abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83732388
Om een lang verhaal kort te maken, carburateur aan de onderkant heeft een knopje om de vlotter te kunnen vlotteren, ik heb al van alles geprobeerd, en de bromfietshandelaar hierzo heeft zwart plakkerig spul erop gesmeerd dat uiteindelijk hard is geworden. Dit hielp 2 dagen en toen begon ie weer te lekken en is dat harde spul redelijk eenvoudig los te maken en weer beetje zacht geworden. Aangezien ik dat knopje echt niet nodig hebt en hij bleef lekken heb ik hem eraf geknipt en was ik van plan een bout en moer en rubberen ring te gebruiken om dat gat weer te dichten,

In de praktijk pakt het anders uit, er is geen ruimte in de vlotter om de moer kwijt te kunnen. Ik zit me dus af te vragen of er wel iets bestaat om het gat dicht te maken wat tegen het aanvreten van benzine kan? Kit of iets anders. (bromfietshandelaar is met vakantie ontdekte ik net).

Natuurlijk kan ik een nieuwe onderkant kopen maar ik wil eerst zeker weten dat ik niks meer met de oude kan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 18:01:14 ]
pi_83732544
Een ei
Calm down, please!
pi_83732576
ONZ is een paar deuren verderop
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:19:48 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83733008
Heb je een plaatje per ongeluk ??

Je wilt het gaatje van het vlotterknopje dichtmaken ?

Er is niet zo heel veel kruid gewassen tegen benzine, maar kun je er een stukje slang overheen schuiven ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † dinsdag 6 juli 2010 @ 18:23:32 #6
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83733139
De vlotter vlotteren
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83733335
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
Heb je een plaatje per ongeluk ??

Je wilt het gaatje van het vlotterknopje dichtmaken ?

Er is niet zo heel veel kruid gewassen tegen benzine, maar kun je er een stukje slang overheen schuiven ??
Nee, het is een plastic buisje wat dmv van een veer teruggeduwt wordt en als je dat indrukt loopt er benzine uit de vlotterkamer eruit. Die plastic buisje was dichtgesmeerd met zwart plakkerig spul wat na een uurtje keihard werd. Ik heb geen idee wat dat spul was maar volgens de bromfietshandelaar doen ze dit vaker.
pi_83733352
Kneedbaar staal, te koop bij de bouwmarkt.
pi_83733475
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:30 schreef Darkomen het volgende:
Kneedbaar staal, te koop bij de bouwmarkt.
Kan dat tegen benzine, sluit ie de gat goed af zodat de benzine er niet lang sijpelt?
  † In Memoriam † dinsdag 6 juli 2010 @ 18:33:26 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_83733477
Waarom moet je de vlotterkamer uberhaupt leeg drukken/pompen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_83733752

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 18:43:06 ]
pi_83734356
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:33 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Kan dat tegen benzine, sluit ie de gat goed af zodat de benzine er niet lang sijpelt?
Denk het wel, kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
Afdichten ligt aan jezelf.
pi_83734822
Ik heb het gelezen, maar ik snap niet waarom je er uberhaupt iets af knipt... Ik zou het oplossen door hem weer te krijgen zoals hij orgineel hoort... Dus als dat een nieuw onderdeel moet zijn, dan dat!

ga er gewoon van uit dat de fabriek dat niet voor niets heeft gedaan!
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_83735199
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:12 schreef Marvelous het volgende:
Ik heb het gelezen, maar ik snap niet waarom je er uberhaupt iets af knipt... Ik zou het oplossen door hem weer te krijgen zoals hij orgineel hoort... Dus als dat een nieuw onderdeel moet zijn, dan dat!

ga er gewoon van uit dat de fabriek dat niet voor niets heeft gedaan!
Like as i said before, ik heb al van alles vervangen, pakking, dat dingetje wat benzinetoevoer regelt en eruitziet als een raketje, en de bromfietshandelaar smeerde er uiteindelijk wat erop wat slechts 2 dagen bleef zitten maar het gelek is wel opgehouden.

Ik wilde hem erafknippen en dan een boutje en moertje en rubberen ring hem voorgoed sluiten, desnoods met locktite maar daar is geen ruimte voor zag ik te laat. Ik zit al uren te piekeren en vond het de beste oplossing dan opnieuw dat spul erop smeren.

Hoe dan ook, ik heb kneedbaar staal erop gedaan, we zullen zien of het helpt en anders wordt het zeer waarschijnlijk een nieuwe carberateur als het bakje niet los te koop is.

Ik wordt gewoon schijtziek van de benzinegeur in mijn huis ! en buiten laten staan is geen optie.

Overigens heeft de fabrikant het gemaakt om zeg maar oud benzine eruit te kunnen laten lopen handmatig zonder hem open te moeten schroeven. Maar dit heb je zo goed als nooit nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2010 19:34:08 ]
pi_83735505
Hopelijk werkt dit dan!! maar een beetje benzine geur is heerlijk
pi_83735591
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:31 schreef Marvelous het volgende:
Hopelijk werkt dit dan!! maar een beetje benzine geur is heerlijk
De 1e paar dagen was ik high, vond het nog wel komisch maar na een tijdje, vooral tijdens het slapen irriteer je je eraan dat alle ramen openstaan maar het nog in elke kamer te ruiken is.

