abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86019610
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:55 schreef TheGeneral het volgende:
En het scheelt maar 1,50.. Daarnaast hoef ik de DVD's en het hoesje niet. En met verzendkosten is het nog iets duurder dan de Steam versie.

S.T.A.L.K.E.R. was de vorige aanbieding die ik heb gekocht. Dat was S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl en S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat voor 7,50 totaal. Terwijl die op jouw site totaal 18.50 kosten. Dus dat het gebruikelijk is dat het duurder is, is onzin.
dan heb je 2 van de hoeveel spellen vergeleken?

steam is duurder als retail, dat is al meerdere malen bewezen, en soms zijn de deals goed maar ook vaak genoeg maar net iets goedkoper (en dan mis je dus dvd's, waar feitelijk meer waarde inzit)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_86019751
Voor mij heeft het hebben van een spel in Steam meer waarde dan het hebben van een fysieke DVD.
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:25:39 #153
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_86019754
Met steam heb je gewoon tot in de eeuwigheid je spellen ergens veilig weggeborgen. Verbonden aan je account.
pi_86019844
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:25 schreef Prosac het volgende:
Met steam heb je gewoon tot in de eeuwigheid je spellen ergens veilig weggeborgen. Verbonden aan je account.
en toen ging valve (om wat voor reden) over de kop..

games kwijt ^O^
nou is die kans niet groot maar die is altijd aanwezig.. (let wel: ik probeer steam niet helemaal de grond in te boren, het is een mooi systeem maar gewoon te duur)

met een fysieke dvd heb je dit probleem niet, je kan ook altijd spelen i.t.t. steam
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:37:48 #155
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_86020296
Ik was eerst ook redelijk tegen digitale distributie, maar steam heb ik nog niet down meegemaakt, het downloaden gaat tegenwoordig rap en om dvd hoesjes van spellen geef ik niet meer. Voegt weinig toe, tenzij je een S.E. koopt.
"Vroeger" kreeg je standaard een mooie doos met uitgebreide handleiding en inleiding en eventueel kaarten.
En duurder, daar merk ik niet zoveel van. De prijzen verschillen nauwelijks van de bekendere retailers.
pi_86020594
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:22 schreef mschol het volgende:

[..]

dan heb je 2 van de hoeveel spellen vergeleken?

steam is duurder als retail, dat is al meerdere malen bewezen, en soms zijn de deals goed maar ook vaak genoeg maar net iets goedkoper (en dan mis je dus dvd's, waar feitelijk meer waarde inzit)
Goed, ik heb ook veel goedkopere versies binnengehaald van: GTA IV, GTA San Andreas, Half Life 2, Half Life 2 Episode 1, Half Life 2 Episode 2, Bioshock, Jericho, Mirror's Edge etc.

Dus dat het gebruikelijk is dat het duurder is klopt niet. Het zal vast wel gebeuren, maar vele aanbiedingen zijn gewoon stukken beter.
pi_86020799
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:43 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Goed, ik heb ook veel goedkopere versies binnengehaald van: GTA IV, GTA San Andreas, Half Life 2, Half Life 2 Episode 1, Half Life 2 Episode 2, Bioshock, Jericho, Mirror's Edge etc.

Dus dat het gebruikelijk is dat het duurder is klopt niet. Het zal vast wel gebeuren, maar vele aanbiedingen zijn gewoon stukken beter.
en wat scheelt het (vaak, niet altijd): max 5 euro. voor een spel waarbij je afhankelijk van derden bent om het te spelen..
pi_86020805
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:28 schreef mschol het volgende:

[..]

en toen ging valve (om wat voor reden) over de kop..

games kwijt ^O^
nou is die kans niet groot maar die is altijd aanwezig.. (let wel: ik probeer steam niet helemaal de grond in te boren, het is een mooi systeem maar gewoon te duur)

met een fysieke dvd heb je dit probleem niet, je kan ook altijd spelen i.t.t. steam
Met een fysieke dvd kan je tegen dezelfde problemen aanlopen of je moet een crack over het spel heengooien. DRM servers kunnen uit de lucht zijn, serial wat gekoppeld moet zijn aan een account en de inlogservers zijn uit de lucht, dvd kan natuurlijk nog beschadigen.

Steam is idd vaak nog wel prijzig vergeleken met retail omdat ze de adviesprijzen van de publishers gebruiken in de store.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_86020871
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:48 schreef Tain het volgende:

[..]

Met een fysieke dvd kan je tegen dezelfde problemen aanlopen of je moet een crack over het spel heengooien. DRM servers kunnen uit de lucht zijn, serial wat gekoppeld moet zijn aan een account en de inlogservers zijn uit de lucht, dvd kan natuurlijk nog beschadigen.

Steam is idd vaak nog wel prijzig vergeleken met retail omdat ze de adviesprijzen van de publishers gebruiken in de store.
de hoeveelheid spellen die dat vereisen (!) om te kunnen spelen zijn bijna op 2 handen te tellen :s)
pi_86021115
Groot voordeel van Steam is dat je niet alles opnieuw hoeft te installeren als je windows weer eens in puin ligt.

Steam map staat bij mij op een andere schijf. Windows 7 opnieuw geinstalleerd, Steam client opnieuw erop en al mn games werken meteen weer met alle instellingen die ik heb gewijzigd.

Beat that, retail copies. :)
In the olden days I always got the impression that TVR built a car, put it on sale, and then found out how it handled. Usually when one of their customers wrote to the factory complaining about how dead he was.
pi_86021486
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:55 schreef J.Clarkson het volgende:
Groot voordeel van Steam is dat je niet alles opnieuw hoeft te installeren als je windows weer eens in puin ligt.

Steam map staat bij mij op een andere schijf. Windows 7 opnieuw geinstalleerd, Steam client opnieuw erop en al mn games werken meteen weer met alle instellingen die ik heb gewijzigd.

Beat that, retail copies. :)
in 90% v/d gervallen kan dat ook met retail werken :)
pi_86021800
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:49 schreef mschol het volgende:

[..]

de hoeveelheid spellen die dat vereisen (!) om te kunnen spelen zijn bijna op 2 handen te tellen :s)
Uit mijn hoofd vereisen onderstaande spellen of Steam of een eigen account systeem van Blizzard, EA of Ubisoft.
Settlers 7
StarCraft 2
Civilization 5
Metro 2033
Mafia 2
Modern Warfare 2
Diablo 3
Shattered Horizon

En dan ieder geval de games van ValVe zelf die je in de winkel kan kopen, maar nog steeds Steam voor nodig hebt om ze te kunnen spelen. Dat zijn volgens mij niet alle spellen en het worden er steeds meer die zo werken.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_86021856
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:12 schreef Tain het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd vereisen onderstaande spellen of Steam of een eigen account systeem van Blizzard, EA of Ubisoft.
Settlers 7
StarCraft 2
Civilization 5
Metro 2033
Mafia 2
Modern Warfare 2
Diablo 3
Shattered Horizon

En dan ieder geval de games van ValVe zelf die je in de winkel kan kopen, maar nog steeds Steam voor nodig hebt om ze te kunnen spelen. Dat zijn volgens mij niet alle spellen en het worden er steeds meer die zo werken.
zoals ik dus al zeg, bijna op 2 handen te tellen :s)
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:15:41 #164
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_86021932
Ik hoop dat GTAIV ooit nog es in de aanbieding komt. Die aanbieding van 7,49 euro had ik gemist. :(
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_86021984
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:13 schreef mschol het volgende:

[..]

zoals ik dus al zeg, bijna op 2 handen te tellen :s)
Dit zijn natuurlijk ook alle spellen van Ubisoft, Blizzard, ValVe en EA die zo werken
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_86022411
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:16 schreef Tain het volgende:

[..]

Dit zijn natuurlijk ook alle spellen van Ubisoft, Blizzard, ValVe en EA die zo werken
je hebt ze inderdaad bijna allemaal..

je mist er ongeveer 5 als ik zo er even snel over nadenk..
pi_86023489
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

je hebt ze inderdaad bijna allemaal..

je mist er ongeveer 5 als ik zo er even snel over nadenk..
Alleen al het aantal spellen met Steamworks zijn meer dan die 5 die je zo snel kan bedenken :)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_86024459
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:04 schreef mschol het volgende:

[..]

in 90% v/d gervallen kan dat ook met retail werken :)
Nou echt niet dus. Met Dirt 2, FEAR, Far Cry 2, Mass Effect en Battlefield 2 kon je ernaar fluiten.

Alle games die iets in je registry wegschrijven of in je documentenfolder wat zetten, werken NIET na een herinstall.

Steam schrijft alleen de steam app. in het register. Zolang je m maar installeert op de plek waar je oude steam staat. Met retail werkt dit maar HEEL sporadisch. :)
In the olden days I always got the impression that TVR built a car, put it on sale, and then found out how it handled. Usually when one of their customers wrote to the factory complaining about how dead he was.
pi_86025097
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:18 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

Nou echt niet dus. Met Dirt 2, FEAR, Far Cry 2, Mass Effect en Battlefield 2 kon je ernaar fluiten.

Alle games die iets in je registry wegschrijven of in je documentenfolder wat zetten, werken NIET na een herinstall.

Steam schrijft alleen de steam app. in het register. Zolang je m maar installeert op de plek waar je oude steam staat. Met retail werkt dit maar HEEL sporadisch. :)
steam schrijft ook weg in register :*
steam is ook afhankelijk, bij bepaalde spellen, van document folder :*

mijn ervaring tot nog toe is dat voor het grootste deel gewoon werkt..
pi_86026730
Voor het geld hoef je Steam niet te nemen, maar voor het gemak is het zeker wel handig. Ik heb zelfs best veel spellen dubbel omdat ik gewoon te lui was om oude(re) games aan de praat te krijgen vanaf oude DVDtjes, CDtjes (en aparte add-on schijfjes)
pi_86028681
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:09 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Voor het geld hoef je Steam niet te nemen, maar voor het gemak is het zeker wel handig. Ik heb zelfs best veel spellen dubbel omdat ik gewoon te lui was om oude(re) games aan de praat te krijgen vanaf oude DVDtjes, CDtjes (en aparte add-on schijfjes)
helemaal mee eens :Y
pi_86035836
Company of Heroes: Gold Edition net gekocht voor 3,75. Leuke prijzen zijn dat. :P
No resentment ever evened out a weaker hand
  vrijdag 3 september 2010 @ 19:51:43 #173
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_86036086
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:45 schreef Silv het volgende:
Company of Heroes: Gold Edition net gekocht voor 3,75. Leuke prijzen zijn dat. :P
Ik had ze alle drie vorig jaar of jaar daarvoor gekocht voor ¤40 trilogie. Topgame :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:06:34 #174
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86041944
Feit is wel dat digitale downloads gebracht werden als dé kostenbespaarder. Je hebt geen printkosten, materiaalkosten, verkoopkanaal, vervoerskosten, etc. En dan probeer je enthousiast Steam en dan zie je dat de prijzen gelijk zijn aan die van de Free Record Shop. Dat is gewoon een flinke domper. Steam is mijns inziens alleen interessant voor aanbiedingen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 3 september 2010 @ 22:11:59 #175
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_86042145
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:06 schreef twiFight het volgende:
Feit is wel dat digitale downloads gebracht werden als dé kostenbespaarder. Je hebt geen printkosten, materiaalkosten, verkoopkanaal, vervoerskosten, etc. En dan probeer je enthousiast Steam en dan zie je dat de prijzen gelijk zijn aan die van de Free Record Shop. Dat is gewoon een flinke domper. Steam is mijns inziens alleen interessant voor aanbiedingen.
das wel kut idd
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86042611
quote:
dat is wat ik al eerder duidelijk probeerde te maken :s)
pi_86042695
quote:
dat ligt niet aan Steam maar prijs afspraken ik vind het zo wel goed die winkels moeten toch ook winst maken als steam als voor de 50% goedkoper verkoopt komt er geen hol meer in de winkels
pi_86042878
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 22:22 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

dat ligt niet aan Steam maar prijs afspraken ik vind het zo wel goed die winkels moeten toch ook winst maken als steam als voor de 50% goedkoper verkoopt komt er geen hol meer in de winkels
er zal altijd vraag naar fysiek product blijven.. onvermijdelijk..
pi_86043133
quote:
Idd, ik heb toevallig de gold edition van Company of Heroes gekocht voor 3 euro nogwat vandaag. Daarvoor is Steam erg handig. En dan kan ik hem ook meteen spelen. Het spel had ik zo binnen met mijn internet verbinding dus dat is het punt niet. Maar als ik bijvoorbeeld naar Battlefield:Bad Company 2 kijk kost hij nogsteeds 50 euro op Steam. Terwijl ik hem ook online al voor 25 euro kan kopen: http://www.budgetgaming.n(...)ad+company+2_PC.html En dan krijg ik er ook nog gewoon een hoesje met boekje en dvd bij. Steam is idd alleen maar goed voor aanbiedingen. Waarom zal ik een bad company 2 kopen voor 50 euro. Terwijl ik hem ook gewoon online voor 25 kan kopen met hoesje en alles? Het enige minpunt is is dat ik dan nog een dag of 1/2 moet wachten todat hij dan binnen zal zijn. Terwijl ik hem bij steam meteen kan downloaden en spelen. Maar dan wacht ik liever een dag of 1/2.

[ Bericht 0% gewijzigd door bjorntju op 03-09-2010 22:55:42 ]
pi_86070223
Iemand al RUSE demo en de Amnesia Demo geprobeerd? :)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')