abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84147835
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:57 schreef sp3c het volgende:
vreemd gevoel voor humor

ik zie niet zo goed wat er zo grappig aan is
Omdat er al jaren wordt gevochten in die regio en recent nog gigantisch veel munitie is onderschept, door het Turkse leger, wat behoorde tot dat groepje schapenherders genaamd PKK. Daarnaast bijna elke dag mijnen die ontploffen in die streek en nog honderd andere dingen etc etc etc.

Het is lachwekkend om te zien hoe de media mensen kan beinvloeden.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_84160030
Zomer & bosbranden.
Dat kennen we, daarvoor heb je echt geen leger voor nodig (zoveelste zielige pkk-propaganda verhalen)

http://www.elsevier.nl/we(...)-duurt-nog-dagen.htm
http://hulpverlening.nieu(...)n_Nederland.html?www
enz
pi_84160056
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:10 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Omdat er al jaren wordt gevochten in die regio en recent nog gigantisch veel munitie is onderschept, door het Turkse leger, wat behoorde tot dat groepje schapenherders genaamd PKK. Daarnaast bijna elke dag mijnen die ontploffen in die streek en nog honderd andere dingen etc etc etc.

Het is lachwekkend om te zien hoe de media mensen kan beinvloeden.
Na lezen jouw opmerking, heb ik het idee dat die verhaal van Amelia compleet verzonnen is.
Zelfs bosbranden die in zomers doodnormaal zijn, zeker in nog warmere streken dan die van de Hollandse heides, worden toegeschreven aan het Turkse leger.
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 03:05:55 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84160166
nu ja het Turkse leger geeft gewoon toe dat ze die bossen in brand geschoten hebben tijdens gevechten

ik zie weinig reden om daaraan te twijfelen, ja rot voor de mensen die daar wonen en zo maar c'est la guerre enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_84166856
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 03:05 schreef sp3c het volgende:
nu ja het Turkse leger geeft gewoon toe dat ze die bossen in brand geschoten hebben tijdens gevechten

ik zie weinig reden om daaraan te twijfelen, ja rot voor de mensen die daar wonen en zo maar c'est la guerre enzo
Zou Isreal eens bij Palestijnse gebieden moeten doen, dan staat het morgen nog in tientallen kranten, en is er over de hele wereld gigantische verontwaardiging, VN sancties enzovoorts. Turken doen het en het is "c'est la guerre"
pi_84167440
Boeit me geen fuck. Die mensen kennen alleen geweld en woede bij conflicten.
Misschien beter dat ze zwaardere wapens gaan gebruiken. Dan duurt het conflict ook niet zo lang.
pi_84167641
Ik vind het vreemd dat Israel blijkbaar wel het recht heeft om de Gaza binnen te vallen als er 1 gewonde Israelische soldaat valt, maar dat Turkije ditzelfde recht wordt ontnomen zelfs wanneer er 1) structureel en zeer vaak meerdere soldaten worden vermoord door terroristen 2) Turkije een internationale oproep doet voordat het een aanval uitvoert en met verschillende landen, waaronder hun buurlanden en de VS, gesprekken voert over hun belangen en over een eventuele Turkse inval.

Dit gebeurde vorig jaar nadat er na een aanval tientallen soldaten waren vermoord: Turkije heeft eerst twee weken gewacht voordat ze iets deden, terwijl Israel of een ander Westers land tegen die tijd al massaal was opgerukt om dat hele gebied over te nemen.

Bovendien heeft Turkije begin dit jaar een minderheidswet aangenomen voor de Koerden wat hun veel meer rechten heeft gegeven (oa. officieel Koerdisch als tweede taal in Koerdische basisscholen en een Koerdische officiele TV-zender).

