Omdat dit al de zoveelste keer is...quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:33 schreef raebyddet het volgende:
Waarom zijn jullie matthijs zo belachelijk aan het maken ? Ok, misschien is het ook belachelijk in jullie ogen maar dan kan je elkaar toch nog wel met respect behandelen. Als zijn ideeën over liefde etc. je niet aanstaan vraag hem dan op een respectvolle manier het af te kappen i.p.v. zo openlijk te beledigen.
Ik snap dat het op een gegeven moment vermoeiend wordt, maar uit zijn verhalen kunnen mensen nog het e.a. leren. Wat in jouw belevingswereld past kan je eruit halen en het toepassen. Misschien is het niet zo slim van hem om zulke reacties te plaatsen op een forum waarvan de meerderheid niet christelijk is, maar als je het goed bekijkt kun je ervan leren. Naastenliefde (respect ) etc.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat dit al de zoveelste keer is...
En in zekere zin is het moeilijk iemand niet belachelijk te maken op het moment dat je denkt dat die persoon in een denkbeeldig sprookjesfiguur gelooft en datzelfde sprookjesverhaal tot in detail aanhangt en nooit voor zichzelf nadenkt.
Bedankt, dat gebeurd ook niet zo vaak dat een vrouw het opneemt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:33 schreef raebyddet het volgende:
Waarom zijn jullie matthijs zo belachelijk aan het maken ? Ok, misschien is het ook belachelijk in jullie ogen maar dan kan je elkaar toch nog wel met respect behandelen. Als zijn ideeën over liefde etc. je niet aanstaan vraag hem dan op een respectvolle manier het af te kappen i.p.v. zo openlijk te beledigen.
Je bent meestal wel degene die altijd een reactie geeft, hoe kan dat dan.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:39 schreef -Strawberry- het volgende:
Matthijs, verpest aub niet elk topic met bijbel onzin waar niemand wat aan heeft. De meeste mensen zien dat niet als geldige en/of redelijke argumenten. En het topic zal al snel vervalling in een religie bash-topic.
omdat hij geen discussies voert maar loopt te preken terwijl niemand er op zit te wachtenquote:Op woensdag 30 juni 2010 15:33 schreef raebyddet het volgende:
Het is je eigen keus om hem belachelijk te maken, als hij zich belachelijk gedraagt kan jij er nog boven staan en op een normale volwassen manier zeggen dat hij dat moet afkappen. Maar ja, we gaan weer off-topic.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
omdat hij geen discussies voert maar loopt te preken terwijl niemand er op zit te wachten
en ik zou niet zo reageren als het de eerste keer was en hij open is over godsdienst
als iemand die geloofd daar normaal over kan praten vind ik het alleen maar heel boeiend
als iemand berekeningsdrang heeft is het gewoon vervelend
ja dat is mijn eigen keus idd? Ik had even geen zin om er boven te staan maar om er mee te lachenquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:11 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Het is je eigen keus om hem belachelijk te maken, als hij zich belachelijk gedraagt kan jij er nog boven staan en op een normale volwassen manier zeggen dat hij dat moet afkappen. Maar ja, we gaan weer off-topic.
Er boven staan, nou neem je het weer voor hun op.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:11 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Het is je eigen keus om hem belachelijk te maken, als hij zich belachelijk gedraagt kan jij er nog boven staan en op een normale volwassen manier zeggen dat hij dat moet afkappen. Maar ja, we gaan weer off-topic.
Nee, jij hebt ervoor gekozen, je man heeft er voor moeten kiezen, omdat hij anders niet bij jou kon zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:20 schreef Xennia het volgende:
Nee brr afknapper.
Omgekeerd heb ik trouwens ook geen vrijbrief. We hebben voor elkaar en een exclusieve relatie gekozen.
Ik dacht meer hieraan, vandaar dat er ook zo'n heftige reacties komen hebreeen4vers12 Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zó diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des hartenquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja dat is mijn eigen keus idd? Ik had even geen zin om er boven te staan maar om er mee te lachen
Nu ja, zie, je kiest er dus zelf voor om hem belachelijk te maken. Je vorige post was meer een "als hij dat niet deed dan zou ik dit niet gedaan hebben". Je wees naar hem. Ik vind dat het ook anders kan, als jij het daar niet mee eens bent, primaquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja dat is mijn eigen keus idd? Ik had even geen zin om er boven te staan maar om er mee te lachen
ja het kan ook anders maar ik kies er voor dat niet te doenquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:17 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Nu ja, zie, je kiest er dus zelf voor om hem belachelijk te maken. Je vorige post was meer een "als hij dat niet deed dan zou ik dit niet gedaan hebben". Je wees naar hem. Ik vind dat het ook anders kan, als jij het daar niet mee eens bent, prima
monogaam is niet de enige relatievorm die werktquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:26 schreef friekin_ het volgende:
Even serieus. Voor mij betekent monogaam toch echt dat je met niemand anders iets uitspookt. Dus nee. Als hij dat zou willen, dan moet hij maar single blijven.
Voor mij wel.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
monogaam is niet de enige relatievorm die werkt
voor de 1 wel, voor de ander nietquote:Op woensdag 30 juni 2010 16:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
monogaam is niet de enige relatievorm die werkt
Dus je haat me, daar zijn genoeg mensen van. Ik zit er ook niet mee als mensen me haten, wel als ik mijn vijand niet liefheb. Dus als iemand me haat doe ik niet hetzelfde, maar heb diegene lief. Trouwens straks gaat Jezus voor eeuwig scheiding maken, mensen die hun hele leven de waarheid hebben gehaat en niet gered zijn door Jezus. Die waarschuw ik uit liefde omdat Jezus straks rechtvaardig gaat oordelen en hoe erg is het om in de handen van de levende God dan te vallen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja het kan ook anders maar ik kies er voor dat niet te doen
en dat komt deels door zijn eigen gedrag
iemand die je mag zeik je doorgaans niet af
genoeg uitleg?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |