abonnement Unibet Coolblue
pi_86989871
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:43 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik luister het zeer zeker, maar dan gewoon een gedownloade versie op mijn computer :D
Jaja, maar die platen luister je dus niet. :P En dat zou ik zelf dan weer een beetje zonde van de plaat vinden.

Het doet me een beetje denken aan m'n zus, die tijdens het lezen extreem voorzichtig met haar boeken is zodat haar collectie er nu nog uitziet als nieuw. Ik vind dat een beetje lame, het blijven toch gebruiksvoorwerpen. Bij mij kan je precies zien welke boeken en platen een hoop hebben meegemaakt, dat maakt het toch wat persoonlijker ofzo.

Maar dat is uiteindelijk ook maar snobistisch geneuzel natuurlijk. :')

Ontopic: ik wacht momenteel op deze, met een beetje geluk komt hij deze week binnen. :)
pi_86990800
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:51 schreef Nemephis het volgende:
Hee wat leuk, een LP-topic!
Jullie prefereren het geknisper en getik van een LP dus ook boven de klinische weergave van digitaal?
Het hangt imo ook vaak van de mastering af :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_86993390
Ik had trouwens de EP van nocturnus in Augustus besteld, maar de plaat bleef maar weg.
Wat zag ik toen ik vandaag thuiskwam na een lange dag colleges?
De EP van Nocturnus! :D
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  Designer woensdag 29 september 2010 @ 20:02:35 #154
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_86993783
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik had trouwens de EP van nocturnus in Augustus besteld, maar de plaat bleef maar weg.
Wat zag ik toen ik vandaag thuiskwam na een lange dag colleges?
De EP van Nocturnus! :D
das leuk thuiskomen :Y
🐙
  woensdag 29 september 2010 @ 21:51:00 #155
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_86999735
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:29 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Jaja, maar die platen luister je dus niet. :P En dat zou ik zelf dan weer een beetje zonde van de plaat vinden.

Het doet me een beetje denken aan m'n zus, die tijdens het lezen extreem voorzichtig met haar boeken is zodat haar collectie er nu nog uitziet als nieuw. Ik vind dat een beetje lame, het blijven toch gebruiksvoorwerpen. Bij mij kan je precies zien welke boeken en platen een hoop hebben meegemaakt, dat maakt het toch wat persoonlijker ofzo.

Maar dat is uiteindelijk ook maar snobistisch geneuzel natuurlijk. :')

Ontopic: ik wacht momenteel op deze, met een beetje geluk komt hij deze week binnen. :)
[ afbeelding ]
Die is goed ja, ik vind hem beter dan hun nieuwe.
O)))
  woensdag 29 september 2010 @ 21:54:35 #156
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_86999980
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:51 schreef Nemephis het volgende:
Hee wat leuk, een LP-topic!
Jullie prefereren het geknisper en getik van een LP dus ook boven de klinische weergave van digitaal?
Het is soms je enige kans om originele muziek nogmaals te horen, soms maakt de LP sound de plaat. Velvet Underground and Nico klinkt op LP véél mooier dan op geremasterede CD. :)
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_87007783
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:54 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Het is soms je enige kans om originele muziek nogmaals te horen, soms maakt de LP sound de plaat. Velvet Underground and Nico klinkt op LP véél mooier dan op geremasterede CD. :)
O+ for al tomorrows parties _O_
pi_87007877
Hoe beslissen jullie wat je op CD koopt en op vinyl :? En kopen jullie nog nieuwe platen of ook tweedehands? Waar moet ik op letten met tweedehands platen?

