Tuurlijk wel, goedkope PR-stunt van AH door dat zo bekend te maken.quote:Op maandag 28 juni 2010 08:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geen extra Beesies.
http://www.telegraaf.nl/d(...)tekort__.html?p=24,1
Ja, een beetje zoals de eerste stevige afdaling van een rollercoaster. Maar met het verschil dat je dit dus op elk gewenst moment kan doen.quote:Op maandag 28 juni 2010 08:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een beetje als de start va een beetje rollercoaster dus...
[..]
Je dacht toen aan de kosten van de hoeveelheid benzine die je er met zo'n kickdown even doorheen blaast?
[..]
Zet je er dan wel 'vroem, vroem' bij?
[..]
Je hebt nu nog rug- en nekklachten?
Geen wonder dan dat de banken een crisis hadden.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:45 schreef iamredleader het volgende:
Nee, ik heb niet gedacht aan de benzinekosten
Een klein beetje maar volgens hen.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Nee, da's BP die er niet aan gedacht heeft
Ze zijn daardoor ook wat olie verloren.
quote:
Hoe gaat het met MaJo en haar huisje? Nog geen overdaad aan plantjes gezien?quote:Vrijdag en zaterdag geklust bij MaJo(geverfd en een vloer gelegd)
Spierpijn van voetbal kijken?quote:Gisteren zouden we naar Parkpop gaan maar we hebben met z'n allen zitten BBQ-en en hebben een stukje voetbal gekeken.
En nu het ik overal spierpijn
Ik heb gisteren begrependat het meeste is geverfd, de grote dingen zijn verhuisd en dat een andere vloer ook is gelegd. Dus het is bijna klaarquote:Op maandag 28 juni 2010 11:10 schreef Cobra4 het volgende:
Hoe gaat het met MaJo en haar huisje? Nog geen overdaad aan plantjes gezien?
Gek genoeg van die vloer leggen. Niet van het verven natuurlijkquote:Spierpijn van voetbal kijken?
Ik begreep al dat volgens de planning van MaJo alles binnen 7 dagen klaar moest zijn.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb gisteren begrependat het meeste is geverfd, de grote dingen zijn verhuisd en dat een andere vloer ook is gelegd. Dus het is bijna klaar
Het zijn lange dagen maar het moet wel gebeuren
quote:Gek genoeg van die vloer leggen. Niet van het verven natuurlijk
Kloptquote:Op maandag 28 juni 2010 11:18 schreef Cobra4 het volgende:
Ik begreep al dat volgens de planning van MaJo alles binnen 7 dagen klaar moest zijn.
Een hele leuke buurtquote:Is het een leuke buurt waar ze terecht is gekomen?
Ik zou willen dat ik een Indonesisch buurvrouwtje zou hebben.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:28 schreef Nembrionic het volgende:
Een hele leuke buurt
En ze heeft ook een geweldig Indonesisch buurvrouwtje. Die kwam zaterdag opeens nog wat drinken brengen
18 juli.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:37 schreef LadyBlack het volgende:
Hebben jullie een geslaagde meet gehad?Die was toch laatst in het weekend?
dus je kan nog komenquote:Op maandag 28 juni 2010 11:37 schreef LadyBlack het volgende:
Hebben jullie een geslaagde meet gehad?Die was toch laatst in het weekend?
quote:
Alcohol vrije week? Je moet juist de training op peil houden.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:39 schreef LadyBlack het volgende:
Ohnouja, alvast veel plezier dan!
Vakantie was heerlijk, ik was met mn twee beste vriendinnen een week in Barcelona
Heerlijk rondgeslenterd, weinig gedaan eigenlijk, maar echt van de stad genoten!
Ohja en veel cocktails gedronkenEn de afgelopen week thuis ook weer bijna elke avond gedronken dus ik denk dat ik nu maar een alcoholvrije week inlas
Vast allemaal van mensen die ouder worden dan ze zich voelen. Die kun je dus gerust afzeggen.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:40 schreef LadyBlack het volgende:
Nope, heb dat weekend al vol met verjaardagen...
Tjendol?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En ze heeft ook een geweldig Indonesisch buurvrouwtje. Die kwam zaterdag opeens nog wat drinken brengen
Nee, Cola en waterquote:
Ik ken tjendol niet. Waar smaakt het naar? Wat zit erin?quote:[ afbeelding ]
En wat Cobra zegt, aanpappen met die Indonesische en haar aardappelen met doppers aanbieden in ruil voor nasi en bami...![]()
Een goede buur enzo...quote:Op maandag 28 juni 2010 11:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, Cola en water
Hartstikke lief
Maar de hele buurt is een leuke buurt. Aan der achterkant liggen alle tuinen aan elkaar zodat het bijna een binnenplaatsje lijkt en sommige tuinen zien er echt goed uit
Tjendol is een Indonesische (voornamelijk op Java verkrijgbaar) zoete drank met kokosmelk, suikersiroop en gekleurde gelatineachtige wormpjes (quote:Ik ken tjendol niet. Waar smaakt het naar? Wat zit erin?
quote:Tjendol
Benodigdheden
120 gram goela djawa * 8 dl kokosmelk (uit een blikje) * ijsblokjes * 2 pakjes hunkweemeel * 1 liter water
Bereiden
Breng de goela djawa met ⅛ liter water al roerend aan de kook en laat het daarna 3 minuten zachtjes pruttelen. Schenk de siroop vervolgens over in een kan en laat het afkoelen.
Doe de hunkweemeel in een pan en voeg er een scheutje water aan toe. Roer het tot een papje en voeg al roerend de rest van het water toe. Voeg eventueel een paar druppeltjes levensmiddelenkleurstof toe om er de tjendol mee te kleuren. Breng de pap al roerend aan de kook en laat het, onder voortdurend roeren, op een zacht vuur tot een dikke massa inkoken.
Vul een grote kom of pan voor de helft met koud water. Wrijf de pap door een grove zeef of gebruik hiervoor een speciale tjendolzeef. De stukjes pap die in het water vallen vormen de tjendol. Laat ze in het water opstijven.
Doe in een hoog glas 2 à 3 eetlepels tjendol, 2 à 3 eetlepels siroop, 3 à 4 ijsblokjes en een scheutje kokosmelk. Opdienen met een lepel.
Tip
Vervang de goela djawa door rozensiroop of pandansiroop voor een roze, respectievelijk groene kleur. De ijsblokjes kunnen overigens vervangen worden door geschaafd ijs.
Heb het pas gedronken bij de Indonees. De smaak vond ik wel ok maar die dingen erin kunnen mij niet bekoren. Ik houd het wel bij indonesisch eten.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een goede buur enzo...![]()
[..]
Tjendol is een Indonesische (voornamelijk op Java verkrijgbaar) zoete drank met kokosmelk, suikersiroop en gekleurde gelatineachtige wormpjes (). Die wormpjes noemt men 'tjendol'. Mierzoet, maar zeer dorstlessend.
Hier in Nederland wordt het vaak als nagerecht op de kaart gezet bij toko's e.d., maar in Indonesië is het een drankje dat gewoon op straat verkrijgbaar is bij voedselkraampjes...
[..]
En toch even geklikt op de link...quote:Op maandag 28 juni 2010 12:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De vermoedelijke dader van de brand bij Rabobank is betrapt!
foto
Bij 'onze' toko verkopen ze de suikersiroop en de tjendol kant-en-klaar als combi.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
oeh, Tjendol is lekker. Vroeger, toen ik nog een Javaans restaurant werkte werd dat regelmatig gemaakt.
Lekker![]()
In Utrecht? Daar reden we gisteren toevallig langs. Hoorde op dat moment toevallig iets over een gasfles die ook nog ontplofte.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De vermoedelijke dader van de brand bij Rabobank is betrapt!
foto
Ik denk dat ik wel een plekje weet waar ik het eens kan proberen. Ik ben niet zo'n kokosfan eigenlijk maar proberen kan altijdquote:Op maandag 28 juni 2010 12:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een goede buur enzo...![]()
[..]
Tjendol is een Indonesische (voornamelijk op Java verkrijgbaar) zoete drank met kokosmelk, suikersiroop en gekleurde gelatineachtige wormpjes (). Die wormpjes noemt men 'tjendol'. Mierzoet, maar zeer dorstlessend.
Hier in Nederland wordt het vaak als nagerecht op de kaart gezet bij toko's e.d., maar in Indonesië is het een drankje dat gewoon op straat verkrijgbaar is bij voedselkraampjes...
[..]
Wat was er nou in plaats van die rellen- en homohaatveroorzakers?quote:Op maandag 28 juni 2010 13:07 schreef TradeMarkie het volgende:
Parkpop gister was erg warm maar ook heel gezellig
Alpha Blondie. Maar ik hoorde van het weekend iemand die echt dacht dat ergens gelezen/gehoord te hebbenquote:Op maandag 28 juni 2010 13:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Sieneke?
Ik hoorde dat het behoorlijk druk was?quote:Op maandag 28 juni 2010 13:07 schreef TradeMarkie het volgende:
Parkpop gister was erg warm maar ook heel gezellig
Ja, gouden dagenquote:Op maandag 28 juni 2010 13:55 schreef TradeMarkie het volgende:
Het was best druk, maar niet te druk, geen idee ook hoe druk parkpop soms kan zijn, het was mijn eerste bezoek
Oh en een hele hoop mooie dames natuurlijk
Ah, wederom zo'n weeddampend figuur...quote:Op maandag 28 juni 2010 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Alpha Blondie. Maar ik hoorde van het weekend iemand die echt dacht dat ergens gelezen/gehoord te hebben
Ik weet niet of je het zo kunt noemenquote:Op maandag 28 juni 2010 16:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
is er soms voetbal?
Ik denk het.....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |