Ja cool hè? Leve de Action! En die heeft er ook allemaal leuke schriften en mapjes en dergelijke bij.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:50 schreef Harajuku. het volgende:
Die koffertjes zijn keileuk voor meisjes.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:52 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja cool hè? Leve de Action! En die heeft er ook allemaal leuke schriften en mapjes en dergelijke bij.
Ik wil ook wel een keertje uit gaan logeren bij tante Dude, saampjes gaan?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:28 schreef Pien85 het volgende:
Mag ik ook komen logeren Dude? Ik wil ook zo'n koffertje
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:40 schreef rubje het volgende:
[..]
de action??? dat is een goeie tip voor ons huis.
Mee eens, je bent nooit te oud om zo af en toe eens flink je middelvinger op te steken naar al die serieuze volwassenen en lekker door te gaan met stoepkrijten.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:31 schreef Fannie het volgende:
Je bent nooit te oud om leuke dingen te doen Dude, zelfs als dat koekjesbakken is![]()
![]()
En over die donaties: dat mag best gezegd worden, jammer dat sponsors afhaken, en dan zoek je idd naar andere mogelijkheden
Ik hoor het niet, maar ik heb geen mediaplayer. Ik heb het er in de OP bijgezet, dank je!!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:29 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Mee eens, je bent nooit te oud om zo af en toe eens flink je middelvinger op te steken naar al die serieuze volwassenen en lekker door te gaan met stoepkrijten. [ afbeelding ].
De site speelt een (irritant) speechje af bij het openen, misschien de moeite waard om dat erbij te vermelden voor mensen die op hun werk zitten etc.?
Goed dat je het noemt AnneX, want ik wil daar wel een beetje mee oppassen. In hun koffertje heb ik vooral spulletjes gestopt die ze (hier) kunnen gebruiken (maar die vervolgens ook echt van hen zijn, om te houden).quote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:29 schreef AnneX het volgende:
Het kan niet meer stuk.
Wat krijgen de ouders échte verwende draken terug.
Leuk hoor: de koffertjes en inhoud en eigenlijk alles zoals jij en je huis voorbereidt.
Wie had dat ooit gedacht, dat we ooit over de meiden van Dude en Arty zouden praten.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 21:45 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan het volgens mij slechter treffen dan bij jullie Dude!
Ik heb net helemaal blij de foto's aan F. laten zien: Kijk dit zijn de meiden van Dude en Arty!![]()
PM sturen met je mailadres, dan krijg je foto's.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 21:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Foto's Dude?? Hoor ik iemand 'foto's' zeggen??![]()
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 21:59 schreef Duderella het volgende:
[..]
PM sturen met je mailadres, dan krijg je foto's.
Wacht, hebbik!
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 21:58 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wie had dat ooit gedacht, dat we ooit over de meiden van Dude en Arty zouden praten.![]()
(Arty had dat in stoute dromen ongetwijfeld gedacht, maar dit terzijde)
Hoe weet je dat nou?quote:
Najazeg!quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:38 schreef najazeg het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou?Heb je er ooit zelf gelogeerd?
naja ik vind het voor jou en voor die meisjes wel heel leuk hoor! Mijn nichtjes keken elke zomer weer uit naar als dat franse kind kwam en andersom ook! Wilde alleen een voor mijn gevoel typische reactie even op de hak nemenquote:
Pf!quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:38 schreef najazeg het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou?Heb je er ooit zelf gelogeerd?
Najazeg zit gewoon een beetje te stangen. Is vast niet verkeerd bedoeld.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:56 schreef djenn het volgende:
[..]
Pf!Hoe moet ik hier nou op reageren?
Je ziet toch zelf ook we dat ze ontzettend haar best doet, en allemaal leuke dingen geregeld heeft?!
Krukjes!quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:45 schreef AnneX het volgende:
Alsmaar ( mee) denkend:
kunnen twee franse turven hoog bij het aanrecht met koekjes bakken?
Beetje jammer om je/jullie kookboeken als opstapje te gebruiken.
Leuke moeder dan. Ben je als kind lekker op vakantie, zit je nog met huiswerk!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:17 schreef Duderella het volgende:
Eén van de meiden moet van mams tijdens de vakantie tafels oefenen, omdat ze daarmee achterloopt op school.
Die moeder wil gewoon graag dat ze overgaat. En daar gaan we dus gewoon ons best voor doen. Al dansend en zingend en springend. En het is maar één keer oefenen per dag. Als we daar dan om de dag van maken en we allemaal meedoen, dan loopt ze er vast geen trauma's van op.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:30 schreef najazeg het volgende:
[..]
Leuke moeder dan. Ben je als kind lekker op vakantie, zit je nog met huiswerk!
Ik zou als ik jou was de focus het meest op leuke dingen leggen en dat die tafels dan maar bijzaak zijn hoor. Iig kijken wat ze zelf weet. Dat met dansen klinkt wel leuk!
Zo zijn mijn kids ook door de basisschool geloodstquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:50 schreef Rewimo het volgende:
Wij oefenden met Christan onder het autorijden. Dus niet officieel als huiswerk, maar gewoon onder het rijden wat sommetjes opgeven. En als het zo uitkwam, tijdens de boodschappen of zo, stiekemweg wat dingen uit laten rekenen
Ja of dat ze het míj zogenaamd (hoewel...) moeten leren. Dat is misschien nog een truc. En tussen neus en lippen door dus, dames! Dat is ook een goeie.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:14 schreef Stereotomy het volgende:
Ik *moest* pagina's vol sommetjes doen in de vakantie om mijn rekenskillz op niveau te houden.
Raad ik je af als je geen rancune wil van de kids later
Misschien kun je ze zingenderwijs tafels laten zingen? Terwijl jij in het Frans meeleert? Volgens mij valt er niet veel te snappen als je het trucje eenmaal doorhebt, daarna is het echt stampen.
zuurpruim? naja!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:43 schreef Duderella het volgende:
[..]
Die moeder wil gewoon graag dat ze overgaat. En daar gaan we dus gewoon ons best voor doen. Al dansend en zingend en springend. En het is maar één keer oefenen per dag. Als we daar dan om de dag van maken en we allemaal meedoen, dan loopt ze er vast geen trauma's van op.
Zuurpruim!![]()
idd, met bijv. quatre-vingt-dix-huit (98). Das al een hele rekensom op zich: 4(x)20(+)10(+)8quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:06 schreef Rewimo het volgende:
Tellen in het Frans is nog best lastig, dus als ze jou de tafels leren heb je er zelf ook wat aan inderdaad
Pfff, brings back memories van onverwachte overhoringen Frans waarbij je ook de datum in correct Frans moest invullen, als we maar het vermoeden hadden dat er iets aan zat te komen zochten we dat van te voren al even uit, liever een blaadje van het blok verneukt dan ter plekke moeten nadenken hoe dat in godsnaam ook weer allemaal zat.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:23 schreef najazeg het volgende:
[..]
idd, met bijv. quatre-vingt-dix-huit (98). Das al een hele rekensom op zich: 4(x)20(+)10(+)8
Ik weet uberhaupt niet hoe je de datum in het frans moet uitsprekenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:55 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Pfff, brings back memories van onverwachte overhoringen Frans waarbij je ook de datum in correct Frans moest invullen, als we maar het vermoeden hadden dat er iets aan zat te komen zochten we dat van te voren al even uit, liever een blaadje van het blok verneukt dan ter plekke moeten nadenken hoe dat in godsnaam ook weer allemaal zat..
Ja, de eerste keer niet, maar als de ouders ermee instemmen en je de stichting om toestemming vraagt, kan dat. Mijn ouders namen Sonia heel vaak mee. Kwam ze in Nederland aan, en reden mijn ouders en ik na een weekie zo weer naar Frankrijk. Twee weken kamperen en dan brachten we haar zelf thuis.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik hoorde gister dat een collega van me deze zomer een kind uit Berlijn op visite krijgtEn als die volgend jaar weer komt mogen ze er mee op vakantie zelfs
Is dat bij 'jullie' organisatie ook zo?
Oeh nee, geen moment over nagedacht, maar dat zal toch gewoon bij de voornaam zijn?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:25 schreef AnneX het volgende:
enne... hebben jullie er al over nagedacht hoe de blaguettes jullie gaan noemen.
Of heeft de bijdehandte al iets bedacht in haar mailtjes?
of laat je het afhangen van hoe het loopt bij kennismaken?
Ja, dat had ik ook bedacht! Kijken of ze het durven!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:45 schreef Ca.ra het volgende:
Wat leuk dat je dit doet, dude!
Misschien is hij al voorbij gekomen, maar is een nachtje kamperen in de tuin wat? In zo'n klein tentje en allebei een zaklamp enzo? Er zijn vast genoeg mensen die nog zo'n klein tentje hebben liggen.
Ja de moeders weten onze beroepen, maar ook dat ik aan de universiteit en HBO lesgeef en geen ervaring heb met kleintjes. Als onze dossiers tenminste goed zijn doorvertaald.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:50 schreef AnneX het volgende:
Heb je soms aan de moeders geschreven dat je een soort juf bent ?
zodat zij daarvan iets verwachten ... wat betreft het rekenen ?
Nou weet ik zo gauw geen rekenliedjes bij touwtjespringen.
Wel weet ik dat als ik met kinderen de motoriek oefen spelenderwijs, dat je dan eerst de ene vaardigheid
traint - of kijkt hoe dat gaat - en dan een graadje moeilijker met bv. liedje zingen óf rekenen.
Issie mak genoeg om een poppenklerenmodeshow te laten lopen?quote:Op zondag 11 juli 2010 00:42 schreef Duderella het volgende:
Die gaat een leuke tijd tegemoet![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 juli 2010 09:23 schreef AnneX het volgende:
de kinderwagen !! heb je die voor de blaguettes gescore'd?
En hoe noemde Sonia dan jouw ouders?
In France is men toch altijd lang van vousvoyeren?
Soit, wij horen en lezen het wel.
quote:Op zondag 11 juli 2010 09:41 schreef Luchtbel het volgende:
Hoi,
Ik heb geen concentratie om je hele topic door telezen.
Maar ik heb familie in Frankrijk, onder andere een Nederlandse tante die in het onderwijs heeft gewerkt,. Mocht je nog hulp nodig hebben dan laat het dan even weten?
En als je nog een donatie kunt gebruiken in de vorm van kralen, laat het dan even weten.
LB
quote:Op zondag 11 juli 2010 09:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Issie mak genoeg om een poppenklerenmodeshow te laten lopen?
Dat idee zal in het Frans ook wel opduiken. Je had er vast aan gedacht, ik maar zou echt bij de kennismaking met de poezen al direct vrij serieuze regels neerleggen rondom omgang met de beesten. Als ze geen huisdieren gewend zijn, kunnen ze er óf bang voor zijn, óf zo enthousiast dat ze de poezen geen seconde rust gunnen.
Het eerste wat ik doe als mijn oppasmeiden hier zijn is ze eraan herinneren dat spelen met de poes mag, maar alleen als de poes dat ook wil, dus dat ze niet achter ze aan mogen zitten.
Bluezzje, het is maar goed dat jij voor je beroep niets met afspraken en planningen enzo doet.quote:
*Slaakt een pu diepe zucht van verlichtingquote:Op maandag 12 juli 2010 22:56 schreef Duderella het volgende:
Bluezzje, het is maar goed dat jij voor je beroep niets met afspraken en planningen enzo doet.
Dat zal ze toejuichen!quote:Op maandag 12 juli 2010 23:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Tafels oefenen?
ik heb daar ooit een superhandig vierkant voor gehad, ergens online, waarbij het heel inzichtelijk was dat je eigenlijk maar de helft hoeft te weten.
Hmmmz... ik ga ff spitten voor je. cijfers zijn immers universeel.
Waarom is niet alles ingevuldquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:44 schreef -sabine- het volgende:
De tafelkaart:
http://www.lantaarn.demon.nl/medemens/rekenen/tafels.htm
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:50 schreef -sabine- het volgende:
Omdat 7keer3 dezelfde uitkomst geeft als 3keer7.
Haha, geweldig!quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:29 schreef Duderella het volgende:
Whaaaa! Eindelijk is de bank opgehaald die op Marktplaats stond en konden we op de betreffende kamer aan het schuiven. De Drakenkamer is bijna klaar. En ondanks dat het een beetje rommelen was om onze van-alles-en-nog-wat-kamer om te toveren tot een heuse meidencrib, is het volgens mij gelukt! Morgen maak ik kieken.
We hebben even proefgelegen en -gekeet, en volgens mij is het keet-proof [ afbeelding ]. En nog gezellig ook.
Voor ons verder heel speciaal, omdat het echt een samen'raapsel' is van geleende en gekregen spullen van allerlei mensen (waaronder een aantal FOK!kers. Hoe bijzonder is dát!). Mooi om te zien!
Ander goed nieuws is dat de twee meisjes elkaar inmiddels via telefoon en msn hebben gesproken en ze vinden elkaar kei-aardig!
Volgens mij heeft nu echt iedereen er zin in. Lamakomme.
Nou, gek genoeg is er plots een enorme rust. Ik denk omdat er nu weinig meer 'mis' kan gaan. Geen afzeggingen, hier is alles klaar, heel goed contact met tenminste één van de moeders (en afgesproken dat ze 'maar' eens per week even bijkletst via msn met haar dochter. Gelukkig vond ze dat zelf ook een goed idee), leuke plannetjes gemaakt, gevoel dat ik de meiden al een klein beetje ken. Dus ach. Nu kunnen ze alleen nog een gat in hun hoofd vallen en door de glazen klapdeuren lopen, maar dat is voor latere zorg.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:05 schreef Harajuku. het volgende:
Ooohh, wat dichtbij al. Heb je al kriebels, Dude?
Gek, 's nachts opstaan!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:21 schreef oh-oh het volgende:
Dude, krijgen we geen foto van de kamer?
Ik heb net de vlop met de spullies in orde gemaakt.
( ik vergeet al de hele tijd die dvd en daar ben ik dus vannacht voor opgestaan omdat ik er ineens aan dacht dat het zaterdag al zo ver is)
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen, maar als het goed is heb je m morgen!
Geniet nog maar lekker een dagje van je rust!
quote:
Oh die kamerquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:29 schreef Duderella het volgende:
Paar fotootjes van de kamer boven. We hebben geprobeerd het een beetje een meidenkamer te laten zijn, ondanks dat er ook spullen van ons moeten staan (kledingkast ed.). Ik zal vanavond nog een kiekje maken als de lampjes aan zijn, dan is het echt heul gezellig, vind ik. Maar tot zo ver ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |