Jawel hoor. Ze noemen het 'kilometerregistratie bijhouden'. Dan betaal je 0 procent bijtelling.quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Uitlaat het volgende:
[..]
omg, open je ogen!
er bestaat geen categorie: 0% bijtelling! het is minimaal 14% (voor a-label auto's)
[mierenneukmodus]quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ze noemen het 'kilometerregistratie bijhouden'. Dan betaal je 0 procent bijtelling.
Er wordt 14%, 20% of 25% van de cataloguswaarde van de auto bij je brutosalaris opgeteld en daar betaal je belasting over.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:19 schreef Luciano23 het volgende:
En hoe zit het precies met bijtelling?
Dat wordt dan wel een klein tweede handsje...quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:39 schreef Uitlaat het volgende:
jij betaald 27k (bruto?) om 4 jaar in een auto te mogen rijden?
als je een nieuwe auto wilt rijden is het misschien interresant, maar over het algemeen kun je als particulier een 2de handse rijden
Benzine en voor zakelijk gebruik ongeveer 40.000 km/jaarquote:Op zaterdag 10 juli 2010 17:56 schreef Fer het volgende:
Diesel of Benzine en hoeveel km per jaar rekenen ze mee.
Die 650 is het maximum wat de leaseauto mag kosten inclusief de brandstof die ze verwachten dat ie gaat verbruiken. Hiervoor nemen ze het brandstofverbruik van de fabrikant en het aantal kilometers waarvoor de auto geleast is. Het werkelijk gereden kilometers en verbruikte brandstof is hiervoor niet relevant. Het maakt dus niet uit of je teveel of te weinig verbruikt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:22 schreef Luciano23 het volgende:
Ik heb nu wat meer duideljikheid en ik heb in m'n aangeboden contract een leasebudget van 650 p/m incl brandstof.
Nu vroeg ik mij een aantal dingen af. Wat zijn concreet de gevolgen van dit leasebudget en hoe verhoudt de brandstof zich daarin.
Ik heb verder een contract van bruto 2500 p/m gekregen en er valt nog wat te onderhandelen over de secundaire voorwaarden. Aangezien die opzich wel prima zijn, voor zover ik zie, denk ik dat er vooral misschien nog wat gehaald kan worden op de leaseauto, omdat ik daar toch niet helemaal in thuis ben.
Dat leasebudget:
- Hoe zit dat met benzinekosten dan precies? Mag ik maximaal inclusief brandstof 650 uitgeven of komt de brandstof nog bovenop die 650?
- Wat gebeurd er als ik per maand maar 500 euro kwijt ben ipv 650?
Ja, afhankelijk van de cataloguswaarde van de auto en het bijtellingstarief (14,20,25%) en je belastingschijf moet je belasting afdragen. Je werkgever zal hiervoor een bedrag inhouden op je maandsalaris. Bij jouw zoiets tussen de 100-150 euro als ik naar je leasebudget kijk.quote:Salaris:
- Heeft het leasebudget zelf gevolgen op m'n salaris of de hoeveelheid belasting die ik moet afdragen?
Vaak zijn de lease voorwaarden vastgekoppeld aan je functie en niet onderhandelbaar. Je mag prive kilometers rijden op hun (brandstof)kosten. Het aantal heet meestal vrije kilometers. Hiervoor telt woon-werk verkeer nattuurlijk niet mee.quote:Extra:
- Wat zou ik nog kunnen proberen te halen uit het leaseplan
- Kan ik bijvoorbeeld privekilometers maken op kosten van de zaak?
- Wat zijn zogehete vrij kilometers?
Ok, er staat 10.000. Wat zijn de gevolgen als ik meer rijd? Moet ik dan alleen bezine betalen of ook nog andere grappen?quote:Op zondag 11 juli 2010 23:21 schreef Fer het volgende:
Hangt af van de hoeveel prive je mag rijden van je werkgever.
0% bijtelling bestaat gewoonquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:30 schreef Uitlaat het volgende:
[..]
omg, open je ogen!
er bestaat geen categorie: 0% bijtelling! het is minimaal 14% (voor a-label auto's)
De looptijd van je contract is 3 jaar met bijv. 40.000km per jaar.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:45 schreef Luciano23 het volgende:
[..]
Ok, er staat 10.000. Wat zijn de gevolgen als ik meer rijd? Moet ik dan alleen bezine betalen of ook nog andere grappen?
Dat doet je werkgever al voor je. De leaseauto zit niet meer in je aangiftequote:Op maandag 16 augustus 2010 16:17 schreef Luciano23 het volgende:
Nog even een vraagje. Mijn werkgever hanteert een eigen bijdrage van 11,5%. Nu las ik ergens dat je dit weer af mag trekken van je eigen bijdrage aan de belastingdienst. Klopt dit?
Is dat dit jaar veranderd dan? Bij m'n aangifte IB over 2009 moest ik volgens mij m'n auto nog expliciet opgeven, ookal was de bijtelling al bij de loonbelasting meegenomen. Als ik TS was, zou ik trouwens wel goed controleren dat de 11.5% (ik mag hopen dat die als bijdrage privegebruik verwerkt wordtquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat doet je werkgever al voor je. De leaseauto zit niet meer in je aangifte
Waar heb jij je leaseauto ingevuld danquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:42 schreef anboni het volgende:
[..]
Is dat dit jaar veranderd dan? Bij m'n aangifte IB over 2009 moest ik volgens mij m'n auto nog expliciet opgeven, ookal was de bijtelling al bij de loonbelasting meegenomen. Als ik TS was, zou ik trouwens wel goed controleren dat de 11.5% (ik mag hopen dat die als bijdrage privegebruik verwerkt wordt) ook goed door werkgever wordt meegenomen in de berekening LB.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |