Was toen nog een groot liefhebber van Sting ('Ten Summoner's Tales' was mijn eerste cd ooit), dus ik had ook een zwak voor dit nummer. Maar bij nader inzien was die Three Musketeers single toch wel een draak van een plaat.quote:
quote:started out fencing at the age of 13 in school, but only after being convinced by a teacher to try it. If he had done what he felt he wanted he would have started out boxing or something like that. But when he got into fencing he discovered that it not only was about physical training, but giving the brain some exercise as well.
When he was 15 he became captain of the School team fencers and this gave him the opportunity to go to London to start a professional career. But he felt that he didn't really fit in there and also found it more interesting meeting friends down the pub.
The less he trained, the worse he became and the more he wanted to do something else. In his late teens music started taking over his time and he pretty much quit fencing totally, until 1983 when one of theroadies brought back his interest in the sport.
In late 1985 he spent two weeks at a fencing trainers camp at an off-duty catholic boarding school, sleeping in a box with no hot water on tap after 7:00 AM. There he was sort of given his trainers certificate.
Whenhad a time off between the
-tour and the recording of the
album,
and a friend of his were travelling around Europe picking up tournaments here and there.
Probeer maar eens een vervolgvraag te bedenken na de 3 musketiersquote:
De man is er wel gek op, idd.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:04 schreef Bol_Wan het volgende:
iets met Cowbell dan
Veel plezier!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:24 schreef samsalabim het volgende:
En laat iemand anders de volgende vraag maar doen, ik ga morgen op vakantie
Ik had 1 of 2 topics geleden de rap van John Barnes nog eens gevraagd.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 23:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En die klopt wel.
Nooberdepoep +2
Gek genoeg heb ik het nummer zelf nooit gehoord, maar het bestaan van deze plaat is zo'n feitje die ik jaren geleden al eens heb opgepikt.
quote:A white blank page
and a swelling rage, rage
You did not think
when you sent me
to the brink, to the brink
You desired my attention
but denied my affections, my affections
Mumford and Sons - White Blank Pagequote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:08 schreef friekin_ het volgende:
Nieuwe vraag dan maar.
Van wie is dit nummer:
[..]
dubbelpunten topicquote:
quote:
geen idee, ik vind et prima om de punten te verdelen voor artiest en albumnaam, maar dan wel zonder discussie of het wel mag, dus zeg het maar...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Naam van de artiest alleen goed voor 1 puntje?
Weet wel de naam van de opvolger..
voor die drie dingen wil ik em wel weggeven, wil eigenlijk toch weg en heb geen zin om nog een tijdje te wachten tot er iemand voorbij komt die et wel weetquote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Combinatie bandnaam, opvolger en de hit van dit album? :p
2 punten splitsen doen we hier niet eigenlijk.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toad the Wet Sprocket, hierop staat Walk on the Ocean, opvolger heette Dulcinea
had expres geen album ervoor gezetquote:
Ik zit nu de heletijd te denken aan een jaren 90 band, die een of andere vieze kikker opnscherp op de voorkant had staan tegen een felle (blauwe?) achtergrond, maar ik weet niet meer wie dat was. Ik dacht even Bettie Serveert, maar die was het niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
had expres geen album ervoor gezet
Van wie is deze ballade over de kikker?quote:Dit sprookje kent frivole varianten, maar dit hier een minder vrolijk lied
Ik waarschuw u maar even expliciet: wees voorbereid op stroeve dissonanten
Een kikker zat eens wenend in een sloot verscholen tussen riet en waterplanten
Daar zag tenminste geen van zijn verwanten de tranen die hij heimelijk vergoot
Hij treurde sinds hij op de stelling stootte, dat hij uit iets als kikkerdril ontsproot
Hetgeen wat zijn leven overschoot van alle glans en poëzie ontblootte
Ach waarom moest die mede-amfibie, hem lastigvallen met die anekdote
Die botte soortgenoot, of soortgenote; bij kikkers zie je dat niet een twee drie
En aan de kant zat hij te prakkiseren: 'Die kikkerdril, da’s pure fantasie!
Uit kikkerdril ontspruit toch geen genie? Ik hoor hier niet! Ik hoor in dure kleren
Voorzien van dure whisky’s en van gins, door suites en salons te paraderen!
Ik hoor de hele polder te regeren! Ik ben geen kikker maar een sprookjesprins!
En iemand heeft magie met mij bedreven, mij omgetoverd in iets wel heel mins:
Een kikker. Maar ik ben toch niet van zins nog langer zo te moeten blijven leven
Ik weet al instinctief wat ik moet doen; heel simpel een prinses een kusje geven
Mar waar vind ik zo gauw… Hé wacht eens even… Daar komt er net een aan! Nu nog een zoen’
Zij liep zowaar vlakbij te lanterfanten en blij sprong hij tevoorschijn uit het groen
Recht onder hoogheids hooggehakte schoen; ontgoocheld spatte hij naar alle kanten
Het arm prinsesje schreide van verdriet, vol spijt en wroeging toonde zij passanten
De bloederige, lillende restanten en zin om die te kussen, had ze niet
Die is ook mooi, maar nee.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Silverchair - Frogstomp misschien?
Leef je uitquote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:20 schreef belsen het volgende:
[..]
Die is ook mooi, maar nee.
Het is een soort van zwarte kikker, tegen een hard blauwe achtergrond, als ik me niet vergis.
Het leest niet echt weg als een vertaling, maar in het geval dat: Funny Little Frog van Belle and Sebastian?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:19 schreef belsen het volgende:
[..]
Van wie is deze ballade over de kikker?
Zeker geen vertaling, zoals je al zegt. Het zit goed in elkaar en dat zegt veel over deze zanger/cabaretier.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het leest niet echt weg als een vertaling, maar in het geval dat: Funny Little Frog van Belle and Sebastian?
Die van de Breedbekkikkers heb ik trouwens ook nog liggen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Leef je uit
http://rateyourmusic.com/(...)_and_toads_in_covers
Hij staat er niet in...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Leef je uit
http://rateyourmusic.com/(...)_and_toads_in_covers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |