abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86550315
Toch wel één van de mooiste: De Russische film 'The return' (Vozvrashcheniye / Возвращение )

De blauwtinten passen perfect bij de film.
pi_86551496
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:30 schreef bluesparkle het volgende:
Curse of the Golden Flower ^O^
[ afbeelding ]
ja, als die lekkere jetsers van die meiden zo ingepakt zijn dat ze er bijna uit floepen is het al snel een visueel pareltje O+ :9~
pi_86552288
Bij mij maakten Hero en House of Flying Daggers ook veel indruk.

De enige film die ik nog niet voorbij heb zien komen, en daarom graag wil vermelden, is Alien. Op sommige gebieden is de film qua vormgeving een beetje verouderd. Maar ik vind de visuele stijl nog steeds indrukwekkend.
  vrijdag 17 september 2010 @ 22:36:48 #204
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_86555275
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:30 schreef bluesparkle het volgende:
Curse of the Golden Flower ^O^
[ afbeelding ]
Doet me meer aan zo'n gay test denken :')
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  vrijdag 17 september 2010 @ 23:30:55 #205
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_86557644
Elke Dogma 95 film, juist vanwege de natuurlijke belichting.
  zaterdag 18 september 2010 @ 02:56:29 #206
222384 Bonzai.
pi_86562431
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 23:30 schreef jrk1990 het volgende:
Elke Dogma 95 film, juist vanwege de natuurlijke belichting.
Extra belichting is er omdat natuurlijke belichting meestal onvoldoende/lelijk is (tenzij je met peperdure digitale camera's werkt, zoals Michael Mann doet, dan heb je geen extra belichting nodig ... maar dat is hier niet het geval).

Die dogma films zien eruit alsof ze geschoten zijn met een cheap-ass cameraatje. Eentje dat je normaal gebruikt om beelden te maken van zoonlief die zes kaarsjes uitblaast; maar daar ga je toch geen professionele film mee maken :')

Disclaimer: dit soort camera's komen wél van pas bij films als Blair Witch, omdat je dan als het ware meekijkt vanuit de ogen van de personages. Dat geeft een leuk effect.
waarin de stenen rusten,
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:27:41 #207
122997 zquing
Drama Junk
pi_87151411
Ik ga zo the fountain maar een keer kijken
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_87201781
Pan's Labyrinth en The Fountain vond ik visueel erg goed gedaan, maar beide films vond ik qua verhaal totaal oninteressant.

Verder:
Big Fish
Requiem For A Dream
What Dreams May Come
Spun

Ik ben het overigens niet eens met dat Dogme95 films per definitie visueel aantrekkelijk zijn.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:40:10 #209
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87201932
Voor mij (jaja, allemaal al genoemd):
- The Fountain
- 2001
- Once upon a time in the west

Dat zijn de films die direct in me opkomen zonder na te denken, dus dat zullen dan ook wel de belangrijkste zijn :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_87206381
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 02:56 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Die dogma films zien eruit alsof ze geschoten zijn met een cheap-ass cameraatje. Eentje dat je normaal gebruikt om beelden te maken van zoonlief die zes kaarsjes uitblaast; maar daar ga je toch geen professionele film mee maken :')

Tja, dat is ook een beetje het doel van de Dogma-films, toch? Zo natuurlijk mogelijk filmen. Op locatie, geen overige belichting. Lars von Trier was toch ook een tijdje Dogma-artiest? Die man is gek...

Ik wil de posters overigens wel bedanken voor het aanraden van The Fountain, mooie film! Zowel qua verhaal als beeld.

Verder zou ik Pan's Labyrinth en Hero van harte aan willen raden. Met name de laatste is echt overdreven stijlvol, bizar.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_87211579
The Fall
Bladerunner (sfeer)
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_87213099
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:50 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Wat?
Kijk de film zou ik zeggen ;)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:21:41 #213
222384 Bonzai.
pi_87219251
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:43 schreef Orbis het volgende:

[..]

Tja, dat is ook een beetje het doel van de Dogma-films, toch? Zo natuurlijk mogelijk filmen. Op locatie, geen overige belichting. Lars von Trier was toch ook een tijdje Dogma-artiest? Die man is gek...
Bedoeling of niet, het ziet er gewoon niet uit.
waarin de stenen rusten,
pi_87244920
The Fall
Collateral
Tideland
Garden State
A Single Man
No Country for Old Men
"I arise in the morning torn between a desire to improve the world and a desire to enjoy the world. This makes it hard to plan the day" - E. B. White
pi_87245083
Oh, en ook:

Lost in Translation
Russian Ark
Se7en
Lost Highway
"I arise in the morning torn between a desire to improve the world and a desire to enjoy the world. This makes it hard to plan the day" - E. B. White
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')