LP-nitwit hier :D Morgen voorversterkertje scoren bij de Media Markt en dan kan ik aan de bak :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 30 september 2010 @ 01:10:56 #159
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_87007927
alles op vinyl
O)))
pi_87009261
Kopen op CD is geen optie. Een boekje interesseert me niet (wat moet ik met zo'n klein vodje, doe mij maar een uitgebreide LP-hoes) ;)
Voor LP's weet ik een winkeltje waar je op afspraak terecht kan om in de platencollectie te neuzen. De reden dat dat op afspraak moet is omdat die collectie zo groot is dat het de beste man boven het hoofd is gegroeid en het daarom apart van de winkel staat, in zijn prive-woning erachter.
Helaas is het gros van zijn verzameling niet mijn smaak, maar ik kom toch telkens weer thuis met een mooie oude LP.
Laatste aankoop was Johny Cash live in San Quintin :)
  donderdag 30 september 2010 @ 08:08:28 #161
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_87009768
quote:
Op donderdag 30 september 2010 05:50 schreef Nemephis het volgende:
Kopen op CD is geen optie. Een boekje interesseert me niet (wat moet ik met zo'n klein vodje, doe mij maar een uitgebreide LP-hoes) ;)
Voor LP's weet ik een winkeltje waar je op afspraak terecht kan om in de platencollectie te neuzen. De reden dat dat op afspraak moet is omdat die collectie zo groot is dat het de beste man boven het hoofd is gegroeid en het daarom apart van de winkel staat, in zijn prive-woning erachter.
Helaas is het gros van zijn verzameling niet mijn smaak, maar ik kom toch telkens weer thuis met een mooie oude LP.
Laatste aankoop was Johny Cash live in San Quintin :)
Welke winkel is dat?

Ik weet wel dat je bij Millennium records (gewoonlijk een webshop) in Amersfoort soms op zaterdag in de bakken kan neuzen. Maar dat is niet bij iemand thuis, dat is op een industrie terrein.
pi_87036816
Vinyl newbie meldt zich! *O*

Heb eigenlijk pas na lang twijfelen gisteren mijn platenspeler aangeschaft. Heb overigens de jaren hiervoor wel een paar platen voor de 'verzameling' gekocht.

Ik moet zeggen, het is een genot om een LP op te zetten en te genieten van dat volle en warme geluid!

Om even terug te komen op een vraag uit dit topic, mijn pareltje is een clear blue editie van Mastodon's 'Blood Mountain'. Speciale uitgave voor Record Store Day 2010. Zijn er maar 1375 van gedrukt. Heb hem op de kop getikt voor ¤ 15,00. O+
We all go a little mad sometimes. Haven't you?
  donderdag 30 september 2010 @ 20:53:42 #163
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87037126
Vers van de markt, mijn tweede Velvet
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 30 september 2010 @ 20:58:52 #164
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87037383
quote:
Op donderdag 30 september 2010 01:08 schreef PdeHoog het volgende:
Hoe beslissen jullie wat je op CD koopt en op vinyl :?
quote:
Op donderdag 30 september 2010 01:10 schreef arucard het volgende:
alles op vinyl
quote:
En kopen jullie nog nieuwe platen of ook tweedehands? Waar moet ik op letten met tweedehands platen?
Beide. ligt er aan hoe veel waarde ik aan de plaat hecht en hoe snel ik een gewilde plaat tweedehands bemachtig.

Belangrijk dat de plaat niet krom is of zichtbaar beschadigd is, nog niet meegemaakt. Maak je tweedehands aankopen wel even stofvrij voor je ze op de speler legt.
quote:
LP-nitwit hier :D Morgen voorversterkertje scoren bij de Media Markt en dan kan ik aan de bak :9
:7
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 30 september 2010 @ 21:00:31 #165
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87037462
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:54 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Het is soms je enige kans om originele muziek nogmaals te horen, soms maakt de LP sound de plaat. Velvet Underground and Nico klinkt op LP véél mooier dan op geremasterede CD. :)
Mijn eerste vinyl-liefde *;
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_87037522
quote:
Op donderdag 30 september 2010 01:08 schreef PdeHoog het volgende:
Hoe beslissen jullie wat je op CD koopt en op vinyl :? En kopen jullie nog nieuwe platen of ook tweedehands? Waar moet ik op letten met tweedehands platen?

LP-nitwit hier :D Morgen voorversterkertje scoren bij de Media Markt en dan kan ik aan de bak :9
Ik koop eigenlijk allebei wel.
De dingen die ik op LP koop zijn veelal wat ik beschouw als hele goeie platen, de dingen die ik op CD koop zijn meer de albums die ik wel aardig vind, maar niet waard vind om op LP te hebben.
Dat, en als een album niet op LP verschenen is... tja.

Overigens, de Nocturnus EP en Focus klinken wel heel goed zeg, al is het wel wennen aan deze versie van Focus, de CD en de mp3/flac kopie die ik heb zijn toch wel heel anders gemixt. Maar goed, wel leuk om het origineel te horen!
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  donderdag 30 september 2010 @ 21:03:04 #167
230788 n8n
Pragmatisch
pi_87037582
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:01 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Ik koop eigenlijk allebei wel.
De dingen die ik op LP koop zijn veelal wat ik beschouw als hele goeie platen, de dingen die ik op CD koop zijn meer de albums die ik wel aardig vind, maar niet waard vind om op LP te hebben.

Die relatie heb ik met downloaden en vinyl :@ Wie weet als mijn inkomen wat hoger is :+
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_87037771
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:03 schreef n8n het volgende:

[..]

Die relatie heb ik met downloaden en vinyl :@ Wie weet als mijn inkomen wat hoger is :+
Tja, veel platen zijn helaas erg duur. Zou ook iets meer er aan uit willen geven om eerlijk te zijn.

Ben zelf momenteel btw op zoek naar Astra - The Weirding, maar volgens mij is die nergens meer te krijgen, zelfs niet op discogs ;(
Dat heb je met limited edition LPs van bands waar je pas een jaar na release van hoort...
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_87038155
Kijken jullie trouwens weleens op http://www.popsike.com/ ? Vind het een erg goede site, zowel qua prijsbepaling (en om te kijken hoe een prijs varieert door de jaren heen) als voor interessante statistieken.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87038288
Cool om te lezen :D Platenspeler werkt hier iig *O* Getest met een 7" single die ik heb van Lostboy! AKA Jim Kerr. Errug tof :9 Morgen even in Den Haag kijken of ik nog iets leuks vind 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_87038365
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:18 schreef PdeHoog het volgende:
Cool om te lezen :D Platenspeler werkt hier iig *O* Getest met een 7" single die ik heb van Lostboy! AKA Jim Kerr. Errug tof :9 Morgen even in Den Haag kijken of ik nog iets leuks vind 8-)
Veel plezier iig!

Ik heb trouwens gehoord dat er een gigantische zaak in Londen zit, daar wil ik best een keer langs gaan O-)
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_87038444
Wat voor platenspeler hebben jullie?

Ik heb gisteren zelf de Pro-Ject Debut III gekocht. Was even half uurtje nauwkeurig alles in elkaar zetten, maar ben er echt heel erg tevreden over!

Excuses als deze vraag al 300 keer is langsgekomen in voorgaande topics.
We all go a little mad sometimes. Haven't you?
pi_87038473
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:20 schreef BroekJ1987 het volgende:
Wat voor platenspeler hebben jullie?

Ik heb gisteren zelf de Pro-Ject Debut III gekocht. Was even half uurtje nauwkeurig alles in elkaar zetten, maar ben er echt heel erg tevreden over!

Excuses als deze vraag al 300 keer is langsgekomen in voorgaande topics.
Een goedkope tweedehandse van Sony.
De kwaliteit laat wel veel te wensen helaas, moet eigenlijk een voorversterker ertussen zetten :P
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_87038528
Ik heb voor een paar tientjes een Philips F7511 gekocht via Marktplaats :) En vanmiddag een Vivanco voorversterkertje. Het betreft bij mij nu nog een experiment. Als blijkt dat ik het allemaal supercool vind, dan ga ik wel eens investeren in wat duurder spul allemaal. Ik heb alleen de neiging nogal door te slaan in dit soort dingen :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 30 september 2010 @ 21:24:31 #175
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_87038657
Een Technics SL nog iets. :)
(Een automatische, die je dicht doet, en daarna via een automatische arm de LP speelt)

U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')