abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83356244
Ik probeer te minderen met mijn redbull gebruik, voorheen dronk ik er 7 per dag en dat heb ik geminderd naar max. 4 per dag. Ik ga hier soms nog steeds overheen, vooral als ik er niet op let. Vraag me af of er meer mensen verslaafd zijn aan dit goedje. Ik merkte dat toen ik er 7 per dag dronk ik constant hartkloppingen kreeg, en ook meer angstig was. Nu ik geminderd ben valt dat wel weer mee, maar ik wil helemaal stoppen.Ik merkte ook dat ik tijdens het minderen vaak hoofdpijn kreeg, dit is inmiddels ook minder. Iemand tips? en iemand ervaringen hiermee? Wat zijn bijwerkingen waar jij last van hebt?
pi_83356318
Koop die zooi dan gewoon niet?
pi_83356367
Niet gewoon ergens mee kunnen stoppen als je dat wil
  zondag 27 juni 2010 @ 14:02:59 #4
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_83356471
dat heet verslaafd, gewoon die troep niet meer kopen dus als je gezond ben heb je die extra energie echt niet nodig.
1 Minuut stilte voor de storm
pi_83356653
Dronk er eerst ook 3 per dag ongeveer. Spul is idd niet zo goed voor je zeker niet bij 7 blikjes per dag Sinds een paar maanden vind ik het spul helemaal niet meer lekker en drink het nooit meer. Minder tot geen hartkloppingen ook ineens.
pi_83356664
Cafeïneverslaving, 95% van de koffiedrinkers heeft er last van. Niet dat ze dat ooit toe zullen geven...
Gewoon stoppen met drinken, ben je er een week chagrijnig van en daarna voel je je weer prima.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_83356749
Ik was verslaafd aan euroshopper energydrink. Als ik het niet had, werd ik helemaal sago etc. Dronk er ook zó'n 5 tot 6 per dag.

Uiteindelijk kreeg ik heel erg veel last van een kies, en kon ik niks eten en/of drinken, dus ook geen energydrink. Sinds dien heb ik geen druppel aangeraakt, ook al had ik heel erg zin in een sokje.
  zondag 27 juni 2010 @ 14:11:35 #8
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83356829
Elke dag 7 blikjes? Dat is elke dag wel een best duur grapje... Alleen voor drinken al.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_83357122
Drink je dan 7 blikjes om wakker te kunnen blijven of omdat je het lekker vindt ofzo?
Lawa mena hau lala!
pi_83357202
ik drink golden power van de aldi maar het komt op het zelfde neer, en ik heb zo vaak mijn hele voorraad s'avonds door de wasbak gespoeld. om de volgende ochtend alsnog naar de supermarkt te gaan en een lading te halen van die dingen... Meestal voor 9 uur heb ik er drie op en om 4 uur drink er nog 1, na uren lang tegen mezelf te zeggen even wachten even wachten..
Maar zijn er hier ook daadwerkelijk mensen die hier echte lichamelijke klachten over aan hebben gehouden. ik heb wel gehoord van mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen met hartklachten en hartritme stoornissen en zelfs 1 die er eeen psychose van heeft gekregen maar dat zijn viavia verhalen dus dan weet je dan ook niet zeker...
Ik vind het echt heel moeilijk om ermee te stoppen, omdat ik zonder die dingen ook echt niks doe....
pi_83357284
quote:
Drink je dan 7 blikjes om wakker te kunnen blijven of omdat je het lekker vindt ofzo?
Nu inmiddels vier maar ik drink ze inderdaad om ''fit'' te blijven en zonder die dingen blijven ik in mijn bed liggen letterlijk...
pi_83357311
Zit gewoon tussen je oren, zat andere gezonde dingen die je kunt eten/drinken die je energie geven.
Niet dat ik je ga overhalen, zal me een zorg zijn als je je dood drinkt aan die energy, maar geef die drankjes niet de schuld om van luiheid af te komen.
pi_83357416
Waar trek je de conclusie uit dat ik lui ben?
Mischien heb ik wel 2 baantjes en draai ik diensten van 17,5 uur op een dag (ja dat is mogelijk van 06.00 tot 16.00 en van 18.00 tot 01.30)
  zondag 27 juni 2010 @ 14:27:49 #14
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_83357432
waarom ben je er ooit mee begonnen? Neem aan dat je voor de tijd ook gewoon je bed uit kwam al was e dan miss een uurtje brak.
1 Minuut stilte voor de storm
  zondag 27 juni 2010 @ 14:33:36 #15
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83357659
Nouja caffeine helpt niet om je van luiheid af te komen maar als je eraan verslaafd bent en je neemt niet voel je je er erg kut bij. caffeine brengt je dan weer op je gewone energie pijl als normaal.

