quote:
Blijft altijd weer grappig; als je voor het verkeerslicht staat en er komen 2 smartjes naast je staan en die zijn samen net zo lang
Mijn vrouw rijdt dagelijks in de Caprice, ook op de parkeerplaats bij de C1000, en ze heeft met enige regelmaat dat kerels in hun leasebak beteuterd staat te kijken als ze 'm gewoon en een gaatje frommelt waar een normale auto claustrofobie van krijgt.

ja, ze zijn groot, en ze passen in de lengte niet een parkeervak, maar in de breedte heus wel, dan steekt 'ie gewoon een stukje uit, da's makkelijk zoeken
De Lincoln is een nieuwstaat auto, met net iets meer als 60.000 mijl erop, en alles erop en eraan wat een moderne auto ook heeft (en meer), alleen dan in jaren 80 stijl

Rijdt ook als nieuw; superstrak en heeeeeel relaxed... lekkere cruisebak, en de reakties van de mensen om je heen zijn echt geweldig
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:08 schreef rubje het volgende:[..]
* rubje meldt dat waren nog eens stijlvolle auto's waarvan je als autoliefhebber ging
weet iemand een leuk adresje waar dit soort wagens te verkrijgen zijn en waar aan je moet denken als je een kostenplaatje moet opmaken voor aanschaf,onderhoud en allerlei belastingen die je jaarlijks krijgt?
iemand?

Adresje heb ik wel, als jij een flinke spaarpot hebt
ligt er helemaal aan wat je wilt hebben en wat je kunt besteden, als je een échte mooie wilt, zit je rond de 10 roodjes voor iets tussen '75 - '85 ongeveer, en dan van het caliber Lincoln of Chevrolet, mooie Mopars zijn wat zeldzamer, en dus ook duurder.. er zijn ook diverse manieren om ze uit de states hierheen te halen ..
Aanschaf ligt dus aan je wensen/eisen, hierheen halen vanuit de US kost ongeveer 2000¤ kan meer, kan iets minder zijn .. volgens mij betaal je geen invoerheffingen, en voor de RDW/APK ben je rond de 200¤ kwijt exclusief aanpassen van de verlichting ongeveer 100¤, moet je vooraf even doen.. (fluitje van een cent).
Als je dus een frisse koopt, heb je qua onderhoud niet zoveel te vrezen, onderdelen zijn ook ruimschoots verkrijgbaar voor soms echt belachelijke prijzen.. je bestelt nog eens wat voor de leut, kost toch 2 keer niks .. oliefiltertje kost in de states bijvoorbeeld 2 of 3 dollar ofzo.. kun je niet echt voor tobben.. onderdelen zijn hier overigens ook gewoon volop te krijgen, dan zijn ze alleen ietsje duurder, moet ook vervoerd en ingevoerd worden enzo natuurlijk, maar die komen in de praktijk ook gewoon bij bijvoorbeeld Rockauto vandaan.
Belasting hier is dus 0, mits hij van voor '85 is, en de verzekering (winkelen loont) is mits hij niet als eerste auto staat en je boven de 24 bent echt een giller.. denk in de regionen van een scootertje of brommertje, no shit .. ik heb allebei de Yanken getaxeerd voor de hoofdprijs en allrisk voor een tientje of 4 per maand, en geen gezeik met km's of daily use.
In de praktijk betaal je dus een schijntje verzekering en je brandstof, en dat laatste is 75% van de kosten, dus als je niet veel rijdt, heb je een toffe bak met weinig operationele kosten ..
De hardrij belasting valt ook reuze mee; want op de een of andere manier ben je echt per direkt onthaast als je in zo'n ding rijdt, en anders onthaast je wel weer bij de volgende tankbeurt
Hardrijden in een auto van 2 ton met skippyballen als voorveren leer je rap af; het kost veel brandstof, het ziet er niet uit, en het is gewoon domweg niet leuk, en als je een auto van 30+ gaat mishandelen kan ik je vertellen dat ie je terug pakt in je knip. Als je er goed voor bent en je doet het nodige onderhoud, brengt hij je overal waar je maar heen wilt ..
Had ik al gezegd dat het wel handig is als je zelf 2 rechterhanden hebt ?