Straks voetbal kijken en daarna misschien verder sleutelen en anders morgen (is al uitgehard na 5 min staat er op verpakking?)
pi_83735797
hmm... buisje er af halen, en dicht kitten en dan dicht branden (in een joint vorm)..
terug op plaatsen met kit aan de zijkanten en terug plaatsen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_83735820
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:33 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

De 1e paar dagen was ik high, vond het nog wel komisch maar na een tijdje, vooral tijdens het slapen irriteer je je eraan dat alle ramen openstaan maar het nog in elke kamer te ruiken is.

Straks voetbal kijken en daarna misschien verder sleutelen en anders morgen (is al uitgehard na 5 min staat er op verpakking?)
Dan kan je hem weer klaar hebben voor voetbal begint!!

Off topic: morgen rond 3 uur breng ik je stoelen langs..
pi_83735866
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:38 schreef Turquaz52 het volgende:
hmm... buisje er af halen, en dicht kitten en dan dicht branden (in een joint vorm)..
terug op plaatsen met kit aan de zijkanten en terug plaatsen..
Is niet eraf te halen zonder hem te slopen Ik denk overigens niet dat hij lekt via de buisje maar via de koperen rand die te zien is op de foto, je ziet dat de cirkel niet helemaal rond is maar dat een stukje eruit is of zo.

Ik heb nog nooit aan deze scooter gesleuteld en nieuw bij fabrikant gekocht, ik weet ook niet wat er is gebeurd dat ie lekt.
pi_83735895
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:39 schreef Marvelous het volgende:

[..]

Dan kan je hem weer klaar hebben voor voetbal begint!!

Off topic: morgen rond 3 uur breng ik je stoelen langs..
Mooi, dan kan je helpen met de carburateur! Jij bent de beste!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 20:27:23 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_83737439
je vlotternaald zit vast
pi_83738021
hoe dik is die wand van dat messing anders daar draad in tappen en een kort boutje erin met vloeibare pakking
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_83739293
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 20:49 schreef densmee het volgende:
hoe dik is die wand van dat messing anders daar draad in tappen en een kort boutje erin met vloeibare pakking
Dat was ook 1 van mijn eerdere ideeen maar de messing ring draait mee.
pi_83739387
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 20:27 schreef T42 het volgende:
je vlotternaald zit vast
Al vervangen, ik noemde het een ding dat op een raketje leek (wist de naam ervan ff niet meer). Hij is ongeveer 3 jaar oud en ik heb hem nog niet eens 1 keer zien hangen wat ik ook probeer.
pi_83746073
als het messing is kan je hem ook dicht solderen.
Dat is weer een stukje netter
pi_83746212
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:31 schreef Darkomen het volgende:
als het messing is kan je hem ook dicht solderen.
Dat is weer een stukje netter
Dat had ik alleen gedaan als het gat kleiner was geweest, nu duurt het te lang voor de gat dicht is en is het plastic gesmolten gok ik zo, overigens vermoed ik dat de buitenkant van de messing ring lekt, check de foto maar ff, er lijkt een stukje plastic weg te zijn rondom de messingring. Dus ik moest iets hebben wat zowel het gat dichtmaakte als de buitenkant van de ring dichtte.
pi_83757133
Vannacht weer in mekaar gezet, had hem vanochtend nodig vandaar... Hij lekt vooralsnog niet. Ff afkloppen nog
pi_83757575
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:22 schreef SolidasRock het volgende:
Vannacht weer in mekaar gezet, had hem vanochtend nodig vandaar... Hij lekt vooralsnog niet. Ff afkloppen nog
Houd je vingers maar gekruist!!
pi_83758427
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:35 schreef Marvelous het volgende:

[..]

Houd je vingers maar gekruist!!
Hoe moet ik dan gebaren tegen Summer?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2010 11:58:03 ]
pi_83758591
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:57 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Hoe moet ik dan gebaren tegen Summer?

LipLuisteren
  vrijdag 9 juli 2010 @ 04:46:03 #31
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_83835271
JB weld
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_83835785
He wat?

Net gegoogeld, lijkt me een goede duurzame oplossing.

Edit: na verder zoeken kom ik erachter dat dit 2 komponementen kneedbaar staal is.

Zoiets had ik al gebruikt maar die van mij is van Bison, permanent repair, had ik nog liggen van een eerdere reparatie. Is ongeveer hetzelfde als JB Weld.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2010 08:15:26 ]
  vrijdag 9 juli 2010 @ 07:52:29 #33
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_83835874
TEC 7 !!! echt waar kost 6 euro of zo voor een bus, kan goed tegen chemische middelen en is makkelijk verwerkbaar
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_83836000
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 07:52 schreef HaerdenC het volgende:
TEC 7 !!! echt waar kost 6 euro of zo voor een bus, kan goed tegen chemische middelen en is makkelijk verwerkbaar

Nou ik lees niets over tegen benzine kunnen in de beschrijving ervan?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:47:06 #35
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_83843673
Chemische bestendigheid goed: water, zeewater, alifatische oplosmiddelen,
oliën, vetten, verdunde organische zuren, logen.
matig: esters, ketonen, aromaten.
slecht: geconcentreerde zuren, gechloreerde
solventen, chloor van zwembaden

als het tegen neem het van mij aan ... tegen wat benzine kan het als het oplosmiddelen kan verdragen kan je er van uit gaan dat het ook tegen benzine kan ... laat het wel goed drogen.
Minds are like parachutes, they work best when open!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')