In Duitsland hebben ze ook op veel plaatsen schermen staan. Spanje zou ik het niet wetenquote:Op woensdag 7 juli 2010 10:54 schreef steekproef het volgende:
Vandaag zijn op de verschillende nieuwsuitzendingen beelden te zien over hoe NL de winst in de halve finale viert.
De grote menigte op het museumplein, stadionfakkels, bier door de lucht, vuurwerk en muziek.
Heeft iemand een idee hoe dit leeft in Duitsland / Spanje en hoe het daar geviert word.
Kijtk de wereld vol ongeloof naar de NL beelden, of is dit soort feestjes ook in het buitenland heel normaal?
maar goed wat ik me dan weer afvraag...zijn ze ook zo actief in zuid afrika...zoals de nederlandersquote:Op woensdag 7 juli 2010 10:56 schreef Salamando het volgende:
in Duitsland hebben ze ook grote schermen e.d. Is al een paar keer voorbijgekomen bij de NOS
Ook daar staan schermen en is sprake van algehele WK-gekte. In ieder geval in de speelsteden.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:00 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
maar goed wat ik me dan weer afvraag...zijn ze ook zo actief in zuid afrika...zoals de nederlanders
Het komt ook veel voor in andere landen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:54 schreef steekproef het volgende:
Vandaag zijn op de verschillende nieuwsuitzendingen beelden te zien over hoe NL de winst in de halve finale viert.
De grote menigte op het museumplein, stadionfakkels, bier door de lucht, vuurwerk en muziek.
Heeft iemand een idee hoe dit leeft in Duitsland / Spanje en hoe het daar geviert word.
Kijtk de wereld vol ongeloof naar de NL beelden, of is dit soort feestjes ook in het buitenland heel normaal?
Je herkent ze bijna niet als Duitse fans.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:12 schreef onderjas het volgende:
In Duitsland loopt bijna niemand in de kleuren van de vlag of in het wit.
Noord-Korea was ook gezellig.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:14 schreef Urquhart het volgende:
Je zag laatst ook beelden uit Brazilië, waar ook een gigantisch plein vol stond. Net als in Zuid-Korea. Het zijn mooie beelden, maar wereldwijd kent men dit wel.
Minder dan in Nederland. Geloof me.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:16 schreef MrJones het volgende:
[..]
Je herkent ze bijna niet als Duitse fans.
[ afbeelding ]![]()
(EK08...ssst)
Klopt, ik was zaterdag in Berlijn en in die straat stonden een miljoen mensen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:10 schreef spijkerbroek het volgende:
http://www.fanmeile.de/
De Fanmeile in Berlijn.
Kan het Museumplein nog wat van leren.
Heel Berlijn staat te springen. Zowiezo heeft bijna iedereen vlaggen op of aan de auto, veel Duitse shirts met of zonder vlag. Mensen met een Duitse flag op een stok. Huizen en kroegen versiert met de Duitse kleuren.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:12 schreef onderjas het volgende:
In Duitsland loopt bijna niemand in de kleuren van de vlag of in het wit.
Idd, en stel dat die huldiging gaat plaatsvinden zal het ook wel weer zo'n Heineken, 538-feestje wordenquote:Op woensdag 7 juli 2010 11:47 schreef Treinkopper het volgende:
Er zijn in het buitenland ongetwijfeld talloze pleinen waar het leuker is dan op dat drooggelegde 538-plein in Amsterdam.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:35 schreef Micson het volgende:
In Duitsland komen ze bij zulke evenementen inderdaad ook altijd massaal bij elkaar
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:47 schreef Treinkopper het volgende:
Er zijn in het buitenland ongetwijfeld talloze pleinen waar het leuker is dan op dat drooggelegde 538-plein in Amsterdam.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:41 schreef Sala-adin het volgende:
Er was trouwens echt een fail op het museumplein, iedereen begon keihard te juichen rond de 93'ste minuut en al het vuurwerk ging af met keiharde muziek. Alleen was het niet afgelopen
Dit. Was van het weekend ook weer in Duitsland en die lui zijn echt fanatiek. Zag trouwens ook een paar vlaggen van grote landen (Duitsland, Nederland, Portugal etc) naast elkaar staan. Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:40 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Heel Berlijn staat te springen. Zowiezo heeft bijna iedereen vlaggen op of aan de auto, veel Duitse shirts met of zonder vlag. Mensen met een Duitse flag op een stok. Huizen en kroegen versiert met de Duitse kleuren.
Maar dit was afgelopen weekend dus ik weet niet hoe het nu is.
Ze hebben het ook over die traum finale, NL vs D.quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:44 schreef Silv het volgende:
[..]
Dit. Was van het weekend ook weer in Duitsland en die lui zijn echt fanatiek. Zag trouwens ook een paar vlaggen van grote landen (Duitsland, Nederland, Portugal etc) naast elkaar staan. Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren.
Hier ben ik ivm zondag ook wel benieuwd naar! Hoe werkt dat daar?quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:36 schreef Ryon het volgende:
Je kan gewoon je eigen bier meenemen naar het museumplein?
Het plein is niet afgezet en je ziet iedereen slepen met alles wat in fles krat of blik verkocht wordt. Glas plastic of karton maakt geen ene moer uit. Tenminste, dat was gister zo.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:25 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Hier ben ik ivm zondag ook wel benieuwd naar! Hoe werkt dat daar?
quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:35 schreef Micson het volgende:
In Duitsland komen ze bij zulke evenementen inderdaad ook altijd massaal bij elkaar
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:10 schreef spijkerbroek het volgende:
http://www.fanmeile.de/
De Fanmeile in Berlijn.
Kan het Museumplein nog wat van leren.
Klopt ja, en zo lang doen ze dat nog niet eens... overmatig vlagvertoon was er altijd nog een beetje een taboe daar, vanwege het verleden. Sinds het WK 2006 is het daar ook weer losgegaan.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:27 schreef edraket31 het volgende:
In dld zie je ook veel meer auto's met Duitse vlaggen eraan en veel huizen waar de vlag hangt.
Scherm was goed te zien. En ik stond niet vooraan meer midden ongeveer.quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:35 schreef De_kromme het volgende:
Geen controle bij museumplein dus? Hoe was het zicht, overal goed het scherm te zien?
En zijn er nog andere plekken in Amsterdam waar grote schermen komen? Dank.
Idd echt ziek, een gigantische menigte die zich na afloop van het Museumplein richting centrum begeeft, al die toeterende auto's, scooters, juichende mensen.. Onbekenden die elkaar omhelzen en optillen enzo, ik heb ook nog nooit zo veel verschillende onbekenden op 1 avond gesproken. Iedereen was je vriendquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:48 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Scherm was goed te zien. En ik stond niet vooraan meer midden ongeveer.
Genoeg ruimte ook om te staan en een briljant feest. De trams, bussen en auto's konden niet meer voor of achteruit.... historische avond!
quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:04 schreef HaagsPietje het volgende:
las in de krant dat de helft van de mensen de laatste 10 minuten niet eens konden zien door de rook![]()
snap dat soort lui echt niet die daar gaan staan hossen maar niks van de wedstrijd mee krijgen...
en ze interviewden ook een stel wijven die nooit voetbal kijken maar nu voor de saamhorigheid daar gingen staan omdat het zo op koninginnedag leek![]()
dat soort lui sta je dan dus tussen
quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:04 schreef HaagsPietje het volgende:
las in de krant dat de helft van de mensen de laatste 10 minuten niet eens konden zien door de rook![]()
snap dat soort lui echt niet die daar gaan staan hossen maar niks van de wedstrijd mee krijgen...
en ze interviewden ook een stel wijven die nooit voetbal kijken maar nu voor de saamhorigheid daar gingen staan omdat het zo op koninginnedag leek![]()
dat soort lui sta je dan dus tussen
geen probleem, maar ik snap mensen niet die in het lawaai en in de rook gaan staan en zo de belangrijkste momenten missen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Yeps, and I'm loving it! (al was ik niet op het plein maar in de kroeg) normaal is het voetbal en bier, nu is het voetbal bier en tieten.
Wat is het probleem precies?.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:10 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
geen probleem, maar ik snap mensen niet die in het lawaai en in de rook gaan staan en zo de belangrijkste momenten missen.
en dan met name dat verslag in het AD over dat de helft uit mensen bestaat die niks met voetbal hebben....zou ik als fanatiek voetbalsupporter echt niet tussen willen staan.
