abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83547133
Niet echt, je hebt zowel diesels als benzine in 14, 20 en 25% bijtellingklasse. De cataloguswaarde van diesels is iets hoger.

Meestal bepaalt de werkgever of je benzine of diesel moet rijden, afhankelijk van het aantal kilometers dat je per jaar rijdt.

Je zult zelf een berekening moeten maken wat goedkoper is jouw geval. Afhankelijk van je aantal kilometers wat je gaat rijden en hoeveel salaris je moet inleveren.

Rijd je graag een nieuwe auto of maak je veel kilometers (prive of woonwerk) is een lease vaak goedkoper, geef je er niet zoveel om en rijdt je een goedkope ouwe bak en weinig kilometers kan die soms goedkoper dan een lease. Wil je graag iets bijzonders zoals een oldtimer, Gti, dikke 6 cylinder of Cabriolet is dat vaak niet mogelijk in de lease en zul je die prive moeten aanschaffen.
.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:08:15 #27
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_83549143
Soms verplicht een werkgever ook dat een benzine auto wordt voorzien van een gasinstallatie. En dan moet je de meeste km'ers maken op gas.

En zoals hierboven al is gezegd, vaak zijn diesels duurder. Bij mijn auto was dat 3000 euro, maar ik moest anders op gas rijden en maakte nog al wat kilometers. Mijn auto reed 950 km op een tank diesel en 330 op gas. Collega had namelijk dezelfde auto maar dan op gas.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:09:44 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_83549228
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Uitlaat het volgende:

[..]

omg, open je ogen!

er bestaat geen categorie: 0% bijtelling! het is minimaal 14% (voor a-label auto's)
Jawel hoor. Ze noemen het 'kilometerregistratie bijhouden'. Dan betaal je 0 procent bijtelling.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_83556327
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:09 schreef Gunner het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ze noemen het 'kilometerregistratie bijhouden'. Dan betaal je 0 procent bijtelling.
[mierenneukmodus]
Nee dan betaal je geen bijtelling, niet 0% bijtelling. Bijtelling indiceert dat jij iets extra aan belasting betaald doordat je werkgever jou loon in natura geeft. Wanneer je minder dan 500km prive rijd, ziet de belastingdienst dit niet als extra loon in natura en is er dus geen grondslag voor een bijtelling.
lang verhaal kort verhaal, er is geen 0% categorie
[/mierenneukmodus]
  vrijdag 2 juli 2010 @ 07:39:06 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_83558873
point taken
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:00:21 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_83561304
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:19 schreef Luciano23 het volgende:
En hoe zit het precies met bijtelling?
Er wordt 14%, 20% of 25% van de cataloguswaarde van de auto bij je brutosalaris opgeteld en daar betaal je belasting over.
Je werkgever zal dit maandelijks met je afrekenen, je hoeft dus niet bang te zijn dat je aan het einde van het jaar nog eens een naheffing krijgt.
So we just called him Fred
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:12:55 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_83561661
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:39 schreef Uitlaat het volgende:
jij betaald 27k (bruto?) om 4 jaar in een auto te mogen rijden?

als je een nieuwe auto wilt rijden is het misschien interresant, maar over het algemeen kun je als particulier een 2de handse rijden
Dat wordt dan wel een klein tweede handsje...
Ik rijd jaarlijks 12.500km prive, per 4 jaar 50.000
50.000 x 0,10 euro = 5000 euro brandstof
48x100 = 4800 euro (wegenbelasting en verzekering)
4x500 euro regulier onderhoud
500 euro setje banden
1000 reservering incidentieel onderhoud (banden, uitlaat e.d.)

27.000 euro bruto is zo'n 16.000 euro netto
bijkomende kosten
Dan blijft er zo'n 3.000 euro voor de aanschaf van een auto...

per saldo ben ik dus 800 euro per duurder uit en rijd ik een nieuwe auto en hoef ik me helemaal nergens zorgen om te maken....
So we just called him Fred
pi_83883605
Ik heb nu wat meer duideljikheid en ik heb in m'n aangeboden contract een leasebudget van 650 p/m incl brandstof.

