Wat dacht je van beide?quote:Op maandag 28 juni 2010 06:01 schreef NorthernStar het volgende:
Wil je van je onkruid af of wil je gewoon minimaal onderhoud?
Weinig onderhoud dus.quote:
Als het goed is, zou je het na een tijd niet meer zien. De bodembedekkers maskeren het dan.quote:Op maandag 28 juni 2010 06:46 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind het géén gezicht Dude, er zijn wel wat kwekers hier in de omgeving waar ze dit in de slootkant rond het perceel toepassen. Bijv. met Cotoneaster oid.
Dan heb ik niets aan je.quote:Op maandag 28 juni 2010 07:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Weinig onderhoud dus.Meestal stop je dat spul onder tegels of houtsnippers. Het scheelt wel maar uiteindelijk moet je dat ook bijhouden. Voor zit het bij mij onder de tegels en achter niet en ik zie geen verschil eik. Geen ervaring mee met als je het wilt laten overgroeien.
Onder tegels en grind is het oké, dat snap ik.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:04 schreef AnneX het volgende:
Herinner je de foto van het grindpad voor onze huizen langs ?
Daar ligt over de hele lengte antiworteldoek onder het grind.
En het scheelt aanmerkelijk in onkruid vergeleken met de tegels en klinkers die er eerst lagen.
Af en toe eens een beetje (makkelijk) lostrekken en verder weinig onderhoud.
Zoals ik elders schreef en wat Kaasplank zegt: de plantsoenendienst etc. doet dit ook wel.
Het is de eerste jaren geen ponum, todat de bodembedekkers volgroeid zijn.
quote:Op maandag 28 juni 2010 13:05 schreef AnneX het volgende:
Oh, khad niet begrepen dat het om zevenblad ging !
Dat is akelig hardnekkig spul - om je op te monteren...
Deaud eraan en gooi er dan maar doek in.
tegen zevenblad kan je roundup spuitenquote:Op maandag 28 juni 2010 13:05 schreef AnneX het volgende:
Oh, khad niet begrepen dat het om zevenblad ging !
Dat is akelig hardnekkig spul - om je op te monteren...
Deaud eraan en gooi er dan maar doek in.
Helpt dat echt ja? Ik kan anders de tuinman wel even bellen of hij dat komt doen. Al zou het de bodembedekkers maar een kleine voorsprong geven!quote:Op maandag 28 juni 2010 20:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
tegen zevenblad kan je roundup spuiten
Ja, dat helpt wel. Alleen moet ie uitkijken dat het niet waait, anders kan het je beplanting ook raken en dan gaan die ook dood. Er hoeft maar een minidrupje op een blad te komen en 't is genoeg. Maar dat weet hij ook vast zelf welquote:Op maandag 28 juni 2010 20:53 schreef Duderella het volgende:
Helpt dat echt ja? Ik kan anders de tuinman wel even bellen of hij dat komt doen. Al zou het de bodembedekkers maar een kleine voorsprong geven!
Ik kan 'm vragen het te doen voor de beplanting erin komt. Heb gisteren al wel de hele tuin leeggehaald en omgespit. Eén grote zevenbladwortelboel.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat helpt wel. Alleen moet ie uitkijken dat het niet waait, anders kan het je beplanting ook raken en dan gaan die ook dood. Er hoeft maar een minidrupje op een blad te komen en 't is genoeg. Maar dat weet hij ook vast zelf wel
Je kan het evt ook met een pipetje aanstippen trouwens.
Zo heb ik t zelf ook gedaan op de volkstuin, eerst alles leeggehaald en in een hoek tijdelijk opgekuild, daarna alles gespit, gewacht tot het onkruid weer de kop opstak, 2 keer gespoten met roundup en een paar weken tijd ertussen en het was nagenoeg schoon. De rest is een kwestie van met de hand en de schoffel een beetje bijhouden.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:04 schreef Duderella het volgende:
Ik kan 'm vragen het te doen voor de beplanting erin komt. Heb gisteren al wel de hele tuin leeggehaald en omgespit. Eén grote zevenbladwortelboel.
Houtsnippers zijn geen succes als je in de buurt gras hebt. Of je moet meteen een border tegelen. Even snel grasmaaien zit er niet meer in..quote:Op maandag 28 juni 2010 21:27 schreef popolon het volgende:
How about .... mulch!
Dat bruine spul dus:
[ afbeelding ]
Verkrijgbaar in meerdere kleuren, ook zwart.
Ik denk dat hij het bestrijdingsmiddel bedoelde.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 04:19 schreef popolon het volgende:
Oh ik heb het op veel plekken, vrij grote voor- en achtertuin, en voor mij werkt het perfekt. Nooit meer onkruid plukken of schoffelen. Wel ervoor zorgen dat de laag dik genoeg is. Alleen de randjes ja, die doen we met de oplaadbare trimmer.
Maar goed, het zal niet voor iedereen werken.
Waarom zou dat spul trouwens verboden zijn
Klopt, ik bedoel het bestrijdingsmiddel.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 04:19 schreef popolon het volgende:
Oh ik heb het op veel plekken, vrij grote voor- en achtertuin, en voor mij werkt het perfekt. Nooit meer onkruid plukken of schoffelen. Wel ervoor zorgen dat de laag dik genoeg is. Alleen de randjes ja, die doen we met de oplaadbare trimmer.
Maar goed, het zal niet voor iedereen werken.
Waarom zou dat spul trouwens verboden zijn
Nooit cacaodoppen in je tuin gooien als je honden hebt.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:51 schreef joppie_saus het volgende:
Wij hebben cacaodoppen in de tuin, misschien is dat een optie? Eerste drie dagen stinkt het een beetje maar het houd ook katten uit je tuin en het vraagt amper onderhoud, je moet het alleen ieder jaar aanvullen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron, even naar beneden scrollen.Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
Oorzaak of gevolg?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |