quote:Op maandag 28 juni 2010 21:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom ik niet kap in dit topic is omdat mensen telkens maar weer met dezelfde kritiek op de OV chipkaart komen. Daar irriteer ik me aan.
En volgens mij is dit een openbaar forum waar de discussie over gevoerd mag worden. En naar mijn mening doe ik dat op een nette manier.
Misschien moet je ook eens wat verder kijken en zien dat mensen die het niet met mij eens zijn regelmatig op de man gaan spelen en gaan schelden.
Dus spreek mij niet alleen aan. Als ik denigrerend ben is dat tegen diegene die constant maar blijven zeuren en telkens maar weer manieren zoeken om over bepaalde zaken te zeiken.
Mensen die normale vragen stellen behandel ik op een normale manier. Mensen zoals Fs180 die bewust zaken verdraaien om maar niet toe te hoeven geven dat ik een punt heb, ben ik niet altijd even netjes tegen.
Je ziet dingen die er niet zijn blijkt maar weer....quote:Op maandag 28 juni 2010 21:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Freudiaanse_verspreking
Verspreking: Door een verspreking kan de spreker een wens blootleggen.
Daarom vond ik het zo mooi symbolisch, die machtfactor die een tank is, maar je het eigenlijk met een inhoud wilt vergelijken maar volgens mij dan stiekem onderbewust toch het woord tank neemt om de inhoud in te gooien.
Ik had eerder het idee dat het ovchipkaart-propaganda team wat op fok zit met 1 persoon uitgebreid is.quote:
Als iemand mij met respect behandeld, dan krijgt die persoon respect terug.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik sprak net iedereen aan en jou in het bijzonder daarna. Als jij vindt dat mensen persoonlijk worden moet je dat melden. Verder vind jij dat je netjes post, maar je interpuncties of smileys of tussenderegels door gepost valt niet alleen mij op.
quote:Bij deze aan allen: Houdt het aub normaal, zonder persoonlijk gebash of gezuig. Laat die denigrerende smileys of posts maar achterwege en probeer recente actualiteiten als gespreksonderwerp te hebben en geen oude koeien.
De Limburgerquote:Extraatje voor Limburgse kopers OV-chipkaart
De provincie Limburg wil toch iets extra's doen voor inwoners die een OV-chipkaart aanschaffen. Dat maakte gedeputeerde Bert Kersten vrijdag bekend tijdens een commissievergadering van Provinciale Staten. Volgens Kersten is hiervoor nog een bedrag van drie miljoen euro beschikbaar.
Maastricht
Van onze verslaggever
Oorspronkelijk was het al de bedoeling dat de provincie vijf euro zou bijleggen op iedere gekochte OV-chipkaart. Dit plan werd vorig jaar echter geschrapt zodat de provincie meer geld aan vervoerder Veolia kon geven voor de invoering van de kaart.
Volgens Kersten blijft er toch nog een bedrag over om 'iets voor de burger' mee te doen. Wat dat gaat worden, weet hij nog niet. ,,We onderzoeken momenteel de mogelijkheden." Kersten maakt zich overigens nog altijd grote zorgen over het zogeheten 'overstaptarief' dat Limburgse reizigers betalen als ze van de NS-trein overstappen op de trein van Veolia. De OV-Chipkaart moet bij zo'n overstap steeds uit- en weer ingelogd worden, waardoor reizigers telkens een extra starttarief kwijt zijn. HIj roept Limburgse politici op om bij de collega's in Den Haag te hameren op een oplossing voor dit probleem.
Binnenkort start Veolia met een proef waarin een aantal reizigers wordt gevraagd met de OV-chipkaart te reizen. Eind dit jaar wordt de kaart in de hele provincie ingevoerd.
Tid Gepubliceerd op: 25.06.10 13:35, bijgewerkt op: 25.06.10 13:57
Ook weer typisch PvdA-beleid. Zo'n provincie regelt snotverdorie de concessie, zo moeilijk is het allemaal niet. Maar nee, we verschuiven het maar weer naar ergens anders en blijven maar slaafs achter de invoering van de kaart staan.quote:Kersten maakt zich overigens nog altijd grote zorgen over het zogeheten 'overstaptarief' dat Limburgse reizigers betalen als ze van de NS-trein overstappen op de trein van Veolia. De OV-Chipkaart moet bij zo'n overstap steeds uit- en weer ingelogd worden, waardoor reizigers telkens een extra starttarief kwijt zijn. HIj roept Limburgse politici op om bij de collega's in Den Haag te hameren op een oplossing voor dit probleem.
Het ene moment is de klacht dat het te duur is voor de reiziger, het andere moment is het de klacht dat men het goedkoper probeert te maken.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
De Limburger
En hoppa weer ettelijke miljoenen in de bodemloze put die ov-chipkaart heet. Kan Europa niet eens kijken naar deze overduidelijke staatssteun?
En waarom zou er überhaupt een extraatje voor de reiziger nodig zijn. Reizen met de chipkaart zou toch, gemiddeld, niet duurder worden?
Als jij voortaan je brood voor 10 eurocent meer bij de bakker moet halen, maar je dan eenmalig een korting, uit eigen zak dat wel, want dit is belastinggeld, van, nou, 2 euro krijgt op een verplicht pasje van 7 euro 50 dat je moet hebben om voortaan je brood te halen, dan vind jij dat allemaal best? Dit is helemaal geen poging om het goedkoper te maken, dit is een wanhoopsdaad om nog wat kiezers te paaien met de verkiezingen van de Provinciale Staten van volgend jaar van een PvdA'er die gewoon niet de regie durft te nemen ten opzichte van Veolia.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:20 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het ene moment is de klacht dat het te duur is voor de reiziger, het andere moment is het de klacht dat men het goedkoper probeert te maken.
Achja, ze kunnen geld dat over is ook gewoon oppotten of besteden aan nieuwe stoeptegels. Dit lijkt me wel een goed doel.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als jij voortaan je brood voor 10 eurocent meer bij de bakker moet halen, maar je dan eenmalig een korting, uit eigen zak dat wel, want dit is belastinggeld, van, nou, 2 euro krijgt op een verplicht pasje van 7 euro 50 dat je moet hebben om voortaan je brood te halen, dan vind jij dat allemaal best? Dit is helemaal geen poging om het goedkoper te maken, dit is een wanhoopsdaad om nog wat kiezers te paaien met de verkiezingen van de Provinciale Staten van volgend jaar van een PvdA'er die gewoon niet de regie durft te nemen ten opzichte van Veolia.
Elke cent die een Limburger uitgeeft aan het aanschaffen van de pas, is al meer dan de nu met de strippenkaart, die gewoon gratis is. Hoezo goedkoper, gewoon een beetje minder duur met belastinggeld dat helemaal hier niet voor bedoeld is.
Oh dus hetzelfde hoe ik heb aangegeven dat er mensen die x en er mensen zijn die y.. Pot Ketel.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee dat is mijn redenatie helemaal niet.
Kun je even quoten waar ik dat heb gezegd. Ik heb namelijk juist aangegeven dat er mensen zijn die op tijd komen en mensen zijn die te laat komen.
[..]
Die kaart koop je 1 keer en dan kun je 5 jaar lang reizen.
Als je dat niet eens weet....
[..]
En jij bent wel objectief
Doen alsof men telkens een OV chipkaart moet kopen en altijd 100'den euro op die kaart moet staan
[..]
Je bent appels met peren aan het vergelijking.
De vergelijking zou beter zijn als het gaat om tankinhoud.
Nu = Elke keer kaartjes kopen, kleine tank
Chipkaart = (Bijna) nooit meer bij een automaat omdat je een grote tank hebt en/of die wordt automatisch bijgevuld.
Maar voor je die speciale tank in de auto hebt, moet je 40000 euro investeren, krijg je 10 jaar lang een matige vervangingsauto terwijl jouw auto bij de garage staat en nadien sta je soms toch langs de snelweg want de tank werkt niet goed.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja leuk. Laten we de privacy factor weer gaan bespreken. Dat hebben we vandaag nog niet gedaan
En wat snap je niet aan tankinhoud en "bijgevuld wordt" en het feit dat het over autos gaat? Met een beetje nadenken moet je wel begrijpen dat ik het over een benzine tank heb. Dus als jij daar een militair voertuig van maakt blijk je weer eens slecht te lezen.
Of moet ik alles uitspellen alsof ik met m'n kleine neefjes aan het praten ben
Dat iemand 434749939 treinkaartjes koopt is niet realistisch.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:53 schreef fs180 het volgende:
[..]
Oh dus hetzelfde hoe ik heb aangegeven dat er mensen die x en er mensen zijn die y.. Pot Ketel.![]()
Als jij eenzelfde voorbeeld bij mij als enige waarheid ziet, waarom is dat bij jouw voorbeeld anders?
Als ik 434749939 kaartjes koop kan ik ook 5 jaar reizen. Je snap je eigen punt nieteens meer grapjas.
Jij stelde dat het sneller is met de ov kaart ivm het vertrouwde papieren kaartje, dat is gewoon onzin en ik ga het niet nogmaals uitleggen![]()
Je blijft constant op 1 punt doorhameren, een punt wat jij zelf zo maakt.
quote:Op maandag 28 juni 2010 21:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat iemand 434749939 treinkaartjes koopt is niet realistisch.
Dat iemand zijn persoonlijke OV chipkaart slim gebruikt en nooit meer in de rij hoeft te staan voor kaartjes is WEL realistisch.
Dus er is wel degelijk tijdswinst op dat punt.
Mwa, het is niet de eerste keer inderdaad. Nog niet zo heel lang geleden was je hier ook al zo bezig, ik heb het er maar bij gelaten. Eindelijk dat het meer mensen is gaan opvallen, want het viel me al veel eerder op. Je hebt het zelf in de hand jongen....quote:Op maandag 28 juni 2010 21:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als iemand mij met respect behandeld, dan krijgt die persoon respect terug.
Maar er zijn hier een aantal figuren die geen respect kunnen opbrengen voor het feit dat ik een andere mening heb en dat ik me niet laat overtuigen door die personen.
Ik durf toch wel te zeggen dat het wat mij betreft actie = reactie is en dat ik niet diegene ben die met smileys of tussenderegelsdoor begint.
[..]
Limburg is één van de redenen dat Eurlings aangaf dat het dubbele/driedubbele/etc. overstaptarief moet stoppen: in Limburg zijn verschillende vervoerders die een verbinding van elkaar overnemen en als reiziger ben je per definitie de zak. Veolia Limburg heeft daarom nog steeds geen chipkaart.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
De Limburger
En hoppa weer ettelijke miljoenen in de bodemloze put die ov-chipkaart heet. Kan Europa niet eens kijken naar deze overduidelijke staatssteun?
En waarom zou er überhaupt een extraatje voor de reiziger nodig zijn. Reizen met de chipkaart zou toch, gemiddeld, niet duurder worden?
[..]
Ook weer typisch PvdA-beleid. Zo'n provincie regelt snotverdorie de concessie, zo moeilijk is het allemaal niet. Maar nee, we verschuiven het maar weer naar ergens anders en blijven maar slaafs achter de invoering van de kaart staan.
Dat extratje betaal je toch uiteindelijk zelf weer aan de hand van alle extra kosten die je moet betalen voor deze klote kaart.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:20 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het ene moment is de klacht dat het te duur is voor de reiziger, het andere moment is het de klacht dat men het goedkoper probeert te maken.
Beter bewijs dat het nooit goed is kun je niet krijgen.
Een paar maanden geleden heb ik ook de discussie proberen te voeren met dit figuur. Precies dezelfde taktieken om de nadelen te doen verbloemen als bullshit, eigen meningen, niet relevant of kinderziektes. Dan probeer je een discussie te voeren over waar het fout is gegaan, en welke 'soorten' reizigers er problemen mee hebben, dan is er niets aan de hand.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:34 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Mwa, het is niet de eerste keer inderdaad. Nog niet zo heel lang geleden was je hier ook al zo bezig, ik heb het er maar bij gelaten. Eindelijk dat het meer mensen is gaan opvallen, want het viel me al veel eerder op. Je hebt het zelf in de hand jongen....
Ik ga je nu voor de 3e keer vragen, welke problemen er dan nog allemaal?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een paar maanden geleden heb ik ook de discussie proberen te voeren met dit figuur. Precies dezelfde taktieken om de nadelen te doen verbloemen als bullshit, eigen meningen, niet relevant of kinderziektes. Dan probeer je een discussie te voeren over waar het fout is gegaan, en welke 'soorten' reizigers er problemen mee hebben, dan is er niets aan de hand.
nogmaals vancouverfan, je moet het niet verbloemen dat er gigantische problemen zijn met de kaart. Van de reizigers tot aan de minister is iedereen het er over eens.
Als ik de tijd zou hebben had ik graag alle artikelen van het afgelopen kwartaal (incl. de studentenproblemen) een keer opgezocht en onder elkaar gezet. Maar ik ben niet van plan een zonnige dag te verneuken omdat ik zo graag mijn gelijk wil halen op jou. De meerderheid uit mijn omgeving, familie, vrienden, collega's, ex-klasgenoten en collega sporters zijn het er allemaal over eens. In de basis een goed systeem maar veel te snel en ondoordacht ingevoerd. En dan heb ik het nog niet eens over de privacy die hiermee heel veel deuken kan oplopen.
Ik ga nu echt wat nuttigs doen, Ik ga naar mijn werk.
Toch maar even een begin dan maken.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik ga je nu voor de 3e keer vragen, welke problemen er dan nog allemaal?
Je kunt wel blijven roepen dat er problemen zijn maar dan blijf je inderdaad een roepende in de woestijn. Gewoon een paar van de gigantische problemen.
Hoe moeilijk kan het zijn om een paar voorbeelden te geven als het er zoveel zijn.
ga lekker PM met elkaar, dan kunnen we hier discussierenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch maar even een begin dan maken.
Geen via reizen meer.
Niet een hemelsbrede afstand voor de bussen
Privacy schendingen bij niet anonieme kaarten
Dubbel overstap tarief (tussen treinen)
Niet uniform werkend systeem
Problemen met het systeem worden bij de klanten weg gelegd welke veel moeite moet doen om de onterecht afgeschreven borg terug te krijgen.
Veel reizen worden wel duurder ipv kostenneutraal te blijven.
Maar waarom zouden we die eigenlijk nog doorgeven die worden toch als kinderziektes afgewenteld door jou.
Je kunt nog steeds via een ander station reizen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch maar even een begin dan maken.
Geen via reizen meer.
Heb ik al vaak zat gezegd dat ik dat ook niet goed vind.quote:Niet een hemelsbrede afstand voor de bussen
Privacy wordt niet geschonden, zeker niet ongevraagd.quote:Privacy schendingen bij niet anonieme kaarten
Is nu ook al.quote:Dubbel overstap tarief (tussen treinen)
Want?quote:Niet uniform werkend systeem
En de OV bedrijven doen ook veel moeite om die problemen te verhelpen en kans op fouten bij reizigers zo klein mogelijk te maken.quote:Problemen met het systeem worden bij de klanten weg gelegd welke veel moeite moet doen om de onterecht afgeschreven borg terug te krijgen.
En veel reizen worden wel goedkoper.quote:Veel reizen worden wel duurder ipv kostenneutraal te blijven.
Omdat het wel een beetje suf is om telkens te roepen dat er gigantische problemen zijn en dagelijks problemen bij komen, maar dan niet aangeven welke problemen het zijn.quote:Maar waarom zouden we die eigenlijk nog doorgeven die worden toch als kinderziektes afgewenteld door jou.
Speciale aandacht voor de ouderen vanuit de vervoerder, ze komen een demonstratie geven en de mensen kunnen een kaart met korting kopenquote:7 JULI: INFO OV-CHIPKAART BIJ DCL
dienstencentrum - 29 juni 2010Reageer op dit artikel
INGEZONDEN Lijkt het u ingewikkeld om met de OV-chipkaart te reizen? Arriva vertelt u graag hoe de OV-chipkaart werkt, waar u een kaart koopt en hoe u deze oplaadt. Ervaar zelf de werking van de kaart in de Arriva-demobus.
Op woensdag 7 juli tussen 9.30 en 12.00 uur staat de demobus bij het Dienstencentrum Landsmeer, Dr.M.L.Kingstraat 2b in Landsmeer. U komt toch ook? Arriva zet in samenwerking met het DCL en ANBO alvast een drankje en hapje voor u klaar!
Waar u als senior eerst gebruik maakte van de roze strippenkaart, heeft u nu een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Alleen daarmee reist u automatisch met korting wanneer u 65 jaar of ouder bent. Tijdens uw bezoek aan de Arrva-demobus helpt men u graag bij uw aanvraag voor een persoonlijke OV-chipkaart. Door korting van Arriva betaalt u tot 1 augustus slechts 1,50 euro voor uw persoonlijke OV-chipkaart (ipv 7,50 euro).
De OV-chipkaart is een nieuwe manier van betalen. Met één kaart heeft u toegang tot het hele openbaar vervoer: trein, bus, tram en metro. De OV-chipkaart is ongeveer even groot als een bankpas. Op de kaart kunt u een saldo in euro's laden. Hiermee kunt u overal reizen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Arriva klantenservice, telefoon 0900-202 202 2 (¤ 0,10 per minuut). Ook kunt u kijken op de website
En dat zegt diegene die al 2 dagen roept dat er gigantische problemen zijn maar niet in staat is om ook maar 1 voorbeeld te geven...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:39 schreef Red_85 het volgende:
Ik quote mezelf maar.
'Maar ik ben niet van plan een zonnige dag te verneuken omdat ik zo graag mijn gelijk wil halen op jou.'
Jij leest de teksten niet eens, je klakt lucraak maar wat neer.
Vervolgens doe je precies hetzelfde wat je mij verwijt.
Daarna pleur je ipv echte bronnen te zoeken die JOU gelijk bewijzen gewoon maar wat neer. Als klap op de vuurpijl doe je een Sepp Blattertje, door alles te verzwijgen en een aankondiging voor een goed doel te posten. Lekker bezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |