abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86326190
Kan je die oude flitser veilig op je camera gebruiken? Ik heb een oude metz staafflitser maar als ik die aansluit op mijn dslr dan frituurt die flitser bij het ontladen de camera. Meeste oudere modellen lijken wel goed te gaan.

Ik raad het je af om die flitser te gebruiken omdat je de flitser handmatig moet instellen om een goede belichting te krijgen. Dit gaat wel goed als je alle tijd hebt om een foto te maken (portret) maar is erg onhandig op een feestje.

Ik raad je aan om een flitser te kopen die e-ttl ondersteuning heeft zodat je volautomatisch kan flitsen. Zelf gebruik ik canon flitsers en ben daar erg tevreden over maar kan me voorstellen dat je die te duur vind. Mischien dat de huidige metz flitsers voor canon minstens net zo goed zijn en vast iets goedkoper. Iemand anders heeft wellicht ervaring met third party flitsers.

Wanner je kan zou ik de 50mm gebruiken, lichtsterk mooie dof contrast en kleuren vergeleken bij de kitlens. Voor de overzichts foto's ontkom je waarschijnlijk niet aan de kitlens.

edit: Oh ja ik bounce of via het plafond als het laag genoeg is voor difuus flitslicht. En anders gebruik ik een omnibounce.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')