abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:35:45 #1
281927 mcf
The end is the beginning.
pi_83437737
Hallo,
ik zat zo eens na te denken. Als je dood gaat geloven mensen dat er iets gaat gebeuren. Sommige denken aan de hel/hemel anderen aan reïncarnatie. Maar zou het niet allemaal gewoon stopgezet worden. Want je denkt met je brein, je observeert ermee. Je BESEFT met je brein.
Maar als je dood gaat is je brein ook dood.
Dus zou je niks meer kunnen beseffen...
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:43:35 #2
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_83438102
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_83438230
Je ondertitel. Dit topic.
Illuminated, Subtle & Aware
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:46:49 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_83438251
Kaas.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_83438261
Ken je de theorie die veelal bekend staat als "21 grams"?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:50:10 #6
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_83438420
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:46 schreef beelz het volgende:
Kaas.
QFT
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 12:51:00 #7
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_83438458
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_83438508
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:46 schreef Maurice76 het volgende:
Ken je de theorie die veelal bekend staat als "21 grams"?
Ah, het verhaal van het gewicht van de ziel. En nu? Ga eens verder?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_83438971
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:52 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Wat is er verder te gaan? Ik werp alleen maar tegen dat er na de dood niets meer is, door iets dat eveneens nooit bewezen is .
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:15:50 #10
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_83439523
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:35 schreef mcf het volgende:
Hallo,
ik zat zo eens na te denken. Als je dood gaat geloven mensen dat er iets gaat gebeuren. Sommige denken aan de hel/hemel anderen aan reïncarnatie. Maar zou het niet allemaal gewoon stopgezet worden. Want je denkt met je brein, je observeert ermee. Je BESEFT met je brein.
Dan zullen mensen eerst moeten geloven dat ze alleen een brein zijn , en dat doen ze al niet ,
de logica dat als de brein ermee stopt dat je dan niks meer beseft gaat dan niet op .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_83441464
Je brein is maar een onderdeel van je aards 3-dimensioneel voertuig.
Je bent niet wat je denkt.
De ziel gaat verder ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_83442098
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:03 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Wat is er verder te gaan? Ik werp alleen maar tegen dat er na de dood niets meer is, door iets dat eveneens nooit bewezen is .
Heel juist.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:02:32 #13
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_83460945
quote:
Hallo,
Nee. Je essentie heeft niets met je brein te maken. Je bewustzijn legt het lichaam af en gaat dan verder.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:03:30 #14
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_83460992
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:52 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Pim van Lommel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:06:28 #15
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_83461158
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:03 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Bewijs is slechts een menselijke definitie om achter de waarheid proberen te komen. En zijn terreinen die met onze menselijke beperkingen niet te bewijzen vallen.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:17:56 #16
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_83461746
Je krijgt dan fantoompijn aan je hersenen.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_83466037
quote:
Hallo,
Dat is een eindeloze discussie die ik ook ontzettend fascinerend vind en waar ik het op Fok vaker over gehad heb. Onderzoek naar de dood is indien iemand dood is uiteraard niet meer mogelijk. Als ik officieel doodverklaard ben, dan kan er waarschijnlijk niet onderzocht worden of mijn ziel in een ander bewustzijn is of een andere wereld. Hetgeen wat wel mogelijk onderzocht kan worden is het proces van sterven, welke hersenactiviteit plaatsvindt en of er mogelijk krachten uit het lichaam treden. (Dat laat mij denken aan het verhaal van het Verloren Symbool over de noëtische wetenschap.)

Een fascinatie die ik heb is de Bijna Dood ervaring waar ik het nodige over gelezen heb en dat me fascineert. Ik denk dat ik me daar ook verder in ga verdiepen.

Van de ene kant zijn er sterke aanwijzingen dat deze fenomenen fysiologisch verklaard kunnen worden, omdat vergelijkbare fenomenen zich voordoen (of elementen) ervan in andere (niet-levensbedreigende) omstandigheden. Hierbij valt te denken aan zuurstoftekort in de hersenen als men onderhevig is aan G-krachten en daardoor een helder licht ziet. DMT, een stof die terug te vinden is in dromen en bepaalde psychedelische drugs kunnen ook effecten van een BDE veroorzaken. Ik acht de kans groot in dat veel van deze fenomenen verklaard kunnen worden als een proces dat zich in de hersenen voltrekt.

Het moeilijk van de discussie over de BDE is dat er niet echt gedegen onderzoek kan plaatsvinden. Je kunt niet iemand die op het punt staat om te sterven volledig onderwerpen aan onderzoek, aan een goed opgezet onderzoek. Deels omdat dat ethisch niet verantwoord is, of onmogelijk is. Daarnaast kan een sterfproces niet precies gepland of vastgesteld worden. Er zijn ook verschillende factoren van invloed tijdens een sterfproces. Men hoeft maar te denken aan pijnstillers die worden toegevoegd om de pijn te verzachten en mogelijk ook effecten kunnen veroorzaken zoals een ontzettend rustgevend en liefdevol gevoel. (verschijnselen die zich voordoen bij veel BDE'ers).

Van de andere kant geeft dit als grenswetenschap aan dat we heel veel zaken nooit kunnen weten en dat er simpelweg geen antwoord op is.

Ik zal het kort houden. Persoonlijk denk ik dat veel van deze effecten of fenomenen toch fysiologisch verklaarbaar zijn en dat het verdomd moeilijk is om gedegen er onderzoek naar te doen en dat we daardoor veel zaken nooit zullen weten. Van de andere kant heb ik de overtuiging dat veel verklaringen onderdoen aan de ervaring zelf en dat er mogelijk toch een universele, spirituele kern van waarheid in zit. Of deze kern van waarheid het bewijs is van een 'leven' na de dood... Ik weet het niet. Indien er een leven na de dood is, dan denk ik eerder dat een fragment van ons bewustzijn, dat dieper verborgen ligt in ons gewone leven zich voortzet in een andere bewustzijnsstroom. Een subtieler bewustzijn als het ware.

Maar daar komen we alleen achter als we de onvermijdelijke ontdekkingsreis zelf moeten maken.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_83468299
Ik geloof dat alle zielen telkens in een ander lichaam terechtkomen.
Sterft een mens, dan verlaat de ziel het lichaam en zweeft dan rond in het universum tot er een nieuw lichaam beschikbaar is waar het opnieuw in kan leven.
Ook geloof ik erin dat er meer mensen zijn dan zielen, waardoor een ziel in meerdere mensen kan leven, en daardoor tweelingzielen zijn.
Zielsverwanten delen waarschijnlijk een bepaalde verbondenheid met elkaar.

Dit kan ik niet bewijzen, maar vind het idee wel zeer fascinerend.
@luna
pi_83473735
Het mooie aan de dood dat is dat je tijdens je leven als mens zijnde vaker kunt beseffen dat het leven niet oneindig is. Dat je dus zoveel mogelijk uit het leven moet halen voor zolang het leven duurt.

Zou iedereen weten dat het oneindig is dan zouden mensen al snel op 0,0 toeren gaan draaien als excuus dat er toch steeds een nieuwe kans komt.
Genieten is toegestaan!!!
pi_83476886
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 22:52 schreef boempa het volgende:
Ik geloof dat alle zielen telkens in een ander lichaam terechtkomen.
Sterft een mens, dan verlaat de ziel het lichaam en zweeft dan rond in het universum tot er een nieuw lichaam beschikbaar is waar het opnieuw in kan leven.
Ook geloof ik erin dat er meer mensen zijn dan zielen, waardoor een ziel in meerdere mensen kan leven, en daardoor tweelingzielen zijn.
Zielsverwanten delen waarschijnlijk een bepaalde verbondenheid met elkaar.

Dit kan ik niet bewijzen, maar vind het idee wel zeer fascinerend.
Mooi vertrekpunt, maar waarom zouden er meer mensen zijn dan zielen ?
Hoe zit het dan met alle andere levensvormen, hier op Aarde en ergens anders ? Alle leven heeft een ziel.
Een ziel kan zich idd fragmenteren en verschillende levens tegelijk beleven.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:19:04 #21
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83478168
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:42 schreef Topspin het volgende:
Het mooie aan de dood dat is dat je tijdens je leven als mens zijnde vaker kunt beseffen dat het leven niet oneindig is. Dat je dus zoveel mogelijk uit het leven moet halen voor zolang het leven duurt.
Dat is wat veel mensen denken inderdaad. Helaas zie ik daar in deze wereld maar weinig van terug, waardoor ik vermoed dat iedereen vooral bezig is met zichzelf in plaats van met anderen. Dus zoveel wordt er in dat opzicht niet uit gehaald.
quote:
Zou iedereen weten dat het oneindig is dan zouden mensen al snel op 0,0 toeren gaan draaien als excuus dat er toch steeds een nieuwe kans komt.
Nee. Je levens hier zijn ontdekkingsreizen om bepaalde lessen te leren en het leven in al zijn volheid te ervaren.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:25:25 #22
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_83478328
Hoi, ik ben gestuurd door God en ik moest zeggen dat als je heen gaat dan heb je hetzelfde leven als voordat je baby was
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:26:04 #23
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_83478342
Je brein is een hulpmiddel voor je ziel om je lichaam aan te sturen. Nadat je dood gaat blijft de ziel echter wel bestaan. Of je hier bewust wat van meekrijgt is een tweede natuurlijk maar ik geloof wel dat je ziel met al zijn herinneringen kan reincarneren in een nieuw lichaam en via dat lichaam weer bij herinneringen kan van vorige levens.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:55:22 #24
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83479086
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:25 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Hoi, ik ben gestuurd door God en ik moest zeggen dat als je heen gaat dan heb je hetzelfde leven als voordat je baby was
Ha, de trololo man.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_83479124
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:55 schreef EINZ het volgende:
Ha, de trololo man.
Maar hij heeft ergens wel gelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')