De PKK is een terroristische organisatie van een paar duizend man met als enige doel land afscheiden van Turkije en andere mensen ophitsen tegen Turkije. Voor dit doel zijn ze bereid alles te doen en ze vormen dus een groot gevaar voor de Turkse staat. Koerden op zich (die een groot deel van de Turkse bevolking vormen) voelen niet zo veel voor een afscheiding, anders was het allang al gebeurd. Denk je echt dat wanneer een paar miljoen mensen zich verenigen om zoiets te doen, het hun niet gaat lukken?

Hetzelfde heb je ook in Friesland, voor Friesland is het zeer waarschijnlijk dat ze, mochten ze dat willen, recht hebben op onafhankelijkheid, maar het is slechts msischien 1% die dat ook daadwerkelijk wil, vandaar dat je er ook bijna nooit over hoort en vandaar dat het nog steeds een Nederlandse provincie is.
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 14:05:37 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84167842
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:32 schreef Johan_Haas_ het volgende:

[..]

Zou Isreal eens bij Palestijnse gebieden moeten doen, dan staat het morgen nog in tientallen kranten, en is er over de hele wereld gigantische verontwaardiging, VN sancties enzovoorts. Turken doen het en het is "c'est la guerre"

je moet me geen woorden in de mond leggen want zo denk ik ook over Israel en ik zeg het ook regelmatig of dat nu om het bestormen van dat hulpkonvooi gaat of over het kidnappen van Gilad Shalitt ... zolang het binnen de regels is kan ik me er niet druk om maken

dus ja ook als de Turken het doen is het 'c'est la guerre' ja

of het verstandig is is een tweede maar daarvoor weet ik niet genoeg van het conflict af
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 14:08:40 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84167919
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:57 schreef Gamesua het volgende:
Ik vind het vreemd dat Israel blijkbaar wel het recht heeft om de Gaza binnen te vallen als er 1 gewonde Israelische soldaat valt, maar dat Turkije ditzelfde recht wordt ontnomen zelfs wanneer er 1) structureel en zeer vaak meerdere soldaten worden vermoord door terroristen 2) Turkije een internationale oproep doet voordat het een aanval uitvoert en met verschillende landen, waaronder hun buurlanden en de VS, gesprekken voert over hun belangen en over een eventuele Turkse inval.

wie ontneemt Turkije dit recht?

voorlopig is er een stuk meer internationale aandacht (en verontwaardiging) als Israel Gaza weer is binnenvalt als wanneer Turkije datzelfde in Irak doet
pi_84168553
Ik had het eigenlijk over de gebeurtenissen vorig jaar. Toen Israel dit had gedaan omdat er 1 soldaat was ontvoerd was er niets aan het handje: toen Turkije tientallen soldaten verloor moesten ze eerst nog met iedereen overleggen, waarna ze besloten met een klein aantal troepen Noord-Irak binnen te vallen om militaire doelen uit te schakelen, en dan nog was het niet goed.

Israel heeft het inderdaad voor zichzelf nog veel erger gemaakt sindsdien waardoor het nu eigenlijk alleen maar fout kan doen in het nieuws.
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 14:53:18 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_84169030
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:33 schreef Gamesua het volgende:
Ik had het eigenlijk over de gebeurtenissen vorig jaar. Toen Israel dit had gedaan omdat er 1 soldaat was ontvoerd was er niets aan het handje: toen Turkije tientallen soldaten verloor moesten ze eerst nog met iedereen overleggen, waarna ze besloten met een klein aantal troepen Noord-Irak binnen te vallen om militaire doelen uit te schakelen, en dan nog was het niet goed.
niets aan het handje???????

heb je het uberhaupt gevolgd vorig jaar of niet?
een Israelische soldaat hoeft maar richting een Palestijn te pissen en de hele wereld is boos en de meeste kranten koppen over massaslachting ... met uitgebreide ' fotoreportages' erbij!!
quote:
Israel heeft het inderdaad voor zichzelf nog veel erger gemaakt sindsdien waardoor het nu eigenlijk alleen maar fout kan doen in het nieuws.

mjah dat argument kun je ook tegen Turkije gebruiken
je doet eigenlijk zelf precies datgeen waar je een hekel aan lijkt te hebben

pot verwijt de ketel
pi_84173270
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:32 schreef Johan_Haas_ het volgende:

[..]

PARDON!?????????????/

SANCTIES TEGEN ISRAEL??? WAAR WANNEER HOE ? hahaha
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_84173380
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

wie ontneemt Turkije dit recht?

Wat denk je zelf?

Als het alleen aan Turkije lag hadden ze Irak allang gebombardeerd en zo het hele zooitje onder de grond gestopt alleen bepaalde mensen/landen willen dat niet.

Ik irriteer mij zeer aan het feit dat Turkije altijd maar heeft te maken met druk vanuit het buitenland.. Wat dat betreft ben ik een beetje jaloers op Israel, die kan tientallen kinderen onder de grond stoppen en dan eronder uitkomen door het te gooien op zelfverdediging.
pi_84173423
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

een Israelische soldaat hoeft maar richting een Palestijn te pissen en de hele wereld is boos en de meeste kranten koppen over massaslachting ... met uitgebreide ' fotoreportages' erbij!!

en vervolgens blijft israel maar moorden en moorden en niemand die z'n mondje opentrekt
pi_84173486
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

mjah dat argument kun je ook tegen Turkije gebruiken
je doet eigenlijk zelf precies datgeen waar je een hekel aan lijkt te hebben

pot verwijt de ketel
Nou ja, nee dus. Enige nuance is wel toegepast in mijn posts die jij blijkbaar hebt gemist.

Israel heeft omwille 1 niet dode, maar ontvoerde soldaat, een heel gebied binnengevallen. Hierna zijn over de hele wereld demonstraties geweest maar in de internationale politiek was dit blijkbaar nog acceptabel.

Turkije verliest tientallen soldaten en moet nog weken onderhandelen voordat ze op een paar plekken mogen bombarderen waar ze zeker weten dat het PKK ligt.

Ik stel ook geen Israelse toestanden voor maar zeg juist dat wat Turkije doet zeer goed is en bij iets veel ernstigers (Israel) het blijkbaar wel geaccepteerd werd. Nu zijn de verhoudingen inderdaad anders, maar Turkije heeft nog steeds het recht om zichzelf te verdedigen tegen terroristen.
pi_86845147
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:56 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Nou ja, nee dus. Enige nuance is wel toegepast in mijn posts die jij blijkbaar hebt gemist.

Israel heeft omwille 1 niet dode, maar ontvoerde soldaat, een heel gebied binnengevallen. Hierna zijn over de hele wereld demonstraties geweest maar in de internationale politiek was dit blijkbaar nog acceptabel.

Turkije verliest tientallen soldaten en moet nog weken onderhandelen voordat ze op een paar plekken mogen bombarderen waar ze zeker weten dat het PKK ligt.

Ik stel ook geen Israelse toestanden voor maar zeg juist dat wat Turkije doet zeer goed is en bij iets veel ernstigers (Israel) het blijkbaar wel geaccepteerd werd. Nu zijn de verhoudingen inderdaad anders, maar Turkije heeft nog steeds het recht om zichzelf te verdedigen tegen terroristen.
wat noem jij 'terroristen'?
ladialalre
pi_86849839
Het is in het belang van de CHP en het Turkse leger dat er meer aanslagen komen vanuit de PKK op de Turkse bevolking. Het liefst zouden ze nog willen zien dat de Koerden van Hakkari morgen Koerdistan uitroepen, opdat het Turkse leger de touwtjes weer in handen kan nemen. Daarom is het ook niet verwonderlijk dat er tal van "geheime pakketjes" vanuit het leger naar de PKK over het hoofd worden gezien. Of dat de herons de terroristen zien, maar de apache's niet opstijgen op bevel van "Turkse bevelhebbers".
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86850974
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:28 schreef Burakius het volgende:
Het is in het belang van de CHP en het Turkse leger dat er meer aanslagen komen vanuit de PKK op de Turkse bevolking. Het liefst zouden ze nog willen zien dat de Koerden van Hakkari morgen Koerdistan uitroepen, opdat het Turkse leger de touwtjes weer in handen kan nemen. Daarom is het ook niet verwonderlijk dat er tal van "geheime pakketjes" vanuit het leger naar de PKK over het hoofd worden gezien. Of dat de herons de terroristen zien, maar de apache's niet opstijgen op bevel van "Turkse bevelhebbers".
Een eerlijke oplossing zou zijn meer autonomie voor de Koerdische provincies.
Een staat is niet waarschijnlijk, dat zou ten koste gaan van de grenzen van drie of vier staten zo'n beetje (misschien nog wel meer), de IG zou dit nooit goedkeuren en het zou meer chaos opleveren dan vrede.
pi_86853424
quote:
Op zondag 26 september 2010 02:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een eerlijke oplossing zou zijn meer autonomie voor de Koerdische provincies.
Een staat is niet waarschijnlijk, dat zou ten koste gaan van de grenzen van drie of vier staten zo'n beetje (misschien nog wel meer), de IG zou dit nooit goedkeuren en het zou meer chaos opleveren dan vrede.
Nee totaal niet. De Koerden zijn al erg gemixt met Turken en autonomie is totaal niet nodig. Turkije is nu al hevig aan het mixen. De huidige koers moet worden aangehouden en dan komt het allemaal goed. Sinds een paar jaar wordt alles daar verbeterd dus komt goed. Je kan er niets aan doen dat het leger vieze spelletjes speelt.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 26 september 2010 @ 11:26:26 #45
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86854451
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 23:02 schreef fokemigrant het volgende:

[..]

wat noem jij 'terroristen'?
Wat een kutkick. :')
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_86865215
quote:
Op zondag 26 september 2010 10:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee totaal niet. De Koerden zijn al erg gemixt met Turken en autonomie is totaal niet nodig. Turkije is nu al hevig aan het mixen. De huidige koers moet worden aangehouden en dan komt het allemaal goed. Sinds een paar jaar wordt alles daar verbeterd dus komt goed. Je kan er niets aan doen dat het leger vieze spelletjes speelt.
Bronnen? Zucht...
pi_86874157
quote:
Op zondag 26 september 2010 10:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

Typische 'Ummah' propaganda. :')

Overigens betekent gemixt zijn niks hoor. Ocalan is daar het voorbeeld van. Een donme Ermeni Koerd met een Turkse Moeder.
pi_86874595
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:59 schreef KurdKasim het volgende:

[..]

Bronnen? Zucht...
Bronnen voor het aantal halfbloedjes zul je niet zo snel vinden. Maar ga er maar vanuit dat provincies zoals Erzurum, Erzincan, Urfa, Antep, Kars - de provincies waar ongeveer evenveel Koerden als Turken wonen - wel aardig gemengd zijn. Ik ken maar weinig Koerden en Turken uit die streken die geen Turks of Koerdisch (en zelfs Armeens) bloed hebben. Als is het één overgrootopa of -oma.
pi_86875796
Complex vraagstuk. Mixen, of etniciteiten van overheidswege laten 'uitfaden' is natuurlijk een enorm vies zaakje. Ze een autonome status binnen Turkije geven, staat bijna gelijk aan ze meer bestuurlijk zelfvertrouwen geven, en is ook af te raden. Voorlopig zal het verlenen een serie van culturele rechten waarschijnlijk het beste evenwicht bieden tussen humaniteit en bestuurlijke orde - maar dat zou in dit conflict al een grote vooruitgang zijn.
pi_86887796
Iran 'kills 30 Kurdish militants across Iraq border'
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-11415710
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')