Geldt nietvoor elke Zara, iig niet voor mijn Curry.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:24 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Zara uit de doek is net een stuk karton.
Eerst wassen, daarna lekker op zitten, mee in bed, dan issie zo zacht
keshet gaat aan de stash bouw!![]()
Mooie doeken, hoor!
Mijn eerste (en enige) echte doek is een Zara (Lavender) en ik vind het een ontzettend makkelijke beginnersdoek. Ik kon er meteen strak mee knopen zonder last te krijgen van een trekkend gevoeld bij mijn schouders. Als ik secuurder knoop zit het wel lekkerder, maar als ik eens lui ben heb ik daar weinig last van. En ik vind het gewoon een heel fijne doek. Ik zou eigenlijk niet weten waar ik een tweede doek voor nodig heb. Misschien een wat luchtigere doek voor in de zomer, of een shortie voor als ik wil rugdragen, maar de doek is al best dun, zo vaak is het niet echt heet in Nederland en rugdragen lukt niet (d.w.z., dat ga ik maar eens in de Beco proberen).quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb 'm net besteld dus we gaan het zien hoe snel ie zacht wordt
Qua gevoel wel! Hij voelt een stuk dunner dan bv de Storch Vicky.quote:
Storchs zijn ook vrij dik.. Goede peuterdoeken.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:44 schreef Keshet het volgende:
[..]
Qua gevoel wel! Hij voelt een stuk dunner dan bv de Storch Vicky.
Qua dragen weet ik het nog niet, ik heb 'm nog niet uitgeprobeerd.
M'n doekkies zijn binnen!
Ik heb ook maar 1 doek (een ellevil jade) en nog een slendang maar die tel ik niet eens mee. Ik gebruik de slendang voor heupdragen korte stukjes (uit auto school in, uit auto kdv in, dat werk) maar wil eigenlijk een buidelsling of ringsling daarvoor (ik wacht nog op een leuke aanbieding).quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou eigenlijk niet weten waar ik een tweede doek voor nodig heb.
quote:Op maandag 5 juli 2010 11:35 schreef texelonia het volgende:
purpur elfenbein staat bij de buren nu te koop dacht ik.
en voor azurro mag je eerst de loterij winnen volgens mij
Die doek is best leuk, maar dat krullenkoppie...quote:
Ik bedenk me net: Wil je 'm een weekje lenen? Zodat je 'm kunt uitproberen?quote:
Geweven: checkquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:32 schreef Morretje het volgende:
Kom ik weer aan met een n00bvraag:
wat draagt nu met een geweven (toch Freecell?) met een beeb van bijna 7 weken het fijnst? Op 2 schouders in elk geval en met mogelijkheid tot voeden?
Ben vanavond even beziggeweest met een FWCC (dacht ik), maar Isabel vond het niet leuk
Ja ik zit nog steeds in de tussendoor-fasequote:Op woensdag 7 juli 2010 23:29 schreef Noli. het volgende:
Ik vond de tussendoorfoto van je TSN zo mooi Tex!
Dan zou je er in het midden helemaal een lap achterlangs kunnen naaien misschien? In een bijpassende kleur?quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:14 schreef Tan het volgende:
Onder het midden, ik maak wel even een foto.
quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan zou je er in het midden helemaal een lap achterlangs kunnen naaien misschien? In een bijpassende kleur?
Die zullen vast ook wel een engelse mailwisseling kunnen voeren..quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:31 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat is nog wel een ideetje. Hebben zij ook een Nederlandstalige site? Didymos is Duits toch?
Oh frustrerend! Wel een foto plaatsen als je hem straks heb, ik vind Chocco zo mooiquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:50 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn Zara Chocco ligt bij de buurman in de gang (zie 'm door het ruitje liggen) maar hij is niet thuis
Heb ik zojuist gedaan, mijn Engels is bagger maar ik denk dat ze het wel begrijpenquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:41 schreef Macka66 het volgende:
Tan, wat zonde! Ik zou idd naar Didymos mailen, met de foto erbij, want dit mag niet gebeuren met een nieuwere doek. De scheuren zitten nou juist op de plek waar je kind zit, dus repareren is sowieso geen optie.
Het engels van de meeste duitsers (en fransen) is ook om te janken... Komt vast goed.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:51 schreef Tan het volgende:
[..]
Heb ik zojuist gedaan, mijn Engels is bagger maar ik denk dat ze het wel begrijpen
Iedereen bedankt voor het meedenken!
nu welquote:Op donderdag 8 juli 2010 22:18 schreef Noli. het volgende:
Waaaauuuuuuuuuwwwwwww.........
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Had je laatst trouwens mijn post gezien?![]()
Nou ik kan zo langzamerhand ook bijna geen roze meer zienquote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:11 schreef oeke het volgende:
Mooi Tex, al je ververijtjes. Ik ben niet zo'n roze fan maar het staat je goed!![]()
Jaaaa die blijft! En pfau, linnie, sling, perraja en Nora ook.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:11 schreef oeke het volgende:
Oh TF, al je doekies verkocht! Behalve misschien je trouwdoek?![]()
ik heb nog zo'n dingquote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:05 schreef Noli. het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje op je hoofddoekje vind je niet?
[ afbeelding ]
Weet je het zeker? In mijn Zara zitten 2 labels (aan het uiteinde en een stukje uit het midden), waarvan 1 met wasvoorschriften: 100% cotton, machine wash warm, do not tumble dry, iron after washquote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo ik heb eindelijk mijn Zara los weten te peuteren bij de buurman.
Er zitten geen wasvoorschriften bij dus kan iemand mij vertellen hoe een doek het beste te wassen?
Oh zover had ik nog niet gekeken. Wilde 'm met de katten in de buurt niet helemaal uitvouwen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:14 schreef WupWup het volgende:
[..]
Weet je het zeker? In mijn Zara zitten 2 labels (aan het uiteinde en een stukje uit het midden), waarvan 1 met wasvoorschriften: 100% cotton, machine wash warm, do not tumble dry, iron after wash
Dus 60 graden, drogen op de waslijn en dan strijken.
Echt? Oh, ik heb 'm op 60 gewassen geloof ikquote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Oh zover had ik nog niet gekeken. Wilde 'm met de katten in de buurt niet helemaal uitvouwen.
Maar machine wash warm is toch max 40 graden?
En centrifugeren? Laagste stand of mag dat wel iets hoger?
De meeste katoenen doeken kunnen wel wat hebben gelukkigquote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:23 schreef WupWup het volgende:
Google geeft je gelijk ja, 40 graden. Ahum
Ik heb een MT van Mammamerel, die hebben we nagetekend. En toen met een patroon uit de OP en een uitleg van ik geloof Mister Mirko kwam ik een heel eind. De klitteband is gewoon klitteband en dan 2 keer 3 cm breed. Tips heb ik verder niet echt, mijn moeder heeft em voor me gemaakt, ik kan niet naaien. Ze vond het maar een rotklus, het viel nog even tegen. Maar, een tweede zou ze nu zo gemaakt hebben, als je maar eenmaal weet hoe het moet.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:47 schreef freecell het volgende:
Hey, een klittenbandsluiting, slim! Welk patroon heb jij gebruikt? En heb je verder nog tips?
Op YouTube kun je instructiefilmpjes vinden, bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 17 juli 2010 09:34 schreef ymme het volgende:
Ik begin toch interesse te krijgen in het dragen. Maar heb er echt de ballen verstand van
Mart wilt zo graag gedragen worden. Dat ik een ringsling wel fijn lijkt.
Maar hoe krijg je het voor elkaar om je kindje ze erin te krijgen enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb 13 Kitenge's (die al over gekleurde met printjes, uit een stuk of 4 verschillende landen) 2 Kikoi's (die paarse en gestreepte, uit Kenya, sommigen van jullie oa Freecell zag ik hebben die ook) en 1 Kanga (lijkt op kitenge maar staan teksten op en loopt vierkant)
Maar ik gebruik het ook overal voor, rok, pareo, picknickkleed en ga zo maar door! Kan ook echt niet zonder en er ligt er standaard 1 in de auto![]()
Boslandcreolen dragen in een panji,een geruite lap stof. Panji en pagne liggen ook qua klank dicht bij elkaar.quote:Misschien was het wel iemand die het artikel Statische en biomechanische verschillen bij verschillende bevolkingsgroepen - M.A. Visbeen, Suriname kent, of praktijkervaring heeft.
Ik citeer:
" * Boslandcreoolse moeders dragen het kind in een draagdoek op de rug. De beentjes van het kind worden door deze doek vrij strak, bilateraal rond de romp aangetrokken, met een 0-been stand als gevolg. Omdat deze mensen diep in het binnenland wonen, wordt er aan dit probleem weinig aandacht besteed, met als gevolg voet-, been- en heupklachten op latere leeftijd.
* Hindoestaanse kinderen worden vrij lang, unilateraal op de heup gedragen. Het beentje aan de voorzijde kan vrij onbelemmerd groeien, terwijl het beentje aan de dorsale zijde wordt afgeremd in de groei en een geringe 0-stand ontwikkelt met als gevolg een beenlengteverschil. In dit geval is het goed vasttestellen of het kind links - dan wel rechts gedragen is, omdat altijd het been aan de dorsale zijde in ontwikkeling is achter gebleven."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |