..

Hoeveel mensen verwachten ze eigenlijk?
  zondag 11 juli 2010 @ 03:19:10 #84
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_83906246
Ik ben er toch wel denk ik weer bij. Al die drukte is normaal gesproken niet wat voor mij, maar dit keer maak ik een uitzondering.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_83906931
quote:
Op zondag 11 juli 2010 00:14 schreef kevin85 het volgende:
Ik woon om de hoek bij het museumplein maar toch twijfel ik ernstig of het Museumplein voor mij wel de plek gaat worden..
Volgens mij gaat het zo bizar druk worden dat de lol er snel vanaf is..

Hoeveel mensen verwachten ze eigenlijk?
ik zag gisteravond bij de NOS een korte reportage waarin werd gezegd dat ze 200.000 mensen verwachten op museumplein..
pi_83906942
TS = fake
pi_83906954
Als er iets gebeurt tijdens deze finale, zou ik het IP van de TS even achterhalen .
  zondag 11 juli 2010 @ 07:27:58 #88
102912 crv
Screwed up
pi_83906967
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:21 schreef onderjas het volgende:

[..]

Minder dan in Nederland. Geloof me.
Heb jij enig idee hoeveel mensen er in Berlijn stonden
Nog afgezien van Hamburg, Munchen, Köln, Stutgart, Bonn, etc
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_83907247
Present vanavond
  zondag 11 juli 2010 @ 10:44:01 #90
68638 Zwansen
pi_83908793
Ik ben er niet. Ik wil geen seconde van het voetbal missen en de voorbeschouwing + interviews achteraf.
pi_83909486
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:44 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben er niet. Ik wil geen seconde van het voetbal missen en de voorbeschouwing + interviews achteraf.
Ik ga dat later wel terugkijken Wil het stadsfeest niet missen
  zondag 11 juli 2010 @ 11:41:28 #92
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_83910274
quote:
Op zondag 11 juli 2010 07:19 schreef Salvad0R het volgende:
TS = fake
quote:
Op zondag 11 juli 2010 07:23 schreef Salvad0R het volgende:
Als er iets gebeurt tijdens deze finale, zou ik het IP van de TS even achterhalen .
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_83911186
quote:
Op zondag 11 juli 2010 11:11 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik ga dat later wel terugkijken Wil het stadsfeest niet missen
Idem hier.

Kijk normaliter alles thuis maar het feest in de stad is iets wat je mi niet mag missen!
  zondag 11 juli 2010 @ 12:14:32 #94
68638 Zwansen
pi_83911373
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:09 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Idem hier.

Kijk normaliter alles thuis maar het feest in de stad is iets wat je mi niet mag missen!
Ben toch in 5 minuten bij de stad. Plus ik ga me toch ergeren aan de mensen die niet van voetbal houden.
pi_83912320
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ben toch in 5 minuten bij de stad. Plus ik ga me toch ergeren aan de mensen die niet van voetbal houden.
Ik ga bij een kroeg vlakbij het Leidse kijken met een groot buitenscherm en een lieftallige dame die met bladen bier langs komt

Hoef ik me ook niet eerst een half uur door de menigte te wurmen als ik moet pissen..
pi_83913758
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 20:55 schreef Bestolene het volgende:

[..]

Geachte heer Joopie66,

Wij hebben uw vraag in goede orde ontvangen en zullen hier zo snel mogelijk bij u op terug komen.

Met vriendelijke groet,

Amsterdam Tourist Office
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_83916804
Het staat NU al helemaal vol
pi_83916844
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:45 schreef zeebeschuit het volgende:
lekker tussen allemaal dampende mensen in die hitte nog 6 uur staan wachten
  Moderator zondag 11 juli 2010 @ 14:47:04 #99
9859 crew  Karina
Woman
pi_83916898
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:45 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

lekker tussen allemaal dampende mensen in die hitte nog 6 uur staan wachten
Ja bah, waar je zin in hebt zeg.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_83916936
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:45 schreef zeebeschuit het volgende:
pi_83916963
ergens al stiekem een livestream van het plein?
Hooray for boobies!
pi_83917128
haha serieus? bij de halve finale ben ik om 20:45 aangekomen daar en kon nog een goed plekje krijgen
pi_83917180
Nah, maar wel voor een kwart al. Maar er staan meerdere schermen dus dat moet goedkomen. En heel de binnenstad kleurt al wel Oranje.

Heb hotel aan het museumplein geboekt. Kan niet beter
pi_83917647
Haha
  Moderator zondag 11 juli 2010 @ 15:41:15 #106
9859 crew  Karina
Woman
pi_83919033
quote:
Op zondag 11 juli 2010 14:52 schreef das_phantom het volgende:
haha serieus? bij de halve finale ben ik om 20:45 aangekomen daar en kon nog een goed plekje krijgen
Ik denk dat je dat nu wel kunt vergeten, ik reed om 2 uur naar huis vanaf het Amsterdamse Bos en zag toen al mensen op het Stadionplein richting Museumplein gaan (bijna 7 uur van tevoren, ik moet er echt niet aan denken zeg).
niet zo tof doen
pi_83919044
Vanaf kwart over 8 livestream:

http://www.at5.nl/artikel(...)t-museumplein-op-at5

15:30 :

Moderator zondag 11 juli 2010 @ 16:19:28 #108
9859 crew  Karina
Woman
pi_83920440
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:41 schreef zeebeschuit het volgende:

[ afbeelding ]
Ik ga zeker even zappen denk ik, want om ertussen te gaan staan, ik moet er niet aan denken, mij te druk.
niet zo tof doen
  zondag 11 juli 2010 @ 16:19:57 #109
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_83920452
Als je op het Museumplein gaat staan...spoor je echt niet...met deze hitte....bah bah
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  zondag 11 juli 2010 @ 18:12:59 #110
68638 Zwansen
pi_83924300
quote:
Op zondag 11 juli 2010 16:19 schreef joers1 het volgende:
Als je op het Museumplein gaat staan...spoor je echt niet...met deze hitte....bah bah
Hitte?Het is nu 24/25 graden in Amsterdam ofzo.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 juli 2010 @ 18:19:55 #111
862 Arcee
Look closer
pi_83924499
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:41 schreef zeebeschuit het volgende:

[ afbeelding ]

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator zondag 11 juli 2010 @ 18:26:15 #112
9859 crew  Karina
Woman
pi_83924692
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hitte?Het is nu 24/25 graden in Amsterdam ofzo.
Het is wel warmer hoor, bij mij is het nu iets van 29 graden.
niet zo tof doen
  zondag 11 juli 2010 @ 18:36:17 #113
68638 Zwansen
pi_83924992
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:26 schreef Karina het volgende:

[..]

Het is wel warmer hoor, bij mij is het nu iets van 29 graden.
http://www.knmi.nl/actueel/index.html

Ik ga nog ff kijken bij het Museumplein. Hoop dat ik nog iets kan zien.
  Moderator zondag 11 juli 2010 @ 18:56:46 #114
9859 crew  Karina
Woman
pi_83925650
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]

http://www.knmi.nl/actueel/index.html

Ik ga nog ff kijken bij het Museumplein. Hoop dat ik nog iets kan zien.
Mijn huiskamer is dan schijnbaar warmer dan dat het buiten is
niet zo tof doen
pi_83927220
tuk
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 juli 2010 @ 20:25:11 #116
862 Arcee
Look closer
pi_83928549
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 12 juli 2010 @ 00:04:56 #117
68638 Zwansen
pi_83938293
Verschrikkelijk kut op het Museumplein. Allemaal mongolen die helemal niks met voetbal hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')