abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83356244
Ik probeer te minderen met mijn redbull gebruik, voorheen dronk ik er 7 per dag en dat heb ik geminderd naar max. 4 per dag. Ik ga hier soms nog steeds overheen, vooral als ik er niet op let. Vraag me af of er meer mensen verslaafd zijn aan dit goedje. Ik merkte dat toen ik er 7 per dag dronk ik constant hartkloppingen kreeg, en ook meer angstig was. Nu ik geminderd ben valt dat wel weer mee, maar ik wil helemaal stoppen.Ik merkte ook dat ik tijdens het minderen vaak hoofdpijn kreeg, dit is inmiddels ook minder. Iemand tips? en iemand ervaringen hiermee? Wat zijn bijwerkingen waar jij last van hebt?
pi_83356318
Koop die zooi dan gewoon niet?
pi_83356367
Niet gewoon ergens mee kunnen stoppen als je dat wil
  zondag 27 juni 2010 @ 14:02:59 #4
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_83356471
dat heet verslaafd, gewoon die troep niet meer kopen dus als je gezond ben heb je die extra energie echt niet nodig.
1 Minuut stilte voor de storm
pi_83356653
Dronk er eerst ook 3 per dag ongeveer. Spul is idd niet zo goed voor je zeker niet bij 7 blikjes per dag Sinds een paar maanden vind ik het spul helemaal niet meer lekker en drink het nooit meer. Minder tot geen hartkloppingen ook ineens.
pi_83356664
Cafeïneverslaving, 95% van de koffiedrinkers heeft er last van. Niet dat ze dat ooit toe zullen geven...
Gewoon stoppen met drinken, ben je er een week chagrijnig van en daarna voel je je weer prima.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_83356749
Ik was verslaafd aan euroshopper energydrink. Als ik het niet had, werd ik helemaal sago etc. Dronk er ook zó'n 5 tot 6 per dag.

Uiteindelijk kreeg ik heel erg veel last van een kies, en kon ik niks eten en/of drinken, dus ook geen energydrink. Sinds dien heb ik geen druppel aangeraakt, ook al had ik heel erg zin in een sokje.
  zondag 27 juni 2010 @ 14:11:35 #8
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83356829
Elke dag 7 blikjes? Dat is elke dag wel een best duur grapje... Alleen voor drinken al.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_83357122
Drink je dan 7 blikjes om wakker te kunnen blijven of omdat je het lekker vindt ofzo?
Lawa mena hau lala!
pi_83357202
ik drink golden power van de aldi maar het komt op het zelfde neer, en ik heb zo vaak mijn hele voorraad s'avonds door de wasbak gespoeld. om de volgende ochtend alsnog naar de supermarkt te gaan en een lading te halen van die dingen... Meestal voor 9 uur heb ik er drie op en om 4 uur drink er nog 1, na uren lang tegen mezelf te zeggen even wachten even wachten..
Maar zijn er hier ook daadwerkelijk mensen die hier echte lichamelijke klachten over aan hebben gehouden. ik heb wel gehoord van mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen met hartklachten en hartritme stoornissen en zelfs 1 die er eeen psychose van heeft gekregen maar dat zijn viavia verhalen dus dan weet je dan ook niet zeker...
Ik vind het echt heel moeilijk om ermee te stoppen, omdat ik zonder die dingen ook echt niks doe....
pi_83357284
quote:
Drink je dan 7 blikjes om wakker te kunnen blijven of omdat je het lekker vindt ofzo?
Nu inmiddels vier maar ik drink ze inderdaad om ''fit'' te blijven en zonder die dingen blijven ik in mijn bed liggen letterlijk...
pi_83357311
Zit gewoon tussen je oren, zat andere gezonde dingen die je kunt eten/drinken die je energie geven.
Niet dat ik je ga overhalen, zal me een zorg zijn als je je dood drinkt aan die energy, maar geef die drankjes niet de schuld om van luiheid af te komen.
pi_83357416
Waar trek je de conclusie uit dat ik lui ben?
Mischien heb ik wel 2 baantjes en draai ik diensten van 17,5 uur op een dag (ja dat is mogelijk van 06.00 tot 16.00 en van 18.00 tot 01.30)
  zondag 27 juni 2010 @ 14:27:49 #14
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_83357432
waarom ben je er ooit mee begonnen? Neem aan dat je voor de tijd ook gewoon je bed uit kwam al was e dan miss een uurtje brak.
1 Minuut stilte voor de storm
  zondag 27 juni 2010 @ 14:33:36 #15
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83357659
Nouja caffeine helpt niet om je van luiheid af te komen maar als je eraan verslaafd bent en je neemt niet voel je je er erg kut bij. caffeine brengt je dan weer op je gewone energie pijl als normaal.

Stoppen ermee kan idd tijdelijk tot hoofpijn leiden omdat caffeine de bloedvaten in je hersenen wijder zet, stop je ermee dan blijven ze nauw wat hoofdpijn en concentratie problemen oplevert. 7 blikjes is behoorlijk veel, cold turkey is dan niet zo gemakkelijk door de lichamelijke klachten.

Maar met 7 blikjes per dag moet je volgens mij echt oppassen voor vitamine B vergiftigingen.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_83357735
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:27 schreef Minezus het volgende:
Waar trek je de conclusie uit dat ik lui ben?
Mischien heb ik wel 2 baantjes en draai ik diensten van 17,5 uur op een dag (ja dat is mogelijk van 06.00 tot 16.00 en van 18.00 tot 01.30)
Waarom zou je dat doen
pi_83357860
van die shit blijf je niet ´fit´, je vergiftigt je lichaam alleen zodat je uiteindelijk helemaal afgepeigerd bent.
pi_83357916
Sowieso, teveel werken en op de rustpunten ipv herstellen energie drank drinken
  zondag 27 juni 2010 @ 15:07:53 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_83358811
Wel fijn spul om productief te blijven. Het is wel erg slecht voor je gebit btw.
pi_83358866
lekker duur, 7 van die blikjes op een dag.
En hartkloppingen, tja vind het niet zo gek, dat spul bevat 90% suiker ofzo man. En dan zijn dat ook nog eens slechte suikers.

Je kan beter koffie drinken
pi_83359715
Minderen helpt nooit. Je moet in een keer niets meer drinken.
pi_83371977
Je wilt dus actief blijven? Dan is cafeïne in energiedrankjes niet iets voor jou, je krijgt VEELS te veel suiker binnen, en de effecten zijn ook niet zo heel goed. Stap over naar Amfetamine(speed, pep, snelle, crank,snats etc) Kost 5 tot 7.50 de gram en als je een halve gram over de dag verdeelt ben je de hele dag energiek. En het is bij lange na niet zo slecht voor je als 7 blikjes energiedrank, mensen met ahdh slikken dagelijks dextro-amfetamine
pi_83374584
Pff, alleen al die suiker die je zo al binnen krijgt. Niks mis met red bull verder, helpt me af en toe voor een beetje meer pit, maar moet je sporadisch gebruiken.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 28 juni 2010 @ 17:57:43 #24
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83408812
quote:
Op zondag 27 juni 2010 20:45 schreef clockcable het volgende:
Je wilt dus actief blijven? Dan is cafeïne in energiedrankjes niet iets voor jou, je krijgt VEELS te veel suiker binnen, en de effecten zijn ook niet zo heel goed. Stap over naar Amfetamine(speed, pep, snelle, crank,snats etc) Kost 5 tot 7.50 de gram en als je een halve gram over de dag verdeelt ben je de hele dag energiek. En het is bij lange na niet zo slecht voor je als 7 blikjes energiedrank, mensen met ahdh slikken dagelijks dextro-amfetamine
Hehe was eigenlijk ook mijn idee. Op een gegeven moment geeft cafeïne je geen energie meer maar wel extra bijwerkingen, waaronder hartkloppingen. Speed zou dan wat beter werken.
Maar een beetje idioot om iemand een halve gram aan te raden. Leuk voor in het weekend maar voor dagelijkse werk moet je zoiets niet doen. Voor ADHD krijg je meestal tot 50 mg in pillen die het langzaam afgeven.

Trouwens lijkt me het aantal uren wat je per dag maakt sowieso niet gezond.( hangt ook wel van de aard van het werk af)
  maandag 28 juni 2010 @ 18:06:18 #25
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_83409175
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:37 schreef Dastan het volgende:
Minderen helpt nooit. Je moet in een keer niets meer drinken.
K ben het keihard met je eens, geestelijke verslaving breek je het beste in 1 keer door.

Echter heeft hij hier wel erg last van lichamelijke klachten zoals hoofdpijn. Bij een equivalent van 14-18 koffie kan me voorstellen dat die hoofdpijn wel ernstig is als je wat mindert. cafeine verwijd de bloedvaten in de hersenen, als je eraan gewent bent dan staan ze tijdens je afkick periode wel erg dicht. Dus wat langzamer afbouwen kan ik me hier wel voorstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')