FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Sollicitatiegesprek
Firstdonderdag 1 juli 2010 @ 10:00
Hoi,

Ik heb morgenvroeg een solicitatiegesprek naar de functie helpdeskmedewerker voor in de vakantie nu heb ik nog nooit een solicitatiegesprek eerder gehad wat kan ik verwachten en wat voor vragen kan hij stellen?
karr-1donderdag 1 juli 2010 @ 10:02
Ik zou eerst een goed leren spellen.....
Firstdonderdag 1 juli 2010 @ 10:02
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:02 schreef karr-1 het volgende:
Ik zou eerst een goed leren spellen.....
Vakantie he
Sigmund666donderdag 1 juli 2010 @ 10:03
Ze stellen vrij weinig vragen. Je moet vooral lijstjes invullen van: "Wat is RAID?" "Hoe meet je de lichtsterkte van een beamer?" "Is Windows 3.11 het nieuwste OS van Microsoft?"
eriksddonderdag 1 juli 2010 @ 10:03
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:02 schreef karr-1 het volgende:
Ik zou eerst een goed leren spellen.....
een is niet zo moeilijk te spellen.
Sjeendonderdag 1 juli 2010 @ 10:04
Mocht iemand zijn post missen, dat kan...
Firstdonderdag 1 juli 2010 @ 10:04
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:02 schreef karr-1 het volgende:
Ik zou eerst een goed leren spellen.....
Fail.
-_Tommy_-donderdag 1 juli 2010 @ 10:04
Wie je bent, wat je voor opleiding doet, wat je eerder aan werkervaring hebt, waarom jij denkt dat je geschikt bent voor de baan, wat persoonlijke dingen.

Waarschijnlijk zal het zo gaan, want het is een tijdelijk baantje, dus je hoeft geen diepe psychoanalyses te verwachten.

Succes!
Firstdonderdag 1 juli 2010 @ 10:05
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:03 schreef Sigmund666 het volgende:
Ze stellen vrij weinig vragen. Je moet vooral lijstjes invullen van: "Wat is RAID?" "Hoe meet je de lichtsterkte van een beamer?" "Is Windows 3.11 het nieuwste OS van Microsoft?"
Dat zou heel hard falen Ben je serieus?
Firstdonderdag 1 juli 2010 @ 10:05
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:04 schreef -_Tommy_- het volgende:
Wie je bent, wat je voor opleiding doet, wat je eerder aan werkervaring hebt, waarom jij denkt dat je geschikt bent voor de baan, wat persoonlijke dingen.

Waarschijnlijk zal het zo gaan, want het is een tijdelijk baantje, dus je hoeft geen diepe psychoanalyses te verwachten.

Succes!
Bedankt
Keiichidonderdag 1 juli 2010 @ 10:05
Je moet ze overigens vertellen wat hun willen horen. Of het de waarheid is of niet, maakt niet uit.

Mijn ervaringen is wanneer je enkel en alleen de waarheid (over jezelf bv) vertelt, dat je kansen om aangenomen worden drastisch verkleind.
Sigmund666donderdag 1 juli 2010 @ 10:07
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:05 schreef First het volgende:

[..]

Dat zou heel hard falen Ben je serieus?
Bij mij deden ze dat wel.
O ja, WEES OP TIJD! Kan het niet hard genoeg roepen, maar 3 minuten te laat is sowieso al afgewezen bij dat soort mensen.
larry_flyntdonderdag 1 juli 2010 @ 10:07
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:04 schreef Sjeen het volgende:
Mocht iemand zijn post missen, dat kan...
Wie dan?????
Firstdonderdag 1 juli 2010 @ 10:08
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:07 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Bij mij deden ze dat wel.
O ja, WEES OP TIJD! Kan het niet hard genoeg roepen, maar 3 minuten te laat is sowieso al afgewezen bij dat soort mensen.
Het gaat om het beantwoorden van vragen van particulieren over problemen die ze hebbne met hun internet dus ik verwacht niet dat ze veel vragen zullen stellen daarover
#ANONIEMdonderdag 1 juli 2010 @ 10:10
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:08 schreef First het volgende:

[..]

Het gaat om het beantwoorden van vragen van particulieren over problemen die ze hebbne met hun internet dus ik verwacht niet dat ze veel vragen zullen stellen daarover
Agoh, denkje dat ze je dingen gaan vragen over Microsoft..
Haha faaaaaal
-_Tommy_-donderdag 1 juli 2010 @ 10:11
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:07 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Bij mij deden ze dat wel.
O ja, WEES OP TIJD! Kan het niet hard genoeg roepen, maar 3 minuten te laat is sowieso al afgewezen bij dat soort mensen.
Mja ligt aan de reden! Ben een keer 3 kwartier te laat geweest bij een gesprek en toch aangenomen. Was een compleet verkeersinfarct, had over de laatste 20km meer dan anderhalf uur gedaan, dus ook op tijd gebeld en toen was het geen enkele probleem.
Sigmund666donderdag 1 juli 2010 @ 10:12
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:11 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Mja ligt aan de reden! Ben een keer 3 kwartier te laat geweest bij een gesprek en toch aangenomen. Was een compleet verkeersinfarct, had over de laatste 20km meer dan anderhalf uur gedaan, dus ook op tijd gebeld en toen was het geen enkele probleem.
Bij mij deden ze enorm moeilijk en kreeg een hele preek van: "Je moet op tijd zijn voor de klant, want die wil een vraag beantwoord hebben en dan moet je klaar staan!"
eriksddonderdag 1 juli 2010 @ 10:14
Je voelt toch wel aan wat je moet zeggen. Geen zorgen.
anbonidonderdag 1 juli 2010 @ 10:18
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:11 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Mja ligt aan de reden! Ben een keer 3 kwartier te laat geweest bij een gesprek en toch aangenomen. Was een compleet verkeersinfarct, had over de laatste 20km meer dan anderhalf uur gedaan, dus ook op tijd gebeld en toen was het geen enkele probleem.
Dat heet overmacht, en dan is het in de meeste gevallen geen probleem (mits je tijdig belt dat je het niet redt). Drie minuten te laat is gewoon dom, dan ben je stomweg te laat van huis gegaan.
Sociosdonderdag 1 juli 2010 @ 10:20
Verzwijg dat je FOK!t.
Deetchdonderdag 1 juli 2010 @ 10:22
ze zullen ook willen dat je een goede telefoonstem hebt denk ik.
A-mineurdonderdag 1 juli 2010 @ 10:26
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:08 schreef First het volgende:

[..]

Het gaat om het beantwoorden van vragen van particulieren over problemen die ze hebbne met hun internet dus ik verwacht niet dat ze veel vragen zullen stellen daarover

En netwerken zit in jouw kennis pakket? Dan is het toch goed?
b4kl4pdonderdag 1 juli 2010 @ 10:28
Niets verwachten, heengaan en gewoon lekker meelullen met de baas.

Verder kun je natuurlijk goed praten, ben je erg sociaal en overtuigend. Verder ben je geïnteresseerd of de baas nog op vakantie gaat van de zomer wanneer je informeel het gesprek begint. Toevallig weet je iets over die locatie en is het daar erg tof!
Firstdonderdag 1 juli 2010 @ 10:30
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:26 schreef A-mineur het volgende:

[..]

En netwerken zit in jouw kennis pakket? Dan is het toch goed?
Netwerken is wel een van mijn zwakkere punten maar ik denk dat het wel voldoende is.
Firstdonderdag 1 juli 2010 @ 10:31
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:20 schreef Socios het volgende:
Verzwijg dat je FOK!t.
Dat snap ik anders mag ik gelijk weggaan
A-mineurdonderdag 1 juli 2010 @ 10:34
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:30 schreef First het volgende:

[..]

Netwerken is wel een van mijn zwakkere punten maar ik denk dat het wel voldoende is.
Ach zolang je weet hoe het zit met TCP/IP en DNS moet het goedkomen, ik gok dat je toch alleen maar Windows klanten krijgt aangezien *nix gebruikers vooral zelf gaan prutsen.
Firstdonderdag 1 juli 2010 @ 10:35
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 10:34 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Ach zolang je weet hoe het zit met TCP/IP en DNS moet het goedkomen, ik gok dat je toch alleen maar Windows klanten krijgt aangezien *nix gebruikers vooral zelf gaan prutsen.
Okey
-_Tommy_-donderdag 1 juli 2010 @ 10:48
Je krijgt heus wel een training en een handboek!
TiNussZdonderdag 1 juli 2010 @ 10:53
Zorg dat je verzorgd eruit ziet, geen oorbellen in, haren goed gekampt, goede kleding, geen tattoo zichtbaar..
Ticootjedonderdag 1 juli 2010 @ 11:00
Helpdesk doet toch niet veel meer dan de telefoon opnemen, zeggen dat je het heel vervelend vindt dat er een probleem is en vragen of de stekker erin zit. en vervolgens schuif je de boel door naar een 2e lijnsmedewerker of een specialist?

Helpdeskmedewerkers hebben vaak bar weinig verstand van zaken... Dat hoeft ook niet, het zijn gewoon telefoonhoeren die je als eerste kunt uitschelden als de boel weer eens plat gaat.
Firstdonderdag 1 juli 2010 @ 11:10
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:00 schreef Ticootje het volgende:
Helpdesk doet toch niet veel meer dan de telefoon opnemen, zeggen dat je het heel vervelend vindt dat er een probleem is en vragen of de stekker erin zit. en vervolgens schuif je de boel door naar een 2e lijnsmedewerker of een specialist?

Helpdeskmedewerkers hebben vaak bar weinig verstand van zaken... Dat hoeft ook niet, het zijn gewoon telefoonhoeren die je als eerste kunt uitschelden als de boel weer eens plat gaat.
Het klinkt vast heel triest maar dat lijkt me leuk werk met boze mensen praten
Markdonderdag 1 juli 2010 @ 12:02
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:00 schreef Ticootje het volgende:
Helpdesk doet toch niet veel meer dan de telefoon opnemen, zeggen dat je het heel vervelend vindt dat er een probleem is en vragen of de stekker erin zit. en vervolgens schuif je de boel door naar een 2e lijnsmedewerker of een specialist?
Je vergeet het advies om te rebooten
caroline88donderdag 1 juli 2010 @ 12:26
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:10 schreef First het volgende:

[..]

Het klinkt vast heel triest maar dat lijkt me leuk werk met boze mensen praten
Nee hoor het is ook leuk. Mits je maar ervoor waakt dat je hun aanval niet persoonlijk opvat.

Wat ze gaan vragen? Ja daar is dus geen standaard antwoord op. Hang net van de persoon af die tegenover je zit. De een begint een gezellig babbeltje, wat heb je voor hobbies, de ander vuurt als kogels snertvragen op je af. Vertel eens iets over jezelf. Wat zijn je drie zwakste punten? enz.
Mogelijk krijg je ook vragen om te toetsen of je er tenminste een beetje van af weet zodat je niet helemaal met je mond vol tanden zit.

Kun je ze overtuigen dat de klanten door jou vlot, vriendelijk begroet worden en dat je ze snel helpt het probleempje op te lossen?

Veel succes!