De echte fanatieke voetbal supporters pakken dat natuurlijk anders aan:quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:10 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
geen probleem, maar ik snap mensen niet die in het lawaai en in de rook gaan staan en zo de belangrijkste momenten missen.
en dan met name dat verslag in het AD over dat de helft uit mensen bestaat die niks met voetbal hebben....zou ik als fanatiek voetbalsupporter echt niet tussen willen staan.
Dan ga jij toch lekker thuis voor de buis kijken.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:10 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dat grote scherm en vooraan snap ik nog....en een potje bier....maar voetbal kijken met wijven erbij is toch het ergste wat er is?!?!!? van dat overdreven niet gemeende gekrijs enzo.......quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat met die rook snap ik, dat zou ik ook niet trekken nee. Maar ik zat dus in een kroeg vooraan, voor een groot scherm, met chicks erbij.
Was het elke week maar zo.
Ik vind een wedstrijd als gister echt niet gezellig. Ik drink bier om mn zenuwen weg te werken en ik erger me aan elk gesprek dat niet over voetbal gaat.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Gezelligheid, bier en vrouwen. Zo had God voetbal niet bedoeld. Schandalig
dit dusquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind een wedstrijd als gister echt niet gezellig. Ik drink bier om mn zenuwen weg te werken en ik erger me aan elk gesprek dat niet over voetbal gaat.
De spanning is zo groot dat het niet leuk is om te kijken. Pas als er gescoort wordt is de ontlading enorm, dat is dan wel echt geweldig.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:16 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dat grote scherm en vooraan snap ik nog....en een potje bier....maar voetbal kijken met wijven erbij is toch het ergste wat er is?!?!!? van dat overdreven niet gemeende gekrijs enzo.......
quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:20 schreef Ryon het volgende:
Een wedstrijd van oranje gaat niet alleen om het voetbal, maar ook om het volksfeest dat er om heen gebouwd wordt. Als je vanwege pleinangst of om andere reden daar niet tegen kan, mag je natuurlijk ook thuis met een fles cola en een paar borrelnootjes voor de tv de wedstrijd grondig analyseren. Maar met de kudde het 'Nederland uber alles' gevoel meemaken is ook erg mooi.
dat gevoel heb ik alleen bij mn club. lijkt me ook veel logischer omdat je daar met veel meer mensen wekelijks op de tribune staat met wie je veel meer overeenkomsten hebt.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:20 schreef Ryon het volgende:
Een wedstrijd van oranje gaat niet alleen om het voetbal, maar ook om het volksfeest dat er om heen gebouwd wordt. Als je vanwege pleinangst of om andere reden daar niet tegen kan, mag je natuurlijk ook thuis met een fles cola en een paar borrelnootjes voor de tv de wedstrijd grondig analyseren. Maar met de kudde het 'Nederland uber alles' gevoel meemaken is ook erg mooi.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:20 schreef Ryon het volgende:
Dat is juist het mooie hieraan! Je staat met wildvreemde mensen te feesten, lachen, dansen en lol te maken. De ultieme verbroedering! Ik stond na NLD-BRA buiten bij een homokroeg, waar steeds marokkanen langskwamen en met iedereen handje klap, of een dansje deden en duimen opstaken etc. Ge-wel-dig!quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:22 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik alleen bij mn club. lijkt me ook veel logischer omdat je daar met veel meer mensen wekelijks op de tribune staat met wie je veel meer overeenkomsten hebt.
dat dan weer wel....ik stond na ned-bra met mn hollandse vrienden in het hart van de schilderswijk......met een blikkie bier te proosten naar auto's vol zwaaiende en toeterende marrokanen en turkenquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie hieraan! Je staat met wildvreemde mensen te feesten, lachen, dansen en lol te maken. De ultieme verbroedering! Ik stond na NLD-BRA buiten bij een homokroeg, waar steeds marokkanen langskwamen en met iedereen handje klap, of een dansje deden en duimen opstaken etc. Ge-wel-dig!![]()
![]()
moet je toch even beter lezen, want de helft heeft de laatste 10 minuten (het spannendste gedeelte) compleet gemist vanwege de rookquote:Op woensdag 7 juli 2010 17:44 schreef De_kromme het volgende:
Hoe was het qua drukte op het Museumplein? Had je echt amper ruimte om je te bewegen, zal bij de finale ook nog wel 10 keer erger zijn?
Wel netjes dat het scherm voor iedereen goed te zien is.
Oh, dat is minder. Ben namelijk van plan met de finale naar het Museumplein te gaan. Gaat sowieso wel door. Rook of geen rook, maar het is wel een beetje zaad dat je daardoor zulk soort mooie minuten mist.quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:48 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
moet je toch even beter lezen, want de helft heeft de laatste 10 minuten (het spannendste gedeelte) compleet gemist vanwege de rook![]()
sta je daar in je oranje tricootje......![]()
![]()
quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:25 schreef tha_one het volgende:
Heb zelf nog een fakkel gestaan. Hadden we geruild tegen 3 blikjes bier, sorry voor degenen die niets meer zagen.
Ben 2 jaar geleden ook in Bern geweest met NED-FRA, moet eerlijk zeggen dat de sfeer daar wel puurder was. Ik ergerde me daar al aan de zwitsers met hun oranje shirtje, maar op het museumplein stonden zelfs mensen zonder enige Oranje dingen aan. Feest daarna in Amsterdam was wel goed, tot 2 uur staan schreeuwen, zingen en dansen.
Het was qua drukte best te doen als je maar zorgde dat je niet van je plek af ging, naar het toilet was logischer wijs een ramp in de rust.
Briljant, rechts van het museumplein bij dat consulaat stond iedereen tegen dat gebouw te pissen in een rij van 30 man en daarnaast stonden een 5 politie te paard toe te kijken.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:25 schreef tha_one het volgende:
Het was qua drukte best te doen als je maar zorgde dat je niet van je plek af ging, naar het toilet was logischer wijs een ramp in de rust.
Haha, eigenlijk klopt dit wel precies ja!quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind een wedstrijd als gister echt niet gezellig. Ik drink bier om mn zenuwen weg te werken en ik erger me aan elk gesprek dat niet over voetbal gaat.
De spanning is zo groot dat het niet leuk is om te kijken. Pas als er gescoort wordt is de ontlading enorm, dat is dan wel echt geweldig.
Geachte heer Joopie66,quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:53 schreef Joopie66 het volgende:
Vraagjes
Wil zondag naar het museumplein gaan voor de finale.
1. Het vervoer terug de treinen rijden niet later door? laatste gaat om half 12 en de eerste rond 5e... weinig tijd om de partyen daar?
Wel zouden ze langere treinen met meer capaciteit inzetten, maar ze gaan niet de hele nacht door?
Zal wel chaos worden in de treinen dan..
2. Eigen drinken meenmen @ terrein is echt no problem??
Tnxxx
en fijne wedstrijd alvast (beetje vroeg:P)
Idd ik stond ook mee te springen omdat ik een fluitsignaal dacht te horenquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:41 schreef Sala-adin het volgende:
Er was trouwens echt een fail op het museumplein, iedereen begon keihard te juichen rond de 93'ste minuut en al het vuurwerk ging af met keiharde muziek. Alleen was het niet afgelopen
Kom nou gewoon niet naar amsterdam als je er niet woont.. dat is vragen om gezeikquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:53 schreef Joopie66 het volgende:
Vraagjes
Wil zondag naar het museumplein gaan voor de finale.
1. Het vervoer terug de treinen rijden niet later door? laatste gaat om half 12 en de eerste rond 5e... weinig tijd om de partyen daar?
Wel zouden ze langere treinen met meer capaciteit inzetten, maar ze gaan niet de hele nacht door?
Zal wel chaos worden in de treinen dan..
2. Eigen drinken meenmen @ terrein is echt no problem??
Tnxxx
en fijne wedstrijd alvast (beetje vroeg:P)
Daar ben ik ook bang voor. Maar ik zou er dan al naar toe.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:26 schreef julian6 het volgende:
[..]
Kom nou gewoon niet naar amsterdam als je er niet woont.. dat is vragen om gezeik
Derek Ogilviequote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:55 schreef Smurfin het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Maar ik zou er dan al naar toe.
Ik ga 's avonds naar Derek Ogilvie in de Theater Fabriek![]()
En kan pas na tweeën weg, dus de kans op file is enorm![]()
Hoe laat gaat het allemaal gebeuren? Dan moet ik maar vragen of ik eerder kan beginnen.
Wil ook wel wat mee krijgen van dit alles.
ik zag gisteravond bij de NOS een korte reportage waarin werd gezegd dat ze 200.000 mensen verwachten op museumplein..quote:Op zondag 11 juli 2010 00:14 schreef kevin85 het volgende:
Ik woon om de hoek bij het museumplein maar toch twijfel ik ernstig of het Museumplein voor mij wel de plek gaat worden..
Volgens mij gaat het zo bizar druk worden dat de lol er snel vanaf is..![]()
Hoeveel mensen verwachten ze eigenlijk?
Heb jij enig idee hoeveel mensen er in Berlijn stondenquote:
Ik ga dat later wel terugkijkenquote:Op zondag 11 juli 2010 10:44 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben er niet. Ik wil geen seconde van het voetbal missen en de voorbeschouwing + interviews achteraf.
quote:
quote:Op zondag 11 juli 2010 07:23 schreef Salvad0R het volgende:
Als er iets gebeurt tijdens deze finale, zou ik het IP van de TS even achterhalen .
Idem hier.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik ga dat later wel terugkijkenWil het stadsfeest niet missen
Ben toch in 5 minuten bij de stad. Plus ik ga me toch ergeren aan de mensen die niet van voetbal houden.quote:Op zondag 11 juli 2010 12:09 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Idem hier.
Kijk normaliter alles thuis maar het feest in de stad is iets wat je mi niet mag missen!
Ik ga bij een kroeg vlakbij het Leidse kijken met een groot buitenscherm en een lieftallige dame die met bladen bier langs komtquote:Op zondag 11 juli 2010 12:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ben toch in 5 minuten bij de stad. Plus ik ga me toch ergeren aan de mensen die niet van voetbal houden.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:55 schreef Bestolene het volgende:
[..]
Geachte heer Joopie66,
Wij hebben uw vraag in goede orde ontvangen en zullen hier zo snel mogelijk bij u op terug komen.
Met vriendelijke groet,
Amsterdam Tourist Office
Ja bah, waar je zin in hebt zeg.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:45 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
lekker tussen allemaal dampende mensen in die hitte nog 6 uur staan wachten![]()
Ik denk dat je dat nu wel kunt vergeten, ik reed om 2 uur naar huis vanaf het Amsterdamse Bos en zag toen al mensen op het Stadionplein richting Museumplein gaan (bijna 7 uur van tevoren, ik moet er echt niet aan denken zeg).quote:Op zondag 11 juli 2010 14:52 schreef das_phantom het volgende:
haha serieus? bij de halve finale ben ik om 20:45 aangekomen daar en kon nog een goed plekje krijgen
Ik ga zeker even zappen denk ik, want om ertussen te gaan staan, ik moet er niet aan denken, mij te druk.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:41 schreef zeebeschuit het volgende:
Vanaf kwart over 8 livestream:
http://www.at5.nl/artikel(...)t-museumplein-op-at5
15:30 :
[ afbeelding ]
Hitte?Het is nu 24/25 graden in Amsterdam ofzo.quote:Op zondag 11 juli 2010 16:19 schreef joers1 het volgende:
Als je op het Museumplein gaat staan...spoor je echt niet...met deze hitte....bah bah
quote:Op zondag 11 juli 2010 15:41 schreef zeebeschuit het volgende:
Vanaf kwart over 8 livestream:
http://www.at5.nl/artikel(...)t-museumplein-op-at5
15:30 :
[ afbeelding ]
Het is wel warmer hoor, bij mij is het nu iets van 29 graden.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hitte?Het is nu 24/25 graden in Amsterdam ofzo.
http://www.knmi.nl/actueel/index.htmlquote:Op zondag 11 juli 2010 18:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Het is wel warmer hoor, bij mij is het nu iets van 29 graden.
Mijn huiskamer is dan schijnbaar warmer dan dat het buiten isquote:Op zondag 11 juli 2010 18:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/actueel/index.html
Ik ga nog ff kijken bij het Museumplein. Hoop dat ik nog iets kan zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |