Dat wil je niet weten.quote:
Omnomnom.quote:Balkenbrij is een oud Nederlands gerecht dat vooral in het najaar en in de winter wordt gegeten, oorspronkelijk in het oostelijke en zuidelijke deel van Nederland. Traditioneel wordt het gemaakt van in bouillon (en soms bloed) gekookt slachtafval van het varken (onder meer kop of ribbetjes, spek en lever), en boekweitmeel of tarwebloem, en speciale kruiden (piment of rommelkruid), die een zoete smaak afgeven. Het gerecht wordt verkocht in blokken en gebakken in de koekenpan in plakken van ongeveer 1 cm dik.
Ik heb het nog nooit gegeten, omdat ik het vies vond ruiken.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:52 schreef Chai het volgende:
[..]
Is al lang geleden dat ik het gegeten heb ,maar het zag er altijd wel nogal verdacht uit.
frikadellies ook.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit gegeten, omdat ik het vies vond ruiken.
In sommige recepten gebruiken ze varkenskop, bloed en ander slachtafval.
Jammie..
Eet ik ook niet.quote:
Paardenvleeschquote:
Mijn vader bakte het 's winters wel eens, maar ik wist toen niet waar het van gemaakt was.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:57 schreef L0t.. het volgende:
[..]
1 keer gegeten bij schoonouders, nooit meer dus
Die hebben wij nu weet je.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Paardenvleesch![]()
![]()
Het liefst die van Dobben, maar ik eet het nu zelden.
Lekkah.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |