Er worden woningen ontruimd en mensen op de A67 moeten hun auto's laten staan en verlaten.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
Zonde, maar over een jaar zie je er gelukkig niets meer van.
Vraag me af waar die mensen heen moeten in deze hitte?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:44 schreef miaeak het volgende:
[..]
Er worden woningen ontruimd en mensen op de A67 moeten hun auto's laten staan en verlaten.
Dus hopen dat je gelijk hebt.
Geen idee..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:52 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Vraag me af waar die mensen heen moeten in deze hitte?
Dat wordt één puinhoop en lijkt me zeer onveilig...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:55 schreef miaeak het volgende:
[..]
Geen idee..
Het lijkt me iig super klote!
Ik zou zeggen sluit de weg af en laat ze terugrijden naar een uitrit (de verkeerde kant op dus).
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:56 schreef densmee het volgende:
ondertussen al grip 4 brand vlammen over de a 67 heen
EDquote:HEEZE/SOMEREN - De brandweer was rond half 5 met man en macht bezig om te voorkomen dat de grote brand op de Strabrechtse Heide bij de A67 overslaat naar de andere kant van de snelweg. De brand op het grondgebied van Geldrop-Mierlo is moeilijk beheersbaar. Zo'n 15 brandweerwagens uit de hele regio zijn vrijdagmiddag uitgerukt.
Zie ook:
* Grote brand op Strabrechtse Heide
De rookwolken zijn tot in het centrum van Eindhoven zichtbaar.
De snelweg A67 tussen Geldrop en Someren is in beide richtingen voor het verkeer afgesloten. Rond 5 uur werden de vangrails verwijderd zodat het verkeer dat hier al uren stond, kan keren.
Door de enorme rookontwikkeling heeft de brandweer enkele inwoners van Mierlo verzocht hun woning te verlaten. "Vooral vanwege gevaar voor de volksgezondheid", zegt brandweercommandant Ben van Otterdijk.
Voor het vliegverkeer heeft de brand vooralsnog geen gevolgen, zo meldt Eindhoven Airport.
Als ik uren in mijn airco-loze bolide in die file moest staan was ik nu een gebraden kippetje.....quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:13 schreef DuchessX het volgende:
De snelweg A67 tussen Geldrop en Someren is in beide richtingen voor het verkeer afgesloten. Rond 5 uur werden de vangrails verwijderd zodat het verkeer dat hier al uren stond, kan keren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Eindhovens Dagblad
quote:GielvdBerg: Heel de straat mistig en zware rooklucht van de brand op de #StrabrechtseHeide in Mierlo! Aub niet evacueren ben voetbal aan het kijken!
Voetbal is oorlog, daar is zo'n heidebrand niks bij.quote:
Er zijn zelfs planten die bosbrand nodig hebben om zich voor te kunnen planten. Maar aangezien ik geen bosbouwkundige ben hoop ik maar dat het bos zich snel weer herstelt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:45 schreef Copycat het volgende:
[ afbeelding ]
Herstelt een heide zich zo snel, xpompompomx?
Gelukkig waait het bijna niet.quote:HEEZE/SOMEREN - De grote brand op de Strabrechtse Heide in Geldrop-Mierlo is moeilijk beheersbaar. De omvang van de brand was tegen half 6 nog onduidelijk. Zo'n 15 brandweerwagens uit de hele regio zijn vrijdagmiddag uitgerukt.
De brand op de heide heeft zich snel kunnen verspreiden doordat het vuur snel tot hoog in de bomen reikte en derhalve bevattelijker is voor de wind. (Eindhovens Dagblad)
dan maar hopen dat een dergelijk grote fik niet z'n eigen wind gaat maken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:34 schreef DuchessX het volgende:
Rook is nu ook te zien op de A50 bij Sint Oedenrode en ook helemaal tot in Weert
[..]
Gelukkig waait het bijna niet.
Dat herstelt zich wel. Dat afgebrande materiaal is erg vruchtbare bodem.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zijn zelfs planten die bosbrand nodig hebben om zich voor te kunnen planten. Maar aangezien ik geen bosbouwkundige ben hoop ik maar dat het bos zich snel weer herstelt.
Klonk heeft het ook aangestoken, niet doorvertellen hoorquote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:47 schreef miaeak het volgende:
@ klonk : uhu.... toepasselijke avi heb je trouwens.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:47 schreef miaeak het volgende:
@ klonk : uhu.... toepasselijke avi heb je trouwens.
50 hectare kan nooit goed zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:46 schreef densmee het volgende:
voor een bos is het zelfs goed, om diversiteit te krijgen. In de vakbladen wordt nog steeds geschreven over schoorl. Maar dit houden ze buiten de media om pyromanen niet te verleiden tot het aansteken
Ik bedoel dan ook kleinschalig tot max 2 ha ofzoquote:
Neenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
![]()
Ik woon in Venlo, is dat ver genoeg weg als alibi
Bron: EDquote:HEEZE/SOMEREN - De grote brand op de Strabrechtse Heide in Geldrop-Mierlo breidt zich steeds verder uit. Rond half 6 bleek dat zo'n 50 hectare heide door de brand verwoest. Dat is een oppervlakte van bijna 50 voetbalvelden.
Wie heeft deze foto gemaakt?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:45 schreef Copycat het volgende:
[ afbeelding ]
Herstelt een heide zich zo snel, xpompompomx?
Daar stonden echt een stel mongolen in de dikke rook met kleine kinderen!quote:
dan ook nog half bloot hequote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:44 schreef Prowl het volgende:
[..]
Daar stonden echt een stel mongolen in de dikke rook met kleine kinderen!![]()
De politie heeft die mafketels gelukkig allemaal weg gestuurd en die hele weg langs de snelweg ontruimd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |