abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juli 2010 @ 10:28:39 #1
145738 superworm
is erbij
pi_83562127
Hoi allemaal! Ik heb een vervelend probleem. Overal in de omgeving - ben al vier supermarkten afgestruind - zijn de mierenlokdoosjes op. Heel vervelend, omdat in de kamer waar ik woon ze via gaatjes in de stopverf bij het raam in ware colonnes naar binnen komen.

Ik heb al van alles geprobeerd - zelfs met deo spuiten werkt niet tegen die krengen, plakbandjes halen ze los - en vraag me af of er wellicht huis-tuin-en-keuken-oplossingen zijn zoals je die voor wespen hebt in de vorm van een door de midden geknipte colafles met ranja.

Ik ben benieuwd en wil in principe alles wel proberen. Iets zoetigs neerzetten doe ik maar niet meer sinds er dan in no-time de halve kolonie op de vensterbank staat...

HELP!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_83562280
met nieuwe stopverf de gaatjes in je stopverf dicht maken?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_83562295
Gaatjes dicht smeren met muurvuller *kan ff niet op naam komen, oranje dozen zijn het )
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_83562320
Tijdelijk verplaatsen van het probleem lijkt me misschien handig; dus BUITEN een schaaltje limonade neerzetten misschien? Zodat ze daar heen gaan in plaats van naar binnen
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juli 2010 @ 10:36:27 #5
145738 superworm
is erbij
pi_83562370
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:34 schreef tombolafan het volgende:
Tijdelijk verplaatsen van het probleem lijkt me misschien handig; dus BUITEN een schaaltje limonade neerzetten misschien? Zodat ze daar heen gaan in plaats van naar binnen
Dat is misschien een idee; het zijn slimme beestjes, ze roepen dan vast de binnen-mieren mee naar buiten inderdaad. Maargoed, als ik dan het raam open doe...
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juli 2010 @ 10:37:12 #6
145738 superworm
is erbij
pi_83562393
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:33 schreef bas-beest het volgende:
met nieuwe stopverf de gaatjes in je stopverf dicht maken?
Ik heb een hele nare huisbaas, control freak die alles een week van te voren op een briefje ondertekend wil inzien voor-ie beslist of het mag. Zelfs bij het verplaatsen van een kast of zo. Dus dat gaat niet zo maar
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_83562397
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:33 schreef Crazy-M het volgende:
Gaatjes dicht smeren met muurvuller *kan ff niet op naam komen, oranje dozen zijn het )
alebastine, zit overigens ook in tubes.

Denk er wel om dat de mierenvallen die jij bedoeld lokdoosjes zijn. Met andere woorden ze zijn bedoelt om mieren te lokken en dan dood te maken. Je moet ze dus ook niet neezetten in de ruimte waar je geen mieren wilt hebben.
Het beste werkt dus om de mierenlokdoosjes buiten op een drge plek te plaatsen zodat ze niet meer via je raam naar binnen gaan.

hier ook nog een paar tips:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Mieren
http://dier-en-natuur.inf(...)om-je-er-van-af.html
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_83562473
een vliegenmepper?
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juli 2010 @ 10:41:10 #9
145738 superworm
is erbij
pi_83562520
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:39 schreef Simplicity het volgende:
een vliegenmepper?
Alle katernen van het NRC zitten inmiddels onder het mierenbloed ja
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juli 2010 @ 10:44:59 #10
145738 superworm
is erbij
pi_83562631
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:37 schreef Deetch het volgende:

[..]

alebastine, zit overigens ook in tubes.

Denk er wel om dat de mierenvallen die jij bedoeld lokdoosjes zijn. Met andere woorden ze zijn bedoelt om mieren te lokken en dan dood te maken. Je moet ze dus ook niet neezetten in de ruimte waar je geen mieren wilt hebben.
Het beste werkt dus om de mierenlokdoosjes buiten op een drge plek te plaatsen zodat ze niet meer via je raam naar binnen gaan.

hier ook nog een paar tips:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Mieren
http://dier-en-natuur.inf(...)om-je-er-van-af.html
Fenks, ik probeer eerst wat van die oma-weet-raad-dingetjes. Heb nu alle stuivers uit mijn spaarpot om de opening gelegd, maar ze lopen er alweer druk overheen:

"Met een 5 cent euro muntstuk, houdt u mieren op een afstand. Leg een muntstuk (of meerdere) bij de deuropening, en de mieren blijven liever buiten."
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juli 2010 @ 10:47:21 #11
145738 superworm
is erbij
pi_83562696
Waarom zijn er eigenlijk blijkbaar 100 manieren om van mieren af te komen? Werken ze allemaal of zijn het zulke hardnekkige beestjes dat ik er nog 99 moet proberen?
quote:
Meestal zul je in je huis de gewone inheemse mieren tegenkomen. Deze mieren zijn vrij eenvoudig te bestrijden. Echter bestaat er ook een tropische mier die kan overleven in ons land, dit is de faraomier. Deze mier is kleiner dan de inheemse mier. Heb je hele kleine miertjes in je huis (ca. 3mm), dan moet je een ongediertebestrijder inschakelen. Deze tropische mier maakt namelijk het nest niet buiten, maar ergens binnen in je huis.
Eh, kut, het zijn inderdaad van die minuscuul kleine mieren, veel kleiner dan ik ze normaal zie lopen.

[ Bericht 58% gewijzigd door superworm op 02-07-2010 10:54:03 ]
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juli 2010 @ 11:47:25 #12
145738 superworm
is erbij
pi_83564754
Update (oh, oh, TS; vier posts achter elkaar?!)

Ik heb bij de supermarkt de manager aangesproken op het niet bijvullen van de lokdoosjes, hij zou het opnemen met de vertegenwoordiger die dat hoort te doen. Verder vond ik verreweg de creatiefste manier om ze te bestrijden gist mengen met poedersuiker/stroop; ze vreten de suiker en gist door elkaar heen op en schijnen dan dus uit elkaar te spatten in hun nest. Er zit nog geen enkele mier op mijn schaaltje helaas.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_83564920
Wij hebben ook wel eens last gehad van mieren en wij strooiden zout (dacht ik toch, misschien was het ook wel suiker?) De mieren kwamen toch niet meer terug.
Een klein hoopje in de buurt van het nest moet wel volstaan denk ik?

Het staat ook op oma weet raad zie ik net.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')