Tof.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:29 schreef AceHighHugo het volgende:
The xx, nice! Die heb ik ook hangen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die panorama klopt niet helemaal, maar die platen gaan zo mijn kamer door. Staat echt heel tof!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi symetrisch rijtje ook zoquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:29 schreef AceHighHugo het volgende:
The xx, nice! Die heb ik ook hangen!
[ afbeelding ]
niets, maar het is zo standaard.quote:
haha goed planquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:16 schreef timbob het volgende:
Ik heb vandaag The XX - XX cadeau gedaan aan m'n vriendinnetje
[ afbeelding ]
deze.
Want we hadden een jaar verkerings.
Ze wilde heel graag een platencollectie beginnen. En ze heeft nog geen platenspeler, laat staan platen.
Dus ik dacht, laat ik er maar voor zorgen dat de collectie niet begint met de stoffige Beatles platen van je vader
Zij vond dat ook welquote:
nouja je betaalt natuurlijk voor de drager, daarom zijn mp3tjes goedkoper dan vinylquote:Op maandag 20 september 2010 21:25 schreef n8n het volgende:
Bij de plaat van The XX zit ook een code het album op MP3 te kunnen downloaden, precies de vooruitgang die ik zoek. Daar kunnen andere platenmaatschappijen een voorbeeld aan nemen, ik betaal voor de content, niet voor de drager.
Een vergoeding is prima, maar meerdere keren de volle pond betalen vind ik asociaal. Als ik mijn dvd-collectie in hogere kwaliteit wil moet ik alles opnieuw aanschaffen, een kleine vergoeding voor het produceren van een blu-ray of download vind ik eerlijker.quote:Op maandag 20 september 2010 21:53 schreef Yorrit het volgende:
[..]
nouja je betaalt natuurlijk voor de drager, daarom zijn mp3tjes goedkoper dan vinyl![]()
maar ik zie het vaker, goeie ontwikkeling ja.. je wil t toch ook mobiel kunnen luisteren.
Gold Panda doet het ook, evenals Kompakt.quote:Op maandag 20 september 2010 21:53 schreef Yorrit het volgende:
[..]
nouja je betaalt natuurlijk voor de drager, daarom zijn mp3tjes goedkoper dan vinyl![]()
maar ik zie het vaker, goeie ontwikkeling ja.. je wil t toch ook mobiel kunnen luisteren.
Back to Black, n reissue label heeft t ook, warp ook (autechre iig)quote:Op maandag 20 september 2010 22:00 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Gold Panda doet het ook, evenals Kompakt.
Was het niet zo dat het gewoon toegestaan is je lp's en cd's te rippen zolang het maar voor eigen gebruik is?quote:Op maandag 20 september 2010 21:58 schreef n8n het volgende:
[..]
Een vergoeding is prima, maar meerdere keren de volle pond betalen vind ik asociaal. Als ik mijn dvd-collectie in hogere kwaliteit wil moet ik alles opnieuw aanschaffen, een kleine vergoeding voor het produceren van een blu-ray of download vind ik eerlijker.
Nou, ik durf het bijna niet zeggen maar ik speel mijn platen (of CDs) maar zelden tot nooit af en hou ze liever sealed.quote:Op maandag 20 september 2010 23:21 schreef mr_cucumber het volgende:
Maar waarom zou je een plaat sealed willen laten, of begrijp ik je nu verkeerd?
thuiskopie ja.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:12 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Was het niet zo dat het gewoon toegestaan is je lp's en cd's te rippen zolang het maar voor eigen gebruik is?
Dat een link naar gratis mp3's bij de plaat zit vind ik dan ook wel handig, scheelt je in de aankoop van een platenspeler met usb-poort.
heb em!quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:06 schreef Yorrit het volgende:
die mahavishnu komt binnenkort ook in mijn collectie
Vet, die zijn niet al te vaak in het wild te zien. Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?quote:
Ik had verwacht dat ie voor 150-200 dollar weg zou gaan, misschien wel meer.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:20 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Vet, die zijn niet al te vaak in het wild te zien. Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Vandaag lag bij mij deze in de bus:
[ afbeelding ]
De 7 x 7" versie
http://www.discogs.com/Fa(...)etime/release/373077
Damn, dat is wel heel erg geluk zeg!quote:Op donderdag 23 september 2010 20:34 schreef mr_cucumber het volgende:
Mooi
Ik kwam hem een paar jaar terug voor een tientje tegen tussen de Denny Christian, Vader Abraham en BZN platen in een kartonnen bananendoos. Laten we zeggen dat ik best blij was die dag.
Maggot Brain, nice!quote:Op donderdag 23 september 2010 21:52 schreef arucard het volgende:
Deze week binnen gekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
moet je nóg vaker van kant wisselenquote:Op donderdag 23 september 2010 19:20 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Vet, die zijn niet al te vaak in het wild te zien. Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Vandaag lag bij mij deze in de bus:
[ afbeelding ]
De 7 x 7" versie
http://www.discogs.com/Fa(...)etime/release/373077
Nicequote:Op donderdag 23 september 2010 21:56 schreef Arn0 het volgende:
Mijn McCartney collectie weer wat aangevuld met twee platen;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was je trouwens blij over de Denyn Christian, Vader Abraham en BZN platen, of die van Cynic?quote:Op donderdag 23 september 2010 20:34 schreef mr_cucumber het volgende:
Mooi
Ik kwam hem een paar jaar terug voor een tientje tegen tussen de Denny Christian, Vader Abraham en BZN platen in een kartonnen bananendoos. Laten we zeggen dat ik best blij was die dag.
Je moet er wat voor over hebben natuurlijkquote:Op donderdag 23 september 2010 23:27 schreef Yorrit het volgende:
[..]
moet je nóg vaker van kant wisselen
hehe, ja ik heb die Denny Christian/Vader Abraham en BZN platen meegenomen en Cynic laten liggenquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:22 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Was je trouwens blij over de Denyn Christian, Vader Abraham en BZN platen, of die van Cynic?
Ah, nice. Dat wist ik niet!quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:50 schreef chansadres het volgende:
Ik had voor de fun mijn oude USB platenspeler weer aangesloten op mijn nieuwe PC. Ik had een singletje gekocht en wilde hem even als mp3tje opslaan. En wat bleek. Windows 7 heeft een kekke optie om USB microfoons/aansluitingen direct te kunnen afspelen over de boxjes. Op XP kon je het signaal enkel opnemen. Nu dus ook te beluisteren!
De usb controller krijgt ook nog eens een eigen volumeregelaar in de mixer van Windows 7. Erg tof.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:17 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ah, nice. Dat wist ik niet!
Goeie tip.
OMGquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:19 schreef Sigmund666 het volgende:
Na héél lang zoeken en zeuren en zuigen en zeiken en kijken mijn bescheiden collectie verrijkt met:
[ afbeelding ]
6 LP's van The Residents.
Daarom. Third Reich and Roll is bijv. geniaal om het totaal verneuken van jaren '60 tracksquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
OMGDa's vage shit
Ik heb die gasten twee keer live gezien
Waarom koop je ze dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 01:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nou, ik durf het bijna niet zeggen maar ik speel mijn platen (of CDs) maar zelden tot nooit af en hou ze liever sealed.
Goeie redenquote:
En wat schiet je daar dan precies mee op? Kan je beter mp3's kopen, als het legale zo'n issue voor je is. Kost minder en je bespaart een hoop ruimte.quote:
Ik vind het veel minder tof (om niet te zeggen dat ik er niets aan vind) om naar MP3s in een map te kijken dan naar een fysieke collectie van CDs en vinyls, met prachtig artworkquote:Op woensdag 29 september 2010 14:26 schreef StormWarning het volgende:
[..]
En wat schiet je daar dan precies mee op? Kan je beter mp3's kopen, als het legale zo'n issue voor je is. Kost minder en je bespaart een hoop ruimte.
Ja, dat vind ik ook, wie niet?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:28 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik vind het veel minder tof (om niet te zeggen dat ik er niets aan vind) om naar MP3s in een map te kijken dan naar een fysieke collectie van CDs en vinyls, met prachtig artwork![]()
Ik weet het, het is een beetje raar, maar ach.. Als dat nou mijn voorkeur is.
Ik luister het zeer zeker, maar dan gewoon een gedownloade versie op mijn computerquote:Op woensdag 29 september 2010 15:10 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook, wie niet?
Maar als je er alleen maar naar kijkt en er nooit naar luistert dan heb je er toch ook geen reet aan? Ik vind naast het kijken het draaien en beluisteren minstens zo tof - het blijft tenslotte muziek! Zo'n steriele collectie die ingepakt in de kast staat doet me meer aan een winkelmagazijn denken, niet alsof het echt van jou en een onderdeel van je leven is.
Maargoed, ieder z'n hobby natuurlijk!
Niet geheel.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:51 schreef Nemephis het volgende:
Hee wat leuk, een LP-topic!
Jullie prefereren het geknisper en getik van een LP dus ook boven de klinische weergave van digitaal?
Kan ik me eigenlijk geheel in vinden (heb ook nog een harde schijf met FLAC-bestandenquote:Op woensdag 29 september 2010 16:03 schreef chansadres het volgende:
[..]
Niet geheel.
Ik vergelijk muziek met eten.
Vinyl is een 4 gangen diner. Ik ga er uitgebreid voor zitten. Neem de artwork in me op. De ene keer hard. De andere keer met koptelefoon zacht. Heerlijk.
Maar soms wil ik snel muziek. Fast food dus. Vroeger luisterde ik daarvoor naar de radio. Nu zet ik digitaal een playlist aan. Lekker makkelijk en voor op de achtergrond heel handig.
Jaja, maar die platen luister je dus niet.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:43 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik luister het zeer zeker, maar dan gewoon een gedownloade versie op mijn computer
Het hangt imo ook vaak van de mastering afquote:Op woensdag 29 september 2010 15:51 schreef Nemephis het volgende:
Jullie prefereren het geknisper en getik van een LP dus ook boven de klinische weergave van digitaal?
das leuk thuiskomenquote:Op woensdag 29 september 2010 19:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik had trouwens de EP van nocturnus in Augustus besteld, maar de plaat bleef maar weg.
Wat zag ik toen ik vandaag thuiskwam na een lange dag colleges?
De EP van Nocturnus!
Die is goed ja, ik vind hem beter dan hun nieuwe.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:29 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Jaja, maar die platen luister je dus niet.En dat zou ik zelf dan weer een beetje zonde van de plaat vinden.
Het doet me een beetje denken aan m'n zus, die tijdens het lezen extreem voorzichtig met haar boeken is zodat haar collectie er nu nog uitziet als nieuw. Ik vind dat een beetje lame, het blijven toch gebruiksvoorwerpen. Bij mij kan je precies zien welke boeken en platen een hoop hebben meegemaakt, dat maakt het toch wat persoonlijker ofzo.
Maar dat is uiteindelijk ook maar snobistisch geneuzel natuurlijk.
Ontopic: ik wacht momenteel op deze, met een beetje geluk komt hij deze week binnen.![]()
[ afbeelding ]
Het is soms je enige kans om originele muziek nogmaals te horen, soms maakt de LP sound de plaat. Velvet Underground and Nico klinkt op LP véél mooier dan op geremasterede CD.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:51 schreef Nemephis het volgende:
quote:Op woensdag 29 september 2010 21:54 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Het is soms je enige kans om originele muziek nogmaals te horen, soms maakt de LP sound de plaat. Velvet Underground and Nico klinkt op LP véél mooier dan op geremasterede CD.
Welke winkel is dat?quote:Op donderdag 30 september 2010 05:50 schreef Nemephis het volgende:
Kopen op CD is geen optie. Een boekje interesseert me niet (wat moet ik met zo'n klein vodje, doe mij maar een uitgebreide LP-hoes)![]()
Voor LP's weet ik een winkeltje waar je op afspraak terecht kan om in de platencollectie te neuzen. De reden dat dat op afspraak moet is omdat die collectie zo groot is dat het de beste man boven het hoofd is gegroeid en het daarom apart van de winkel staat, in zijn prive-woning erachter.
Helaas is het gros van zijn verzameling niet mijn smaak, maar ik kom toch telkens weer thuis met een mooie oude LP.
Laatste aankoop was Johny Cash live in San Quintin![]()
quote:Op donderdag 30 september 2010 01:08 schreef PdeHoog het volgende:
Hoe beslissen jullie wat je op CD koopt en op vinyl![]()
quote:
Beide. ligt er aan hoe veel waarde ik aan de plaat hecht en hoe snel ik een gewilde plaat tweedehands bemachtig.quote:En kopen jullie nog nieuwe platen of ook tweedehands? Waar moet ik op letten met tweedehands platen?
quote:LP-nitwit hierMorgen voorversterkertje scoren bij de Media Markt en dan kan ik aan de bak
Mijn eerste vinyl-liefdequote:Op woensdag 29 september 2010 21:54 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Het is soms je enige kans om originele muziek nogmaals te horen, soms maakt de LP sound de plaat. Velvet Underground and Nico klinkt op LP véél mooier dan op geremasterede CD.
Ik koop eigenlijk allebei wel.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:08 schreef PdeHoog het volgende:
Hoe beslissen jullie wat je op CD koopt en op vinylEn kopen jullie nog nieuwe platen of ook tweedehands? Waar moet ik op letten met tweedehands platen?
LP-nitwit hierMorgen voorversterkertje scoren bij de Media Markt en dan kan ik aan de bak
Die relatie heb ik met downloaden en vinylquote:Op donderdag 30 september 2010 21:01 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik koop eigenlijk allebei wel.
De dingen die ik op LP koop zijn veelal wat ik beschouw als hele goeie platen, de dingen die ik op CD koop zijn meer de albums die ik wel aardig vind, maar niet waard vind om op LP te hebben.
Tja, veel platen zijn helaas erg duur. Zou ook iets meer er aan uit willen geven om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:03 schreef n8n het volgende:
[..]
Die relatie heb ik met downloaden en vinylWie weet als mijn inkomen wat hoger is
Veel plezier iig!quote:Op donderdag 30 september 2010 21:18 schreef PdeHoog het volgende:
Cool om te lezenPlatenspeler werkt hier iig
Getest met een 7" single die ik heb van Lostboy! AKA Jim Kerr. Errug tof
Morgen even in Den Haag kijken of ik nog iets leuks vind
Een goedkope tweedehandse van Sony.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:20 schreef BroekJ1987 het volgende:
Wat voor platenspeler hebben jullie?
Ik heb gisteren zelf de Pro-Ject Debut III gekocht. Was even half uurtje nauwkeurig alles in elkaar zetten, maar ben er echt heel erg tevreden over!
Excuses als deze vraag al 300 keer is langsgekomen in voorgaande topics.
Wat gebeurt er als je er een 7" op legt?quote:Op donderdag 30 september 2010 21:24 schreef Sigmund666 het volgende:
Een Technics SL nog iets.
(Een automatische, die je dicht doet, en daarna via een automatische arm de LP speelt)
[ afbeelding ]
Daar heb je volgens mij een knop voor.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:28 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je er een 7" op legt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah.....jij slaat ook doorquote:Op donderdag 30 september 2010 21:46 schreef BroekJ1987 het volgende:
Toch nog even wat platen besteld net:
Dire Straits - Private Investigations (Best Of)
Devin Townsend Band - Synchestra
Florence + The Machine - Lungs
Sunn O))) - Monoliths and Dimensions
Miles Davis - Kind of Blue
Godspeed You! Black Emperor - Slow Riot For New Zerø Kanada
![]()
Grundig Mandello Stereo-Konzertschrank uit 1963. Gratis, want is nog van de grootouders van m'n vriendin geweest en stond toch maar te verstoffen op de zolder van haar ouders. Doet het nog perfect en heeft een ongekend warm en diep geluid!quote:Op donderdag 30 september 2010 21:20 schreef BroekJ1987 het volgende:
quote:Op donderdag 30 september 2010 23:33 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Grundig Mandello Stereo-Konzertschrank uit 1963. Gratis, want is nog van de grootouders van m'n vriendin geweest en stond toch maar te verstoffen op de zolder van haar ouders. Doet het nog perfect en heeft een ongekend warm en diep geluid!![]()
[ afbeelding ]
gevarieerd lijstjequote:Op donderdag 30 september 2010 21:46 schreef BroekJ1987 het volgende:
Toch nog even wat platen besteld net:
Dire Straits - Private Investigations (Best Of)
Devin Townsend Band - Synchestra
Florence + The Machine - Lungs
Sunn O))) - Monoliths and Dimensions
Miles Davis - Kind of Blue
Godspeed You! Black Emperor - Slow Riot For New Zerø Kanada
![]()
Ik heb dezelfde, ben er zeer tevreden over. Alleen mis ik nog zo iets als een stroboscoop, voor zover ik weet is er voor de debut III geen manier om er zeker van te zijn dat deze op het juiste aantal toeren loopt (ja, op gehoor kun je het wel enigszins merken maar toch)quote:Op donderdag 30 september 2010 21:20 schreef BroekJ1987 het volgende:
Ik heb gisteren zelf de Pro-Ject Debut III gekocht. Was even half uurtje nauwkeurig alles in elkaar zetten, maar ben er echt heel erg tevreden over!
Excuses als deze vraag al 300 keer is langsgekomen in voorgaande topics.
hoe kun je het op gehoord merken?quote:Op donderdag 30 september 2010 23:43 schreef Trashcanman het volgende:
manier om er zeker van te zijn dat deze op het juiste aantal toeren loopt (ja, op gehoor kun je het wel enigszins merken maar toch)
Bert op de stationsstraat en Vinyl Grove op de boekhorststraat zijn de leukste zaakjes.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:18 schreef PdeHoog het volgende:
Cool om te lezenPlatenspeler werkt hier iig
Getest met een 7" single die ik heb van Lostboy! AKA Jim Kerr. Errug tof
Morgen even in Den Haag kijken of ik nog iets leuks vind
quote:Op donderdag 30 september 2010 23:46 schreef Yorrit het volgende:
[..]
Bert op de stationsstraat en Vinyl Grove op de boekhorststraat zijn de leukste zaakjes.
Enigszins zeg ik ookquote:Op donderdag 30 september 2010 23:44 schreef Yorrit het volgende:
[..]
hoe kun je het op gehoord merken?
ja oke.. alleen als je weet dat ie al die tijd dat je m geluisterd hebt wel op de goeie snelheid draaidequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:10 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Enigszins zeg ik ook
Als ik een plaat opzet die ik binnenstebuiten ken, dan hoor ik wel of hij sneller of langzamer gaat dan ik gewend ben. Maar dat is niet echt secuur.
waarzo dan?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Thnx
Kennis van mij heeft ook een platenzaak dus daar ga ik sowieso even kijken. Ik zal hier ook ff naar toe lopen
Scheelt dat ik een paar albums ook op cd heb (van bv Earth wil ik alles op vinyl hebben, dus heb daar wel een album of 2 dubbel van) dus mocht ik het echt zeker willen weten...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:11 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja oke.. alleen als je weet dat ie al die tijd dat je m geluisterd hebt wel op de goeie snelheid draaide
Waarom je binden aan 1 muziekstijl als je kan genieten van zo veel goede muziek? Tenminste, dat vind ik altijd.quote:
La La Land in de Nieuwstraat.quote:
Al is Earth ook wel meesterljk als je die op 45 RPM zou afspelen!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:14 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Scheelt dat ik een paar albums ook op cd heb (van bv Earth wil ik alles op vinyl hebben, dus heb daar wel een album of 2 dubbel van) dus mocht ik het echt zeker willen weten...
ik geef je ook groot gelijk. lekker lijstjequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:14 schreef BroekJ1987 het volgende:
[..]
Waarom je binden aan 1 muziekstijl als je kan genieten van zo veel goede muziek? Tenminste, dat vind ik altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |