abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juli 2010 @ 22:31:10 #26
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_84485590
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:44 schreef dagizmo het volgende:
De keuken is gisteren gekocht. Bij Tulp keukens.
Alle apparatuur van Pelgrim, omdat we daar heel veel positieve geluiden over hebben gehoord. Voor Bosch apparatuur waren we niet eens veel meer kwijt, maar tig keukenzaken zijn zeer positief over Pelgrim. Daarnaast bevalt t garantieplan van 8 jaar ons natuurlijk ook ;)

De keuken wordt pas in begin oktober geleverd, dus de planning schuift alweer iets op.

We willen nu verder met de badkamer. Wellicht dat mensen het leuk vinden om mee te denken/tips te geven.

We willen in de badkamer en het toilet inbouwtoiletten installeren. We willen perse een inbouwelement van Geberit en niet alleen het spoelelement, maar de complete inbouwset.

Nu komen we op diverse sites de volgende modellen tegen:

- GroheDal Rapid SL inbouwreservoir
- Geberit Duofix inbouwreservoir UP320
- Geberit Duofix wc-element H112 met reservoir UP320 met frontbediening
- Geberit Duofix wc-element H98 met reservoir UP320 met frontbediening
- Geberit Duofix wc element met frontbediend UP320 inbouwreservoir, zonder afvoerbocht

Zie bijv. deze website. Daar staat bovenin de duofix compleet voor minder geld dan de duofix H112. Maar ik snap/zie de verschillen niet.

Kortom: ik zie door de bomen het bos niet meer. DAls je op hun wesbite kijkt zie je de verschillende versies ook, maar wordt het niet duidelijk wat de meest gangbare versie is. En het verhaal met/zonder afvoerbocht is mij ook niet echt duidelijk geworden via die website.

Iemand tips mbt kopen van een inbouwelement? Het element komt tegen een gasbetonmuur gemonteerd te staan, met een achter afvoer (niet door de vloer dus naar beneden, maar de afvoer zit in de muur). We willen het daarna aftimmeren om het muurtje vervolgens te betegelen.

En kan bijna elke 'closet' worden gemonteerd op elk element of moet je daar ook weer rekening mee houden?

Ik zal vanaaf ff foto's plaatsen van de binnenkant :)
Volgens mij was het zo dat niet alle drukplaten op alle inbouwreservoirs passen. Dat kun je op de website van Geberit zelf volgens mij wel zien, welke waarbij horen. Dan is het ook nog zo dat er één type in hoogte verstelbaar is. Ik ga nog even nadenken (en kijken welke wij hebben) ik weet namelijk dat ik vorig jaar ook zo zat. Dus je leest binnenkort meer van me.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_84485782
Hier het geberit handboek in pdf
http://www.geberit.nl/geb(...)sr-pdf-THDuofix.pdf/$file/THDuofix.pdf
pi_84520142
Helaas is die PDF file stuk oid, want ik kan het bestand niet (goed) bekijken. Ik vermoed dat de H112-set de 'standaard' set moet zijn. Dus met artikelnummer 111.308.00.5.

Hopelijk kan iemand dit bevestigen/ontkrachten :s)

Nog even de buitenpics, zoals beloofd!

Voorkant van het blok:

Achterkant van het blok:

*O*
pi_84526948
Wat apart hout met steen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_84563568
Het is van boven tot onder 'normale bouw', dat wil zeggen gewoon beton/steen, maar de bovenste etage heeft houten wandbekleding.

Morgen komt de elektricien om offerte te doen voor meerwerk (her en der extra stopcontacten en de keukenleidingen iets verleggen). Enig idee wat zoiets zo moeten kosten? Bestaande stopcontacten uitbreiden met 2 wcd's per keer en in de keuken enkele wcd's verplaatsen + 1 extra groep plaatsen (waarvan de leidingen er al liggen). Het gaat nu snel!
pi_84565807
wat onwijs gaaf ziet het eruit zeg! schiet dus echt op :)
~ Bonito La Risa ~
pi_84567188
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:19 schreef dagizmo het volgende:
Het is van boven tot onder 'normale bouw', dat wil zeggen gewoon beton/steen, maar de bovenste etage heeft houten wandbekleding.

Morgen komt de elektricien om offerte te doen voor meerwerk (her en der extra stopcontacten en de keukenleidingen iets verleggen). Enig idee wat zoiets zo moeten kosten? Bestaande stopcontacten uitbreiden met 2 wcd's per keer en in de keuken enkele wcd's verplaatsen + 1 extra groep plaatsen (waarvan de leidingen er al liggen). Het gaat nu snel!
Je kan het zelf frezen en ook wel een stukje verleggen :Y maar als je dat niet durft is zelf frezen van de dozen ook al kostenbesparend.
Weet niet of de elektricien vanuit de aannemer werkt of dat je een losse elektricien inhuurt?

Vind de steen-hout combi erg mooi :Y
pi_84584789
quote:
Je kan het zelf frezen en ook wel een stukje verleggen maar als je dat niet durft is zelf frezen van de dozen ook al kostenbesparend.
Weet niet of de elektricien vanuit de aannemer werkt of dat je een losse elektricien inhuurt?
We huren de electriciën in; we werken niet vanuit de aannemer.
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:14:00 #34
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_84585758
quote:
Op maandag 12 juli 2010 12:37 schreef Muridae het volgende:
Ik ben ook benieuwd met welk software programma dit gedaan is. :Y
En welke software is het nou :? :@
pi_84585855
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:48 schreef dagizmo het volgende:

[..]

We huren de electriciën in; we werken niet vanuit de aannemer.
Dan kun je in overleg vast wel een deel zelf doen :)
Dat scheelt een hoop.
pi_84588475
was effe benieuwd waar dit huis staat?? Ook om even te neuzen naar wellicht meer impressietekeningen...

we hebben exact een soortgelijk huis. alleen nog een vliering op de bovenste etage over het hele huis heen...

Als ik achteraf nog een aanpassing had mogen doen, was het de tuinkamer...

Sommige andere huizen in het blok hebben bijv.:
1. tuinkamer groter en berging kleiner.... (lijkt me wel beter want in de tuinkamer zit je meer dan in de berging).
2. sommige hebben de berging in gedeeltes verdeeld. Zo ontstaat bijvoorbeeld extra kamertje beneden welke je kunt afsluiten als washok of iets dergelijks...

vooral nummer 1. hebben we wel spijt van.. Vooral ook omdat we meer beneden dat boven zitten en de ruimte beneden best iets meer had mogen zijn..

succes.

gr. carla
pi_84589899
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En welke software is het nou :? :@
vergeet het maar dat je even snel zelf dit kan maken. Dit is waarschijnlijk niet software van het niveau floorplanner maar meer richting het 3D Studio Max gebeuren.
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:16:47 #38
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84590843
Oh. Dat willik ook.
Twee bovenste verdiepingen kan mijn vriendin mooi inrichten en beneden kan ik terecht met mijn techniek hobby's...
Waar staan die huizen en zijn er nog te koop O-)
So we just called him Fred
pi_84645336
Hey een mede Skoatterwalder. Dus die woningen zijn nu eindelijk opgevleverd? Ik had ze al een tijdje gereed zien staan. Wij voncen ze ook wel leuk, de extra kosten van alles zelf onder handen nemen hadden we echter niet in de pocket, dus toch maar een bestaande woning genomen in dezelfde wijk.

Je weet trouwens dat je bovenop een basisschool woont?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_84645836
Geberit duofix is in hoogte verstelbaar.
Wandclosets zijn universeel.
Alleen bedieningspanelen zijn gebonden aan het type inbouwreservoir.

Persoonlijk vind ik de bedieningspanelen van Geberit (Samba) vrij groot en grof.
Grohe heeft kleinere bedieningspanelen, waaronder een heel mooie van RVS (dus geen plastic).
~*~ to do het zelf or not, that's the question ~*~
  Nerd met benen vrijdag 30 juli 2010 @ 16:24:59 #41
18073 miss_bleu
pi_84671278
Mooi huis zeg. Ben benieuwd! Ga je nog verbouwfoto's plaatsen?
pi_84868110
De sleuteloverdracht is verplaatst naar 1 september ivm aktes die nog niet gereed zijn. Komt niet slecht uit, aangezien de meeste aannemers/klussers de maand augustus erg lastig vonden. We hebben nu met iedereen een schema vastgelegd vanaf 1 september. De laatste week van september willen we de spullen overbrengen.

Foto's komen zodra we spullen in t echie kunnen laten zien. Gaat nu echt hard. We zijn druk bezig met verzekeringen, energieleverancier uitzoeken, etc.

A.s. zaterdag even kijken bij de bouwmarkt aangezien er weer veel korting wordt gegeven. Altijd handig om alvast wat spullen in te slaan welke we zeker nog moeten gaan kopen.
pi_85253511
We hebben 2 toiletelement gekocht, maar ik twijfel ineens of ik wel ermee uit de voeten kan.

We hebben de Duofix gekocht. Nu zie je op alle installatietekeningen dat de afvoerbuis naar het riool naar onderen gaat, dus de vloer in. Wij hebben echter de aansluiting van het riool vanuit de muur komen.

Mag je de aansluiting recht naar achteren monteren, zonder afschot/naar onderen?

Het gaat om deze set:

Linkje van Geberit
pi_85254588
Als de hoogte van het riool uit de muur goed is kan je het oplossen met dit los tebestellen onderdeel van geberit

Wandcloset aansluitstuk horizontaal

Artikelnummer 366.887.16.1 31cm lang en Ø 90mm
Artikelnummer 367.887.16.1 34 cm lang en verloop van Ø 90mm naar Ø 110mm

Andere aansluitmogelijkheden kan je hier vinden

http://catalog.geberit.co(...)at=NL_NL-nl_1&ch=103
pi_85255571
:s) Dankje!

Zou je dergelijke stukken bij een bouwmarkt kunnen bestellen of zoek je zoiets via de webshops op? Volgens mij kun je dit ook wel gewoon aansluiten met normaal aansluitmateriaal van de bouwmarkt dan. Ik dacht eerst even dat de Duofix alleen geschikt was voor een onderuitlaat en niet een achteruitlaat.

Wie weet trouwens hoe dat zit met de ontluchting? Moet je ook ontluchting/beluchting constructies creëeren of kun je de afvoer direct op de buis aansluiten?
pi_85256405
Met de doufix kan je alle kanten uit, die aansluitbocht mag ook naar links of rechts, niet alleen naar beneden
Of ze bij de bouwmarkt of webshops te bestellen zijn weet ik niet, wel via een instalateur
Voor het aansluiten moet je er wel opletten dat de zwarte geberit buis niet te lijmen is met pvc lijm
Met de ontluchting hoef je geen rekening te houden, ik ga er van uit dat de instalateur tijdens de bouw daar al voor heeft gezorgd
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 19:18:10 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91889091
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2010 14:52 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

vergeet het maar dat je even snel zelf dit kan maken. Dit is waarschijnlijk niet software van het niveau floorplanner maar meer richting het 3D Studio Max gebeuren.
maar welke software is het
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:57:37 #49
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91890167
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:26 schreef Remon het volgende:

[..]

maar welke software is het
Is niet gemaakt door TS dus daar krijg je vermoedelijk niet het verlossende antwoord van.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_91897517
Ik dacht dat het van floorplanner.nl is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')