Stoppen ermee kan idd tijdelijk tot hoofpijn leiden omdat caffeine de bloedvaten in je hersenen wijder zet, stop je ermee dan blijven ze nauw wat hoofdpijn en concentratie problemen oplevert. 7 blikjes is behoorlijk veel, cold turkey is dan niet zo gemakkelijk door de lichamelijke klachten.

Maar met 7 blikjes per dag moet je volgens mij echt oppassen voor vitamine B vergiftigingen.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_83357735
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:27 schreef Minezus het volgende:
Mischien heb ik wel 2 baantjes en draai ik diensten van 17,5 uur op een dag (ja dat is mogelijk van 06.00 tot 16.00 en van 18.00 tot 01.30)
Waarom zou je dat doen
pi_83357860
van die shit blijf je niet ´fit´, je vergiftigt je lichaam alleen zodat je uiteindelijk helemaal afgepeigerd bent.
pi_83357916
Sowieso, teveel werken en op de rustpunten ipv herstellen energie drank drinken
  zondag 27 juni 2010 @ 15:07:53 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_83358811
Wel fijn spul om productief te blijven. Het is wel erg slecht voor je gebit btw.
pi_83358866
lekker duur, 7 van die blikjes op een dag.
En hartkloppingen, tja vind het niet zo gek, dat spul bevat 90% suiker ofzo man. En dan zijn dat ook nog eens slechte suikers.

Je kan beter koffie drinken
pi_83359715
Minderen helpt nooit. Je moet in een keer niets meer drinken.
pi_83371977
Je wilt dus actief blijven? Dan is cafeïne in energiedrankjes niet iets voor jou, je krijgt VEELS te veel suiker binnen, en de effecten zijn ook niet zo heel goed. Stap over naar Amfetamine(speed, pep, snelle, crank,snats etc) Kost 5 tot 7.50 de gram en als je een halve gram over de dag verdeelt ben je de hele dag energiek. En het is bij lange na niet zo slecht voor je als 7 blikjes energiedrank, mensen met ahdh slikken dagelijks dextro-amfetamine
pi_83374584
Pff, alleen al die suiker die je zo al binnen krijgt. Niks mis met red bull verder, helpt me af en toe voor een beetje meer pit, maar moet je sporadisch gebruiken.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 28 juni 2010 @ 17:57:43 #24
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83408812
quote:
Op zondag 27 juni 2010 20:45 schreef clockcable het volgende:
Je wilt dus actief blijven? Dan is cafeïne in energiedrankjes niet iets voor jou, je krijgt VEELS te veel suiker binnen, en de effecten zijn ook niet zo heel goed. Stap over naar Amfetamine(speed, pep, snelle, crank,snats etc) Kost 5 tot 7.50 de gram en als je een halve gram over de dag verdeelt ben je de hele dag energiek. En het is bij lange na niet zo slecht voor je als 7 blikjes energiedrank, mensen met ahdh slikken dagelijks dextro-amfetamine
Hehe was eigenlijk ook mijn idee. Op een gegeven moment geeft cafeïne je geen energie meer maar wel extra bijwerkingen, waaronder hartkloppingen. Speed zou dan wat beter werken.
Maar een beetje idioot om iemand een halve gram aan te raden. Leuk voor in het weekend maar voor dagelijkse werk moet je zoiets niet doen. Voor ADHD krijg je meestal tot 50 mg in pillen die het langzaam afgeven.

Trouwens lijkt me het aantal uren wat je per dag maakt sowieso niet gezond.( hangt ook wel van de aard van het werk af)
  maandag 28 juni 2010 @ 18:06:18 #25
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83409175
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:37 schreef Dastan het volgende:
Minderen helpt nooit. Je moet in een keer niets meer drinken.
K ben het keihard met je eens, geestelijke verslaving breek je het beste in 1 keer door.