Nu vroeg ik mij een aantal dingen af. Wat zijn concreet de gevolgen van dit leasebudget en hoe verhoudt de brandstof zich daarin.
Ik heb verder een contract van bruto 2500 p/m gekregen en er valt nog wat te onderhandelen over de secundaire voorwaarden. Aangezien die opzich wel prima zijn, voor zover ik zie, denk ik dat er vooral misschien nog wat gehaald kan worden op de leaseauto, omdat ik daar toch niet helemaal in thuis ben.

Dat leasebudget:
- Hoe zit dat met benzinekosten dan precies? Mag ik maximaal inclusief brandstof 650 uitgeven of komt de brandstof nog bovenop die 650?
- Wat gebeurd er als ik per maand maar 500 euro kwijt ben ipv 650?

Salaris:
- Heeft het leasebudget zelf gevolgen op m'n salaris of de hoeveelheid belasting die ik moet afdragen?

Extra:
- Wat zou ik nog kunnen proberen te halen uit het leaseplan
- Kan ik bijvoorbeeld privekilometers maken op kosten van de zaak?
- Wat zijn zogehete vrij kilometers?
pi_83887895
Diesel of Benzine en hoeveel km per jaar rekenen ze mee.
.
pi_83890827
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:56 schreef Fer het volgende:
Diesel of Benzine en hoeveel km per jaar rekenen ze mee.
Benzine en voor zakelijk gebruik ongeveer 40.000 km/jaar
pi_83908484
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:22 schreef Luciano23 het volgende:
Ik heb nu wat meer duideljikheid en ik heb in m'n aangeboden contract een leasebudget van 650 p/m incl brandstof.

Nu vroeg ik mij een aantal dingen af. Wat zijn concreet de gevolgen van dit leasebudget en hoe verhoudt de brandstof zich daarin.
Ik heb verder een contract van bruto 2500 p/m gekregen en er valt nog wat te onderhandelen over de secundaire voorwaarden. Aangezien die opzich wel prima zijn, voor zover ik zie, denk ik dat er vooral misschien nog wat gehaald kan worden op de leaseauto, omdat ik daar toch niet helemaal in thuis ben.

Dat leasebudget:
- Hoe zit dat met benzinekosten dan precies? Mag ik maximaal inclusief brandstof 650 uitgeven of komt de brandstof nog bovenop die 650?
- Wat gebeurd er als ik per maand maar 500 euro kwijt ben ipv 650?
Die 650 is het maximum wat de leaseauto mag kosten inclusief de brandstof die ze verwachten dat ie gaat verbruiken. Hiervoor nemen ze het brandstofverbruik van de fabrikant en het aantal kilometers waarvoor de auto geleast is. Het werkelijk gereden kilometers en verbruikte brandstof is hiervoor niet relevant. Het maakt dus niet uit of je teveel of te weinig verbruikt.
quote:
Salaris:
- Heeft het leasebudget zelf gevolgen op m'n salaris of de hoeveelheid belasting die ik moet afdragen?
Ja, afhankelijk van de cataloguswaarde van de auto en het bijtellingstarief (14,20,25%) en je belastingschijf moet je belasting afdragen. Je werkgever zal hiervoor een bedrag inhouden op je maandsalaris. Bij jouw zoiets tussen de 100-150 euro als ik naar je leasebudget kijk.
quote:
Extra:
- Wat zou ik nog kunnen proberen te halen uit het leaseplan
- Kan ik bijvoorbeeld privekilometers maken op kosten van de zaak?
- Wat zijn zogehete vrij kilometers?
Vaak zijn de lease voorwaarden vastgekoppeld aan je functie en niet onderhandelbaar. Je mag prive kilometers rijden op hun (brandstof)kosten. Het aantal heet meestal vrije kilometers. Hiervoor telt woon-werk verkeer nattuurlijk niet mee.
.
pi_83912912
Ok dus:

Bij 3200 km per maand en een auto die 1/14 rijdt, met een benzineprijs van 1,40, dan gaat er 320 van m'n leasebudget af en houd ik dus 330 over?

Maar dan mag ik verder onbeperkt kilometers maken ongeacht of ik over die 3200 km per maand heen ga op hun kosten. Als ik over de 500 prive km ga betaal ik bijtelling van 14% van de cateloguswaarde. Maakt het nog uit of ik 1000 km prive rij of 10.000?
pi_83935446
Hangt af van de hoeveel prive je mag rijden van je werkgever.
.
pi_83940583
quote:
Op zondag 11 juli 2010 23:21 schreef Fer het volgende:
Hangt af van de hoeveel prive je mag rijden van je werkgever.
Ok, er staat 10.000. Wat zijn de gevolgen als ik meer rijd? Moet ik dan alleen bezine betalen of ook nog andere grappen?
  maandag 12 juli 2010 @ 11:16:31 #40
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_83948820
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Uitlaat het volgende:

[..]

omg, open je ogen!

er bestaat geen categorie: 0% bijtelling! het is minimaal 14% (voor a-label auto's)
0% bijtelling bestaat gewoon
Dit is voor volledig electrische auto's (dus geen hybrides)waar er eind dit jaar en in 2011 aardig wat van op de markt komen.

Ik rij nu een hybride die mij netto aan bijtelling slechts 120 euro per maand kost. Hiermee mag ik kosteloos 17.000 prive kilometers maken.

Goedkoper kan je niet rijden imo.
  maandag 12 juli 2010 @ 11:22:53 #41
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_83949062
quote:
Op maandag 12 juli 2010 00:45 schreef Luciano23 het volgende:

[..]

Ok, er staat 10.000. Wat zijn de gevolgen als ik meer rijd? Moet ik dan alleen bezine betalen of ook nog andere grappen?
De looptijd van je contract is 3 jaar met bijv. 40.000km per jaar.

Als je na 3 jaar de auto inlevert en boven die 120.000 km zit betaal je een betaald bedrag per kilometer extra als boete. Weet niet precies hoe dit met brandstof zit want ik lease ex brandstof en heb een losse shell tankpas.

Je moet even navragen bij je werkgever hoe hier mee omgegaan word. Bij ons neemt de werkgever dat meestal voor zijn rekening.
pi_83970359
Meestal gaan ze er soepel mee om, en kun je wel 20000 per jaar rijden zonder problemen. Alleen als je opeens met ruzie ontslag neemt krijg je ze alsnog om je oren. Jaja waar gebeurt.
.
pi_85353225
Nog even een vraagje. Mijn werkgever hanteert een eigen bijdrage van 11,5%. Nu las ik ergens dat je dit weer af mag trekken van je eigen bijdrage aan de belastingdienst. Klopt dit?
pi_85354361
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:17 schreef Luciano23 het volgende:
Nog even een vraagje. Mijn werkgever hanteert een eigen bijdrage van 11,5%. Nu las ik ergens dat je dit weer af mag trekken van je eigen bijdrage aan de belastingdienst. Klopt dit?
Dat doet je werkgever al voor je. De leaseauto zit niet meer in je aangifte :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_85356891
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Dat doet je werkgever al voor je. De leaseauto zit niet meer in je aangifte :)
Is dat dit jaar veranderd dan? Bij m'n aangifte IB over 2009 moest ik volgens mij m'n auto nog expliciet opgeven, ookal was de bijtelling al bij de loonbelasting meegenomen. Als ik TS was, zou ik trouwens wel goed controleren dat de 11.5% (ik mag hopen dat die als bijdrage privegebruik verwerkt wordt :) ) ook goed door werkgever wordt meegenomen in de berekening LB.
pi_85360235
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:42 schreef anboni het volgende:

[..]

Is dat dit jaar veranderd dan? Bij m'n aangifte IB over 2009 moest ik volgens mij m'n auto nog expliciet opgeven, ookal was de bijtelling al bij de loonbelasting meegenomen. Als ik TS was, zou ik trouwens wel goed controleren dat de 11.5% (ik mag hopen dat die als bijdrage privegebruik verwerkt wordt :) ) ook goed door werkgever wordt meegenomen in de berekening LB.
Waar heb jij je leaseauto ingevuld dan :? (da's namelijk al enkele jaren zo. De leaseauto zit in de loonbelasting, niet in de inkomstenbelasting, tenzij in Duitsland/België woonachtig)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')