Waarom eigenlijk niet?quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:00 schreef Lavenderr het volgende:
Topic is weer open, maar denk er aan dat antisemitisme en racisme niet toegestaan is .
Omdat sommigen daar al een monopoly op hebben, speculatie maar toch....quote:
En dan lees je :quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:37 schreef Ticker het volgende:
Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Mind_of_Adolf_Hitler
En dat bedoel ik dus.quote:The Wartime Report briefly mentions some claims that a Rothschild fathered Alois Hitler (Adolf's father, who was illegitimate) when Hitler's paternal grandmother, Maria Schicklgruber, was working as a house servant in Vienna, but concludes "[f]rom a purely scientific point of view ... it is sounder not to base our reconstruction on such slim evidence but to seek firmer foundations."[14] While there are numerous statements in the Wartime Report that have proven, on further investigation, to be erroneous,[15] it is nevertheless an invaluable study piece for any serious historian of the Third Reich.
een kant kiezen die je bevalt zou je daarentegen wel kunnen doen wanneer je meerdere bronnen hebt geraadpleegd die onafhankelijk van elkaar de zelfde kant uit wijzen..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En dan lees je :
[..]
En dat bedoel ik dus.
Maar voor jou is alles gelijk zo klaar als een klontje - zodra er ergens een gerucht is kies jij zelf gelijk een kant die je bevalt, en vanaf dat moment is de kant die jij gekozen hebt de absolute waarheid.
Propaganda betekend meestal de massa's tot oorlogsvoering aanzetten, daar is hier geen sprake van in tegendeelquote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En dan lees je :
[..]
En dat bedoel ik dus.
Maar voor jou is alles gelijk zo klaar als een klontje - zodra er ergens een gerucht is kies jij zelf gelijk een kant die je bevalt, en vanaf dat moment is de kant die jij gekozen hebt de absolute waarheid.
Tuurlijk kun je een kant kiezen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:25 schreef mediacurator het volgende:
[..]
een kant kiezen die je bevalt zou je daarentegen wel kunnen doen wanneer je meerdere bronnen hebt geraadpleegd die onafhankelijk van elkaar de zelfde kant uit wijzen..
Gerucht, wat heet...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je een kant kiezen.
Ik vind het alleen raar als iemand stelt dat het 'wel duidelijk is dat iets waar is' en er tegelijk bijvermeld dat ie niet weet waarom dat eigenlijk zo zou zijn - om vervolgens te verwijzen naar een pagina waar notabene op staat dat het slechts een gerucht is
Weet ik.... want we zitten op een andere golflengte...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:54 schreef _Led_ het volgende:
Ik volg niet helemaal wat je met deze post probeert te zeggen ?
Eigenlijk mag je de hand in eigen boezem steken, schijnbaar heb je jezelf nog niet eerder hierin verdiept, en neem je het eerste de beste citaat over waarin jij jouw 'feiten' het beste bij kunt aansluiten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En dan lees je :
[..]
En dat bedoel ik dus.
Zelfs Castro snapt em...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:54 schreef _Led_ het volgende:
Ik volg niet helemaal wat je met deze post probeert te zeggen ?
We hebben het over de manier waarop mensen hun conclusies trekken, en jij post ineens een dj-smiley en een of ander lauw rap-nummertje, en nou haal je Castro en z'n bilderberg-verhaal erbij.quote:
Wacht eventjes hoor, dit heb ik al eerder meegemaaktquote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:56 schreef Ticker het volgende:
[..]
Eigenlijk mag je de hand in eigen boezem steken, schijnbaar heb je jezelf nog niet eerder hierin verdiept, en neem je het eerste de beste citaat over waarin jij jouw 'feiten' het beste bij kunt aansluiten.
Dat op de WIKI pagina dit stuk staat, geeft wat anders aan dan het boek zelf.. begrijp je wel dat dit weer een recensie danwel samenvatting van het boek is? Dus niet geschreven door de schrijver, maar een lezer.. Schijnbaar niet want je neemt dit weer over alsof het waarheid van de schrijver is.
Ik maak me er helemaal niet druk om, natuurlijk kan ie joods bloed hebben, of een voorouder die 1/12e jamaicaans is, of een oma die wel eens longontsteking heeft gehad for all I care.quote:Ben trouwens benieuwd naar jouw gedachten over het feit dat er ondertussen wetenschappelijk (oh noes no weej bek, feiten-fictie wie scheidt het?) is bewezen dat er Joods bloed komt kijken bij Hitler?
het bredere verband proberen aan te tonen maar een onmogelijke mentale sprong voor jou natuurlijk weer...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
We hebben het over de manier waarop mensen hun conclusies trekken, en jij post ineens een dj-smiley en een of ander lauw rap-nummertje, en nou haal je Castro en z'n bilderberg-verhaal erbij.
Hoe is dat relevant in ons gesprek over manier van meningvorming ?
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:07 schreef _Led_ het volgende:
Ik maak me er helemaal niet druk om, natuurlijk kan ie joods bloed hebben, of een voorouder die 1/12e jamaicaans is, of een oma die wel eens longontsteking heeft gehad for all I care.
Als we in jouw stamboom gaan graven zit er ook vast ergens wel joods bloed in. Zullen we de krant bellen ?
quote:Hitler bleek tot de zogenoemde haplogroep E1b1b te horen, die in West-Europa zeldzaam is. Deze groep ontstond in het noordoosten van Afrika en verspreidde zich via het Midden-Oosten naar Europa.
Asjkenazische Joden
E1b1b komt vooral voor bij Berbers en Somaliërs, maar ook bij Asjkenazische Joden, aldus Mulders in het Belgische tijdschrift Knack.
''Je kunt dus, met de nodige relativering, stellen dat Hitler zelf verwant was met de mensen die hij zo minachtte.''
Er is gewoon geen logisch verband tussen onze discussie en die post ineens.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:08 schreef mediacurator het volgende:
[..]
het bredere verband proberen aan te tonen maar een onmogelijke mentale sprong kennelijk...
dat bronvermeldingen in twijfel trekken en zwart maken gedoe is zooo 2009![]()
en dat waar heb je het nouuuuu weer over grdoe trouwens ook
''Je kunt dus, met de nodige relativering, stellen dat Hitler zelf verwant was met de mensen die hij zo minachtte.''quote:
elk onderwerp behandel je ongeveer hetzelfde, het is een "gerucht", "onwaar", "alu hoedje" ...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Er is gewoon geen logisch verband tussen onze discussie en die post ineens.
Misschien heb je zelf in je hoofd verder zitten denken en zitten er bij jou nog 4 stappen tussen die het logisch maken, maar als je die stappen niet post blijft het gewoon een schizofrene wending in een discussie.
Ik snap dan ook niet wat je hier doet, als je bij het aanzetten van je computer toch alle logica weg flikkert.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:11 schreef _Led_ het volgende:
Ja, en dan ? Moet ik hiervan van mijn stoel vallen
Ik zie serieus niet in wat hier nou zo belangrijk aan is.
Welk gedeelte vanquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:13 schreef mediacurator het volgende:
[..]
elk onderwerp behandel je ongeveer hetzelfde, het is een "gerucht", "onwaar", "alu hoedje" ...
ja, de mazzel
Ach jee, je geeft ze een vinger he...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Welk gedeelte van
"from a purely scientific point of view ... it is sounder not to base our reconstruction on such slim evidence but to seek firmer foundations."
was het dat je niet begreep ?
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik snap dan ook niet wat je hier doet, als je bij het aanzetten van je computer toch alle logica weg flikkert.
Nee, je geeft ze een doorgeladen pistool dat op je eigen gezicht gericht is en kijkt dan verbaasd na de knalquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ach jee, je geeft ze een vinger he...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |