Radio met batterijen maar achter de hand houdenquote:Op maandag 5 juli 2010 14:44 schreef JDude het volgende:
Zul je zien dat in de 87e minuut bij 1-1 de stroom of de kabel eruit klapt.
Hier nog een. Dat wordt de zolder op en het meer dan 30 jaar oude radiotje weer van batterijen voorzien.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:15 schreef leroytje het volgende:
Doe es niet, ik moet wel fatsoenlijk de finale kunnen kijken!
Jeej, droog hier.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:56 schreef i2Them2 het volgende:
Jammer dat het nog ver weg is... Maar het zou leuk zijn natuurlijk
GFS komt iig met een leuk neerslag signaal...
[ afbeelding ]
Het lukt me, met matige 1980 isolatie en geen airco toch de boel hier binnen op zo'n 22 graden te houden. Gewoon door een streng regime: overdag deuren en ramen potdicht en alle zonneschermen naar beneden. Zodra het buiten wat afkoelt alles open de hele nacht.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:11 schreef dimage het volgende:
ow van mij ook wel hoor. ramen/deuren potdicht de airco snort hier wel door op 19 graden. HEERLIJK. sla gewoon genoeg levensmiddelen en vocht in en wij redden ons wel. maar er zijn ook mensen die deze luxe niet hebben.
Of wat dacht je van de ouderen/baby's/mensen met ademhalingsproblemen. Nederland is helemaal niet voorbereid op dit soort temperaturen. 21 graden is het gemiddelde.
quote:Op maandag 5 juli 2010 21:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Om de één of andere reden komen dit soort extreme prognoses nooit uit
quote:Op maandag 5 juli 2010 09:51 schreef MassimO het volgende:
Iedereen die wil dat het 40 graden wordt spoort dus echt nietDan ligt het halve land op z'n gat , maar niet te denken aan de oudjes die bij bosjes neer zullen vallen.
jaah, dat was tof! fantastische wolken toen!quote:
Uit je OP wordt voor een leek echt niets, maar dan ook niets duidelijkquote:Op maandag 5 juli 2010 08:10 schreef dimage het volgende:
LET OP!! dit zijn prognosekaarten. Maar plaats ze toch. Zat er met afgelopen zaterdag ook goed bij.
onweer? zware neerslag? Zware rukwinden? Mensen die worden bevangen door de hitte? De laatste prognosekaarten laten in ieder geval een soort horror scenario zien.
Temperaturen die oplopen tot ruim boven de 30 graden (gemeten op 2m hoogte) maar lokaal gaat de temperatuur mogelijk richting de 37 a 39 graden.
Neerslagprognose laat een verhoogde kans op neerslag zien over de gehele dag
Maar dan. De cape lifted index. Met cape waarden van ruim boven de 2000, op sommige plekken bijna 3000 en een Li van 17.7 bij Lelystad ga je automatisch terug denken aan 25 mei 2009. Al waren de waarden toch nog extremer.
Dit alles komt door een lagedrukgebied dat zich via het kanaal over België en Nederland gaat verplaatsen.
Ik heb ook de temperatuurkaarten van 850/700/500/300/200 hPa erbij gezet voor een nog beter overzicht
Temperatuur 2m:
[ afbeelding ]
Temperatuur 850 hPa:
[ afbeelding ]
Temperatuur 700 hPa:
[ afbeelding ]
Temperatuur 500 hPa:
[ afbeelding ]
Temperatuur 300 hPa:
[ afbeelding ]
Temperatuur 200 hPa:
[ afbeelding ]
Cape lifted index:
[ afbeelding ]
Ja, dat kan.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:47 schreef Stephan1237 het volgende:
dus wat er in dit youtube filmpje gebeurt kan dat zondag ook gebeuren ?![]()
zoiets heb ik ook een keer in Guatemala gezien in een afgelegen dorpje aan het strand.quote:
Net zoals van het weekend, zou hard gaan regenen/onweren en wat heb ik gekregenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Maar waarschijnlijk gebeurt er weer bar weinig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |