Spreken die zinnen elkaar niet tegen? Dat monument is toch vrij recent?quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:04 schreef Z het volgende:
Het Holocaustmonument vindt ik echt een vre-se-lijk ding. Wanstaltig bijna. Ik ben te lang geleden in Berlijn geweest om iets aan te kunnen raden.
Heb ik jou iets gevraagd?quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Spreken die zinnen elkaar niet tegen? Dat monument is toch vrij recent?
Döner vindt z'n oorsprong ook min of meer in Berlijn zag ik laats bij de Keuringsdienst van Waarde.quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:11 schreef Ringo het volgende:
Er zit een onooglijk dönerzaakje in Berlijn,. Nergens krijg je beter. Zou alleen niet meer weten waar het zit en de naam is me ook ontschoten.
Onze collega meldde vorige week aan het eind van een dergelijk gesprek ook dat hij ander werk ging zoeken. Dat vond ik aanvankelijk erg, zo'n grote gevolgen aan zo'n (in mijn ogen, niet in de zijne) klein akkefietje, maar in de loop van de avond zag ik het eigenlijk wel zitten dat er in zijn plaats dan wellicht een nieuwe collega zou komen die wel actief bijdraagt aan de organisatie van dingen en niet alleen maar loopt te zaniken.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:46 schreef mane het volgende:Einde van het gesprek zegt de ene collega dat hij het niet ziet zitten en dat hij zijn ontslag gaat indienen met de woorden: ' X (= andere collega) heeft mij kapot gemaakt'.
Ben het met je eens. Er moest iets veranderen, hoe dan ook. Soms is het beter om gewoon weg te gaan. Ik hoop dan ook van harte dat hij het echt doet. Ik denk dat hij zich, na een fase van gecultiveerd slachtofferschap, daar uiteindelijk alleen maar gelukkiger van gaat voelen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:18 schreef Ringo het volgende:
Een ouwe verkalkte docent die op eigen initiatief zijn ontslag indient.Dat is een doorbraak zonder weerga, mane! Daar mag de vlag voor uit. Je zou er toch niet aan moeten denken dat deze twee kereltjes voor de goede vorm hun vredespijpje hadden gerookt en na de vakantie weder met dezelfde struisvogelpolitiek waren doorgegaan. Dat was immers hun beider bestaansrecht; zonder die zelfgebouwde muur van trots en bitterheid, blijft er maar weinig van zulke kereltjes over. Dat zag het ene kereltje natuurlijk ook, nog net iets sneller dan het andere. En omdat ie toch al bang was voor een maagzweer (en zijn vrouw hem daar ook meermalen voor had gewaarschuwd) besloot ie dat het genoeg was geweest. Handdoek in de ring. Hulde!
Nouja, naast de obligate sights zou ik gewoon in Oost-Berlijn gaan rondhangen. Pak de metro naar Rosenthaler Platz en ga daar wat rondbanjeren,quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
zodiakk: ik zit in Berlijn, wat moet ik écht doen/zien?
Dit deed ik, op de maat:quote:
Ik kon één paar schoenen niet meenemen en toen zijn de verstandige schoenen gesneuveld. Ach, ik heb toch niet veel tijd om te banjeren.quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:52 schreef Gellius het volgende:
Ik was ruim tien jaar geleden voor het laatst in Berlijn. Geen idee wat we toen uitgespookt hebben. Ik vind gewoon op de bonnefooi banjeren altijd het het leukst. Heb je wel verstandige schoenen mee, Clauwie?
Ik houd niet van de Oost-Duitse authenticiteit. Ik zat te denken aan de Rijksdag en aan het Joods Historisch Museum dat ontworpen is door Libeskind.quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:28 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Nouja, naast de obligate sights zou ik gewoon in Oost-Berlijn gaan rondhangen. Pak de metro naar Rosenthaler Platz en ga daar wat rondbanjeren,. Of ga naar de wijk Friedrichshain en vraag gewoon aan iemand wat leuk is om te doen (dat verandert namelijk geregeld). En natuurlijk naar Hauptstraße 155 in Schönberg (zal B ook blij mee zijn). Verder denk ik niet dat het jouw stad is: het is te rommelig, te sleazy, te rauw. Teveel ongerichte energie.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:02 schreef Gellius het volgende:
Batuwu zal nu wel op de bank naar de etappe zitten kijken, met zijn linkerarm om Ivan, zijn rechter om Jimbo die is uit logeren, een sigaar in zijn hoofd en een pizzadoos tortilladoos aan zijn voeten.
De koepel van de Rijksdag is prachtig. Joods Historisch Museum beklemmend. Ik vond het Hauptbahnhofmuseum (?) ook mooi, veel goede kunst gezien.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd niet van de Oost-Duitse authenticiteit. Ik zat te denken aan de Rijksdag en aan het Joods Historisch Museum dat ontworpen is door Libeskind.
B. is niet mee.
Ok, geen poesjes meer voor Frollo.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:31 schreef Frollo het volgende:
Oh sorry, onderbrak ik je plaatjesdiarree?
SORRIE!!!quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, geen poesjes meer voor Frollo.
Ik wil wel delen hoor.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:43 schreef Z het volgende:
[..]
Ik voel me toch meer aangesproken door de visjes van Gellius, maar toch dank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |