abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84450103
250 klinkt niet echt spannend nee, mijn 600 begin ik nu zelfs al een beetje 'tam' te vinden. Maar prima voor de beginnende en jonge rijder hoor, het is niet voor niks dat je pas vanaf 21 vrij mag rijden. Ik heb een jonge collega die ook alleen maar over snelheid en scheuren praat en niet kan wachten tot hij zichzelf in de kreukels kan racen. Hopelijk heeft hij een donor codicil.

Bij de weg, mijn eerste bekeuring is ook een feit. 6km te hard, 30 pleuro. Ik schrok me helemaal lam toen ik de envelop zag want ik heb wel eens harder gereden.
pi_84452383
Ik denk dat je je prima kan vermaken met 250 cc. Accelereert ook prima weg bij het stoplicht. En bochtjes maken is er ook niet minder leuk mee.
Jullie doen het lijken alsof motorrijden alleen om vermogen gaat.
Maar ieder zijn mening natuurlijk.
  zondag 25 juli 2010 @ 07:56:23 #153
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84459855
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:01 schreef NutKees het volgende:
250 klinkt niet echt spannend nee, mijn 600 begin ik nu zelfs al een beetje 'tam' te vinden. Maar prima voor de beginnende en jonge rijder hoor, het is niet voor niks dat je pas vanaf 21 vrij mag rijden. Ik heb een jonge collega die ook alleen maar over snelheid en scheuren praat en niet kan wachten tot hij zichzelf in de kreukels kan racen. Hopelijk heeft hij een donor codicil.

Bij de weg, mijn eerste bekeuring is ook een feit. 6km te hard, 30 pleuro. Ik schrok me helemaal lam toen ik de envelop zag want ik heb wel eens harder gereden.
Een 600 een beetje tam? :P
Vaak is het de rijder die het verchil maakt hè ;)
Please, make yourself uncomfortable.
pi_84459932
quote:
Op zondag 25 juli 2010 07:56 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Een 600 een beetje tam? :P
Vaak is het de rijder die het verchil maakt hè ;)
Psies, want een bekeuring voor 6 km/h te snel voor iemand die een 600 te tam vind..............
  zondag 25 juli 2010 @ 09:00:26 #155
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84460026
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:10 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Wil je niet wat meer? 250 lijkt me zo snel vervelen :)
Nope, nu nog niet. Heb op diverse gereden, maar de meeste zijn te zwaar (gewicht) voor me. Hierdoor voel ik me niet zeker en dat moet je nou net wel hebben. Deze motor is op hoge toeren nog mega snel en je trekt m zo door naar de 150. Dat is echt al behoorlijk en eerst wil ik gewoon goed leren rijden, zeker zijn van het motorrijden en mij erg fijn en prettig voelen. Deze past dus uitstekend bij me. Mijn lieffie heeft er ook nog op gereden en was erg onder de indruk van de prestaties. Hij rijdt een Honda Fireblade dus ik dacht dat hij het niets zou vinden, maar het tegendeel bleek waar. Ik ga er dus echt helemaal voor.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zondag 25 juli 2010 @ 09:05:44 #156
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84460058
@nutkees de tijd dat ik 21 was ligt al ver achter me. Ik kan me voorstellen dat het voor die leeftijdscategorie te min is, maar met de 250 kun je ook 120 rijden en vlot optrekken. Voordeel is dat de Ninja erg wendbaar is. Je zou voor de gein eens een proefrit moeten maken op de Ninja. Zou eigenlijk zeggen tegen iedereen die denkt dat de Ninja "zwak" is het eens zou moeten proberen. Het is gewoon geen geknepen motor dus mede daarom zal die denk ik, ook goed uit de bus komen. Alleen, en daar ben ik wel eerlijk in, hadden ze wat aan het geluid uit de uitlaat mogen doen als standaard iets. Om nou 400 euro voor meer herrie te gaan betalen vind ik echt te ver gaan.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_84460185
quote:
Op zondag 25 juli 2010 08:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

Psies, want een bekeuring voor 6 km/h te snel voor iemand die een 600 te tam vind..............
Als je de rest ook even had gelezen had je gezien dat dat een meevallertje was. Maar even voor de goede orde: ik ben beslist geen race-fanaat maar je went gewoon heel erg snel aan het vermogen van je motor. En als je regelmatig met mensen gaat rijden die allemaal 1000+ hebben merk je snel dat je minder hebt (en ook meer wil). Waarschijnlijk ligt het ook aan mezelf, ik zal eens kijken hoe ik er over denk als we een jaar verder zijn en ik het apparaat beter onder controle heb. Het is ook niet zozeer de maximum snelheid (heb er al 225 mee gereden in Duitsland en ik kan je vertellen dat dat meer dan hard genoeg is) maar de hele beleving.
  zondag 25 juli 2010 @ 09:39:05 #158
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84460282
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:57 schreef Bigguy het volgende:
Ik denk dat je je prima kan vermaken met 250 cc. Accelereert ook prima weg bij het stoplicht. En bochtjes maken is er ook niet minder leuk mee.
Jullie doen het lijken alsof motorrijden alleen om vermogen gaat.
Maar ieder zijn mening natuurlijk.
Hey,

Ben het er helemaal mee eens. Wat te denken van verbruik, kst. onderhoud, plek om hem te stallen, rij je veel stadsverkeer, of juist snelweg, heb je zin om je iedere keer een hernia te tillen. Er zijn zoveel aspecten die voor iedereen persoonlijk belangrijk zijn...
pi_84470656
quote:
Op zondag 25 juli 2010 09:27 schreef NutKees het volgende:

[..]

Als je de rest ook even had gelezen had je gezien dat dat een meevallertje was. Maar even voor de goede orde: ik ben beslist geen race-fanaat maar je went gewoon heel erg snel aan het vermogen van je motor. En als je regelmatig met mensen gaat rijden die allemaal 1000+ hebben merk je snel dat je minder hebt (en ook meer wil). Waarschijnlijk ligt het ook aan mezelf, ik zal eens kijken hoe ik er over denk als we een jaar verder zijn en ik het apparaat beter onder controle heb. Het is ook niet zozeer de maximum snelheid (heb er al 225 mee gereden in Duitsland en ik kan je vertellen dat dat meer dan hard genoeg is) maar de hele beleving.
Ik had de rest gelezen en die meevallertjes ken ik. ;)
Zelf heb ik met de motor nog nooit een bekeuring gehad en ook dat is pure mazzel aangezien ik consequent te hard rij.
Snel optrekken blijft natuurlijk leuk, maar in mijn beleving (ik spreek voor mezelf) zit het plezier niet alleen daar in maar ook in bochtenwerk, de omgeving waar je rijdt en zo.
En ook met een lichte fiets lukken die dingen wel, al zal het mindere vermogen tov andere motoren idd opvallen tijdens het optrekken. Nah, lekker boeie toch?
Maximum snelheid boeit me net als jou ook niet, ik zal op mijn fiets er nooit achter komen hoe hard ie eigenlijk kan. Hard genoeg is hard genoeg.
pi_84476607
Dan zijn we toch eensgezind als ik het zo lees. Net trouwens een ritje door Duitsland gemaakt van 450 km, lekker wat rondgeprutteld in de buurt van Koblenz. Ik begin nu in te zien dat je (afhankelijk van de weg) op een dag niet veel meer dan 500 km kan rijden. Tenminste... op een veilige manier. Ik moest de laatste pakweg 100 km twee keer stoppen, waarbij ik de laatste keer een blik Red Bull en een Snicker naar binnen moest werken om weer wat energie te krijgen.
pi_84484877
Hallo beginnende en/of ervaren motor rijders,

Ik heb een vraag. Ik wil heel erg graag mijn motorrijbewijs halen. Ik heb een half jaar geleden mijn b-rijbewijs gehaald. Nou was mijn vraag, heb je minder lessen nodig dan met de personen auto. Ik was volgens mij gemiddeld qua rijlessen, namelijk 35. Nou wilde ik een inschatting doen naar hoeveel rijlessen ik ongeveer nodig heb.

En, is het verstandig om in september te beginnen met rijlessen of kan ik beter beginnen in het voorjaar? Ik bedoel daarmee of ik het haal voor het beginnen van de vorstperiode ( of wordt er dan toch doorgereden, mits veilig?_
  zondag 25 juli 2010 @ 23:18:54 #162
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84487518
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:13 schreef dester_martijn het volgende:
Hallo beginnende en/of ervaren motor rijders,

Ik heb een vraag. Ik wil heel erg graag mijn motorrijbewijs halen. Ik heb een half jaar geleden mijn b-rijbewijs gehaald. Nou was mijn vraag, heb je minder lessen nodig dan met de personen auto. Ik was volgens mij gemiddeld qua rijlessen, namelijk 35. Nou wilde ik een inschatting doen naar hoeveel rijlessen ik ongeveer nodig heb.

En, is het verstandig om in september te beginnen met rijlessen of kan ik beter beginnen in het voorjaar? Ik bedoel daarmee of ik het haal voor het beginnen van de vorstperiode ( of wordt er dan toch doorgereden, mits veilig?_
Aantal lessen dat je nodig hebt ligt aan je aanleg. Sommigen zijn na 10 lessen klaar, anderen hebben aan 40 niet genoeg. Gemiddeld ligt het aantal lesuren tussen de 18 en 22. Er wordt gewoon doorgelest bij vorst, zolang het niet glad is, niets aan de hand. Voordeel van in de winter is lijktt me dat je met meerdere weertypes te maken krijgt. Gewoon meteen beginnen en zo snel mogelijk doen. Heb het ook veel te lang uitgesteld ook wel moeten uitstellen door omstandigheden, maar heb je de mogelijkheid, niet laten glippen...in any case, eenmaal een proefles gedaan dan heb je als het goed is de smaak te pakken en wil je niet meer wachten :)

Succes ermee en keep us posted..
  zondag 25 juli 2010 @ 23:42:18 #163
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84488482
Volgens mij heb je (met rijbewijs B op zak) minder lessen nodig, omdat je al geoefend bent in de verkeersdeelname. De lessen voor A zijn duurder, en ik denk dat je er beter van uit kunt gaan dat het je meer gaat kosten dan wat je hebt betaald voor B.
Please, make yourself uncomfortable.
  zondag 25 juli 2010 @ 23:47:40 #164
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84488689
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:42 schreef bodylotion het volgende:
Volgens mij heb je (met rijbewijs B op zak) minder lessen nodig, omdat je al geoefend bent in de verkeersdeelname. De lessen voor A zijn duurder, en ik denk dat je er beter van uit kunt gaan dat het je meer gaat kosten dan wat je hebt betaald voor B.
Onzin, ik ken iemand die al 7 jaar B had, die er gewoon geen gevoel voor had en was pas na 40 lessen klaar. Zegt helemaal niets dus, ligt gewoon aan je aanleg voor het motorrijden.
pi_84489131
Ja goed of ik aanleg heb weet ik natuurlijk niet goed. Aanleg hebben in de zin van het besturen van een motor en het wennen daaraan of aan het verkeersdeelnemen ervan?

En wat is het gemiddeld aantal lessen in de motorlesbranche (of hoe noem je dat)?
  maandag 26 juli 2010 @ 00:14:15 #166
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84489612
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:00 schreef dester_martijn het volgende:
Ja goed of ik aanleg heb weet ik natuurlijk niet goed. Aanleg hebben in de zin van het besturen van een motor en het wennen daaraan of aan het verkeersdeelnemen ervan?

