Als die auto niet heel recent is, wat doe je dan in godsnaam bij de merkdealer? Daar kan je dit soort prijzen verwachten ja.quote:
dat dus en het is de dealer die zijn gewoon altijd duurder...quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:42 schreef Nnelis het volgende:
Je moet er wel rekening mee houden dat ze waarschijnlijk diagnose kosten rekenen, en dat die kosten wellicht al bij de prijs inbegrepen zijn. Dus als je besluit het zelf te dab doen krijg je misschien alsnog een rekening.
Vast = Vast Principe..quote:
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:35 schreef Coelho het volgende:
Ik heb het uiteindelijk toch maar door de garage laten fixen, al is het maar omdat de auto er inderdaad al stond en je het dan linksom of rechtsom toch dient te betalen (aka onderzoekskosten oid). Onderhoud is altijd periodiek gedaan, sterker nog, een maand of wat geleden is er nog een APK + grote beurt geweest. Nu brandde er een storingslampje en zijn we teruggeweest. Er bleek een of andere klep onder de roet te zitten (iets met recirculatie van uitlaatgassen), en die moest gereinigd worden. Vervolgens gaf de computer nog een storing aan omdat er 1 bougie kapot was.
Uiteindelijk betaalde ik voor het bougie gedeelte 45min arbeid a 70/u ex en 4x25ex voor de bougies. Ik denk dat we vanaf nu inderdaad maar richting een kwikfit oid gaan voor onderhoud, al zijn mijn ervaringen daar ook niet heel goed. Bij de monteurs daar krijg ik altijd het gevoel dat ze een LOI cursus hebben gevolgd en vervolgens niet goed genoeg bevonden zijn door een reguliere dealer/garage...
Er zijn meer garages volgens mij.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:35 schreef Coelho het volgende:
Ik denk dat we vanaf nu inderdaad maar richting een kwikfit oid gaan voor onderhoud, al zijn mijn ervaringen daar ook niet heel goed. Bij de monteurs daar krijg ik altijd het gevoel dat ze een LOI cursus hebben gevolgd en vervolgens niet goed genoeg bevonden zijn door een reguliere dealer/garage...
Bij een grote beurt worden de bougies vervangen, dan is dit dus op zijn minst garantie/coulance lijkt me..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:35 schreef Coelho het volgende:
Ik heb het uiteindelijk toch maar door de garage laten fixen, al is het maar omdat de auto er inderdaad al stond en je het dan linksom of rechtsom toch dient te betalen (aka onderzoekskosten oid). Onderhoud is altijd periodiek gedaan, sterker nog, een maand of wat geleden is er nog een APK + grote beurt geweest. Nu brandde er een storingslampje en zijn we teruggeweest. Er bleek een of andere klep onder de roet te zitten (iets met recirculatie van uitlaatgassen), en die moest gereinigd worden. Vervolgens gaf de computer nog een storing aan omdat er 1 bougie kapot was.
Uiteindelijk betaalde ik voor het bougie gedeelte 45min arbeid a 70/u ex en 4x25ex voor de bougies. Ik denk dat we vanaf nu inderdaad maar richting een kwikfit oid gaan voor onderhoud, al zijn mijn ervaringen daar ook niet heel goed. Bij de monteurs daar krijg ik altijd het gevoel dat ze een LOI cursus hebben gevolgd en vervolgens niet goed genoeg bevonden zijn door een reguliere dealer/garage...
Idd grote beurt is onder andere bougies vervangen. Dan zou ik niet accepteren dat ze je daar ook maar iets voor berekenen nu.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij een grote beurt worden de bougies vervangen, dan is dit dus op zijn minst garantie/coulance lijkt me..
Pak je rekening van een maand geleden en kijk of het gebeurd is, kun je meteen de prijzen vergelijken .. echt belachelijk die prijzen voor bougies...
Als ze het een maand geleden met de grote beurt nietgedaan hebben, zou ik ze nog één keer de kans geven om het goed te breien, en daarna contact opnemen met de importeur en om opheldering vragen.. gaat helemaal nergens over dit; bij een grote beurt horen ALTIJD nieuwe bougies volgens mij.
En ik zei BOVAG garage he.. niet de Kwikshit, da's weer het andere uiterste; het enige verschil met de dealer is dan dat je genaaid wordt voor weinig geld .. dure sex goedkope sex zeg maar ..
Yep een Micra met een 20 kleppert blacktop.. Rijdt TS 200PK Micra ofzo?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:58 schreef casejunkie het volgende:
Ligt er aan he?
Kan ook zijn dat er bijv. Bosch Iridium bougies in moeten en die krengen zijn door. Ik moet bij een Toyota met een 4age-20v blacktop ook altijd Bosch Iridium bougies zetten a 25,- ex inc korting.
Hetzelfde geld voor de Mazda 626 van mijn ouders met fabriefaf gaskop
Maar daar gaat het om 8 Bougies ipv 4quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:00 schreef Repeat het volgende:
Netzoals die kutalfa's waar bougies in moeten die door elfen bij maanlicht gesmeed zijn.
Dat ook nog eens inderdaad. Achterlijk.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het om 8 Bougies ipv 4
(wat alsnog veel kost, maargoed..)
Als je een beetje op eBay kijkt kun je die in Engeland kopen (paar dagen levertijd).. ¤85 incl. verzenden voor 8 stuks (4 kleine 4 grote). NGK Platinum.. 100dkm bougies. Topkwaliteit voor wéneg.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het om 8 Bougies ipv 4
(wat alsnog veel kost, maargoed..)
Haha, doe je dat ook met conische bougies? Dan wens ik je veel succes als je ze ooit nog los wilt krijgenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:34 schreef Maharbal het volgende:
Heb gister nog bougies vervangen (6 voor ¤25). Het duurde korter dan 30 min, en dan duurde het nog zo "lang" omdat er simpelweg weinig ruimte zit en die krengen aardig vast zaten.
Gewoon goed vastdraaien totdat je je echt schrap moet zetten om ze verder vast te draaien.
De "speciale" dop/sleutel zit gewoon netjes in m'n standaard gereedschapskistje (van BMW) achterin, en dat voor een auto uit '89
Explain yourself.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:50 schreef oshiro het volgende:
[..]
Haha, doe je dat ook met conische bougies? Dan wens ik je veel succes als je ze ooit nog los wilt krijgen
6 voor 25?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:34 schreef Maharbal het volgende:
Heb gister nog bougies vervangen (6 voor ¤25). Het duurde korter dan 30 min, en dan duurde het nog zo "lang" omdat er simpelweg weinig ruimte zit en die krengen aardig vast zaten.
Gewoon goed vastdraaien totdat je je echt schrap moet zetten om ze verder vast te draaien.
De "speciale" dop/sleutel zit gewoon netjes in m'n standaard gereedschapskistje (van BMW) achterin, en dat voor een auto uit '89
Ja, kreeg korting eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
6 voor 25?Ik was een heel stuk meer kwijt..
![]()
Wat voor bougies heb jij er in zitten?
Ik heb gehoord dat kopervet niet op bougies mogen omdat ze zichzelf anders vastlassen. Hoe het precies zat weet ik niet meer.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
Gewoon vast = vast. En de schroefdraad een beetje insmeren met kopervet.
Daarom dus enkel op de schroefdraad.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat kopervet niet op bougies mogen omdat ze zichzelf anders vastlassen. Hoe het precies zat weet ik niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |