Treinen hier zijn over het algemeen erg duur, maar zoals zeebeschuit zegt wordt het goedkoper als je ver van te voren boekt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:12 schreef RD4 het volgende:
[..]
Best jammer eigenlijk, een treinrit van 1.5 uur kost me meer als een retourtje Dusseldorf/London...
Na lang wikken en wegen kom ik uit op 125 pond / 3: 41 pond voor een retourtje.
Vliegen is vaak goedkoper..quote:Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Monopoly_Man het volgende:
Langeafstandstreinen in Engeland (dus alles wat niet pendelafstand is) werkt gewoon net als vliegen.
Individual: kun je beter een weekkaart voor het hele netwerk kopen, dat is £430.
Kan je overal kopen ja. Eerste klas is £650, haha.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Vliegen is vaak goedkoper..
Kan je die netwerk weekkaart op het station kopen? Is dat ook 1e klas dan?
Voor Londen zelf hoef je niet vantevoren te kopen, maar daarbuiten beter wel. In de stad zelf kan je dagkaarten kopen of een Oyster kaart zelfs hoewel dat voor 1 dag misschien teveel 'gedoe' is. Wel even bekijken welke zones je wilt bereizen, maar het centrum is zone 1-2.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:19 schreef p_iglet het volgende:
Nu het hier toch over treinkaartjes gaat.
Wij vertrekken 16 september voor ruim een week naar een plaatje in de buurt van colchester.
Vanaf daar is het ruim 50min met de trein naar london liverpoolstreet. We willen dus graag ook 1 of 2 dagen naar london. Maakt het voor deze afstand ook uit of je je kaartjes ter plekke koopt of van te voren?
Volgens mij vind ik overal waar ik ook kijk een prijs van 20.30 pond voor een retour.
En wat is voor het OV in london zelf handig om aan te schaffen, een dagkaart? of iets anders?
Eurolines heb ik 1x gedaan, nooit meer....ben in Heerlen opgestapt, toen ging de bus naar Antwerpen, Brussel, Calais --- Dover en dan naar Victoria Coach station. Hadden we net de boot gemist konden we 2 uur wachten midden in de nacht. Terugweg werd ons tussen neus en lippen meegedeeld dat de bus maar tot Eindhoven ging en dat we van daar maar de trein moesten pakken en de treinkaartjes maar moesten declareren.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:57 schreef kalinhos het volgende:
Hmm ja parkeren schijnt idd duur te zijn he? Ik heb een 1.0 die ik gebruik of anders een 1.2 Twingo, dat zullen de kosten niet zijn. 't heeft ook wel wat vind ik, rijden naar Engeland. Weet iemand bv of en hoeveel die tunnel kost?
Kheb nu een busreis met Eurolines gevonden trouwens van 66 euro, denk dat dat een prima alternatief is.
Waarom is dat eigenlijk zo duur? Vind het zelf ook rete irritant. En om nou te zeggen dat de kwaliteit van het openbaar vervoer in de UK goed is (! ) gaat me ook te ver.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:19 schreef LordLynx het volgende:
Treinreizen in de UK zijn inderdaad gestoord duur, toen ik vorig jaar vanaf London naar Manchester moest heb ik maar een auto gehuurd, was een stuk goedkoper.
Omdat de overheid er geen subsidie in steekt, en de afstanden veel groter zijn dan in NLquote:Op donderdag 9 september 2010 17:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk zo duur? Vind het zelf ook rete irritant. En om nou te zeggen dat de kwaliteit van het openbaar vervoer in de UK goed is (! ) gaat me ook te ver.
Allebeide.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:42 schreef kalinhos het volgende:
Misschien een domme vraag he...maar in Calais ligt toch een tunnel ipv een ferry??
Hmm. Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vind alleen de metro in Londen zelf ook al vrij prijzig. Met name omdat er vorig jaar een 25% stijging is geweest in de prijzen. (of dat was het jaar daarvoor). Ook al heb ik een studenten oyster. Weet zo niet hoe zich dit verhoud met Parijs, NY etc.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat de overheid er geen subsidie in steekt, en de afstanden veel groter zijn dan in NL
Niet geen maar weinig. En de privatisering heeft er ook iets mee te maken natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat de overheid er geen subsidie in steekt, en de afstanden veel groter zijn dan in NL
Treinen zijn inderdaad wel stukken sneller. In Nederland hoef je nooit echt op te passen als er een trein passeert maar dat is in de UK wel anders. Maar ik vind de treinen qua onderhoud en zit plek echt niet beter.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:22 schreef Monopoly_Man het volgende:
Sitting Elfling: ik vind het OV hier net wel van veel hogere kwaliteit... treinen zijn echt stukken sneller en beter dan in Nederland. Bvb Londen naar Manchester, 320 km, in 2u08. Dat is dezelfde afstand als Maastricht - Groningen. Ook kun je vaak nog eten/drinken op de trein verkrijgen.
Heathrow-london is erg goedkoopquote:Op donderdag 9 september 2010 20:22 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Niet geen maar weinig. En de privatisering heeft er ook iets mee te maken natuurlijk.
4 uur 26 in Nederland (Maastricht-Groningen) ¤ 45,40 voor een retour maar de afstand weet ik niet, maar volgens mij meer dan 320 Kilometer, je gaat via Utrecht centraal en met de auto waarbij je veel directer gaat is het via arnhem zwolle al 340quote:Sitting Elfling: ik vind het OV hier net wel van veel hogere kwaliteit... treinen zijn echt stukken sneller en beter dan in Nederland. Bvb Londen naar Manchester, 320 km, in 2u08. Dat is dezelfde afstand als Maastricht - Groningen. Ook kun je vaak nog eten/drinken op de trein verkrijgen.
Oystercard is echt meesterlijk.quote:Op zaterdag 11 september 2010 12:56 schreef ChevyVanDude het volgende:
Ik ga aanstaande dinsdagnacht naar Londen met mijn pa.
Alles wel mooi en aardig, maar kan ik daar met mijn Rabobank Europas betalen?
Het is een gewone Maestro kaart (het draagt dit logo).
En ja, op Rabobank heb ik al informatie gevonden dat dit inderdaad kan, maar mijn vraag is meer:
Kan je bij musea, winkels in winkelcentra e.d. er ook mee betalen?
Dat is ervaring en dat staat niet op de Rabosite.
En ik zit een beetje met een dilemma:
We zijn van woensdag tot en met zaterdag in Londen, maar wat voor vervoerskaart kunnen wij het beste aanschaffen?
Een Oystercard of een Travel Card?
Ik denk niet dat wij veel buiten Londen zijn. Ons hotel zit onder Hyde park (Cromwell Road) Glouchester Road tube wordt dat dan.
Verder: erg veel zin in
Met de metro wel, maar de express is wel wat duur. Ik neem dan ook meestal de metro of een taxi. De tussenweg (express) is niet enorm veel sneller, bijna net zo duur als een taxi (want je hebt daarna nog een taxi nodig) en niet comfortabel.quote:Op zaterdag 11 september 2010 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heathrow-london is erg goedkoop
Enkele winkels zullen 'm aannemen maar erachter komen dat het niet werkt, of je zult met handtekening betalen en anders gewoon pinnen. Over het algemeen kan je in 95% van de gevallen betalen met je Rabobank pas.quote:Op zaterdag 11 september 2010 12:56 schreef ChevyVanDude het volgende:
Ik ga aanstaande dinsdagnacht naar Londen met mijn pa.
Alles wel mooi en aardig, maar kan ik daar met mijn Rabobank Europas betalen?
Het is een gewone Maestro kaart (het draagt dit logo).
En ja, op Rabobank heb ik al informatie gevonden dat dit inderdaad kan, maar mijn vraag is meer:
Kan je bij musea, winkels in winkelcentra e.d. er ook mee betalen?
Dat is ervaring en dat staat niet op de Rabosite.
En ik zit een beetje met een dilemma:
We zijn van woensdag tot en met zaterdag in Londen, maar wat voor vervoerskaart kunnen wij het beste aanschaffen?
Een Oystercard of een Travel Card?
Ik denk niet dat wij veel buiten Londen zijn. Ons hotel zit onder Hyde park (Cromwell Road) Glouchester Road tube wordt dat dan.
Verder: erg veel zin in
Ik ben ook altijd blij als ik prive en werk kan combineren, dan staat er gewoon een auto klaar en ben ik (buiten de spits) in 25 minuten bij mijn voordeur. Maar goed, de andere keren doet de tube er maar iets van 40 minuten over, met dan een 5-10 minuten wandelen naar huis. Express is inderdaad echt alleen handig als je in de buurt van het station woont.quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:19 schreef Individual het volgende:
Heb net een enkeltje van Bristol naar London geboekt voor £14. Het is over een week en als ik op het station een kaartje zou kopen zou het £61 zijn.
de Heathrow Express is handig als je in Paddington werkt/woont en voor zaken reist. De tube doet er een halve dag over om naar Green Park te komen. Ik wil een express tube direct naar Green Park!
Ik ben dan altijd al weer minder enthousiast over Ryanair. Wellicht dat je dichtbij Eindhoven woont, maar je moet dus vervoer van Stansted naar Londen centrum regelen en de express kost je ook weer 33 euro pp. Daarom vlieg ik toch vaak liever een betere airline naar Heathrow of City, dan bespaar je tijd, reisgeld in Londen (en vaak in Nederland) en krijg je betere kwaliteit. Kosten scheelt dan niet zoveel meer.quote:
De express is afzetterij. Als je al met z'n 2-en bent is een taxi goedkoper. In m'n eentje neem ik liever de bus (Terravision) die £7 kost en er ongeveer even lang over doet.quote:Op woensdag 15 september 2010 13:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ben dan altijd al weer minder enthousiast over Ryanair. Wellicht dat je dichtbij Eindhoven woont, maar je moet dus vervoer van Stansted naar Londen centrum regelen en de express kost je ook weer 33 euro pp.
3 pond voor een enkeltje ja. Je staat soms doodsangsten uit op de snelweg, koffers vliegen door het gangpad, maar je bent op tijd!quote:Op woensdag 15 september 2010 14:32 schreef Jabberwocky het volgende:
Die bedoelde ik eigenlijk, ja. Kost bijna niks.
http://bookings.easybus.c(...)21214920100915153726quote:Op woensdag 15 september 2010 14:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
3 pond voor een enkeltje ja. Je staat soms doodsangsten uit op de snelweg, koffers vliegen door het gangpad, maar je bent op tijd!
Stansted - klote vliegveld... Het is gewoon wat verder weg, Express doet er ook 45 minuten over.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:41 schreef motherflocker het volgende:
[..]
http://bookings.easybus.c(...)21214920100915153726
hier staat dat het meer als een uur duurt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |