abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 juli 2010 @ 19:42:30 #76
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_84176819
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Daar eens geslapen omdat we toen even niet terecht konden in het hotel waar ik stage had gelopen. Het is voor een hostel prima te doen als je niet te veel ervan verwacht. Stapelbedden, te weinig ruimte en minimale douche/bad. We hadden toen voor 2 nachten ongeveer 110 betaald met 6 man. Je zit dichterbij Queensway dan Lancaster Gate en het gebouw is verstopt achter het bouwerk met gigantische kleurpotloden ervoor.

Ohja, op de gevel staat "Craven Gardens Hotel" maar dat is dus Smart Hyde Park View. Schijnt verbouwd te zijn, weet het niet meer precies.
Dankje! Klinkt niet heel positief, maar wel oké. Heeft het een beetje een prettige locatie? Dicht bij een metrostation bijv.? Dat is voor ons het belangrijkste (naast dat het er enigermate schoon moet zijn).
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_84177030
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:42 schreef Rituals het volgende:

[..]

Dankje! Klinkt niet heel positief, maar wel oké. Heeft het een beetje een prettige locatie? Dicht bij een metrostation bijv.? Dat is voor ons het belangrijkste (naast dat het er enigermate schoon moet zijn).
Kijk hier maar eens. Als je dan op de kaart naar beneden gaat en einde van die straat links kom je vanzelf bij Queensway en die zit aan de Central Line. In het echt moet je vanaf de hosteldeur links uitlopen, tot einde van de straat en dan rechts dus. Hooguit 3 minuten lopen.

Het is maar net wat je verwachtingen zijn verder. Een 3 sterren hotel in London is gewoon een 2 sterren hotel in het algemeen voor de prijs van een 4 sterren hotel elders. Voor een hostel is het meer dan prima want je zit daar toch alleen maar om te slapen toch?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 17 juli 2010 @ 19:53:46 #78
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_84177178
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Kijk hier maar eens. Als je dan op de kaart naar beneden gaat en einde van die straat links kom je vanzelf bij Queensway en die zit aan de Central Line. In het echt moet je vanaf de hosteldeur links uitlopen, tot einde van de straat en dan rechts dus. Hooguit 3 minuten lopen.

Het is maar net wat je verwachtingen zijn verder. Een 3 sterren hotel in London is gewoon een 2 sterren hotel in het algemeen voor de prijs van een 4 sterren hotel elders. Voor een hostel is het meer dan prima want je zit daar toch alleen maar om te slapen toch?
Toch fijn, ervaringen van iemand! We zullen in dat hostel inderdaad alleen slapen, dus zolang er geen ongedierte rondloopt, komt het wel goed . Heb wel wat ervaringen met hostels en ben tot nu toe bijna altijd tevreden geweest.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_84177663
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:53 schreef Rituals het volgende:

[..]

Toch fijn, ervaringen van iemand! We zullen in dat hostel inderdaad alleen slapen, dus zolang er geen ongedierte rondloopt, komt het wel goed . Heb wel wat ervaringen met hostels en ben tot nu toe bijna altijd tevreden geweest.
Het moet dan goedkomen inderdaad. En anders zitten die straatjes echt vol met hotels en hostels waar je alsnog terecht kan. Veel plezier! Ik moet nog een tijdje in Nederland blijven helaas anders zat ik er nu ook wel
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_84184300
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:16 schreef emopuntgif het volgende:

[..]

Hmm, is misschien ook wel wat . Bedankt voor het reageren.
Heb je misschien ook een antwoord op mijn andere vraag?
Ze hebben niet van die kaarten zover ik weet
Maar ik ben denk ik niet de juiste persoon om te reageren voor musua. Ik heb de neiging daar doorheen te rennen zoals je naar een metro rent
Dus mijn reactie zou zijn ja natuurlijk
  zondag 18 juli 2010 @ 10:00:55 #81
208890 June.
Seriously?
pi_84191353
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 18:28 schreef Bellatrix het volgende:
Hebben jullie nog tips qua winkels?

De enigste waar ik zeker naartoe wil is Top Shop. Harrods is nogal overrated hoorde ik van iemand..
Ga naar Abercrombie, al is het alleen al voor de halfnaakte mannen die daar rondlopen
In en rond Covent Garden heb je ook wel leuke winkels, zoals de Lush! En als je daar honger hebt kun je naar Pizza Express in Covent Garden gaan, daar hebben ze echt dé lekkerste pizza's
Shine bright like a diamond.
  zondag 18 juli 2010 @ 11:18:59 #82
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_84192468
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:04 schreef emopuntgif het volgende:
Heb ik nog een vraag . Ik ga ook een middag naar twee musea. Op deze middag ga ik naar het Science museum en naar het Natural History Museum. Zijn deze twee musua te doen in een middag of kan ik beter één van deze schrappen?
Ik weet niet hoe jij normaal naar musea gaat? In dat science museum kun je best wel veel tijd verdrijven namelijk, genoeg te doen. Natural History Museum ben ik nog niet geweest dus hoe groot dat is durf ik niet te zeggen.
Wat ik zou doen, is degene die je het liefst wilt doen gewoon sowieso bezoeken, en als je het daar gezien hebt kun je altijd nog beslissen of je die ander ook nog doet toch?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_84193120
Wat is nu de goedkoopste manier om 2/4 daagjes london aan te doen ? hebben in september 1 weekje vrij waarvan het 2e weekend al besproken is (vanaf donderdag) dus wilde mischien zondag-woensdag london doen maar de prijzen kunnen behoorlijk oplopen met 3tjes (2 volwassenen 1 baby) Manier van reizen maakt niet zoveel uit maar volgens mij is vliegen bijna de goedkoopste en snelste manier. En waar kun je nu het beste zitten qua overnachting. Hostel is ivm baby geen optie maar voor de rest geen echte hoge verwachtingen/eisen alleen liefst een beetje in de buurt van waar het allemaal te doen is is wel handig !
pi_84232393
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 18:42 schreef Breuls het volgende:
Als je van muziek, films en dergelijke houdt, is HMV je Walhalla.
Rough Trade Shops
pi_84232577
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:39 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Rough Trade Shops
Ik wilde al reageren, HMV is echt zo'n 13-in-een-dozijn media zaak. Lekker veel populaire muziek, maar nul toegevoegde waarde. Dan kun je ook gewoon in Nederland naar een Virgin ofzo gaan.

Covent Garden is verder inderdaad altijd wel leuk, hoewel toeristisch. Een leuke food market als Borough market is aan te raden als je daarvan houdt of gewoon lekker wat wil snacken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_84475400
Iemand hier wel eens geweest: http://www.mamounialounge.com/?
Vind het erg mooi uit zien om een keer te dineren :)
  zondag 25 juli 2010 @ 18:45:07 #87
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_84475463
London was geweldig, wat een stad. _O_ O+ O+
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zondag 25 juli 2010 @ 18:45:51 #88
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_84475491
In Notting Hill vond ik trouwens de leukste winkeltjes, ook die tweedehandse boeken en lp's enzo. :Y
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_84478201
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:16 schreef emopuntgif het volgende:

[..]

Hmm, is misschien ook wel wat :). Bedankt voor het reageren.
Heb je misschien ook een antwoord op mijn andere vraag?
Om nog maar even terug te komen. Ben er gisteren doorheen gegaan. Ik was na 2 uur weer buiten. Dat is voor mij lang in een museum. Zitten best leuke dingen in!
Ben ook weer naar comedy geweest. Vorige week was het in thistle picadilly waar ze een zaaltje hadden omgedoopt tot een comedy club. Daar heb ik het enorm naar me zin gehad. Gisteren zat ik in Soho comedy, daar was niet veel aan.

Valt me wel op dat je in hele kleine zaaltjes wordt gepropt. Ik dacht dat je in een voetbalstadion weinig ruimte kreeg, maar dit slaat alles.

[ Bericht 22% gewijzigd door snabbi op 25-07-2010 20:01:49 ]
pi_84480365
Bedankt voor je reactie :). Ben ondertussen naar Londen geweest vorrige week en ook naar het museum.

Had het Natural Histroy Museum gedaan in 3 uur en het science museum daarna in 2 uur.

Londen was weer prachtig :D
pi_84480921
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:51 schreef snabbi het volgende:

[..]

Valt me wel op dat je in hele kleine zaaltjes wordt gepropt. Ik dacht dat je in een voetbalstadion weinig ruimte kreeg, maar dit slaat alles.
Veel comedyclubs en theaters zijn HEEL oud (zoals alles in London) en de stoelen-indeling is dan ook vaak erg ouderwets en kort op elkaar.. In Nederland zijn het vaak modernere gebouwen die met subsidie zijn gebouwd en waar je 'flink' de ruimte krijgt.
  maandag 26 juli 2010 @ 11:38:19 #92
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_84498124
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:45 schreef Bellatrix het volgende:
In Notting Hill vond ik trouwens de leukste winkeltjes, ook die tweedehandse boeken en lp's enzo. :Y
Zijn die makkelijk te vinden? Ben nog niet in Notting Hill geweest, maar tweedehands en boeken en lp's zijn altijd tof. ^O^
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_84504565
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:38 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Zijn die makkelijk te vinden? Ben nog niet in Notting Hill geweest, maar tweedehands en boeken en lp's zijn altijd tof.
Vlakbij Notting Hill Gate zitten sowieso twee leuke recordstores.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 26 juli 2010 @ 14:34:37 #94
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_84504629
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:38 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Zijn die makkelijk te vinden? Ben nog niet in Notting Hill geweest, maar tweedehands en boeken en lp's zijn altijd tof.
Ja we namen de metro naar Notting Hill Gate en in die Mainstreet heb je al leuke winkeltjes, maar als je rechts gaat, ff een straat doorloopt waar ook veel andere lopen kom je in een marktje terecht. Je vindt daar alles, antieke meubels, een zilveren Boba Fett ( ), oude boeken, kranten, magazines uit de oorlog, lp's, lekker eten, vintage kleren. Ongelofelijk.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_84506819
Okee, mijn eerste bericht hier.

Ik en een paar vrienden zijn van plan om een aantal dagen rondom oud en nieuw naar een mooie Europese hoofdstad te gaan. Vorige jaren was dat Parijs, maar dit jaar zijn we van plan iets anders te doen.
We zitten nu te twijfelen tussen London en Barcelona. Volgens veel mensen in London
tijdens oud en nieuw natuurlijk geweldig (viering etcetera) maar ook heel druk. Klopt dat?
Is het ook heel prijzig qua hotels rond die tijd?
pi_84507261
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:31 schreef Apostrof het volgende:
Okee, mijn eerste bericht hier.

Ik en een paar vrienden zijn van plan om een aantal dagen rondom oud en nieuw naar een mooie Europese hoofdstad te gaan. Vorige jaren was dat Parijs, maar dit jaar zijn we van plan iets anders te doen.
We zitten nu te twijfelen tussen London en Barcelona. Volgens veel mensen in London
tijdens oud en nieuw natuurlijk geweldig (viering etcetera) maar ook heel druk. Klopt dat?
Is het ook heel prijzig qua hotels rond die tijd?
Ik werkte in een 3 sterren hotel en de prijzen liepen op tot 200 pond/nacht. Verder is het inderdaad heel druk maar ook zeker leuk om mee te maken! :Y
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 26 juli 2010 @ 15:42:17 #97
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84507294
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:31 schreef Apostrof het volgende:
Okee, mijn eerste bericht hier.

Ik en een paar vrienden zijn van plan om een aantal dagen rondom oud en nieuw naar een mooie Europese hoofdstad te gaan. Vorige jaren was dat Parijs, maar dit jaar zijn we van plan iets anders te doen.
We zitten nu te twijfelen tussen London en Barcelona. Volgens veel mensen in London
tijdens oud en nieuw natuurlijk geweldig (viering etcetera) maar ook heel druk. Klopt dat?
Is het ook heel prijzig qua hotels rond die tijd?
Het vuurwerk aan de Thames is heel druk en je moet er vroeg bij zijn heb ik gehoord. In de 10 jaar dat ik hier woon ben ik er tijdens oud en nieuw nog niet geweest en ben het de komende 15 jaar ook niet van plan.

Van vrienden: Het is koud en druk en als je ergens in wil moet je vantevoren kaartjes hebben. Niet echt speciaal en gewoon een van de vele redenen om dronken te worden. Veel Londoners (ik ook) vluchten de stad uit.

Ik zou naar Barcelona gaan. ;)
reset
pi_84507413
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:31 schreef Apostrof het volgende:
Okee, mijn eerste bericht hier.

Ik en een paar vrienden zijn van plan om een aantal dagen rondom oud en nieuw naar een mooie Europese hoofdstad te gaan. Vorige jaren was dat Parijs, maar dit jaar zijn we van plan iets anders te doen.
We zitten nu te twijfelen tussen London en Barcelona. Volgens veel mensen in London
tijdens oud en nieuw natuurlijk geweldig (viering etcetera) maar ook heel druk. Klopt dat?
Is het ook heel prijzig qua hotels rond die tijd?
Zou er niet teveel van verwachten hier. Je moet voor 22:00 een plekje hebben aan de Thames om een vuurwerkje van ca. 8-10 minuten te zien wat ook weer niet zoveel voorstelt. Je kan daar geen drinken kopen dus zelf meenemen. Het is *(#*(&$ koud en daarna is het lastig wegkomen daar omdat het veels te vol is. Je gaat dan naar een club (vooraf tickets kopen) waar je de rest van de nacht kan dansen. In rest van de stad is het uitgestorven en NERGENS zie je verder vuurwerk (behalve het georganiseerde).

Je krijgt er iig geen "nieuwsjaars-gevoel" van in London. In Nederland is het imo nog leuker :P
Als je toch gaat is de parade op nieuwjaarsdag wel geinig om te zien als toerist (wel vroeg wakker worden weer :P )
pi_84508065
Okee dankjewel voor jullie reacties!
En de dagen ervoor stroomt het natuurlijk ook vol met toeristen als ik het goed begrijp?
Dus ook wat betreft oldfashioned sightseeing niet aan te raden?
  maandag 26 juli 2010 @ 16:25:51 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_84509142
Londen is altijd mooi, maar niet specialer met oud en nieuw. Toeristen zijn er altijd en vooral tijdens vakanties/feestdagen.

De periode voor Kerst is leuk, maar als je hier geen familie/vrienden hebt is er tijden Kerstdag weinig te doen.
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')