Dat vermoed ik ook idd.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:51 schreef dimage het volgende:
ik denk dat estofex vanaf zaterdag voor minimaal level 1 gaat.
Zal je net zien , de 88ste minuut 0-0 en dan opeens valt de stroom uit in je stadquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:54 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook idd.
Nog even een dag of wat de kaarten aankijken, het kan nog steeds veranderen.
Hoop dat de finale zondat niet al te veel in het water valt
Aan die neerslagbom te zien is daar eerder kans op in het westen van NL, gelukkig zit in het oostenquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:56 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Zal je net zien , de 88ste minuut 0-0 en dan opeens valt de stroom uit in je stad
Ik zit in het westenquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:58 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Aan die neerslagbom te zien is daar eerder kans op in het westen van NL, gelukkig zit in het oosten
Maandag kans op weeralarm aldus KNMIquote:KNMI: Beoordeling lange termijn
Synoptische ontwikkeling
Krachtige hogedruk opbouw boven centraal Europa houdt storingen voorlopig op afstand. De zuidelijke stroming zorgt zeker de komende dagen voor aanvoer van zeer warmere lucht met tropische temperaturen. Vrijdagavond kan er op nadering van een thermisch lagedrukgebied in combinatie met een thetaw-rug (18-20 graden op 850 hPa) al een stroomopwaarts gevormde bui tot het zuidoosten van het land doordringen. Tijdens het weekeinde kunnen ook in onze omgeving enkele regen- en onweersbuien ontstaan, waarschijnlijk lokaal van karakter. Maandagavond en dinsdagnacht/ochtend kunnen er op nadering van een volgend thermisch lagedrukgebied in combinatie met een schampende scherpe bovenluchttrog actievere en frekwentere buien ontstaan. Vooral de oper geeft veel neerslag in onze directe omgeving. Ongetwijfeld vergezeld met zwaar onweer, als deze oplossing uitkomt. Een situatie om in de gaten te houden ook i.v.m. een mogelijk weeralarm voor zwaar onweer. De 850-temperatuur blijft de periode tot dinsdag op 15 graden liggen, daarna zakt ze af naar 10 graden als ensemble gemiddelde waarde. De tweede helft van de volgende week zou onder invloed van een hogedrukuitloper het weer wat kunnen stabiliseren, toch geeft nog steeds 30-40% van de members kans op buien.
Modelbeoordeling en onzekerheden
Volgens de pluim zijn vrijdag en zaterdag de warmste dagen, toch zijn er in de nieuwe week nog steeds een aantal oplossingen die bij de 30 graden komen. Met temperatuurswaarden op 850-hPa van zo'n 10 graden is er ook in de EPS-periode een maximumtemperatuur van 24-27 graden te verwachten. Koud wordt het dus sowieso niet. De pluim is na het weekeinde echter zeer breed. Er zijn geen tubeoplossingen. De neerslagkans komt na het weekeinde tijdelijk op 50-60%, gedurende de EPS-periode op 30-40%
Samenvatting meerdaagse-periode:
Tijdens het weekeinde tropisch warm met temperaturen op veel plaatsen op of iets boven de 30 graden, tevens is er een (toenemende) kans op enkele stevige onweersbuien. Na het weekeinde neemt de kans op onweersbuien verder toe, de temperatuur doet een kleine stap terug naar 25 tot 30 graden.
ja ik zit heel goed. schrok er zelf van. Dit zijn waardes van 25/26 mei 2009quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Richting Oosten zit je wel heul goed!!!
Toch ben ik er van overtuigd dat er nog te weinig Jetstream is.....En bekijk de KO-index eens, die is ook erg laag!quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:09 schreef dimage het volgende:
[..]
ja ik zit heel goed. schrok er zelf van. Dit zijn waardes van 25/26 mei 2009
Wat houdt dit precies in?quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:09 schreef dimage het volgende:
[..]
herinner je je 25/26 mei niet meer?quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wat houdt dit precies in?
Heule erge onweer enzo?
Jewelquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:16 schreef tubacloud het volgende:
[..]
herinner je je 25/26 mei niet meer?
2009 that is
Nog helemaal niets.... de juiste elementen hierbij zijn nodig!quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jewel, maar ik heb geen idee wat al die waardes enzo inhouden.
http://www.bliksemdetectie.nl/index.php/topic,4211.0.html lees dit door.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wat houdt dit precies in?
Heule erge onweer enzo?
klopt, maar de luchtvochtigheid gaat omhoog dus we blijven hopen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:24 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nog helemaal niets.... de juiste elementen hierbij zijn nodig!
quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:09 schreef dimage het volgende:
Weet dat nog niet zo 1 2 3 .quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
Trouwens Dimage... ik wil je enthousiasme niet de kop indrukken!
Maar jouw CAPE waarden zijn gebaseerd op de GFS voorspellingen. De GFS overdrijft de dauwpunts waarden echt ENORM! waardoor de CAPE veel te hoog uitvalt.
De werkelijke CAPE ligt ongeveer tussen de 1000 en 1500.
Voor een realistische kijk op de CAPE waarden kun je beter kijken naar de MLCAPE.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:25 schreef dimage het volgende:
[..]
http://www.bliksemdetectie.nl/index.php/topic,4211.0.html lees dit door.
De waarheid zal er ergens wel tussenin zitten.quote:Op donderdag 8 juli 2010 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
Trouwens Dimage... ik wil je enthousiasme niet de kop indrukken!
Maar jouw CAPE waarden zijn gebaseerd op de GFS voorspellingen. De GFS overdrijft de dauwpunts waarden echt ENORM! waardoor de CAPE veel te hoog uitvalt.
De werkelijke CAPE ligt ongeveer tussen de 1000 en 1500.
Voor een realistische kijk op de CAPE waarden kun je beter kijken naar de MLCAPE.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |