quote:UTRECHT - Een chauffeur van vervoersmaatschappij Connexxion is op staande voet ontslagen. Hij vergat woensdag een verstandelijk beperkt meisje uit Utrecht in z'n bus. Zij zat vervolgens urenlang in haar eentje in de hete bus.
NIET LEKKER
Even na achten gistermorgen haalde de chauffeur het meisje van zestien op bij haar ouderlijk huis om haar naar school te brengen; de Herderschêeschool in Utrecht, een school voor speciaal onderwijs.
Op weg naar de school voelde de chauffeur zich niet lekker worden. Hij reed daarop naar z'n huis, parkeerde de bus en ging naar bed. Hij realiseerde zich niet dat het meisje, dat door haar beperking niet kan praten, nog in de bus zit. Op een gegeven moment begint het te dagen bij de man. Hij rijdt het meisje naar school waar ze even na het middaguur aankomen. De ouders reageren furieus.
CONNEXXION
Connexxion neemt de zaak hoog op en heeft de chauffeur vandaag op staande voet ontslagen. De man was 12 jaar in dienst bij het leerlingenvervoer en was van onbesproken gedrag.
MISBRUIKONDERZOEK
De school wil niet op het voorval reageren. Het meisje is inmiddels medisch onderzocht om te zien of er mogelijk sprake is geweest van seksueel misbruik.
Dat meisje ook niet!!quote:
Mee eens. Iedereen is wel eens verstrooid en afwezig. Deze chauffeur heeft dan de enorme pech een niet sprekende passagier op dat moment te hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:01 schreef Mikkie het volgende:
Foutje moet kunnen... maar in dit geval met verregaande consequenties.
Overigens vind ik ontslag dan wel weer erg ver gaan als ie verder van onbesproken gedrag was.
Juist. Het is niet zo dat hij het expres doet ofzo. En natuurlijk is het heel sneu voor dat meiske, maar ik heb het idee dat mensen er extra over vallen omdat het een gehandicapte is. Heel vervelend natuurlijk, maar da's ook gewoon een mens. Iedereen is wel eens het slachtoffer van een foutje.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Mee eens. Iedereen is wel eens verstrooid en afwezig. Deze chauffeur heeft dan de enorme pech een niet sprekende passagier op dat moment te hebben.
Dit dus. Iemand vergeten is inderdaad wel gigantisch stom, maar een ontslagquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:03 schreef bijderechter het volgende:
Ontslag zou ik aanvechten en ik denk met succes.
Normale mensen kunnen nog pratenquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist. Het is niet zo dat hij het expres doet ofzo. En natuurlijk is het heel sneu voor dat meiske, maar ik heb het idee dat mensen er extra over vallen omdat het een gehandicapte is. Heel vervelend natuurlijk, maar da's ook gewoon een mens. Iedereen is wel eens het slachtoffer van een foutje.
Zo lang alles goed afgelopen is, vind ik ontslag niet passend.
Zoals hierboven gezegd: normale mensen kunnen praten en bewegen. Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist. Het is niet zo dat hij het expres doet ofzo. En natuurlijk is het heel sneu voor dat meiske, maar ik heb het idee dat mensen er extra over vallen omdat het een gehandicapte is. Heel vervelend natuurlijk, maar da's ook gewoon een mens. Iedereen is wel eens het slachtoffer van een foutje.
Zo lang alles goed afgelopen is, vind ik ontslag niet passend.
Ja dat kan, maar het mág niet. Heel zuur voor deze man maar het was nog zuurder geweest als er wat gebeurd was met het meisje. Zijn werkgever kan deze man amper vertrouwen, laat staan inzetten.quote:
Hij was al 12 jaar van onbesproken gedrag.quote:Zijn werkgever kan deze man amper vertrouwen, laat staan inzetten.
En nu niet meer.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij was al 12 jaar van onbesproken gedrag.
Zoals ik al zei in de fipoquote:Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".
Dan moet die chauffeur van tevoren zeggen dat hij die verantwoordelijkheid niet aan kan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan er ook voor kiezen om je kind zelf te brengen.
Altijd makkelijk met een vingertje naar anderen wijzen.
Geen poep, Baantjer.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest. Maar dan moet ze toch wel heel erg zwakbegaafd zijn, als ze niet zelf op het idee komt om dan maar het busje te verlaten.
wtf?quote:MISBRUIKONDERZOEK
De school wil niet op het voorval reageren. Het meisje is inmiddels medisch onderzocht om te zien of er mogelijk sprake is geweest van seksueel misbruik.
Ook afhankelijke mensen zijn 'gewone mensen hoor'.....quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:14 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd: normale mensen kunnen praten en bewegen. Mensen met een handicap zijn afhankelijk, dus nee, het is niet "gewoon een mens".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |