Dat is misschien een idee; het zijn slimme beestjes, ze roepen dan vast de binnen-mieren mee naar buiten inderdaad. Maargoed, als ik dan het raam open doe...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:34 schreef tombolafan het volgende:
Tijdelijk verplaatsen van het probleem lijkt me misschien handig; dus BUITEN een schaaltje limonade neerzetten misschien? Zodat ze daar heen gaan in plaats van naar binnen
Ik heb een hele nare huisbaas, control freak die alles een week van te voren op een briefje ondertekend wil inzien voor-ie beslist of het mag. Zelfs bij het verplaatsen van een kast of zo. Dus dat gaat niet zo maarquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:33 schreef bas-beest het volgende:
met nieuwe stopverf de gaatjes in je stopverf dicht maken?
alebastine, zit overigens ook in tubes.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:33 schreef Crazy-M het volgende:
Gaatjes dicht smeren met muurvuller*kan ff niet op naam komen, oranje dozen zijn het
)
Fenks, ik probeer eerst wat van die oma-weet-raad-dingetjes. Heb nu alle stuivers uit mijn spaarpot om de opening gelegd, maar ze lopen er alweer druk overheen:quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
alebastine, zit overigens ook in tubes.
Denk er wel om dat de mierenvallen die jij bedoeld lokdoosjes zijn. Met andere woorden ze zijn bedoelt om mieren te lokken en dan dood te maken. Je moet ze dus ook niet neezetten in de ruimte waar je geen mieren wilt hebben.
Het beste werkt dus om de mierenlokdoosjes buiten op een drge plek te plaatsen zodat ze niet meer via je raam naar binnen gaan.
hier ook nog een paar tips:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Mieren
http://dier-en-natuur.inf(...)om-je-er-van-af.html
Eh, kut, het zijn inderdaad van die minuscuul kleine mieren, veel kleiner dan ik ze normaal zie lopen.quote:Meestal zul je in je huis de gewone inheemse mieren tegenkomen. Deze mieren zijn vrij eenvoudig te bestrijden. Echter bestaat er ook een tropische mier die kan overleven in ons land, dit is de faraomier. Deze mier is kleiner dan de inheemse mier. Heb je hele kleine miertjes in je huis (ca. 3mm), dan moet je een ongediertebestrijder inschakelen. Deze tropische mier maakt namelijk het nest niet buiten, maar ergens binnen in je huis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |