abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86922234
Benzin je zit nu al 3 jaar te janken op Fok, beter onderneem je eens actie ipv je overal achter te verschuilen. Of je gaat nog 8 jaar door met nietsdoen. Of 60 jaar, om als bejaarde te concluderen dat er maar één ding mis was aan je leven: je eigen instelling. Nee het leven is soms niet makkelijk, ja er zijn een boel verplichtingen en verwachtingen, maar kerel grow a pair. Zet een plan op papier en hou je daaraan. Stel korte termijndoelen en háál die doelen. Niet proberen te halen ("oh oh als dat maar lukt met mijn achtergrond"), maar serieus je leven veranderen. Haal er een tweede persoon bij (desnoods betaalde, professionele hulp) die je controleert en helpt met die doelen.

Ik wil in 2013 niet nog zo'n treurig Benzintopic in R&P tegenkomen. Kom op!
pi_86940376
3 jaar? Over een maandje is mijn eerste topic 5 jaar oud. Als ik teruglees hoe het toen ging met me en wat ik deed dan was ik ontzettend lomp bezig met alles nog erger maken dan het al was. Toen had ik veel extra schade kunnen voorkomen met wat ik nu weet. Was toen een ontzettende jonkie.

Eigenlijk zijn dingen altijd al kut geweest, maar halverwege 2005 kwam het besef en begon alles uit elkaar te vallen.

Het is niet zo dat ik geen actie probeer te ondernemen, het lukt gewoon niet zoals ik het wil :) Ben niet bang dat ik over 60 jaar zo terugkijk, omdat ik vrijwel zeker weet dat als het op mijn 25e niet beter is dat ik dan stop. Dan heb ik mijn ellendequotum wel gehaald vind ik zo.

Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat zijn eigen instelling dingen veel erger maakt dan ze al zijn, echter, het is een feit dat er veel shit in mijn gezicht wordt gegooid en verder dingen niet meezitten. Zou een hoop overhebben voor een dag waarop gewoon even alles me meezit.

Zoals je het zegt klinkt het heel simpel, maar daadwerkelijk dingen veranderen is niet zo makkelijk als ik zou willen :)

Ik hoop ook dat jullie in 2013 van deze topics af zijn, maar ik vrees dat het niet meer beter wordt. Dat is ook wel te zien door het feit dat niemand het meer weet en niet echt meer reageert. Die mensen weten gewoon dat dit een hopeloos geval is. Soms moet je weten wanneer je dingen op moet geven.

Ik ben even niet zo happy.

quote:
Op maandag 27 september 2010 22:14 schreef VonHinten het volgende:
Benzin je zit nu al 3 jaar te janken op Fok, beter onderneem je eens actie ipv je overal achter te verschuilen. Of je gaat nog 8 jaar door met nietsdoen. Of 60 jaar, om als bejaarde te concluderen dat er maar één ding mis was aan je leven: je eigen instelling. Nee het leven is soms niet makkelijk, ja er zijn een boel verplichtingen en verwachtingen, maar kerel grow a pair. Zet een plan op papier en hou je daaraan. Stel korte termijndoelen en háál die doelen. Niet proberen te halen ("oh oh als dat maar lukt met mijn achtergrond"), maar serieus je leven veranderen. Haal er een tweede persoon bij (desnoods betaalde, professionele hulp) die je controleert en helpt met die doelen.

Ik wil in 2013 niet nog zo'n treurig Benzintopic in R&P tegenkomen. Kom op!
pi_86942883
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:59 schreef benzin het volgende:

[..]

Niet happy zijn is maar een gevoel, benzin. Ik zeg niet dat het fijn is, daar weet ik echt wel wat van. Maar probeer toch eens blanco - in het nu - naar dat gevoel te kijken en het te doorleven: misschien kom je wel tot de conclusie dat het helemaal niet zo erg is als de diverse gedachten in je hoofd je willen doen blijken.

En als je tot de conclusie komt dat het op het huidige moment meevalt dan is het een stuk minder moeilijk om verbeteringen in je leven tot stand te brengen!

Ik geloof ik gerust dat je hele verbeteringen hebt gemaakt ten opzichte van 5 jaar geleden, maar nu is de juiste tijd er wat aan te gaan doen, nu kun je grote stappen gaan zetten!
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:47:36 #179
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86946379
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:01 schreef benzin het volgende:
Dankje dat je blijft reageren :) Waardeer het heel erg.
Heel graag gedaan :)
quote:
Wat ik dan niet goed snap is waarom ik die discipline dan gewoon zo slecht kan opbrengen terwijl andere mensen dat beter kunnen? Het kost me echt veel moeite om de juiste dingen te doen.
Oh maar het kost mij ook veel moeite om de juiste dingen te doen.
Wie heeft er nu zin in .... als er een spannende thriller op je ligt te wachten?
Ok misschien is lezen niet ieders ding maar wel het mijne.
Mijn levensmotto. Iedereen heeft recht op tenminste 1 zwakte :P
quote:
Ben blij dat je je tarieven nog niet hebt kunnen vaststellen, hoewel ik als het echt werkt meer dan bereid ben tot een bijdrage aan je kas :+
^O^
quote:
Ik zal dat gaan proberen :)
Veel succes!
Het lijkt misschien een heel klein dingetje maar dat is nu juist de truc. Je moet niet proberen om alles ineens te willen veranderen want niemand kan dat. Maar met kleine stapjes kun je langzaamaan verbeteren in een positieve richting.
En ik ben Ervaringsexpert. Ik heb het zelf nl. ook gedaan. Mijn ervaring is dat ik het in het begin onwijs suf en stom vond en mezelf een waanzinnige muts dat ik het zelfs maar probeerde. :? Maar met de loop der tijd werd het steeds leuker en leuker en nu kan ik me niet meer voorstellen hoe negatief en depri ik vroeger was.

Let's stay in touch :W
pi_86947012
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:59 schreef benzin het volgende:
3 jaar? Over een maandje is mijn eerste topic 5 jaar oud. Als ik teruglees hoe het toen ging met me en wat ik deed dan was ik ontzettend lomp bezig met alles nog erger maken dan het al was. Toen had ik veel extra schade kunnen voorkomen met wat ik nu weet. Was toen een ontzettende jonkie.

Eigenlijk zijn dingen altijd al kut geweest, maar halverwege 2005 kwam het besef en begon alles uit elkaar te vallen.

Het is niet zo dat ik geen actie probeer te ondernemen, het lukt gewoon niet zoals ik het wil :) Ben niet bang dat ik over 60 jaar zo terugkijk, omdat ik vrijwel zeker weet dat als het op mijn 25e niet beter is dat ik dan stop. Dan heb ik mijn ellendequotum wel gehaald vind ik zo.

Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat zijn eigen instelling dingen veel erger maakt dan ze al zijn, echter, het is een feit dat er veel shit in mijn gezicht wordt gegooid en verder dingen niet meezitten. Zou een hoop overhebben voor een dag waarop gewoon even alles me meezit.

Zoals je het zegt klinkt het heel simpel, maar daadwerkelijk dingen veranderen is niet zo makkelijk als ik zou willen :)

Ik hoop ook dat jullie in 2013 van deze topics af zijn, maar ik vrees dat het niet meer beter wordt. Dat is ook wel te zien door het feit dat niemand het meer weet en niet echt meer reageert. Die mensen weten gewoon dat dit een hopeloos geval is. Soms moet je weten wanneer je dingen op moet geven.

[..]

Waar stop je dan mee als je 25 bent, met leven? Of alleen met zorgen maken over je leven? Daar kan je toch ook nu mee stoppen? Jij bepaalt zelf wat je voelt en denkt..... en dat beinvloed weer je gevoel en je gedrag. Je bent gewoon heel negatief, daar word je ook niet vrolijk van. Je zegt ook dat er tegen 2013 nog steeds zulke topics zullen zijn, wat is dat nou voor een gedachte... heel negatief en onzinnig! Zorg dan dat het niet zo word! Doordat je dat nu al verwacht blijf je in die negatieve cirkel zitten en dan gebeurd het straks ook nog.... je hebt het helemaal zelf in de hand.

Het lijkt me goed om het nu eens meer te waarderen en de toekomst en het verleden te laten voor wat het is. Ik weet het, dat is niet zo makkelijk, maar als je je aandacht op het nu richt verdwijnen je zorgen echt! Lees eens een zelfhulpboek, bijv. de kracht van het nu, of uit je hoofd in het leven... er zijn er een heleboel, zoek maar eens, maar ga iig bezig, word kritisch naar jezelf en experimenteer met nieuwe ideeen en gedachten... laat je inspireren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stefanovich op 28-09-2010 17:11:42 ]
pi_86947967
Ik begin toch te geloven dat antidepressiva een oplossing is. Zodra dat een beetje aanslaat kun je wellicht weer wat helderder naar je eigen situatie kijken. Volgens mij heb jij een chemisch duwtje de goede richting op nodig.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86951669
Benzin kom je binnekort nog eens gezellig langs bij Detroit en mij? Dat was ook wel de moeite waard, je mag ook wel eens de positieve dingen benadrukken die je meemaakt! :)
En je bent altijd welkom :*
pi_86957492
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:47 schreef caroline88 het volgende:

Let's stay in touch :W
Sure. Echt nogmaals heel erg bedankt. Ga heel erg mijn best doen om iets met je advies te doen.

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:03 schreef Stefanovich het volgende:

Waar stop je dan mee als je 25 bent, met leven? Of alleen met zorgen maken over je leven? Daar kan je toch ook nu mee stoppen? Jij bepaalt zelf wat je voelt en denkt..... en dat beinvloed weer je gevoel en je gedrag.
Met het eerste. Zorgen maken over mijn leven is iets wat ik waarschijnlijk tot het einde zal doen.

Het is voor mij niet echt makkelijk om te stoppen met zorgen maken, en dat is best een zware last voor me. Ik heb niet het gevoel dat ik er nu mee kan stoppen. Ik heb sowieso niet het gevoel dat ik controle over mijn leven heb. Mijn leven voelt net als een film en trekt aan me voorbij zonder dat ik echt kan ingrijpen.

Ik vind het juist niet echt fijn om mijn aandacht op het nu te richten, dan moet ik aanzien wat er allemaal niet lekker gaat, wat ik nog allemaal moet doen, wat ik mis etc. Het liefste zou ik de hele dag in een droomwereld leven.

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:29 schreef seasushi het volgende:
Ik begin toch te geloven dat antidepressiva een oplossing is. Zodra dat een beetje aanslaat kun je wellicht weer wat helderder naar je eigen situatie kijken. Volgens mij heb jij een chemisch duwtje de goede richting op nodig.
Dus jij hebt het gevoel dat ik mijn eigen situatie niet goed/niet helder zie?

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Benzin kom je binnekort nog eens gezellig langs bij Detroit en mij? Dat was ook wel de moeite waard, je mag ook wel eens de positieve dingen benadrukken die je meemaakt! :)
En je bent altijd welkom :*
Sure :) Dat is waar, het was gezellig om eens wat te doen :) Ik vergeet de positieve dingen heel makkelijk als ik me rot voel. Thanks!
pi_86959635
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:13 schreef benzin het volgende:

[..]

Sure. Echt nogmaals heel erg bedankt. Ga heel erg mijn best doen om iets met je advies te doen.
[..]

Met het eerste. Zorgen maken over mijn leven is iets wat ik waarschijnlijk tot het einde zal doen.

Het is voor mij niet echt makkelijk om te stoppen met zorgen maken, en dat is best een zware last voor me. Ik heb niet het gevoel dat ik er nu mee kan stoppen. Ik heb sowieso niet het gevoel dat ik controle over mijn leven heb. Mijn leven voelt net als een film en trekt aan me voorbij zonder dat ik echt kan ingrijpen.

Ik vind het juist niet echt fijn om mijn aandacht op het nu te richten, dan moet ik aanzien wat er allemaal niet lekker gaat, wat ik nog allemaal moet doen, wat ik mis etc. Het liefste zou ik de hele dag in een droomwereld leven.
[..]

Dus jij hebt het gevoel dat ik mijn eigen situatie niet goed/niet helder zie?
[..]

Sure :) Dat is waar, het was gezellig om eens wat te doen :) Ik vergeet de positieve dingen heel makkelijk als ik me rot voel. Thanks!
Ik ben sushi niet, maar ik denk het wel dat dat zo is. Je bent heel negatief over jezelf en je leven. Je beperkt jezelf hier alleen maar mee en eigenlijk schiet je er niks mee op.... Negatief zijn kunnen we allemaal makkelijk zijn, het leven is ook niet makkelijk. Het is aan jou er wat van te maken. Maar goed, dat negatieve zit em in je denken, in dat gepieker.Waar je wel af kan komen, dat moet je gewoon leren.. is wel moeilijk, want je moet een hele omslag maken.
Die negatieve gedachten domineren je leven op dit moment, maar ze zijn niet dé waarheid, het is maar een kant van het verhaal, daarom kijk je ook niet objectief naar je situatie maar juist heel subjectief. Het is ook logisch dat je dan positieve dingen snel vergeet. Positieve dingen vind je meestal niet eens positief meer, kan je nog wel genieten van leuke dingen?
Maar goed, word je niet moe van al dat balen?
Draai de boel gewoon eens op en ga eens genieten van het leven, fuck alles, so what dat jij op dit moment geen echte goede vrienden heb, vertrouw op jezelf en het komt vanzelf wel. Het belangrijkste is ook dat jij je goed voelt, boven alles, dan pas komen vrienden etc.
Je moet niet willen eerst vrienden etc te krijgen om dan pas gelukkig te kunnen zijn, dan maak je het moeilijk( meestal werkt dat niet eens, heb jezelf ook gemerkt trouwens met dat meisje en dat je na seks gelukkig zou zijn) Jij laat je gevoel constant afhangen van zaken buiten jezelf, logisch dat je geen enkel gevoel van controle hebt! Maar dan word je ook nooit ''gelukkig''. Gun jezelf eens een goed gevoel, zonder voorwaarden, je bent het waard en je hebt het in je ;) En trouwens, wanneer jij alles een beetje loslaat en wat positiever in het leven staat, komt alles juist ook eerder op je af wat je wilt! Wet van aantrekkingskracht....

Edit: Veel te lange post dit weer :P Hier laat ik het ook bij, doe ermee wat je wilt, er staan ook genoeg adviezen hier in dit topic, it's on you.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stefanovich op 28-09-2010 22:00:17 ]
pi_86969463
Dank je Stefanovitch voor je uitleg wat ik bedoel. :*
Je zit nu al 5 jaar in dezelfde spiraal. Zoals je het schetst lijkt het op Dystymie. Een soort van milde depressie waarbij alle levensvreugde verdwenen is, maar je nog wel functioneert, www.dysthemie.wikipedia.org

Zonder in diagnoses te vervallen, wat je met deze informatie doet moet je zelf weten, maar in mijn zeer naaste omgeving heb ik dit een aantal keer gezien. En het is zeer moeilijk om hier op eigen kracht uit te komen. Wellicht zou medicatie jou hierbij kunnen helpen. Als dat eenmaal werkt zou je misschien een aantal gesprekken met een professional kunnen overwegen, maar ik begrijp dat je hier nogal afwijzend tegenover staat.
Ik heb ernstige twijfels of je met de positieve feedback die je hier op Fok! al jaren krijgt waarbij overigens zeer zinnige tips staan, en mensen best veel energie in je stoppen, of dat nog voldoende is..
  woensdag 29 september 2010 @ 14:13:06 #186
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86979683
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:13 schreef benzin het volgende:
En dat is nu precies waarom een Gratitude Journal werkt.
Het dwingt je om je aandacht te richten op wat WEL goed is aan je leven.

You can do it. Je moet het alleen wel doen. ;)
pi_86998897
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:13 schreef caroline88 het volgende:

En dat is nu precies waarom een Gratitude Journal werkt.
Het dwingt je om je aandacht te richten op wat WEL goed is aan je leven.

You can do it. Je moet het alleen wel doen. ;)
Ik heb net de eerste gemaakt, zag er eerder heel erg tegenop om dat te doen :) Het was heel moeilijk eigenlijk, de eerste twee dingen schreef ik heel makkelijk op, maar toen wist ik het echt niet meer. Uiteindelijk heb ik er toch 5 op papier gekregen, alleen is de laatste nogal stom en nietszeggend. Mja, 5 is 5 :) Ik hoop dat ik het kan aanwennen om dit elke dag te doen en dat ik er dan ook echt iets aan heb uiteindelijk. En ik ben bang dat ik nu alle goede dingen heb opgeschreven en niets meer heb voor morgen.

quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:25 schreef seasushi het volgende:
Je zit nu al 5 jaar in dezelfde spiraal. Zoals je het schetst lijkt het op Dystymie. Een soort van milde depressie waarbij alle levensvreugde verdwenen is, maar je nog wel functioneert, www.dysthemie.wikipedia.org

Als dat eenmaal werkt zou je misschien een aantal gesprekken met een professional kunnen overwegen, maar ik begrijp dat je hier nogal afwijzend tegenover staat.
Ik heb ernstige twijfels of je met de positieve feedback die je hier op Fok! al jaren krijgt waarbij overigens zeer zinnige tips staan, en mensen best veel energie in je stoppen, of dat nog voldoende is..
Tja, weet niet goed wat ik ermee aan moet. De symptomen op Wikipedia klinken of ze toepasbaar op mij zouden kunnen zijn denk ik. Maar zelfs als ik dat weet kan ik er niet zo heel veel mee.

Ik sta daar inderdaad heel afwijzend tegenover, ben zo blij dat iemand echt heeft gelezen wat ik schrijf en hoe ik me voel :) Ik zie hulp zoeken inderdaad niet echt als een optie.

Vind het erg jammer dat je twijfelt of ik het wel kan oplossen, dat is voor mij alleen maar weer een extra bevestiging dat ik dit nooit meer op zal kunnen lossen :) Toch bedankt voor je eerlijkheid en het feit dat je duidelijk gelezen hebt en heel veel energie in me steekt :)

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:50 schreef Stefanovich het volgende:

Ik ben sushi niet, maar ik denk het wel dat dat zo is.
Bedankt voor jullie eerlijkheid in elk geval.

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:50 schreef Stefanovich het volgende:
Maar goed, dat negatieve zit em in je denken, in dat gepieker.Waar je wel af kan komen, dat moet je gewoon leren.. is wel moeilijk, want je moet een hele omslag maken.
Die negatieve gedachten domineren je leven op dit moment, maar ze zijn niet dé waarheid, het is maar een kant van het verhaal, daarom kijk je ook niet objectief naar je situatie maar juist heel subjectief. Het is ook logisch dat je dan positieve dingen snel vergeet. Positieve dingen vind je meestal niet eens positief meer, kan je nog wel genieten van leuke dingen?
Maar goed, word je niet moe van al dat balen?
Draai de boel gewoon eens op en ga eens genieten van het leven, fuck alles, so what dat jij op dit moment geen echte goede vrienden heb, vertrouw op jezelf en het komt vanzelf wel. Het belangrijkste is ook dat jij je goed voelt, boven alles, dan pas komen vrienden etc.
Je moet niet willen eerst vrienden etc te krijgen om dan pas gelukkig te kunnen zijn, dan maak je het moeilijk( meestal werkt dat niet eens, heb jezelf ook gemerkt trouwens met dat meisje en dat je na seks gelukkig zou zijn) Jij laat je gevoel constant afhangen van zaken buiten jezelf, logisch dat je geen enkel gevoel van controle hebt!
Zouden jullie me beter kunnen vertellen hoe ik zo'n omslag zou kunnen maken naar positiever denken? Op zich zou daar niets mis mee zijn, maar mijn hersenen zitten volgens mij bijna vastgeroest in één toestand.

Misschien kijk ik erg subjectief, maar kan me niet voorstellen dat een totale buitenstaander me heel veel positiever zou beoordelen dan ik mezelf beoordeel.

Ik kan heel af en toe nog steeds genieten van positieve momenten, bijvoorbeeld omdat iemand eens naar me luistert of omdat ik even met iemand praat of gewoon eens heel even om iets kan wachten. Zulke momenten heb ik toch een paar keer per maand, soms een paar keer per 2 maanden ofzo :). En ik geniet daar niet zo lang en intens van als ik zou willen, maar het zijn toch de beste momenten in mijn leven en ik leef toch wel op die momenten. Het laatste beetje positiviteit wat ik in mijn leven heb. Zonder zulke momenten was mijn leven 100% waardeloos geweest en was ik er waarschijnlijk niet meer geweest.

Tuurlijk wordt ik wel moe van dat balen, heel moe zelfs, maar voor mij is zo'n omslag zo moeilijk. Ben zo druk met wat anderen van me denken en hoe alles nou verder moet en ik leef voortdurend in een negatief gat van hopeloosheid. Ik voel me echt vastgeroest in deze 'state of mind'. Die 'fuck alles'-mentaliteit is iets wat ik altijd al heb willen hebben, maar ik kan het totaal niet. Ik bewonder mensen die dat wel kunnen.

Ik leg inderdaad heel veel verantwoordelijkheid bij dingen buiten me, maar zelf weet ik ook niet zo goed meer wat ik nog moet doen en dan ga je vanzelf hopen dat iemand anders je problemen voor je kan oplossen.
  woensdag 29 september 2010 @ 22:25:43 #188
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87001874
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb net de eerste gemaakt, zag er eerder heel erg tegenop om dat te doen :) Het was heel moeilijk eigenlijk, de eerste twee dingen schreef ik heel makkelijk op, maar toen wist ik het echt niet meer. Uiteindelijk heb ik er toch 5 op papier gekregen, alleen is de laatste nogal stom en nietszeggend. Mja, 5 is 5 :) Ik hoop dat ik het kan aanwennen om dit elke dag te doen en dat ik er dan ook echt iets aan heb uiteindelijk. En ik ben bang dat ik nu alle goede dingen heb opgeschreven en niets meer heb voor morgen.
Fantastisch! Benzin, mijn complimenten.
Je toont initiatief en je bent "coachable" - dat is heel belangrijk als je iets wilt veranderen. En je bent een doorzetter want je bleef het doen tot je er 5 op papier had.

En waar had ik opgeschreven dat je elke dag 5 nieuwe dingen moet bedenken? Je moet het natuurlijk wel proberen, dat is de lol ervan. Gewoon elke dag steeds weer dezelfde 5 dingen opschrijven dat wordt dood- en doodsaai. Maar ik weet dat ik al verschillende keren heb opgeschreven dat ik dankbaar ben voor mijn gezondheid. Soms komt dat in me op als ik mijn lijstje aan het maken ben. En soms komt het weken achtereen niet op mijn lijstje. En dat maakt niet uit.
De afgelopen paar weken vond ik het best lastig om goede lijstjes te maken. Ik heb een gruwelijke hekel aan verhuizen en in de rommel zitten. Maar vanochtend had ik opeens de geest en ik bleef maar schrijven! In een paar minuutjes had ik er al 7 en toen ben ik maar gestopt. Niet omdat ik er niet meer bedenken kon maar omdat ik nog een aantal andere online dingen wilde afmaken.

Regel 1: maak het jezelf niet te moeilijk.
Regel 2: maar blijf jezelf wel uitdagen om met originele nieuwe dingen te komen.
Regel 3: wees aardig voor jezelf en vier je succes. Zelfs als het "stomme dingen" zijn die je opschrijft. Het is net als leren lopen. Hoe vaak ben je niet gevallen? Heeft iemand de tel bijgehouden? Nee toch zeker. Het is tien keer beter om 5 "stomme" dingen op te schrijven dan om het niet te doen omdat je bang bent dat je niets "cools" kunt verzinnen.
Het wordt echt makkelijker als je het vaker gedaan hebt.

Veel plezier morgen met het maken van je nieuwe lijst!
pi_87044451
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:25 schreef caroline88 het volgende:

Fantastisch! Benzin, mijn complimenten.
Je toont initiatief en je bent "coachable" - dat is heel belangrijk als je iets wilt veranderen. En je bent een doorzetter want je bleef het doen tot je er 5 op papier had.

Veel plezier morgen met het maken van je nieuwe lijst!
Dankje :) Het is fijn om eens iemand iets positiefs tegen me te horen zeggen :) Ik heb er vandaag weer een gemaakt, en het was weer heel erg moeilijk, maar ineens wist ik er een paar en kwam ik tot 6. Ik vind het vooral heel erg moeilijk omdat er allerlei negatieve dingen naar boven komen en geen positieve dingen als ik probeer daarover na te denken.

Nja, welterusten :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 03:36:07 #190
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87049230
:) :) :)

Welterusten, Benzin (ik lag er al eventjes in toen je je berichte plaatste)
pi_87085833
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Zouden jullie me beter kunnen vertellen hoe ik zo'n omslag zou kunnen maken naar positiever denken? Op zich zou daar niets mis mee zijn, maar mijn hersenen zitten volgens mij bijna vastgeroest in één toestand.

Misschien kijk ik erg subjectief, maar kan me niet voorstellen dat een totale buitenstaander me heel veel positiever zou beoordelen dan ik mezelf beoordeel.

Ik kan heel af en toe nog steeds genieten van positieve momenten, bijvoorbeeld omdat iemand eens naar me luistert of omdat ik even met iemand praat of gewoon eens heel even om iets kan wachten. Zulke momenten heb ik toch een paar keer per maand, soms een paar keer per 2 maanden ofzo :). En ik geniet daar niet zo lang en intens van als ik zou willen, maar het zijn toch de beste momenten in mijn leven en ik leef toch wel op die momenten. Het laatste beetje positiviteit wat ik in mijn leven heb. Zonder zulke momenten was mijn leven 100% waardeloos geweest en was ik er waarschijnlijk niet meer geweest.

Tuurlijk wordt ik wel moe van dat balen, heel moe zelfs, maar voor mij is zo'n omslag zo moeilijk. Ben zo druk met wat anderen van me denken en hoe alles nou verder moet en ik leef voortdurend in een negatief gat van hopeloosheid. Ik voel me echt vastgeroest in deze 'state of mind'. Die 'fuck alles'-mentaliteit is iets wat ik altijd al heb willen hebben, maar ik kan het totaal niet. Ik bewonder mensen die dat wel kunnen.

Ik leg inderdaad heel veel verantwoordelijkheid bij dingen buiten me, maar zelf weet ik ook niet zo goed meer wat ik nog moet doen en dan ga je vanzelf hopen dat iemand anders je problemen voor je kan oplossen.
Benzin, ik zit dus eigenlijk zo'n beetje in een zelfde situatie als jij, ik ben ook nog veel te negatief over mijzelf en over mijn leven. Trek mij ook heel veel aan wat anderen van mij denken en ik heb ook zat dagen dat ik het niet meer zie zitten. Ik heb ook wel eens gedachten gehad om er een eind aan te maken, maar ik zou dat nooit kunnen, ik kan mijn naasten dat niet aan doen, ben er te laf voor, en het is eigenlijk ook een beetje zwak. Je geeft gewoon op.
En ik weet dat als je zo denkt dat je niet the big picture ziet, dat het gewoon niet nodig is. Het leven is zo mooi, alleen zie ik, en jij, dat niet vaak genoeg, maar het is het wel. Waarom sta je zo negatief tegenover hulp? Als je er gewoon zelf totaal niet uitkomt, waar je je zeker niet voor hoeft te schamen, moet je het gewoon proberen, daar zijn ze toch ook voor?
Je bent ook nog maar jong, weinig levenservaring, je kent jezelf waarschijnlijk nog helemaal niet goed, moet je zelf nog ontdekken, dus hoe kan je dan ook alles weten? Je neemt je gedachten veel te serieus ook waarschijnlijk. Zoals ik zei, ze zijn niet dé waarheid. Niks is dé waarheid.
Mijn hoogleraar op de uni zegt zelfs dat alles wat hij zegt, sowieso wetenschap, niet dé waarheid is.
Hoe je die omslag kan maken, dat lukt mij ook niet altijd, maar het is gewoon dat je je gedachten loslaat, jezelf gaat observeren, dus je laat je gedachten langskomen en doet er gewoon niks mee.
Ik bedoel, ze brengen je nou niet wat je wilt, alleen maar stress, angst en depressie. Het werkt gewoon niet. Jouw gedachten patronen zijn gewoon door de jaren heen heel negatief geworden, zonde dat je het door hebt denk je altijd negatief. Het zit er gewoon helemaal ingesleten.
Daarom word het ook niet makkelijk om die omslag te maken, het zal je af en toe lukken, maar vaak genoeg ook niet.
Gun jezelf daarin de tijd, ontdek hoe je denkt, wat je ervaart als je anders denkt of helemaal niet denkt en wat dat met je doet....
Er is dus ook nog een deel van jezelf naast je gedachten, naast je gemaakte wereldbeeld/ego, en dat is je authentieke innerlijke zelf, en die moet je weer ontdekken.
Zoals ik al zei, verdiep je eens in die materie, in je psyche... dat topic hier, over de kracht van het nu, lees dat eens door. www.thebecompany.nl vind ik ook een goede site over het weer bewustworden van jezelf. Het zijn geen wetenschappelijke feiten die daarop staan, en de schrijfster is ook geen psycholoog of zo, maar ik vind het wel heel helder allemaal, en ik herken mij ook in wat ze schrijft. Kijk er gewoon eens naar. En daarnaast, praat met mensen, je hoeft het niet allemaal zelf te doen!
Soms kan je dat gewoon niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stefanovich op 02-10-2010 00:36:22 ]
pi_87440002
Even een schopje om te kijken of ik er nog iets uit kan halen :)

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:21 schreef Stefanovich het volgende:

Waarom sta je zo negatief tegenover hulp? Als je er gewoon zelf totaal niet uitkomt, waar je je zeker niet voor hoeft te schamen, moet je het gewoon proberen, daar zijn ze toch ook voor?
De schaamte en de stress die voortkomen uit het toegeven dat ik het niet aankan zijn groot. Daarnaast zou dat mijn ouders heel erg teleurstellen en dat wil ik liever niet :) Ik heb het al een paar keer in mijn topics wat uitgebreider uitgelegd, maar dit zijn de hoofdlijnen.

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:21 schreef Stefanovich het volgende:

En daarnaast, praat met mensen, je hoeft het niet allemaal zelf te doen!
Soms kan je dat gewoon niet.
Ik heb alleen niet echt iemand om mee te praten, dus dat is erg lastig, hoe graag ik dat ook zou willen :)
pi_87446905
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:52 schreef benzin het volgende:
Even een schopje om te kijken of ik er nog iets uit kan halen :)
[..]

Sorry, ik zou niet weten wat jij nog uit dit topic kunt halen. Elk advies, tip of opbeurend woord leg je naast je neer, bestrijd je of geeft tegenargumenten.
Het lijkt of je ergens in wilt blijven hangen.
Het enige schopje is eentje die jij jezelf onder je kont moet geven.
pi_87448356
Beetje late reactie en misschien is het al gezegt, maar als je grootste doel met een meisje sex hebben was dan heb je een kronkel in je hoofd. Vrouwen en/of sex zijn echt niet het belangrijkste in de wereld.

Neem een hond ofzo zodat je buiten de deur komt en gezelligheid hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door dikke_donder op 12-10-2010 09:52:29 ]
pi_87449291
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 09:44 schreef dikke_donder het volgende:
Beetje late reactie en misschien is het al gezegt, maar als je grootste doel met een meisje sex hebben was dan heb je een kronkel in je hoofd. Vrouwen en/of sex zijn echt niet het belangrijkste in de wereld.
Sex hebben was niet echt het doel. Meer de liefde, het samen zijn, de oplossing voor alle problemen, geluk etc.

Ben er nu weer heel erg over aan het denken enzo. Een vriendin is voor mij denk ik wel een van de belangrijkste dingen in de wereld omdat ze al mijn problemen in een klap op zou kunnen lossen (als het wel zou werken dan): mijn eenzaamheid, gebrek aan liefde, gebrek aan vriendschap, gebrek aan intimiteit, stress etc. Als het zou zou zijn als het in mijn hoofd zit dan zou het perfect zijn en het beste ter wereld zijn. Helaas blijkt dus dat het in de praktijk niet zo goed werkte als ik hoopte. Ik hoop dat als ik er weer een keer een hoop energie in ga steken dat het dan beter zal gaan en wel fijn zal zijn.

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:06 schreef seasushi het volgende:

Sorry, ik zou niet weten wat jij nog uit dit topic kunt halen. Elk advies, tip of opbeurend woord leg je naast je neer, bestrijd je of geeft tegenargumenten.
Het lijkt of je ergens in wilt blijven hangen.
Het enige schopje is eentje die jij jezelf onder je kont moet geven.
Je bent niet echt heel positief. Ik luister wel naar advies en tips, zelfs al hebben jullie niet dat gevoel. Opbeurende woorden heb ik nog niet zo heel veel gezien. Het is niet mijn bedoeling om wat jullie zeggen naast me neer te leggen of te bestrijden. Het spijt me als ik dat doe.
pi_87460872
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:24 schreef benzin het volgende:

[..]

Sex hebben was niet echt het doel. Meer de liefde, het samen zijn, de oplossing voor alle problemen, geluk etc.

Ben er nu weer heel erg over aan het denken enzo. Een vriendin is voor mij denk ik wel een van de belangrijkste dingen in de wereld omdat ze al mijn problemen in een klap op zou kunnen lossen (als het wel zou werken dan): mijn eenzaamheid, gebrek aan liefde, gebrek aan vriendschap, gebrek aan intimiteit, stress etc. Als het zou zou zijn als het in mijn hoofd zit dan zou het perfect zijn en het beste ter wereld zijn. Helaas blijkt dus dat het in de praktijk niet zo goed werkte als ik hoopte. Ik hoop dat als ik er weer een keer een hoop energie in ga steken dat het dan beter zal gaan en wel fijn zal zijn.
[..]

Je bent niet echt heel positief. Ik luister wel naar advies en tips, zelfs al hebben jullie niet dat gevoel. Opbeurende woorden heb ik nog niet zo heel veel gezien. Het is niet mijn bedoeling om wat jullie zeggen naast me neer te leggen of te bestrijden. Het spijt me als ik dat doe.
Maar jij bent ook niet echt positief Benzin. Opbeurende woorden, wat heb je eraan dan?
Of verwacht je medelijden? Alles wat hier aan advies gegeven word is juist opbeurend bedoelt, om JOU te helpen. En het is echt niet zo dat jij echt zielig bent of zo, je komt wel zo over, maar je bent het niet.
Je zit gewoon niet lekker in je vel, psychisch zit het niet lekker, nou daar hebben zat mensen last van.
Echte shit heb jij nog nooit meegemaakt volgens mij. En dat bedoel ik niet lullig, maar ik wil alleen maar aangeven dat jij niet uniek bent daarin. Het leven is voor niemand makkelijk, en als je het relativeert is het zo dat het voor ons hier in ''de westerse wereld'' wel een stuk makkelijker is dan in Afrika of zo, we hebben eigenlijk niet eens recht tot klagen.
Maar goed, waar het op neer komt, jij bent down en legt de verantwoordelijkheid daarvoor buiten jezelf, je hebt immers geen vriendin, intimiteit, vrienden etc, en zo lang je dat niet hebt blijf je depri....
Schiet je niks mee op, je verpest je leven en bereiken wat je zo graag wilt word alleen maar steeds moeilijker en je geduld raakt op en je word alsmaar meer depri. Een vicieuze cirkel is het.
Pak het eens anders aan. Laat het eens gewoon allemaal gaan. Zoals ik al zei, je kan ook gelukkig (lees; je jezelf en je situatie accepteert) zijn zonder al die dingen/wensen te hebben.
En als jij gelukkig bent, valt alles vanzelf op z'n plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stefanovich op 12-10-2010 16:31:12 ]
pi_87465458
Ik scroll even terug en zie al snel caroline cassandra en deepchord met opbeurende woorden..... |:( niet selectief lezen he
pi_87465568
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:34 schreef seasushi het volgende:
Ik scroll even terug en zie al snel caroline cassandra en deepchord met opbeurende woorden..... |:( niet selectief lezen he
Dat niet alleen. Ik heb zelfs nog een gezellige middag gehad met Benzin én hem uitgenodigd om langs te komen en nóg zie ik tot mijn verbazing staan 'Ik heb alleen niet echt iemand om te praten' |:(
pi_87465682
Misschien heb je last van Anhedonie?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:41:05 #200
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87479993
Benzin, hoe gaat het met je Gratitude Journal? Ik ben er zelf een paar dagen niet toe gekomen omdat ik super druk was en heel weinig geslapen heb. Hoewel ik van slapeloosheid normaal wel lekker creatief word, gaat dat niet op voor mijn Gratitude Journal. Hoewel ik dus wel dankbaar ben, heb een paar fijne ervaringen in mijn zak maar het lukt even niet om het op papier te zetten.

Je zegt dat een vriendin al je problemen oplost. Sorry maar zo werkt het niet.
Zolang jij niet positief over jezelf kunt denken. Als een ander dan iets liefs tegen je zegt, kun je het in je hart niet geloven.

Mijn vriendje zei altijd, Je geluk maak je zelf. En ik dacht dan Ja jij hebt makkelijk praten.
Maar ik weet nu dat hij wel gelijk had. Dankzij deze reis in de tijd weet ik ook weer, hoe lastig het voor jou is om deze uitspraak aan te nemen en toe te passen.
Maar als je er aan blijft werken en er naar blijft zoeken, krijg ook jij die dag dat het kwartje valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')