Nu inmiddels vier maar ik drink ze inderdaad om ''fit'' te blijven en zonder die dingen blijven ik in mijn bed liggen letterlijk...quote:Drink je dan 7 blikjes om wakker te kunnen blijven of omdat je het lekker vindt ofzo?
Waarom zou je dat doenquote:Op zondag 27 juni 2010 14:27 schreef Minezus het volgende:
Waar trek je de conclusie uit dat ik lui ben?
Mischien heb ik wel 2 baantjes en draai ik diensten van 17,5 uur op een dag (ja dat is mogelijk van 06.00 tot 16.00 en van 18.00 tot 01.30)
Hehe was eigenlijk ook mijn idee. Op een gegeven moment geeft cafeïne je geen energie meer maar wel extra bijwerkingen, waaronder hartkloppingen. Speed zou dan wat beter werken.quote:Op zondag 27 juni 2010 20:45 schreef clockcable het volgende:
Je wilt dus actief blijven? Dan is cafeïne in energiedrankjes niet iets voor jou, je krijgt VEELS te veel suiker binnen, en de effecten zijn ook niet zo heel goed. Stap over naar Amfetamine(speed, pep, snelle, crank,snats etc) Kost 5 tot 7.50 de gram en als je een halve gram over de dag verdeelt ben je de hele dag energiek. En het is bij lange na niet zo slecht voor je als 7 blikjes energiedrank, mensen met ahdh slikken dagelijks dextro-amfetamine
K ben het keihard met je eens, geestelijke verslaving breek je het beste in 1 keer door.quote:Op zondag 27 juni 2010 15:37 schreef Dastan het volgende:
Minderen helpt nooit. Je moet in een keer niets meer drinken.
Met een tray wordt over het algemeen 24 blikjes bedoeld. Dronk je echt gemiddeld meer dan 100 blikjes per week van dat spul? Dat is een blikje of 15 per dag?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef Bertje_NL het volgende:
Hmmm, dronk tot een jaar geleden ongeveer 4 á 5 tray's per week, maar kon er toch zonder problemen helemaal mee stoppen. Inderdaad wel een paar dagen hoofdpijn, maar verder niks eigenlijk.
Ik hoop voor hem dat ie gewoon 4-packs bedoelt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Met een tray wordt over het algemeen 24 blikjes bedoeld. Dronk je echt gemiddeld meer dan 100 blikjes per week van dat spul? Dat is een blikje of 15 per dag?
Hoeveel kost zo'n blikje ook alweer? 1,20 of zo? En dan +/- 210 per maand. Dat is flink wat geld, bijna mijn hele stufi.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:11 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
Elke dag 7 blikjes? Dat is elke dag wel een best duur grapje... Alleen voor drinken al.
Overstappen op speed? Wat een tip...quote:Op zondag 27 juni 2010 20:45 schreef clockcable het volgende:
Je wilt dus actief blijven? Dan is cafeïne in energiedrankjes niet iets voor jou, je krijgt VEELS te veel suiker binnen, en de effecten zijn ook niet zo heel goed. Stap over naar Amfetamine(speed, pep, snelle, crank,snats etc) Kost 5 tot 7.50 de gram en als je een halve gram over de dag verdeelt ben je de hele dag energiek. En het is bij lange na niet zo slecht voor je als 7 blikjes energiedrank, mensen met ahdh slikken dagelijks dextro-amfetamine
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Met een tray wordt over het algemeen 24 blikjes bedoeld. Dronk je echt gemiddeld meer dan 100 blikjes per week van dat spul? Dat is een blikje of 15 per dag?
Tuurlijk, maar daarvoor moet je ook wel een hele tray van die zooi per dag wegklokken. De hoeveelheid caffeïne in energy drink wordt nogal overdreven.quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:42 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
een caffeine equvalent van 28 kopjes koffie op een dag is veel ongezonder.
Uitgaande van wat daar staat staan 7 blikjes energy drink gelijk aan ongeveer 11 koppen koffie. Nog altijd veel, maar ik denk dat er genoeg koffiedrinkers zijn die dat wel halenquote:In de regel is de hoeveelheid cafeïne in één blikje (250 ml) 80 mg/blik. Een kopje koffie bevat tussen de 40 - 100 mg cafeïne (gemiddeld zo'n 50 mg bij een normaal kopje gefilterde koffie en 70 - 100 mg bij een mok van +- 300 ml). Een mok kan vergeleken worden met ongeveer een heel blikje energiedrank. >>
Oké.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:34 schreef clockcable het volgende:
Maar dat koffiedrinkers het ook doen maakt het niet minder erg. Ik blijf er toch bij dat je gewoon een gram speed moet kopen. Daar kan je denk ik wel een hele week mee door als je 's ochtends en 's middags een sleutelpuntje neemt. Zelf neem ik ook altijd een klein lijntje voor ik aan een dienst van 8 uur begin, gaat altijd heerlijk.
k zou niet veel boven de 100 mg per dag gaan voor langere tijd. pillen als concerta voor ADHDers bevatten 50 mg en die pillen spreiden het netjes over de dag.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:34 schreef clockcable het volgende:
Maar dat koffiedrinkers het ook doen maakt het niet minder erg. Ik blijf er toch bij dat je gewoon een gram speed moet kopen. Daar kan je denk ik wel een hele week mee door als je 's ochtends en 's middags een sleutelpuntje neemt. Zelf neem ik ook altijd een klein lijntje voor ik aan een dienst van 8 uur begin, gaat altijd heerlijk.
Misschien moet je gewoon es wat aan je levenstijl gaan doen dan??quote:Op zondag 27 juni 2010 14:27 schreef Minezus het volgende:
Waar trek je de conclusie uit dat ik lui ben?
Mischien heb ik wel 2 baantjes en draai ik diensten van 17,5 uur op een dag (ja dat is mogelijk van 06.00 tot 16.00 en van 18.00 tot 01.30)
Dit heeft werkelijk niets met cafeineverslaving te maken.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:07 schreef SadKingBilly het volgende:
Cafeïneverslaving, 95% van de koffiedrinkers heeft er last van. Niet dat ze dat ooit toe zullen geven...
Gewoon stoppen met drinken, ben je er een week chagrijnig van en daarna voel je je weer prima.
Heb je een zonnesteek?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 02:53 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Een beetje hartkloppingen is niet zo slecht hoor, je moet het zeker niet tevaak hebben. Maar af en toe gebeurt nu eenmaal zeker als je wat veranderingen in ritme hebt.
Nu ben ik het met je eens dat caffeine niet zoveel doet, maar er zit naast suikers ook nog een zooi vitaminen in en taurine die je maag dicht houdt(wat op zn beurt weer kan zorgen dat je orthopatische zenuwstelsel wat actiever wordt)quote:Op vrijdag 2 juli 2010 03:13 schreef Stali het volgende:
[..]
Dit heeft werkelijk niets met cafeineverslaving te maken.
Dit zijn suikeroppeppers. Je krijgt er ook even een flinke boost van maar erna voel je je moe dus weer zo'n blikje en dan denk je dat het helpt tegen die instorting. .
Het is de hang naar suiker die speelt. Je kunt net zo goed zes suikerklontjes naar binnenwerken want daar komt het feitelijk op neer. En beide is niet gezond natuurlijk.
Misschien heb jij er nooit last van, maar het is iets heel normaals.quote:
Bij mensen met hyperventilatie en hypochondrie heb je vaak dat het ze opvalt, dan gaan ze erop letten, dat geeft ze angst en dat versterkt hartkloppingen.quote:Hartkloppingen (palpitaties) is in de geneeskunde een symptoom, althans een klacht van de patiënt, en betekent niet meer of minder dan het zich (meestal onaangenaam) bewust zijn van het kloppen van het eigen hart.
Dit kan zijn omdat er inderdaad iets vreemds is aan de manier waarop het hart klopt, of ook wel omdat de aandacht hierop sterker dan normaal gericht is. Palpitaties kunnen een gevolg zijn van een verhoogde schildklierproductie, hyperthyroïdie. Het verschijnsel kan optreden bij opwinding, fysieke of mentale vermoeidheid of warmtegevoeligheid. Doorgaans duren hartkloppingen één of twee minuten, maar ze kunnen in sommige gevallen dagenlang aanhouden. Het typische geval is een verhoogd hartritme, maar hartkloppingen kunnen ook onregelmatige hartslag met zich meebrengen. Het aannemen van een toestand van platte rust verhelpt het probleem dikwijls onmiddellijk. Sommigen hebben meermaals per dag hartkloppingen, bij anderen komt het slechts hoogst zelden voor, en sommige mensen hebben nooit hartkloppingen.
In de huisartsgeneeskundige praktijk is het vaker wel dan niet geheel onschuldig.
Raadpleeg uw arts bij de volgende symptomen: Langdurige hartkloppingen die kunnen samengaan met: pijn in de borst, flauwvallen..
Ik weet dat het erg laat is maar wat beoel je precies met het vetgedrukte?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 03:52 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Nu ben ik het met je eens dat caffeine niet zoveel doet, maar er zit naast suikers ook nog een zooi vitaminen in en taurine die je maag dicht houdt(wat op zn beurt weer kan zorgen dat je orthopatische zenuwstelsel wat actiever wordt)Het effect is niet gelijk aan 6 klontjes suiker maar allemaal dingen die allemaal maar een beetje helpen.
Echter merk je het effect wel heel erg sterk als je bijvoorbeeld al 8 uur zonder met weinig eten aan het lopen bent geweest. Bij echte uitputting is het zeker wel sterk spul!
Ik kon naar het ziekenhuis. Omdat e.e.a. samenviel.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 03:56 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Misschien heb jij er nooit last van, maar het is iets heel normaals.
[..]
Bij mensen met hyperventilatie en hypochondrie heb je vaak dat het ze opvalt, dan gaan ze erop letten, dat geeft ze angst en dat versterkt hartkloppingen.
Oh wacht ik heb het mis. Ik dacht dat taurine de maagklep dicht hield en daarmee ervoor zorgde dat je lichaam zich minder op verteren richt en meer actief kan doen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 03:57 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik weet dat het erg laat is maar wat beoel je precies met het vetgedrukte?
Maar dat is dus uitzonderlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 04:05 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik kon naar het ziekenhuis. Omdat e.e.a. samenviel.
Waar jij het over hebt is een natuurlijke versnelling die geen kwaad kan maar die gaat niet over hartkloppingen door die debiele energiedrankjes die je hooguit twintig minuten een oppepper geven om daarna weer extra hard in te zakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |