Hahahaquote:
Dankjequote:Op donderdag 29 juli 2010 07:27 schreef caroline88 het volgende:
Je bent een goed mens, benzin. En nee het is niet eerlijk. Maar dat is nu eenmaal zo en daar kun je je het best gewoon bij neerleggen.
Wat jij consequent verkeerd doet, is je geluk laten afhangen van of andere mensen je aardig vinden. En sommige mensen vinden je niet boeiend, die gaan liever met anderen om. En sommige mensen vinden je een tijdje leuk, maar laten je op een gegeven moment toch in de steek.
Eerst zeg je dat je het zelf moet oplossen, dat je geen professionele hulp zoekt, maar ondertussen ben je wel hier op Fok! aan het janken en sla je zo ongeveer alle tips af...quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:14 schreef benzin het volgende:
[..]
1) Mijn geluk hangt heel erg van anderen en mijn omstandigheden af dan van mezelf.
2) Alleen ik weet echt niet hoe ik dat moet bereiken. Is dat nou echt teveel gevraagd??
Heb niets tegen hem, hij moet alleen een schop onder z'n hol krijgenquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:36 schreef Northside het volgende:
Kijk, nou vindt Chiren je niet aardig.
Ik ben het eens met Chiren.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:54 schreef chiren het volgende:
[..]
Heb niets tegen hem, hij moet alleen een schop onder z'n hol krijgen
Wat ik wel heb is als ik een meisje neuk en ik ben klaar en je moet dan lief blijven doen, daar wordt ik een soort van depressief van binnen. Ik voel me dan een soort van verkracht. En smerig. Ik wil dan zo snel mogelijk weg. (dit is alleen als het om pure sex gaat. Als ik echt om het meisje geef niet.)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:41 schreef benzin het volgende:
Misschien kennen jullie mij nog wel van verschillende topics over meisjes, veranderen, somberheid, eenzaamheid en vrienden maken.
Het zou ook kunnen dat het opvalt dat dat allemaal al best lang geleden is. Deels omdat ik niet meer het gevoel had dat jullie me verder konden helpen en ik het zelf moest gaan doen, deels ook omdat ik bezig was.
Eerlijk is eerlijk, heel veel dingen gaan nog steeds niet zoals de bedoeling is. Hoewel ik meer probeer te doen heb ik nog steeds niet de vrienden die ik wilde hebben en ook op veel andere fronten ben ik niet echt succesvol. Maar dat is het punt niet.
Toen ik 15 was werd ik verliefd op een meisje, ze wees me op een keiharde manier af die mij ook heel veel schade heeft berokkend. Ik was gebroken en ik begon me te realiseren dat mijn hele leven niet deugde en ik eigenlijk in mijn eigen kleine wereldje leefde.
Door wat er gebeurde raakte ik in de war, somber, ging ik me eenzaam voelen. Ik lag elke vakantie moe in bed. Vanaf dat moment raakte ik ervan overtuigd dat een meisje al mijn problemen zou oplossen. Ik zou een mooi en leuk meisje treffen, daarmee kunnen praten, knuffelen en meer. Ze zou al mijn problemen oplossen en al mijn onzekerheid oplossen.
Dat dacht ik tenminste...
Na jaren wanhopig zoeken naar een meisje heb ik een paar weken geleden een meisje ontmoet. Eerlijk gezegd is ze het eerste meisje met wie ik langer dan 5 minuten heb gepraat. Daarnaast is ze ook het eerste meisje dat ik geknuffeld en gezoend heb. Het is nog een redelijk mooi meisje ook, maar heel eerlijk gezegd heb ik de hele tijd niet echt iets voor haar gevoeld. Maar juist omdat ze een redelijk mooi meisje is en het goed liep heb ik mezelf ervan overtuigd dat ik haar wel leuk zou moeten vinden. En nou ben ik een paar dagen geleden met haar in bed beland.
Ik heb 5 jaar lang gedacht dat ik nu gelukkig had moeten zijn. Ik had in mijn hoofd alles enorm geromantiseerd. Het knuffelen viel tegen, zoenen viel tegen, de seks viel tegen. In mijn fantasie was alles zoveel beter. Al mijn andere problemen zijn er nog steeds, ik ben niet veel zekerder geworden, sterker nog, ik ben eigenlijk meer in de war dan ooit.
Ik heb iets bereikt wat ik 5 jaar lang wanhopig wilde bereiken omdat dat het mooiste zou worden wat ik in dit leven zou bereiken. Alles zou daarmee anders worden. En nu ik het heb gedaan ben ik alleen maar in de war over wat ik nou eigenlijk wil.
Ik heb bereikt waar ik jaren van heb gedroomd en het was waardeloos. Wat is nu de volgende stap in mijn leven beter maken en wel gelukkig worden?
Daarnaast voel ik me schuldig. Ik vond het meisje eigenlijk al niet echt leuk, ik was niet echt verliefd denk ik. Ik heb sinds we het hebben gedaan niets meer laten horen en al haar pogingen om contact te zoeken heel kort beantwoord/afgewezen. En ik voel me daar heel erg schuldig over. Het zou best eens kunnen dat ik nu een meisje met een gebroken hart achterlaat alleen maar omdat ik 5 jaar lang heb gedacht dat het een oplossing was. Ik weet dat ik hier nu niet meer verder mee wil, maar ik zou me er erg schuldig over voelen als ik het uit zou maken.
Ik heb ook een paar keer gehad met sommige spullen (vooral speelgoed toen ik een kind was) dat ik er heel lang naar verlangde. En hoe langer ik moest sparen/wachten, hoe perfecter het allemaal werd. En als ik het eenmaal had dan vond ik er niets aan. En nja, sinds een paar dagen voel ik me in een grotere context zo, het grootste/belangrijkste/mooiste doel in mijn leven behaald en het blijkt helemaal niets te zijn.
I feel screwed. En het ergste is dat ik eigenlijk nu niet meer weet hoe ik dan wel echt gelukkig moet worden en moet voelen.
Herkent iemand dit? En wat moet ik NU doen?
Ik wil wel dingen aannemen, maar hulp zoeken gaat gewoon nietquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:22 schreef NouMooiNiet het volgende:
Je zit constant in de slachtofferrol en neemt niks aan om zelf je situatie te veranderen - want het helpt toch niet -. Als je hier geen hulp bij gaat zoeken, blijf je in deze machteloze staat zitten.
Duidelijk is dat je er zelf niet uit komt, dus hup naar de dokter een verwijsbrief halen!
En ja, ik weet hoe je je voelt want maanden geleden voelde ik me precies zo (en een paar jaar terug ook, en een paar jaar daarvoor ook), had zelfs al plannen om er een eind aan te maken, want alles was zo doelloos en nutteloos... Maar ik heb wel weer hulp gezocht en ben nu op weg naar een beter zelfbeeld, meer zelfvertrouwen en doelen stellen in mijn leven.
Ik erg vond zijn reactie gisteren dan ook niet fijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:36 schreef Northside het volgende:
Kijk, nou vindt Chiren je niet aardig.
Ik voel me er echt behoorlijk kut onder, is dat al niet erg genoeg??quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:21 schreef chiren het volgende:
Inderdaad, ik zeg een beetje, want geloof mij, dit is nog niets vergeleken met waar andere mensen mee te kampen hebben in hun leven (ondanks dat ik gerust geloof dat je je er behoorlijk kut onder voelt)
Je mist duidelijk de levenservaring om eea te kunnen relativeren.
Thanks voor je reactie.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:18 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik wil wel dingen aannemen, maar hulp zoeken gaat gewoon nietJe kan misschien weten hoe het voelt, maar je weet niet hoe het voelt als ik hulp moet zoeken. Dat gaat gewoon echt niet
Dat zal de enige stabiele dingen die ik in mijn leven heb onder druk zetten. Maar ik kan het gewoon ook niet uitleggen, dat zou vereisen dat ik veel meer vertel over wie ik ben dan ik wil omwille mijn anonimiteit. Maar neem aan dat er echt hele goede redenen zijn die het heel moeilijk maken
![]()
Ik vind het knap dat je wel hulp hebt gezocht en dat het beter met je gaat. En ik moet toegeven dat ik die hulp waarschijnlijk heel hard nodig heb, maar het is echt geen optie. Ik heb geen andere keus dan er op eigen kracht komen.
[..]
Snap ik wel, ik betrek zoiets alleen heel makkelijk op mezelf omdat ik al zwak en onzeker ben. Je bedoelde het niet verkeerdquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:02 schreef chiren het volgende:
Het was mijn bedoeling ook niet om je de grond in te stampen, ik probeerde je ogen een beetje te openen...
Ik speel gitaar en dat vind erg leuk om te doenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:02 schreef chiren het volgende:
Even over een andere boeg, heb je geen hobby's of zijn er geen onderwerpen die je leuk vindt, waar je meer over zou willen leren/weten/beoefenen? Heel veel mensen putten daar ook een hoop geluk uit...
Wat zijn, naast geluk vinden, je ambities? Studeer je? Bevalt hetgeen wat je nu doet (werk, studie) of zit je daar ook helemaal niet op je gemak, stop daar dan ook direct mee (trust me, het gevoel 'eindelijk' van iets af te zijn wat je helemaal niet meer zag zitten lucht op) en neem voor jezelf de tijd om te bedenken wat je nu wel echt zou willen doen (studie, werk, hobby's etc).
Dat is ook wat ik bedoelde met 'kansen laten liggen', omdat in Nederland de mogelijkheden er gelukkig zijn om je geluk te kunnen najagen, zolang je voor jezelf maar kunt bedenken wat je wilt en hoe je dat wilt bereiken.
Waaraan kan je dat merken? Ik heb namelijk het gevoel dat mijn lichaam dat ook aan het doen is. Ben soms helemaal gevoelloos, heb vaak pijn en ik heb vaak last van hoofdpijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:45 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik vermoed dat als je zo doorgaat, je lichaam op een gegeven moment ook begint te protesteren.
En doe je die dingen die je van jezelf moest doen dan uiteindelijk ook?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:45 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik schrijf voordat ik naar bed ga in mijn boekje (soort dagboek) wat me heeft beziggehouden vandaag, en dan schrijf ik bij de volgende dag 3 dingen die ik van mezelf MOET doen, of afmaken of aan moet beginnen.
Natuurlijk weten wij niet precies hoe het voelt. Moeilijk, pijnlijk, schaamte, die gevoelens zullen iig spelen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:18 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik wil wel dingen aannemen, maar hulp zoeken gaat gewoon nietJe kan misschien weten hoe het voelt, maar je weet niet hoe het voelt als ik hulp moet zoeken. Dat gaat gewoon echt niet
![]()
Er is altijd een keus. Je moet hem alleen durven maken. Je hebt gezien waar je keus tot leidt al 5 jaar langquote:En ik moet toegeven dat ik die hulp waarschijnlijk heel hard nodig heb, maar het is echt geen optie. Ik heb geen andere keus dan er op eigen kracht komen.
Tegenover wie spijt je dat? Tegenover ons hoef je je niet te verantwoorden. Alleen tegenover jezelfquote:Het is niet mijn bedoeling om over te komen als een jankerd. Ik wil niet overkomen als iemand die niets doet.Het is niet mijn bedoeling om mezelf eindeloos te herhalen en het spijt me als ik dat doe.
Blijkbaar niet anders dan had je wel hulp gezocht.quote:Ik voel me er echt behoorlijk kut onder, is dat al niet erg genoeg?
Jij hebt echt zon vertekend beeld van het leven... Je kunt wel kijken naar wat allemaal op je af komt, maar dat is helemaal niet zo belangrijk. Iedereen maakt kutmomenten mee in zen leven. De een wat meer dan de ander, of wat vroeger, maar iedereen die komt er ooit voor te staan.quote:Ik geloof wel dat andere mensen vast ergere dingen hebben meegemaakt, maar die mensen zijn waarschijnlijk een stuk sterker dan ik en/of hebben naast die rotdingen ook goede dingen in hun levenIk ben er van overtuigd dat als er eens iets aan mijn leven positief zou zijn dat dat de rest draagbaar zou maken. Nu is het erg eenzijdig, het leven geeft mij alleen maar lasten en niet de leuke dingen
![]()
Dan moet je vooral stoppenquote:En als ik fout zit en het allemaal alleen nog maar erger kan, dan kan ik net zo goed nu stoppen, want dat ga ik dan niet aankunnen. En het zou zonder van mijn tijd zijn om mezelf rot te voelen tot ik me zo rot voel dat ik het niet meer trek. Ik heb bijna niets om voor te leven, mijn leven is echt heel erg leeg.
Ik heb over dit bovenstaande toch even zitten nadenken, en kan toch echt niets verzinnen wat therapie onmogelijk zou maken. Welke stabiele dingen zou het onder druk kunnen zetten? Baan of studie? Er zijn ook therapeuten waar je in de avonduren terecht kan, dus dat hoeft elkaar niet te bijten. Familie/vrienden die er achter zouden kunnen komen? 1. dat hoeft niet als je het niet vertelt en 2. Nou en?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:18 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat zal de enige stabiele dingen die ik in mijn leven heb onder druk zetten. Maar ik kan het gewoon ook niet uitleggen, dat zou vereisen dat ik veel meer vertel over wie ik ben dan ik wil omwille mijn anonimiteit. Maar neem aan dat er echt hele goede redenen zijn die het heel moeilijk maken
![]()
Ik ben er dan weer van overtuigd dat er vast ook positieve dingen in je leven zijn. Ik geloof direct dat je ze niet ziet, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn. Mijn geluksmoment van deze week was dat ik in mijn oproepdienst lekker op mijn werk zat, niet gebeld werd en een heerlijk toetje uit de supermarkt naar binnen aan het werken wasquote:Ik geloof wel dat andere mensen vast ergere dingen hebben meegemaakt, maar die mensen zijn waarschijnlijk een stuk sterker dan ik en/of hebben naast die rotdingen ook goede dingen in hun leven Ik ben er van overtuigd dat als er eens iets aan mijn leven positief zou zijn dat dat de rest draagbaar zou maken. Nu is het erg eenzijdig, het leven geeft mij alleen maar lasten en niet de leuke dingen
Allereerst ga ik door alle dingen heen waar de meesten die wel hulp hebben gezocht ook doorheen gegaan zijn, het is eng, ik schaam me, ik wil liever niet, het voelt ingewikkeld en ik wil gewoon niet. Heel veel kleine probleempjes dus.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:31 schreef Ghanima het volgende:
Ik heb over dit bovenstaande toch even zitten nadenken, en kan toch echt niets verzinnen wat therapie onmogelijk zou maken. Welke stabiele dingen zou het onder druk kunnen zetten? Baan of studie? Er zijn ook therapeuten waar je in de avonduren terecht kan, dus dat hoeft elkaar niet te bijten. Familie/vrienden die er achter zouden kunnen komen? 1. dat hoeft niet als je het niet vertelt en 2. Nou en?
Dus lang verhaal kort: ik neem niet aan dat je hele goede redenen hebt die het heel moeilijk maken. Ik denk dat veranderen voor je heel erg moeilijk is, want het is na 5 jaar natuurlijk ook wel deels je identiteit geworden: een melancholische denker. Iemand die niets van zijn leven heeft weten te maken, niet omdat de potentie er niet is, maar omdat het leven niet mee zat, en omdat hij eigenlijk juist wel slim was en dus niet kon stoppen met denken (verzin ik niet zelf, je noemt zelf ergens iets van 'was ik maar dommer' ) en die misschien juist wel realistischer was dan positief denkende mensen. (ook dat noem je ergens zelf) Dat voelt natuurlijk lekkerder dan 'gewoon' falen. Heel menselijk hoor, dat is een hele natuurlijke manier om je zelfbeeld (wat zo te lezen niet zo best is) te beschermen.
Tegenover jullie. Jullie doen ontzettend je best voor me en ik doe iets wat jullie niet fijn vinden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:37 schreef Cocktailprikker het volgende:
Tegenover wie spijt je dat? Tegenover ons hoef je je niet te verantwoorden. Alleen tegenover jezelfKIJK nou eens in die spiegel jong
Nee. Het is echt ongelofelijk moeilijk, maar alles liever dan hulp zoeken. Ik heb daar echt een goede reden voor en alles liever dan dat. Alles.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:37 schreef Cocktailprikker het volgende:
Blijkbaar niet anders dan had je wel hulp gezocht.![]()
Snap ik. Ik zal dan nooit meer iets meemaken en nooit meer weten hoe het is om wel gelukkig te zijn. Maar je moet begrijpen dat zoals het er nu voorstaat voor mij de kans daarop toch vrij klein is. De kans op geluk is erg klein en levert veel op, maar de kans dat mijn leven zo door gaat is erg groot. Hoe weegt dat tegen elkaar af en wat is de rationele keuze die uit die informatie volgt? Dat is wel iets wat ik mee zou moeten nemen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:37 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dan moet je vooral stoppenWeet je tenminste zeker dat je niks ( Alhoewel, als ik Matthijs moet geloven
) meer meemaakt. Al denk ik dat je die keus ook niet eens durft te maken...
Nogmaals benzin waarom geen hulp? heb nog enkele goede reden van je gehoord waarom niet alleen maar dat je dat niet wil en dat je zielig bent.... hou op jezelf langer voor de gek te zetten ! sorry dat ik zo hard ben maar zelfmedelijden heb je helemaal niks aan ... dat drijft je alleen maar verder van je doelen af! Geef nu eens een goede reden waarom je geen hulp zoekt ???quote:Op maandag 2 augustus 2010 00:20 schreef benzin het volgende:
[..]
Allereerst ga ik door alle dingen heen waar de meesten die wel hulp hebben gezocht ook doorheen gegaan zijn, het is eng, ik schaam me, ik wil liever niet, het voelt ingewikkeld en ik wil gewoon niet. Heel veel kleine probleempjes dus.
Het grootste probleem is de relatie met mijn ouders, ik wil ze gewoon niet (weer) teleurstellen. Dat kan en mag gewoon niet. Echt niet.
Ik weet niet of ik dat doe om mijn identiteit te beschermen. Een hoop problemen zouden spontaan zijn opgelost als ik gewoon een stuk dommer was. Dat weet ik zeker. Dat zou een stuk rustiger zijn.
[..]
Tegenover jullie. Jullie doen ontzettend je best voor me en ik doe iets wat jullie niet fijn vinden.
[..]
Nee. Het is echt ongelofelijk moeilijk, maar alles liever dan hulp zoeken. Ik heb daar echt een goede reden voor en alles liever dan dat. Alles.
[..]
Snap ik. Ik zal dan nooit meer iets meemaken en nooit meer weten hoe het is om wel gelukkig te zijn. Maar je moet begrijpen dat zoals het er nu voorstaat voor mij de kans daarop toch vrij klein is. De kans op geluk is erg klein en levert veel op, maar de kans dat mijn leven zo door gaat is erg groot. Hoe weegt dat tegen elkaar af en wat is de rationele keuze die uit die informatie volgt? Dat is wel iets wat ik mee zou moeten nemen.
Maar je hebt wel gelijkAls ik die keuze had durven maken dan was ik er al lang niet meer geweest. Ik durf die keuze niet te maken, ik wil het leven van mijn ouders niet verpesten en ik hoop gewoon dat het ooit beter zal worden
zo kan je het zien misschien. maar benzin heeft het vast niet leuk hiermee ofzo hoor.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:40 schreef formerjellybean het volgende:
Ergens heb ik het idee , dat je juist door zielig te doen en niets te ondernemen eigenlijk stiekem is wat je wilt .
Ik ken namelijk meer mensen die zo zijn ze zuigen je leeg met negatieve verhalen en blijven ermee doorgaan want zo heb je aandacht door zielig te doen.
Tig mensen bieden hier je hulp aan maar je geeft ook aan alle hulp te weigeren , dan houd het op een gegeven moment ook op he.
ik ben niet gelukkigquote:Jij hebt zo veel dingen mee in het leven, maak er verdomme eens wat van! Als ik de kansen had gekregen die jij hebt gehad, was ik nu gelukkig. Je hebt het recht nieteens om je leven te verneuken!"
Dat dus. Mijn aandacht krijg je iig niet meer. Word tijd dat je op jezelf terug leert vallen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:40 schreef formerjellybean het volgende:
Ergens heb ik het idee , dat je juist door zielig te doen en niets te ondernemen eigenlijk stiekem is wat je wilt .
Ik ken namelijk meer mensen die zo zijn ze zuigen je leeg met negatieve verhalen en blijven ermee doorgaan want zo heb je aandacht door zielig te doen.
Tig mensen bieden hier je hulp aan maar je geeft ook aan alle hulp te weigeren , dan houd het op een gegeven moment ook op he.
wat nou zelfmedelijden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:10 schreef Cocktailprikker het volgende:
1 woord: Zelfmedelijden. Verschrikkelijk![]()
[..]
Dat dus. Mijn aandacht krijg je iig niet meer. Word tijd dat je op jezelf terug leert vallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |