abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:59:13 #51
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_83849350
Ik was even weg omdat er hier in Tilburg (De Reeshof) brand is op de heide (brandweer in grote getale uitgerukt).

I kid you not
pi_83849401
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:59 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik was even weg omdat er hier in Tilburg (De Reeshof) brand is op de heide (brandweer in grote getale uitgerukt).

I kid you not
Heide in de Reeshof?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:01:06 #53
256363 ZoKanIkHetOok
pi_83849446
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:45 schreef Swetsenegger het volgende:

IK reageer hysterisch? Ik vraag me af wat het nut is om elke dag te melden dat het zo droog is.

Sinds een paar dagen komen er mondjesmaat berichten binnen die gerelateerd zijn aan de droogte.

Ik weet niet hoe je dat paniekzaaierij kunt noemen.

Jezus man, reageer jij op alle nieuwsberichten zo?

"Ik wist het al!" / "wat een paniekzaaierij!" / "wat is het nut hiervan?" / "waarom moet dit vermeld worden?" etc.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:01:41 #54
256363 ZoKanIkHetOok
pi_83849468
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Heide in de Reeshof?
Het stukje heide bij Koolhoven (wat Koolhoven Buiten moet worden ) tussen het spoor en de Bredaseweg.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:05:58 #55
256363 ZoKanIkHetOok
pi_83849640
quote:

IK reageer hysterisch?
Ik vind dat je nogal overdreven reageert op de paar berichten die nu wereldkundig zijn gemaakt. Het is nog maar een paar dagen echt in het nieuws, en dan nog zit het achter het WK, de kabinetsformatie, het zomerweer, etcetera.

Ik kan er echt geen paniekzaaierij inzien. Misschien ben je overgevoelig voor nieuwsberichten omtrent weerfenomenen?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:11:39 #56
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_83849874
quote:

IK reageer hysterisch? Ik vraag me af wat het nut is om elke dag te melden dat het zo droog is.Dat is niet hysterisch wil je zeggen.
[..]
Het is toch nieuws? Er zijn bijvoorbeeld een groot aantal boeren voor wie dit dramatische tijden zijn.

Verder is het weer altijd een van de meest besproken onderwerpen geweest. Gelukkig hebben we nu het WK en de Tour anders had iedereen het de hele dag over het weer.

Dat is ook een van de redenen dat dit elke dag ergens als nieuws wordt gemeld. Niet zo vreemd toch?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:13:14 #57
256363 ZoKanIkHetOok
pi_83849934
Kijk Swetsenegger, paniekzaaierij van Fok.

Code rood voor natuurgebieden
pi_83851721
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:12 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

[..]

Komend weekend komt er zo te zien redelijk wat water en dat is broodnodig ook
Ik woon nog in een lichtgroen gebied volgens dat kaartje, maar t gras is hier gewoon geel, zo droog ..

Weilandje:

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 09-07-2010 15:12:12 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:43:01 #59
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_83853184
quote:
Waterschap Regge en Dinkel

Persbericht
9 juli 2010

Belangrijke mededeling in verband met de droogte

Verbod op onttrekking uit oppervlaktewater
Door de aanhoudende droogte stelt waterschap Regge en Dinkel met ingang van woensdag 14 juli een verbod op onttrekking uit oppervlaktewater in voor het totale beheersgebied van het waterschap.

Dit verbod verbiedt oppervlaktewater te onttrekken voor beregening en bevloeiing in het gehele beheersgebied. Dit betekent dat er dus ook niet meer mag worden onttrokken uit het oppervlaktewater als de eerst benedenstrooms gelegen stuw overstroomt. Veedrenking uit sloten valt niet onder dit verbod. Deze maatregel geldt ook voor degenen die over een vergunning beschikken om oppervlaktewater te onttrekken. Er wordt bij overtreding handhavend opgetreden door het waterschap.

Aanhoudende droogte
Het verbod op het onttrekken van oppervlaktewater is een gevolg van de aanhoudende droogte. In Twente is de afgelopen weken namelijk nauwelijks neerslag gevallen. De waterstand in diverse sloten en beken is zodanig gedaald dat er nauwelijks of geen water meer wordt afgevoerd. Ook de grondwaterstanden worden steeds lager. Op sommige plekken is het momenteel kritisch. Op dit moment is het nog niet nodig om maatregelen te treffen voor het grondwater, maar als de droogte langer aanhoudt, zijn we wellicht ook genoodzaakt om een onttrekkingsverbod grondwater in te stellen.

Ook voor de komende dagen wordt er weinig regen verwacht, waardoor de situatie zal verslechteren in de loop van de week. Doordat de watertemperatuur stijgt en het zuurstofgehalte in het water daalt, wordt de kans op vissterfte en de aanwezigheid van bacteriën in het water steeds groter. Dit is ook het geval na een hevige regenbui, na langdurige droogte.

Wat doet het waterschap?
Bij aanhoudende droogte wordt de water aan- en afvoeren zoveel mogelijk gestuurd, om te zorgen dat er overal water blijft stromen. Het kan echter voorkomen dat waterstanden in sloten en beken dalen tot een punt dat er nauwelijks of geen water meer afgevoerd wordt. Dit is zeer nadelig voor de landbouw en de natuur.
Het waterschap werkt samen met andere waterschappen, provincie en landbouworganisaties aan structurele maatregelen tegen verdroging. Een van deze maatregelen is dat we proberen water langer vast te houden. Dit gebeurt door onder meer door beken en sloten anders in te richten, door ondiepe waterbodems en de aanleg van waterbergingsgebieden.

Officiële zwemwaterplassen
In de zomermaanden wordt de kwaliteit van de negen officiële zwemwateren in ons gebied (o.a. Hulsbeek, Rutbeek, ’t Lageveld, Tuindorpbad) eens in de twee weken gecontroleerd. Buiten deze officiële zwemwaterplassen wordt niet op zwemwaterkwaliteit gecontroleerd. Het zwemmen buiten de officiële zwemwateren wordt sterk afgeraden. Wanneer het water in de beken en rivieren warmer wordt en de waterstanden eveneens lager worden, neemt de kans op blauwalg en botulisme toe.

Kijk voor meer informatie op www.wrd.nl/wateronttrekking en www.wrd.nl/recreatie/zwemmen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:53:52 #60
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_83853576
's avonds staat er nauwelijks druk op de waterleiding, de afwasmachine doet er zeker 10 minuten langer over dan normaal
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_83853642
Daar heb ik geen last van, maar zal wel komen omdat ik in 't buitengebied woon en dus minder mensen gebruik maken van dezelfde waterleiding
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_83858253
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:12 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

[..]

Komend weekend komt er zo te zien redelijk wat water en dat is broodnodig ook
Ik woon in het witte gedeelte, zo ziet het gras er hier uit:

De paardenwei:
Life is Music
  vrijdag 9 juli 2010 @ 20:15:58 #63
67725 Dulk
Taweret
pi_83861990
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:59 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Ik woon in het witte gedeelte, zo ziet het gras er hier uit:
[ afbeelding ]
De paardenwei:
[ afbeelding ]
dat is wel heel erg, bij ons (net onder rotterdam) zijn het hier en daar bruine plekken....
namaste
  zaterdag 10 juli 2010 @ 08:44:41 #64
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_83875249
Er komt alleen nog een miezerig straaltje water uit de kraan
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 15:28:04 #65
256363 ZoKanIkHetOok
pi_83883743
Fot's van de droogte in Helmond:

Klik klik
pi_83902756
Aardig wat water gevallen vandaag.
pi_83903714
quote:
Op zondag 11 juli 2010 00:22 schreef IHVK het volgende:
Aardig wat water gevallen vandaag.
Hier stelt in hoeveelheden nog geen zak voor eigenlijk. Zal de gemiddelde boer niet gelukkig van worden vrees ik
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_83904706
quote:
Op zondag 11 juli 2010 00:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hier stelt in hoeveelheden nog geen zak voor eigenlijk. Zal de gemiddelde boer niet gelukkig van worden vrees ik
Hier net zo. Als het hele dorp buiten even op het gras had staan spugen had dat net zoveel zin gehad.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83905575
Kan Zwetzneger niet nog eens roepen dat het allemaal paniek zaaien is, het wordt hier zo saai
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_83910356
quote:
Op zondag 11 juli 2010 01:27 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Hier net zo. Als het hele dorp buiten even op het gras had staan spugen had dat net zoveel zin gehad.
Alles bij elkaar werd het vannacht nog iets meer dan dat maar nog altijd weinig indrukwekkend
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 11 juli 2010 @ 11:48:23 #71
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_83910478
quote:
Op zondag 11 juli 2010 01:27 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Oh, hier is er wel veel water gevallen gelukkig. Maar goed, de komende dagen krijgen we allemaal nog genoeg water dacht ik.
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 22:26:05 #72
8781 crew  Frutsel
pi_83978068
quote:
Lek in veendijk bij Nieuwekerk ad Yssel
In een veendijk bij Nieuwerkerk aan den IJssel is een lek ontstaan. Een woordvoerster van het Hoogheemraadschap Schieland en Krimpenerwaard heeft maandagavond berichtgeving hierover van RTV Rijnmond bevestigd.

Medewerkers van het hoogheemraadschap ontdekten het lek tijdens een inspectie. Een aannemer heeft het lek inmiddels gedicht. Het hoogheemraadschap vermoedt dat het lek is veroorzaakt door een combinatie van waterdruk door de hevige regen en gegraven gangen van mollen of andere dieren.

Het hoogheemraadschap voert sinds vorige week extra inspecties uit aan de regionale waterkeringen. De aanhoudende droogte kan scheuren veroorzaken in de veenkaden in het gebied. Als de scheuren te groot worden, kunnen kaden afschuiven of doorbreken.

Op 26 augustus in 2003 schoof 60 meter veendijk aan de Ringvaart in Wilnis het land in, waardoor honderden inwoners geëvacueerd moesten worden en hun huizen onder water kwamen. De totale schade bedroeg 16 miljoen euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')