En wat is het gemiddeld aantal lessen in de motorlesbranche (of hoe noem je dat)?
Het is een combinatie van. Je kunt niet zeggen dat als je 100% controle over je voertuig hebt dat je dan ook de juiste beslissingen neemt in het verkeer en andersom. Je moet het voor jezelf aanvoelen of je het onder de knie hebt op een gegeven moment. Maar maak je niet te druk, motorrijbewijs is makkelijker (getuige de slagingspercentages) dan auto.
  maandag 26 juli 2010 @ 08:43:11 #167
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84494200
@dester_martijn: Als je nog maar een half jaar je B rijbewijs hebt, dan ben je m.i. nog aan het leren te rijden op de weg en inzicht in situaties te krijgen. Met een motor is dat nog weer anders. Dit zijn zaken die allemaal meespelen in de hoeveelheid lessen die je nodig hebt. Het beste zou je gewoon een proefles kunnen aanvragen. Volgens mij kost die rond de 40 euro voor 90 minuten. Daarna kan de instructeur een goede inschatting maken hoeveel lessen je nodig hebt. Dat kunnen wij hier niet doen ook al vertel je jouw ervaring hier. Wij moeten daar dan vanuit gaan, maar IRL kan dat wel heel anders zijn of misschien dat de instructeur daar ook een andere beleving bij heeft dan dat jij er bij hebt. Al met al, gewoon naar een rijschool gaan en vragen om een proefles!

Good luck
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  maandag 26 juli 2010 @ 12:30:24 #168
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_84499738
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:47 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Onzin, ik ken iemand die al 7 jaar B had, die er gewoon geen gevoel voor had en was pas na 40 lessen klaar. Zegt helemaal niets dus, ligt gewoon aan je aanleg voor het motorrijden.
Dat kan best. Ik zeg toch ook dat je er vanuit moet gaan dat het meer gaat kosten dan B
Please, make yourself uncomfortable.
pi_84501053
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:14 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Het is een combinatie van. Je kunt niet zeggen dat als je 100% controle over je voertuig hebt dat je dan ook de juiste beslissingen neemt in het verkeer en andersom. Je moet het voor jezelf aanvoelen of je het onder de knie hebt op een gegeven moment. Maar maak je niet te druk, motorrijbewijs is makkelijker (getuige de slagingspercentages) dan auto.
Ja is dat echt zo? Had ik niet verwacht, ik ken meer mensen die voor hun motor zakten dan voor hun autorijbewijs. En ik had zelf ook het idee dat ze bij het motor-examen veel strenger waren dan bij mijn auto-examen.
Of ik kan gewoon erg goed autorijden maar dat betwijfel ik :P
pi_84503257
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:14 schreef HeetBoven het volgende:
Maar maak je niet te druk, motorrijbewijs is makkelijker (getuige de slagingspercentages) dan auto.
Dat komt omdat bepaalde mensen ook niet voor een motorrijbewijs gaan. Een onzeker iemand die 8 keer zakt voor zijn of haar autorijbewijs zal het denk ik niet eens zo snel durven om op een motor te stappen. Terwijl mensen die voor hun motorrijbewijs gaan al meer zelfverzekerd zijn en minder bang zijn.
  maandag 26 juli 2010 @ 15:55:36 #171
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84507875
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:04 schreef Bigguy het volgende:

[..]

Ja is dat echt zo? Had ik niet verwacht, ik ken meer mensen die voor hun motor zakten dan voor hun autorijbewijs. En ik had zelf ook het idee dat ze bij het motor-examen veel strenger waren dan bij mijn auto-examen.
Of ik kan gewoon erg goed autorijden maar dat betwijfel ik :P
Niet zo lastig uit te zoeken, zie www.rijschoolgegevens.nl:

Personenauto
Examenplaats: AMSTERDAM
Gemiddeld slagingspercentage
(1e examen): 36-40%

Motor
Examenplaats: AMSTERDAM
Gemiddeld slagingspercentage
(1e examen): 66-70%

Verder is het altijd een koe in de kont kijken hoe het gaat verlopen op je eigen examen, beetje geluk moet je ook hebben ):O
  maandag 26 juli 2010 @ 16:22:47 #172
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84509019
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:00 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Dat komt omdat bepaalde mensen ook niet voor een motorrijbewijs gaan. Een onzeker iemand die 8 keer zakt voor zijn of haar autorijbewijs zal het denk ik niet eens zo snel durven om op een motor te stappen. Terwijl mensen die voor hun motorrijbewijs gaan al meer zelfverzekerd zijn en minder bang zijn.
Wist niet dat dat onderzocht was, bron?
  maandag 26 juli 2010 @ 16:40:08 #173
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_84509755
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:55 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Niet zo lastig uit te zoeken, zie www.rijschoolgegevens.nl:

Personenauto
Examenplaats: AMSTERDAM
Gemiddeld slagingspercentage
(1e examen): 36-40%

Motor
Examenplaats: AMSTERDAM
Gemiddeld slagingspercentage
(1e examen): 66-70%

Verder is het altijd een koe in de kont kijken hoe het gaat verlopen op je eigen examen, beetje geluk moet je ook hebben ):O
oh wouw:
Rijschool perspectief uit Lelystad
Motor
Examenplaats: HARDERWIJK
Gemiddeld slagingspercentage
(1e examen): 71 - 75 %

personenauto:
Examenplaats: HARDERWIJK
Gemiddeld slagingspercentage
(1e examen): 51 - 55 %
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  maandag 26 juli 2010 @ 16:54:30 #174
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84510336
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:40 schreef Mickeys het volgende:

[..]

oh wouw:
Rijschool perspectief uit Lelystad
Motor
Examenplaats: HARDERWIJK
Gemiddeld slagingspercentage
(1e examen): 71 - 75 %

personenauto:
Examenplaats: HARDERWIJK
Gemiddeld slagingspercentage
(1e examen): 51 - 55 %
Jouw rijschool neem ik aan? :o
pi_84566487
Gisteren mijn eerste officiele les. Had al eens een uurtje gereden om een beetje aan het besturen te wennen, beetje gas geven en optrekken in een woonwijk. Gisteren werd ik direct met iemand anders erbij naar een parkeerplaats gestuurd, door de stad heen, over de snelweg :D Man wat een vreemd gevoel zeg, als je 120 voelt het echt alsof je eraf wordt geblazen. En de hobbels voel je ook wel iets harder dan ik dacht. Vervolgens hoor je in je oor 'Ja, nu gaan we invoegen, effe spiegelen!'.. Ik draai mijn hoofd een klein beetje en krijg gelijk een klap van jewelste door de wind :D Nou waaide het ook wel hard, maar echt prettig zat het niet op de heenweg.

Daarna de korte slalom gedaan, halve draai, en lopen met de motor. Voor de eerste keer ging het echt goed, en de rit van de parkeerplaats terug naar de rijschool ging gelijk een stuk beter. Ik remde nog voor een oranje licht terwijl de instructeur en collega-leerling doorreden. Toen kon ik even een stukje flink optrekken om ze bij te halen :+ Bochten maken gaat ook gelijk veel beter na het doen van die halve draai. Ik leunde constant mee in de bochten, maar daar ben ik nu ook wel vanaf.

Hopelijk zet dit allemaal een beetje door en ben ik snel klaar :D Scheelt mij ook een hoop centen :7
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:22 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Wist niet dat dat onderzocht was, bron?
Logisch nadenken. Je hebt niet overal een wetenschappelijk onderzoek voor nodig.

[ Bericht 68% gewijzigd door ufopiloot op 27-07-2010 21:35:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')