Echter heeft hij hier wel erg last van lichamelijke klachten zoals hoofdpijn. Bij een equivalent van 14-18 koffie kan me voorstellen dat die hoofdpijn wel ernstig is als je wat mindert. cafeine verwijd de bloedvaten in de hersenen, als je eraan gewent bent dan staan ze tijdens je afkick periode wel erg dicht. Dus wat langzamer afbouwen kan ik me hier wel voorstellen.
pi_83433961
Hmmm, dronk tot een jaar geleden ongeveer 4 á 5 tray's per week, maar kon er toch zonder problemen helemaal mee stoppen. Inderdaad wel een paar dagen hoofdpijn, maar verder niks eigenlijk.
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pacman affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.”
Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989
pi_83434002
Wat zei de tandarts?
pi_83435748

pi_83436891
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Bertje_NL het volgende:
Hmmm, dronk tot een jaar geleden ongeveer 4 á 5 tray's per week, maar kon er toch zonder problemen helemaal mee stoppen. Inderdaad wel een paar dagen hoofdpijn, maar verder niks eigenlijk.
Met een tray wordt over het algemeen 24 blikjes bedoeld. Dronk je echt gemiddeld meer dan 100 blikjes per week van dat spul? Dat is een blikje of 15 per dag?
pi_83436945
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Met een tray wordt over het algemeen 24 blikjes bedoeld. Dronk je echt gemiddeld meer dan 100 blikjes per week van dat spul? Dat is een blikje of 15 per dag?
Ik hoop voor hem dat ie gewoon 4-packs bedoelt.
pi_83437069
Ik drink er 1 per 2 dagen ofzo en vind het erg lekker, maar 7 per dag kan ik me echt niet voorstellen.
pi_83489123
ik ben er mee gekapt toen ik er hartkloppingen en duizelingen van kreeg.
ik werk in ploegendiensten en lust geen koffie, dus energiedrank leek de oplossing.
nu ben ik er vanaf toen ik een tijd flink ziek was en nu ben ik blij dat ik er vanaf ben.
minder moe, geen hartkloppingen en duizelingen meer.
kappen met die rommel dus!!!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_83489818
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:11 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
Elke dag 7 blikjes? Dat is elke dag wel een best duur grapje... Alleen voor drinken al.
Hoeveel kost zo'n blikje ook alweer? 1,20 of zo? En dan +/- 210 per maand. Dat is flink wat geld, bijna mijn hele stufi.
Cool story, Hansel.
pi_83489946
OP drinkt golden power van de lidl of aldi. Die is dacht ik 32 cent.
pi_83492288
quote:
Op zondag 27 juni 2010 20:45 schreef clockcable het volgende:
Overstappen op speed? Wat een tip...
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  woensdag 30 juni 2010 @ 15:42:31 #36
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83493290
een caffeine equvalent van 28 kopjes koffie op een dag is veel ongezonder. Na 2 redbull is bij mij de wel top bereik qua energie maar de hartkloppingen worden wel erger met meer blikjes.

Speed kan vrij veilig genomen worden over een lange periode, ADHD kindjes krijgen het ook.

Op lange termijn zal het alleen niet echt meer energie geven want je lichaam went er gewoon aan, maar het kan zeker helpen voor tijdelijk meer energie en voor het sturen van je ritme.

Ik durf te wedden dat het gebruik van speed binnen een normale dosis niet veel meer dan 100 mg beter is voor je lichaam dan meer dan 5 redbull op een dag.
pi_83527202
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Veel, I know, maar klopt wel aardig ja...
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pacman affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.”
Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:17:38 #38
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_83527762
Een goede vriend van me heeft een soortgelijke situatie meegemaakt en die is gewoon op een dag gestopt. Hij zag in dat hij er helemaal afhankelijk van was geworden en dat z'n lichaam niet zonder kon om normaal te functioneren. In het begin was het heel onwennig en had ie veel hoofdpijn en geen fut voor wat dan ook. Maar dit was snel weg en hij heeft sindsdien geen Red Bull of wat dan ook meer gedronken.

Ik zeg: doen!
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_83531556
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:42 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
een caffeine equvalent van 28 kopjes koffie op een dag is veel ongezonder.
Tuurlijk, maar daarvoor moet je ook wel een hele tray van die zooi per dag wegklokken. De hoeveelheid caffeïne in energy drink wordt nogal overdreven.
quote:
In de regel is de hoeveelheid cafeïne in één blikje (250 ml) 80 mg/blik. Een kopje koffie bevat tussen de 40 - 100 mg cafeïne (gemiddeld zo'n 50 mg bij een normaal kopje gefilterde koffie en 70 - 100 mg bij een mok van +- 300 ml). Een mok kan vergeleken worden met ongeveer een heel blikje energiedrank. >>
Uitgaande van wat daar staat staan 7 blikjes energy drink gelijk aan ongeveer 11 koppen koffie. Nog altijd veel, maar ik denk dat er genoeg koffiedrinkers zijn die dat wel halen
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_83545142
Maar dat koffiedrinkers het ook doen maakt het niet minder erg. Ik blijf er toch bij dat je gewoon een gram speed moet kopen. Daar kan je denk ik wel een hele week mee door als je 's ochtends en 's middags een sleutelpuntje neemt. Zelf neem ik ook altijd een klein lijntje voor ik aan een dienst van 8 uur begin, gaat altijd heerlijk.
pi_83545715
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:34 schreef clockcable het volgende:
Maar dat koffiedrinkers het ook doen maakt het niet minder erg. Ik blijf er toch bij dat je gewoon een gram speed moet kopen. Daar kan je denk ik wel een hele week mee door als je 's ochtends en 's middags een sleutelpuntje neemt. Zelf neem ik ook altijd een klein lijntje voor ik aan een dienst van 8 uur begin, gaat altijd heerlijk.
Oké.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 02:27:11 #42
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83557796
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 20:34 schreef clockcable het volgende:
k zou niet veel boven de 100 mg per dag gaan voor langere tijd. pillen als concerta voor ADHDers bevatten 50 mg en die pillen spreiden het netjes over de dag.

Als je veel gaat gebruiken krijg je al snel last van lichamelijke verslaving terwijl je echt niet harder gaat presteren op langere termijn. Wil je middelen voor op je werk gebruiken dan moet je het gebruiken om je ritme gemakkelijker te maken. Van caffeine is ook niet aangetoond dat het je prestaties verbeterd. Maar dat het je normaal laat presteren als je je bakkie gehad hebt. Maar daarbij helpt het wel je ritme regelen.

Dat kan speed ook, maar daar heb je geen grammen voor nodig.
pi_83557845
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:27 schreef Minezus het volgende:
Misschien moet je gewoon es wat aan je levenstijl gaan doen dan?? Geen wonder dat je drankjes nodig hebt om fit te blijven als je jezelf 17,5 uur per dag afbeult.

Ik zou zeggen: eenderde werken, eenderde vrije tijd, eenderde slapen. Lijkt me een normale balans.
pi_83557944
Ik ga wel stuk om de mensen die posten van jah, af en toe krijg ik wel hartkloppingen als ik teveel drink jah.

Natuurlijke selectie, doe je ding
  vrijdag 2 juli 2010 @ 02:53:45 #45
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83557967
Een beetje hartkloppingen is niet zo slecht hoor, je moet het zeker niet tevaak hebben. Maar af en toe gebeurt nu eenmaal zeker als je wat veranderingen in ritme hebt.
pi_83558063
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:07 schreef SadKingBilly het volgende:
Cafeïneverslaving, 95% van de koffiedrinkers heeft er last van. Niet dat ze dat ooit toe zullen geven...
Gewoon stoppen met drinken, ben je er een week chagrijnig van en daarna voel je je weer prima.
Dit heeft werkelijk niets met cafeineverslaving te maken.

Dit zijn suikeroppeppers. Je krijgt er ook even een flinke boost van maar erna voel je je moe dus weer zo'n blikje en dan denk je dat het helpt tegen die instorting. .
Het is de hang naar suiker die speelt. Je kunt net zo goed zes suikerklontjes naar binnenwerken want daar komt het feitelijk op neer. En beide is niet gezond natuurlijk.
pi_83558067
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 02:53 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Een beetje hartkloppingen is niet zo slecht hoor, je moet het zeker niet tevaak hebben. Maar af en toe gebeurt nu eenmaal zeker als je wat veranderingen in ritme hebt.
Heb je een zonnesteek?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 03:52:30 #48
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83558178
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 03:13 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit heeft werkelijk niets met cafeineverslaving te maken.

Dit zijn suikeroppeppers. Je krijgt er ook even een flinke boost van maar erna voel je je moe dus weer zo'n blikje en dan denk je dat het helpt tegen die instorting. .
Het is de hang naar suiker die speelt. Je kunt net zo goed zes suikerklontjes naar binnenwerken want daar komt het feitelijk op neer. En beide is niet gezond natuurlijk.
Nu ben ik het met je eens dat caffeine niet zoveel doet, maar er zit naast suikers ook nog een zooi vitaminen in en taurine die je maag dicht houdt(wat op zn beurt weer kan zorgen dat je orthopatische zenuwstelsel wat actiever wordt)

Het effect is niet gelijk aan 6 klontjes suiker maar allemaal dingen die allemaal maar een beetje helpen.

Echter merk je het effect wel heel erg sterk als je bijvoorbeeld al 8 uur zonder met weinig eten aan het lopen bent geweest. Bij echte uitputting is het zeker wel sterk spul!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 03:56:56 #49
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83558189
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 03:14 schreef Stali het volgende:

[..]

Heb je een zonnesteek?
Misschien heb jij er nooit last van, maar het is iets heel normaals.
quote:
Hartkloppingen (palpitaties) is in de geneeskunde een symptoom, althans een klacht van de patiënt, en betekent niet meer of minder dan het zich (meestal onaangenaam) bewust zijn van het kloppen van het eigen hart.

Dit kan zijn omdat er inderdaad iets vreemds is aan de manier waarop het hart klopt, of ook wel omdat de aandacht hierop sterker dan normaal gericht is. Palpitaties kunnen een gevolg zijn van een verhoogde schildklierproductie, hyperthyroïdie. Het verschijnsel kan optreden bij opwinding, fysieke of mentale vermoeidheid of warmtegevoeligheid. Doorgaans duren hartkloppingen één of twee minuten, maar ze kunnen in sommige gevallen dagenlang aanhouden. Het typische geval is een verhoogd hartritme, maar hartkloppingen kunnen ook onregelmatige hartslag met zich meebrengen. Het aannemen van een toestand van platte rust verhelpt het probleem dikwijls onmiddellijk. Sommigen hebben meermaals per dag hartkloppingen, bij anderen komt het slechts hoogst zelden voor, en sommige mensen hebben nooit hartkloppingen.

In de huisartsgeneeskundige praktijk is het vaker wel dan niet geheel onschuldig.

Raadpleeg uw arts bij de volgende symptomen: Langdurige hartkloppingen die kunnen samengaan met: pijn in de borst, flauwvallen..
Bij mensen met hyperventilatie en hypochondrie heb je vaak dat het ze opvalt, dan gaan ze erop letten, dat geeft ze angst en dat versterkt hartkloppingen.
pi_83558191
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 03:52 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Nu ben ik het met je eens dat caffeine niet zoveel doet, maar er zit naast suikers ook nog een zooi vitaminen in en taurine die je maag dicht houdt(wat op zn beurt weer kan zorgen dat je orthopatische zenuwstelsel wat actiever wordt)Het effect is niet gelijk aan 6 klontjes suiker maar allemaal dingen die allemaal maar een beetje helpen.

Echter merk je het effect wel heel erg sterk als je bijvoorbeeld al 8 uur zonder met weinig eten aan het lopen bent geweest. Bij echte uitputting is het zeker wel sterk spul!
Ik weet dat het erg laat is maar wat beoel je precies met het vetgedrukte?
pi_83558214
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 03:56 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

Misschien heb jij er nooit last van, maar het is iets heel normaals.
[..]

Bij mensen met hyperventilatie en hypochondrie heb je vaak dat het ze opvalt, dan gaan ze erop letten, dat geeft ze angst en dat versterkt hartkloppingen.
Ik kon naar het ziekenhuis. Omdat e.e.a. samenviel.

Waar jij het over hebt is een natuurlijke versnelling die geen kwaad kan maar die gaat niet over hartkloppingen door die debiele energiedrankjes die je hooguit twintig minuten een oppepper geven om daarna weer extra hard in te zakken.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 04:17:06 #52
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83558237
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 03:57 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik weet dat het erg laat is maar wat beoel je precies met het vetgedrukte?
Oh wacht ik heb het mis. Ik dacht dat taurine de maagklep dicht hield en daarmee ervoor zorgde dat je lichaam zich minder op verteren richt en meer actief kan doen.

Maar taurine heeft (ook) andere effecten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Taurine
  vrijdag 2 juli 2010 @ 04:23:00 #53
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83558248
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 04:05 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik kon naar het ziekenhuis. Omdat e.e.a. samenviel.

Waar jij het over hebt is een natuurlijke versnelling die geen kwaad kan maar die gaat niet over hartkloppingen door die debiele energiedrankjes die je hooguit twintig minuten een oppepper geven om daarna weer extra hard in te zakken.
Maar dat is dus uitzonderlijk.

je moet het niet teveel en te intens hebben natuurlijk, maar een beetje is normaal.

Mijn hart ging vroeger ook niet zo best met die redbull, schoot welleens naar 160 in rust of was heel onregelmatig. Maarja die tijd was ik sowieso niet zo gezond en wat stressig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')