abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:43:01 #26
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_83720126
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:41 schreef KapiteinLangzaam het volgende:

[..]

Ik reed dus daadwerkelijk wel 42 km/h ik mountainbike nu inmiddels al 7 jaar en weet echt de snelheden die ik kan behalen op mijn fiets. Nu beschik ik om eerlijk te zijn echt over een super goede conditie (niet opschepperig bedoeld). Plus ik ben lang en dun en heb super weinig wind weerstand.
Nou geloof me:
ik rij 200km per week, en doe 4 dagen per week krachttraining.
Die 42 is geen gemiddelde. Misschien een te streven maximum op rechte stukken, maar een gemiddelde niet.

Dat rijden ze namelijk in de toer zo ongeveer.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:43:21 #27
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83720140
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:41 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Als je niet onnodig het hele fietspad gebruikt, belt een wielrenner niet.
WANT WAT GEBEURT ER NAMELIJK ALS JE WEL BELT ALS WIELRENNER???
Juist dan gaat men omkijken en slingeren waardoor je alsnog kan afremmen.

Een echte wielrennert belt niet maar knalt met 30km/u verschil langs je nog voor je met je ogen kon knipperen.
En heb je er dus ook geen last van gehad, behalve dat je in je ego gekraakt bent omdat je ingehaald bent.
Eens
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_83720158
Haha nee dat ego boeit me niet zoveel, maar het zijn gewoon randmongolen. Fiets je rustig, knallen ze met 50 langs je heen. Stel idioten.

Helemaal als ze gaan zitten schreeuwen: "EEYY!! EEYY!! AAN DE KANT!!!". Heb ik regelmatig meegemaakt.

En wat nog erger is, dan gaan ze zelf 10 man breed op de weg fietsen, zit je er met je auto achter en toeter je een keer, gaan ze weer agressief lopen doen. Dan zijn ze voor de automobilist net zo irritant als recreatiefietsers voor hun zijn.

Ik hoop gewoon dat alle wielrenners door een vrachtwagen worden geschept.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:44:49 #30
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_83720211
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:43 schreef Sapstengel het volgende:
Haha nee dat ego boeit me niet zoveel, maar het zijn gewoon randmongolen. Fiets je rustig, knallen ze met 50 langs je heen. Stel idioten.

Helemaal als ze gaan zitten schreeuwen: "EEYY!! EEYY!! AAN DE KANT!!!". Heb ik regelmatig meegemaakt.

En wat nog erger is, dan gaan ze zelf 10 man breed op de weg fietsen, zit je er met je auto achter en toeter je een keer, gaan ze weer agressief lopen doen. Dan zijn ze voor de automobilist net zo irritant als recreatiefietsers voor hun zijn.

Ik hoop gewoon dat alle wielrenners door een vrachtwagen worden geschept.
Gedrag als dit hoort idd. absoluut niet.

Maar soms wordt je wel eens een beetje heeeel erg moe van mensen die totaal niet zitten op te letten op de fiets.
pi_83720288
komt zon idioot op een kruising aan waar je al auto voorrang hebt, willen ze niet stoppen en fietsen ze knalhard door terwijl ze hun hand in ee nstop beweging naar jou ophouden.

Je rijd ze niet aan omdat ze dan dood zijn. Maar het ergert mij mateloos. Arrogant volk
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:46:48 #32
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83720296
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:43 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Nou geloof me:
ik rij 200km per week, en doe 4 dagen per week krachttraining.
Die 42 is geen gemiddelde. Misschien een te streven maximum op rechte stukken, maar een gemiddelde niet.

Dat rijden ze namelijk in de toer zo ongeveer.
En ik rijd 370km per week, en ook ik doe aan krachttraining en doe naast dat ook nog eens aan kickboksen, op de fiets ben ik om eerlijk te zijn explosief te noemen.

Ik mountainbike ook erg veel in bosgebieden en vooral maandelijks in de Belgische Ardennen, ik heb in der loop der jaren echt een overkill aan kracht opgebouwd in mijn benen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_83720307
Ja dat is ook wel zo. Als ik op een snorfiets rij merk ik pas wat voor idioten de meeste fietsers zijn .

En er zijn ook wielrenners die er wel normaal mee om kunnen gaan. Die rijden gewoon chill en genieten van het fietsen, halen je in terwijl ze achter elkaar rijden, ipv drie man breed langs je heen te knallen. Met dat soort mensen is ook niks mis mee.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:48:04 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83720356
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:42 schreef TheFrankey het volgende:
ik heb echt een hekel aan mensen als TS op de fiets. Kijken nergens naar en voelen zich elite omdat ze zo hard fietsen. De rest doet er niet .

Net als wielrenners verschrikkelijk volk

Daarnaast spreekt hij zichzelf tegen. Je moet met een mountainbike op de berg, terwijl hij er ook op rijdt. Lacht dan anderen uit omdat ze niet behoren tot zijn elite standaard.
Als jij niet het hele fietspad gebruikt, maar gewoon aan de rechterkant van het pad fiets is er niets aan de hand, want dan is er voldoende ruimte om in te halen.
pi_83720388
haha ee mountain bike in nederland..
pi_83720429
Wat ik alleen niet snap is dat die wielrenners altijd IN DE STAD FIETSEN!?

gebruik de stad gewoon als warm-up ofzo en trap hem daarna lekker naar het buitengebied, kun je de hele weg gebruiken en heb je ook geen "irritante fietsers".

oh en als het dan mis gaat omdat ze geen voorrang verlenen op een kruispunt leren ze het snel af
Gewoon, omdat het kan.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:51:13 #37
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_83720514
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:46 schreef KapiteinLangzaam het volgende:

[..]

En ik rijd 370km per week, en ook ik doe aan krachttraining en doe naast dat ook nog eens aan kickboksen, op de fiets ben ik om eerlijk te zijn explosief te noemen.

Ik mountainbike ook erg veel in bosgebieden en vooral maandelijks in de Belgische Ardennen, ik heb in der loop der jaren echt een overkill aan kracht opgebouwd in mijn benen.
En je zegt net dat je dun en lang bent

186cm 82kg (and rising) 8% lichaamsvetpercentage , en een tering goeie conditie hier.

Nogmaals een tourrijder doet zo'n beetje 42 "gemiddeld". En die trainen 40 uur per week, eten het absolute perfecte, bloed wordt dagelijks gemonitoort, gemasseerd na een race, enz enz.
En een fiets van 6kg.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:52:19 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83720560
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:51 schreef RaymondK het volgende:

[..]

En je zegt net dat je dun en lang bent

186cm 82kg (and rising) 8% lichaamsvetpercentage , en een tering goeie conditie hier.

Nogmaals een tourrijder doet zo'n beetje 42 "gemiddeld". En die trainen 40 uur per week, eten het absolute perfecte, bloed wordt dagelijks gemonitoort, gemasseerd na een race, enz enz.
En een fiets van 6kg.
Maar dat is door bergachtig gebied. Wel wat anders dan het platte Nederland.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:52:38 #39
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_83720570
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:49 schreef -AnneX- het volgende:
Wat ik alleen niet snap is dat die wielrenners altijd IN DE STAD FIETSEN!?

gebruik de stad gewoon als warm-up ofzo en trap hem daarna lekker naar het buitengebied, kun je de hele weg gebruiken en heb je ook geen "irritante fietsers".

oh en als het dan mis gaat omdat ze geen voorrang verlenen op een kruispunt leren ze het snel af
Ja maar dan gaat je gemiddelde er aan.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:53:34 #40
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_83720612
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar dat is door bergachtig gebied. Wel wat anders dan het platte Nederland.
Dat heeft invloed ja. Maar het is ook wel eens minder dan 42. En op tijdritten meer.

En de races zijn vaak op asfalt, afgezet, geen stoplichten, zwaaiende vlaggetjes bij gevaarlijke bochten, heel veel rechtdoor enz enz.
pi_83720626
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:52 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ja maar dan gaat je gemiddelde er aan.
hoezo, iedereen loopt hier zo te pimpen dat ze hard kunnen fietsen... in de stad mag je maar 50 in buitengebied 80....

Plus: in de stad gaat je gemiddelde veel sneller naar beneden dan daarbuiten.. (veel vaker stoppen enzo)
Gewoon, omdat het kan.
pi_83720667
quote:

[..]

Plus ik ben lang en dun en heb super weinig wind weerstand.
Volgens mij heb je minder weerstand als je niet lang bent...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:55:12 #43
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_83720674
quote:

[..]

Ik reed dus daadwerkelijk wel 42 km/h ik mountainbike nu inmiddels al 7 jaar en weet echt de snelheden die ik kan behalen op mijn fiets. Nu beschik ik om eerlijk te zijn echt over een super goede conditie (niet opschepperig bedoeld). Plus ik ben lang en dun en heb super weinig wind weerstand.
Als je die snelheid kan behalen is dat nog geen gemiddelde hè.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:57:23 #44
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_83720755
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:53 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

hoezo, iedereen loopt hier zo te pimpen dat ze hard kunnen fietsen... in de stad mag je maar 50 in buitengebied 80....
Voor zover ik weet gelden er geen maximumsnelheden voor fietsers.
pi_83720779
Ik sluit me erbij aan dat 42 km/h met een mountainbike haast niet vol te houden is. Je kan nog zeggen wat je wilt, maar wat RaymondK zegt klopt, de vergelijking met tourrijders, zij fietsen ong een gemiddelde van 50 km/h en hebben een megalichte fiets, wat je zeker niet kan zeggen van een mountainbike.

Als je daadwerkelijk zo goed bent, dan moet je maar eens een carrière overwegen als wielrenner.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:58:58 #46
236335 neen
schone schijn
pi_83720827
TS zag zichzelf fietsen en schrok.
het lijkt niet wat het is
pi_83720839
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

dacht je echt dat je, als je de 60/70 km/u haalt, dit in de stad mag fietsen? lijkt me sterk
Gewoon, omdat het kan.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:59:19 #48
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_83720844
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Volgens mij mag je als fietser niet harder dan het gemotoriseerde verkeer mag.
Maar ik zou het graag eens officieel in een regel zien staan, want soms rij je harder op je racefiets.

Vriend van me werd met z'n ligfiets eens aan de kant gezet, maar niet bekeurd. Of i zachter wilde fietsen omdat i "gevaarlijk" bezig was.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:02:24 #49
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83720995
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:57 schreef ASSpirine het volgende:
Ik sluit me erbij aan dat 42 km/h met een mountainbike haast niet vol te houden is. Je kan nog zeggen wat je wilt, maar wat RaymondK zegt klopt, de vergelijking met tourrijders, zij fietsen ong een gemiddelde van 50 km/h en hebben een megalichte fiets, wat je zeker niet kan zeggen van een mountainbike.

Als je daadwerkelijk zo goed bent, dan moet je maar eens een carrière overwegen als wielrenner.
Eens
En dat moeten wij geloven dat hij GEM snelheid 42 km/u was binnen de bebouwde kom
Misschien is het zijn topsnelheid
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:02:34 #50
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_83721002
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:57 schreef ASSpirine het volgende:

Oh ja en ik vergat het belangrijkste nog. "PELETON"
Als je in een peleton fietst heb je zuiging. En zelfs als je voorop fietst wordt je iets voortgeduwd door de luchtstroom v.d. rest.
Alleen dan halen ze zulke gemiddeldes. Als ze alleen fietsen trekken ze zo hard hooguit voor een paar minuten.

Ze fietsen ook altijd maar een minuutje of wat voorop, en worden dan gewisseld.

Maar nogmaals TS Je klacht was absoluut op z'n plaats!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')