abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83636691
Ik kan daar dagen later nog aan terugdenken en mezelf voor mijn kop willen slaan, helemaal als het iets is wat gewoon keihard je eigen schuld is omdat je iets doms doet.

Gisteren fietste ik met mijn zoon door een tunneltje (hij achter me omdat het tunneltje een bocht heeft en je dus niet ziet wat je tegemoet komt) begint hij ineens iets onverstaanbaars te schreeuwen en ik hoor een metalig schrapend geluid. Ik me omdraaien omdat ik denk dat hij valt of gaat vallen, zit hij dus gewoon breed lachend keihard te kraaien dat zijn trappers zo snel gaan. Geluid was van zwiepende ketting tegen de kettingkast. Ik boos schreeuwen dat hij normaal moet doen, en daardoor hoor ik alleen vaag voor me "Let op! Let op!" Kijk weer voor me, en mis op drie millimeter na een gezin op de fiets dat me tegemoet komt... Ik werd afgeleid maar ik moet natuurlijk gewoon opletten...

Een andere is echt heel erg. Ik moest van de zuid- naar de noordkant van het station Zwolle en ik had haast. Ik met de fiets door de tunnel onderlangs, ging me niet snel genoeg en dus ging ik steppen op de fiets. Bijna aan het eind zie ik iemand van de andere richting hetzelfde doen en ik denk iets van "oh, dat wordt krap, beter maar even afstappen". En echt met dat ik afstap en stilsta, komt er een moeder met kinderwagen uit de lift waarvan ik vergeten was dat ie er was... Als ik ook maar een extra haal had gegeven met mijn voet, dan was ik vol op die kinderwagen gecrasht.

Ik beide gevallen had ik gewoon een verschrikkelijk dom ongeluk kunnen veroorzaken, zo eentje waarbij omstanders woedend ingrijpen en je het later in de Telegraaf leest en je kwaad maakt over zo'n domme kut die een beetje haast had.

Er zitten overigens echt jaaaaren tussen bovenstaande gevallen, dat het niet lijkt alsof ik niet in het openbaar losgelaten zou mogen worden, maar ik ben vast niet de enige die op een haar na iets veroorzaakt heeft en er dan nog lang aan kan terugdenken in totale schaamte

[ Bericht 0% gewijzigd door Mwanatabu op 04-07-2010 11:07:25 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 4 juli 2010 @ 11:03:32 #2
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_83636731
Ik ken het, zulke dingen. Nog niet zo lang geleden met de auto veel te hard door de bocht gegaan op een landweggetje. Ik hoorde alles piepen en gieren en dacht daarna, waarom doe ik zoiets?
#26 || Luciano da Silva
  zondag 4 juli 2010 @ 11:04:57 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83636752
Jij zou niet in het openbaar losgelaten mogen worden, domme kut!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 4 juli 2010 @ 11:05:56 #4
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83636774
Ongeluk zit in een klein hoekje , maar altijd lullig om mee te maken dit soort momenten
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_83636831
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jij zou niet in het openbaar losgelaten mogen worden, domme kut!
Jij was zeker die andere steppert aan de andere kant van de tunnel?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_83636883
Duurt niet lang meer en dan kun je niet meer onder het station door zonder kaartje. Check de toegangspoortjes...

In ieder geval kom je er goed vanaf. Lijkt me niet prettig frontaal te botsen op een andere fietser.
  zondag 4 juli 2010 @ 11:12:32 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_83636902
Kinderen groeien wel dicht. Fietsen niet. Leren lopen deed je ook niet zonder vallen: laat het kind zelf leren.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 4 juli 2010 @ 11:13:36 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83636935
Ik wist niet dat je kinderen had
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_83636987
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:11 schreef devl1nsect het volgende:
Duurt niet lang meer en dan kun je niet meer onder het station door zonder kaartje. Check de toegangspoortjes...

In ieder geval kom je er goed vanaf. Lijkt me niet prettig frontaal te botsen op een andere fietser.
Ik heb altijd een kaartje, dus dat garandeert niet dat ik er niet meer inkom. Maar niet meer steppend natuurlijk.
  zondag 4 juli 2010 @ 11:17:51 #10
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_83637015
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:01 schreef Mwanatabu het volgende:

Met dat achterom kijken naar lawaaimakend kind op de achterbank ben ik ook al aan gereden door zo een moeder die zo een gevaar in het verkeer is. Ik op fiets op fietspad zij in de auto.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_83637074
Een bijna-ongeluk veroorzaken doen we allemaal wel eens.

Maareh, ik loop regelmatig door die tunnel, en lui die daar zonodig met hun fiets moeten steppen, of tussen de voetgangers doorfietsen zijn wel erg hinderlijk. Dus, op tijd vertrekken en lopen door die tunnel.

[ Bericht 8% gewijzigd door De_Melkboer op 04-07-2010 21:40:19 ]
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_83637118
Bijna een keer een motorrijder geschept op een rotonde. Door het licht was hij bijna niet te zien. Je moet er toch niet aan denken.

Overigens zijn we zelf veertien dagen geleden door het oog van de naald gekropen. Reed een oude man die maar amper met zijn neus boven het stuur kwam met een caravan met te kleine spiegels. Het was druk op de weg. (Dordrecht) Gooide hij zonder te kijken verdorie ineens zijn wagen naar links. Op een haartje na een vreselijk ongeluk. Toen heb ik echt een half uur ongecontroleerd zitten natrillen van angst.
pi_83637239
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:20 schreef De_Melkboer het volgende:
Een bijna-ongeluk veroorzaken doen we allemaal wel eens.

Maareh, ik loop regelmatig door die tunnel, en lui die daar zonodig met hun fiets moeten steppen, of tussen de voetgangers doorfiets zijn wel erg hinderlijk. Dus, op tijd vertrekken en lopen door die tunnel.
I know! Ik loop er ook elke dag en erger me er ook aan. Het sloeg ook helemaal nergens op, het scheelt hooguit een minuut ofzo.
  zondag 4 juli 2010 @ 11:38:53 #14
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_83637575
Gelukkig reageerde je nog op tijd. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat er bijna iemand voor mijn ogen zou verongelukken. Ik kan je zeggen dat is ook geen fijn gevoel.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zondag 4 juli 2010 @ 11:42:01 #15
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_83637656
Een ongeluk krijg je als er iets gebeurt wat niet echt te voorzien was, als je haast hebt en daardoor regels aan je laars lapt kun je niet meer spreken van een ongeluk maar word het al gauw moedwillige onvoorzichtigheid.

Het eerste geval zou je nog een bijna ongeluk kunnen noemen alhoewel je weet dat als je niet voor je kijkt er brokken van komen, als volwassene zou je beter moet weten maar die conclusie had je zelf al getrokken.

Het tweede geval is wat mij betreft pure moedwillige nalatigheid of opzet, je weet dat je het niet mag doen en toch doe je het, net zoals rijden met drank op te veel te hard rijden, door rood rijden enz enz.
In een auto of op de brommer/motor komt je zoiets bij een ongeval op een flinke zware douw te staan, meestal iets van ettelijke honderden euros bekeuring en voorwaardelijke celstraf/ontzegging rijbevoegdheid enz enz en dat is niet voor niets.....
pi_83638134
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:42 schreef robber57 het volgende:
...

Het tweede geval is wat mij betreft pure moedwillige nalatigheid of opzet, je weet dat je het niet mag doen en toch doe je het, net zoals rijden met drank op te veel te hard rijden, door rood rijden enz enz.
In een auto of op de brommer/motor komt je zoiets bij een ongeval op een flinke zware douw te staan, meestal iets van ettelijke honderden euros bekeuring en voorwaardelijke celstraf/ontzegging rijbevoegdheid enz enz en dat is niet voor niets.....
Yup, vandaar dat ik er nog weleens aan terugdenk als ik die lift zie. Gewoon dom denken dat het wel even kan...
pi_83639057
Het gaat vaak goed, en soms erg fout. Gelukkig heb je geleerd op te letten voor het echt erg fout is gegaan..

Ik ken iemand die overleden is omdat een naast de weg geparkeerde automobilist zijn deur opendeed toen hij net langs kwam fietsen. Gevolg: Gecrashed op de deur van de auto, inwendige bloedingen, dood.....

Wat dat betreft zit het ongeluk in een klein hoekje....
Geluk duurt je leven lang.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:43:46 #18
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_83657230
De vraag is of je dergelijke dingen "ongelukjes" kunt noemen....

Het zijn miz meer ongevallen met onachtzaamheid als oorzaak.
Volgens een woordenboek:
onachtzaamheid: achteloosheid, nonchalance, slordigheid, nalatigheid, onoplettendheid, onverschilligheid

En dat somt het wel zo'n beetje op....
  maandag 5 juli 2010 @ 09:39:47 #19
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_83671165
Iedereen heeft wel momenten van onoplettendheid. Dan ben je blij dat de ander op dat moment ook niet zat te slapen, en andersom heb je het ook natuurlijk. Dat een ander niet oplet en jij alert genoeg bent om een ongeluk te voorkomen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_83671282
Onbesuisde mensen... Net ongeleide projectielen
pi_83671310
Ik heb dat wel eens als ik aan mn radio ofzo zit te klooien en daardoor niet merk dat er auto's voor me stilstaan voor een stoplicht. Dan is het ook kantje boord of ik rij em zo achterin.
pi_83676809
Ik zou zeggen, wees blij dat je op de fiets bent en niet met de auto als je dat soort momenten hebt.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:26:06 #23
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83727739
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:45 schreef Repeat het volgende:
Ik heb dat wel eens als ik aan mn radio ofzo zit te klooien en daardoor niet merk dat er auto's voor me stilstaan voor een stoplicht. Dan is het ook kantje boord of ik rij em zo achterin.

Ik sta eigenlijk altijd aan de andere kant, al heb wel eens van 'mwah, dat kon netter '

Wel een keer bijna een ongeluk veroorzaakt, wou linksaf, en zie een auto totaal over het hoofd (weet ook niet waarom, ik denk dat het de hitte was (winterkleding met onverwachts warme dag) gelukkig stond de ander al bijna stil want ik had de bocht al ingezet
pi_83727998
edit: ik kan het ook maar beter niet posten
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:39:53 #25
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_83735837
Kijk dan ook uit, mens.
Today's mood: sponsored by coffee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: