Spel dan 'eerst' in de tt ook nog even goed wil je?quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:33 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, onzin weg, tt aangepast, OP correct geschreven.
Game on!
quote:Op donderdag 1 juli 2010 08:35 schreef Saffier het volgende:
[..]
Spel dan 'eerst' in de tt ook nog even goed wil je?
quote:
quote:
Sorry hoor, maar vind je het niet erg egoistisch en onverantwoord om boven de 40 nog een kind te krijgen?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 09:46 schreef Leandra het volgende:
Ik werd nogal ongepland zwanger toen ik 24 was, achteraf gezien heb ik de relatie verbroken de dag nadat ik zwanger was geworden en toen ik dat weken later bleek te zijn, zag ik een relatie met de vader van mijn kind ook echt niet zitten, daarbij werd de situatie dusdanig dat ik het ook niet verantwoord vond als hij contact met het kind zou hebben.
Dus toen kreeg ik mijn zoon op m'n 25ste en die heb ik gewoon alleen opgevoed.
Op m'n 33ste besloot ik dat het niet meer zou gaan gebeuren, ik begon mezelf "te oud" te vinden, kreeg een relatie waar in dat ter sprake kwam, en toen is op een gegeven moment afgesproken dat als ik een jaar zonder pijnstillers zou kunnen (heb een spierprobleempje) dat we het dan zouden kunnen proberen.
Net voor het jaar om was, was ik de verkering meer dan zat, dus toen zat het er niet meer in, inmiddels was ik ook 36.
En paar jaar later mijn Lief tegengekomen, mijn zoon was inmiddels bijna volwassen, en mijn Lief was kinderloos, omdat we boven de 40 waren werd het al snel een onderwerp, toen bleek dat het een onderwerp was waar we allebei goed over na moesten denken, dat werd dus heel snel denken
Na een paar maanden serieus overwegen of we het wel of niet wilden proberen besloten we het te proberen.
En binnen 3 maanden raak, helaas na 2 maanden een miskraam.... 3 maanden daarna weer raak, en inmiddels ruim 4 maanden zwanger en alles gaat goed.
Waarom is dat nou weer onverantwoord en egoistisch. Dat vind ik zo'n onzin!!quote:Op zondag 4 juli 2010 13:09 schreef Dzy het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar vind je het niet erg egoistisch en onverantwoord om boven de 40 nog een kind te krijgen?
hier wens ik toch ff op te reageren, omdat het me aan het hart gaat. ik stoor me aan je manier van vragen, want blijkbaar vind jij het wel egoistisch en onverantwoord. waarom dan? en waar leg je de grens?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:09 schreef Dzy het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar vind je het niet erg egoistisch en onverantwoord om boven de 40 nog een kind te krijgen?
Het was misschien een beetje te scherp gesteld, maar het is toch wel een algemeen bekend feit dat zwangerschappen boven de 40 een stuk vaker fout gaan en er een behoorlijk verhoogde kans op allerlei soorten problemen voor het toekomstige kind is. Om dan toch te beslissen om een kind te nemen vind ik egoistisch, zo'n kind heeft gewoon een grotere kans op een minder fijn leven en dat doe je alleen omdat je zelf zo graag kinderen wilt.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:45 schreef simmu het volgende:
[..]
hier wens ik toch ff op te reageren, omdat het me aan het hart gaat. ik stoor me aan je manier van vragen, want blijkbaar vind jij het wel egoistisch en onverantwoord. waarom dan? en waar leg je de grens?
En wat is daar precies egoïstisch en onverantwoord aan??quote:Op zondag 4 juli 2010 13:09 schreef Dzy het volgende:
[..]
tsja. mijn laatste zwangerschap (dit jaar) was ik 37. net op het randje voor dergelijke grenzen. het bleek een tweeling en het ging mis. een haalde het wel, de ander niet. het kan ook mis gaan als je veel jonger bent. en ondanks alle mogelijke problemen voor mijn kind (down, bpd, pphn en ws nog wel meer) zou ik dolblij zijn geweest als hij het wel gehaald zou hebben en hebben wij (en de medici) ons alles gegeven om hem het wel te laten overleven. ik zou het allemaal zo weer doen, het was en is het allemaal waard.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:54 schreef Dzy het volgende:
[..]
