Ik kan daar dagen later nog aan terugdenken en mezelf voor mijn kop willen slaan, helemaal als het iets is wat gewoon keihard je eigen schuld is omdat je iets doms doet.
Gisteren fietste ik met mijn zoon door een tunneltje (hij achter me omdat het tunneltje een bocht heeft en je dus niet ziet wat je tegemoet komt) begint hij ineens iets onverstaanbaars te schreeuwen en ik hoor een metalig schrapend geluid. Ik me omdraaien omdat ik denk dat hij valt of gaat vallen, zit hij dus gewoon breed lachend keihard te kraaien dat zijn trappers zo snel gaan. Geluid was van zwiepende ketting tegen de kettingkast. Ik boos schreeuwen dat hij normaal moet doen, en daardoor hoor ik alleen vaag voor me "Let op! Let op!" Kijk weer voor me, en mis op drie millimeter na een gezin op de fiets dat me tegemoet komt... Ik werd afgeleid maar ik moet natuurlijk gewoon opletten...
Een andere is echt heel erg. Ik moest van de zuid- naar de noordkant van het station Zwolle en ik had haast. Ik met de fiets door de tunnel onderlangs, ging me niet snel genoeg en dus ging ik steppen op de fiets. Bijna aan het eind zie ik iemand van de andere richting hetzelfde doen en ik denk iets van "oh, dat wordt krap, beter maar even afstappen". En echt met dat ik afstap en stilsta, komt er een moeder met kinderwagen uit de lift waarvan ik vergeten was dat ie er was... Als ik ook maar een extra haal had gegeven met mijn voet, dan was ik vol op die kinderwagen gecrasht.
Ik beide gevallen had ik gewoon een verschrikkelijk dom ongeluk kunnen veroorzaken, zo eentje waarbij omstanders woedend ingrijpen en je het later in de Telegraaf leest en je kwaad maakt over zo'n domme kut die een beetje haast had.
Er zitten overigens echt jaaaaren tussen bovenstaande gevallen, dat het niet lijkt alsof ik niet in het openbaar losgelaten zou mogen worden, maar ik ben vast niet de enige die op een haar na iets veroorzaakt heeft en er dan nog lang aan kan terugdenken in totale schaamte
[ Bericht 0% gewijzigd door Mwanatabu op 04-07-2010 11:07:25 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team