Het was misschien een beetje te scherp gesteld, maar het is toch wel een algemeen bekend feit dat zwangerschappen boven de 40 een stuk vaker fout gaan en er een behoorlijk verhoogde kans op allerlei soorten problemen voor het toekomstige kind is. Om dan toch te beslissen om een kind te nemen vind ik egoistisch, zo'n kind heeft gewoon een grotere kans op een minder fijn leven en dat doe je alleen omdat je zelf zo graag kinderen wilt.
Een grotere kans op een minder fijn leven? Waar haal je die onzin vandaan?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:54 schreef Dzy het volgende:
[..]
Het was misschien een beetje te scherp gesteld, maar het is toch wel een algemeen bekend feit dat zwangerschappen boven de 40 een stuk vaker fout gaan en er een behoorlijk verhoogde kans op allerlei soorten problemen voor het toekomstige kind is. Om dan toch te beslissen om een kind te nemen vind ik egoistisch, zo'n kind heeft gewoon een grotere kans op een minder fijn leven en dat doe je alleen omdat je zelf zo graag kinderen wilt.
Iedereen neemt een kind omdat ze zelf zo graag en kind willen. Er is nog nooit een verzoek ingediend ergens om geboren te mogen worden.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:54 schreef Dzy het volgende:
[..]
Een kind willen is altijd egoistisch, ongeacht leeftijd....quote:Op zondag 4 juli 2010 13:54 schreef Dzy het volgende:
[..]
. Om dan toch te beslissen om een kind te nemen vind ik egoistisch,
Dat is voor ons ook de reden geweest om geen nekplooimeting of andere onderzoeken te willen. Down was en is voor ons geen reden om een zwangerschap te beeindigen.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:41 schreef Leandra het volgende:
Maar we wisten ook dat het voor ons geen probleem zou zijn als het kindje Down zou blijken te hebben, als we dat wel een probleem zouden vinden dan hadden we er IMHO ook niet aan moeten beginnen.
Hoe heet die test waarmee je de kans op een miskraam bij een vruchtwaterpunctie te horen krijgt? Die test ken ik niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 07:48 schreef Leandra het volgende:
Toen echter de uitslag was dat de kans op een miskraam door een vruchtwaterpunctie 2 keer zo groot was als de kans op een kindje met Down was de keuze geen vruchtwaterpunctie te doen vrij makkelijk.
De kans op een miskraam door een vruchtwaterpunctie is simpelweg 1 op 300 in Nederland.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:12 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Hoe heet die test waarmee je de kans op een miskraam bij een vruchtwaterpunctie te horen krijgt? Die test ken ik niet.
Verder meng ik me niet in de discussie, ik vind reacties als die van Dzy te droef om erop in te gaan. Maar ben wel benieuwd hoe dat met die vruchtwaterpunctietest gaat.
Zelf hebben wij wl een nekplooimeting gehad en daar kwam een kansberekeing uit, maar verder niet?
5 op de 100 vind ik wel erg hoog, dat zal wel niet kloppen. Dat is op elke 20 vruchtwaterpuncties 1 overleden baby.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:40 schreef miss_sly het volgende:
de kans op een miskraam is wel vrij klein. Hoogste wat ik tegenkom is 0,05%.
5 op de 100 zou zijn 5%quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:50 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
5 op de 100 vind ik wel erg hoog, dat zal wel niet kloppen. Dat is op elke 20 vruchtwaterpuncties 1 overleden baby.
Onze verloskundige had het altijd over 1 op de 250 dat mis ging. Maarja, of het nu 1 op de 20 is of 1 op de 250, je weet het helaas nooit zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |