Verrassinkje?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:57 schreef wimderon het volgende:
Zweden:
1. Michael Stevensson
2. Gustav Erik Larsson
Iddquote:Op zondag 27 juni 2010 01:45 schreef DutchSL het volgende:
Deelnemerslijst Belgisch kampioenschap:
http://www.sport.be/bkleu(...)?Competition_ID=1107
Wtf doet Oscar Pereiro op die lijst?
quote:Schaatskampioene pakt ook goud op de fiets
Naast snelschaatsen blinkt de Tsjechische Martina Sablikova (23) ook uit op de fiets. De tweevoudige olympische kampioene van Vancouver (3000m en 5000m) veroverde eerder deze week op de nationale kampioenschappen op de weg zowel goud in de individuele tijdrit als de duotijdrit en was zaterdag ook de beste in de rit in lijn.
Volgens haar coach overweegt ze deelname aan de olympische wegrit in Londen 2012.
Is het NK nou echt zo vroeg begon omdat ze 2 uur voordat het voetbal begint klaar willen zijn, opdat de live-uitzending niet in gevaar komt?quote:Op zondag 27 juni 2010 10:17 schreef TheArt het volgende:
Informatie NK:
Kopgroep: Tom Relou, Thomas Rabou, Dennis van Winden, Bobbie Traksel, Piet Rooijakkers en Thijs Al. Peloton op 5 minuten.
Jep, dat is het. Live-uitzending op Ned 1 begint nu om 12.10 en twee uur later zijn ze klaar.quote:Op zondag 27 juni 2010 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is het NK nou echt zo vroeg begon omdat ze 2 uur voordat het voetbal begint klaar willen zijn, opdat de live-uitzending niet in gevaar komt?
Toch wel een beetje triest. Begrijpelijk, maar triest.quote:Op zondag 27 juni 2010 10:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep, dat is het. Live-uitzending op Ned 1 begint nu om 12.10 en twee uur later zijn ze klaar.
Jup, ze hadden ook kunnen beslissen om het om het tussen 3 en half 4 te laten eindigen ofzo. Dan zit je ook nog ruim goed wat betreft het voetbal.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Toch wel een beetje triest. Begrijpelijk, maar triest.
En daarnaast lijkt me 2 uur wat overdreven.
Misschien op verzoek van de renners vroeg begonnen, zodat die het voetbal ook nog kunnen zienquote:Op zondag 27 juni 2010 11:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jup, ze hadden ook kunnen beslissen om het om het tussen 3 en half 4 te laten eindigen ofzo. Dan zit je ook nog ruim goed wat betreft het voetbal.
Mhua nee, de situatie is als volgt:quote:Op zondag 27 juni 2010 14:47 schreef Bismarck het volgende:
In Frankrijk nog zo'n 24 kilometer. Werkende livestream hiero: http://bvls2.yolasite.com/ch-34.php
Kopgroep van 8 man met onder andere Moncoutié.
quote:Le Mével (Française des Jeux) et Voeckler (Bbox)
à 36''
Moncoutié, Monier (Cofidis), Delage (Omega Pharma), Chavanel (Quick Step), Gautier, Fedrigo (Bbox), Delaplace (Saur-Sojasun) et Roy (Française des Jeux)
à 57''
Pineau
à 1'28''
Duret, Lequatre, Perger, Ladagnous, Pauriol, Lefevre, Rolland, Buffaz, Lemarchand, Galland, Jeannesson, Le Lay, Claude, Casar, Gadret, Bodrogi, Sprick, Moreaun El Fares, Kern, S. Haddou etc
Dank voor de opheldering, schakelde net in en zag alleen de beelden van de groep van acht. Twee man van Bouygues om af te stoppen voor Voeckler. Wordt interessant. Ik heb Moncoutié in de prono opgenomen als vainqueur.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua nee, de situatie is als volgt:
[..]
Ziet uit als een zwaar parcoursquote:Op zondag 27 juni 2010 15:04 schreef TheArt het volgende:
Heel interessant kampioenschap van Frankrijk. Laatste ronde.
http://bvls2.yolasite.com/ch-30.phpquote:Op zondag 27 juni 2010 15:48 schreef Mani89 het volgende:
Is er ergens een linkje om het BK te volgen?
Nog minder dan 10 km. J.I. Gutierrez heeft 12 sec. voorsprong. Daarachter een achtervolgende groep van een man of 15 met veel Euskaltel en veel Caisse.quote:
Als het geen verlenging wordt is de finale precies daarna.quote:Op zondag 27 juni 2010 15:10 schreef Bismarck het volgende:
Engeland - Duitsland is zeker niet aan de Belgen besteed?
ventoso lijjkt me ook goed in vorm de laatste weken.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:00 schreef TheArt het volgende:
Spanje:
1. José Iván Gutiérrez (Caisse d'Epargne)
2. Francisco Ventoso (Carmiooro)
3. Koldo Fernández de Larrea (Euskaltel-Euskadi)
quote:Andersen quits Saxo Bank to create Luxembourg team with Schlecks
New ProTour team being created for 2011
Directeur sportif Kim Andersen has left Team Saxo Bank to work on creating a new ProTour team for 2011 in Luxembourg that is set to be captained by Fränk and Andy Schleck.
There have been rumours that the Schleck brothers were keen to create their own team ever since Saxo Bank announced it would end it's sponsorship this year. So far team owner Bjarne Riis has failed to secure new backing for his team and is now set to lose his two Tour de France contenders.
The new Luxembourg team has the support of politicians and strategic businesses in Luxembourg. Cyclingnews understand that former Astana team manager Marc Biver is no longer involved in the creation of the team. However Brian Nygaard, the former press officer with Saxo Bank and until recently with Team Sky, is expected to become team manager.
On Sunday morning, Danish broadcaster TV2 Sport reported that Riis had fired Andersen. “That's not quite right and it's not entirely wrong,” Riis said, adding that Saxo Bank would release a statement later on Sunday.
However Andersen told the broadcaster in a telephone interview from Luxembourg that his contract with the team has been terminated. He confirmed the plans for the Luxembourg team.
“I do not see this as a firing. I've had some wonderful years and have learned a lot and had a good position. And it's a big leap to say farewell to the team but I've got a chance you only get once in life and I have to take it, " Andersen said.
“We have made an agreement to stop now. It is clear that in that I'm working on a new project, so it's hard to have time for much else. I fully understand Bjarne, and there are no bad feelings.”
“We will work on a new project here in Luxembourg. It's me and Brian Nygaard working on a ProTour team, but it is new and we have a lot to see, so when we have something more specific, we will report on it,” he said.
quote:Op zondag 27 juni 2010 18:55 schreef wimderon het volgende:
Geraint Thomas wint in Groot-Brittannie. Dat is toch ook wat aansprekender dan Robert Hayles of Kristian House.
Briljant verhaal is het toch.quote:Op zondag 27 juni 2010 20:37 schreef Sheepcidus het volgende:
Marc de Maar wint ook op de weg op Curacao hij is 60 km voor de finish weg gereden.
Er waren zekker maar twee deelnemers of zo?quote:Op zondag 27 juni 2010 20:37 schreef Sheepcidus het volgende:
Marc de Maar wint ook op de weg op Curacao hij is 60 km voor de finish weg gereden.
Grote kans op idd.quote:Op zondag 27 juni 2010 22:19 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Er waren zekker maar twee deelnemers of zo?
Het Luxemburgs kampioenschap werd toch in het Zwitsers kampioenschap gereden, of is dat nog steeds zo?quote:Op zondag 27 juni 2010 22:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Grote kans op idd.
Ik weet dat men in de Baltische staten (Litouwen, Letland, Estland) een gezamenlijk kampioenschap organiseert, aangezien er daar maar weinig profs zijn
Vraag me af of hij ook in hun kampioenstrui gaat rondrijden. Dat kan je toch niet serieus nemen?quote:Op zondag 27 juni 2010 20:37 schreef Sheepcidus het volgende:
Logisch. Groot talent. Ik zit eigenlijk nog te wachten totdat Bol de overstap maakt, maar misschien komt dat nog.quote:Tom Jelte Slagter per 1 januari naar ProTeam
Nederlands beloftenkampioen Tom Jelte Slagter maakt per 1 januari de overstap naar het Rabo ProTeam.
Kersvers Nederlands kampioen bij de beloften Tom Jelte Slagter (foto) gaat de overstap maken naar het Rabo ProTeam. Na een overtuigend eerste jaar bij de opleidingsploeg van Piet Kuijs en Arthur van Dongen, maakt de 20-jarige Slagter volgend jaar zijn opwachting bij de profs.
De kleine Groninger die bergop goed uit de voeten komt is blij met de overstap: "Ik wilde deze stap heel erg graag maken, het is natuurlijk fantastisch dat de ploegeleiding er net zo over denkt en dat het binnen de Rabo ploeg ook mogelijk is." Over zijn ambities voor het eerste jaar is Slagter duidelijk: "Ik ga een hoop leren, er zal goed naar mijn programma gegeken worden en men zal mij rustig brengen. Mijn opleiding gaat dus gewoon verder, maar nu op een hoger niveau." Voordat Slagter zijn stap gaat maken staan er nog genoeg wedstrijden op het programma: “ik wil er alles aan doen op het het WK goed te rijden.”
Kruijswijk en Tjallingii langer bij de ploeg
Rond het NK bereikten ook Steven Kruijswijk en Maarten Tjallingii overeenstemming over een langer contract met de ploeg. Voor Kruijswijk, die verrasste in de afgelopen Giro d’Italia, betekent dit dat zijn huidige contract wordt opengebroken en verlengd tot en met 2012. Tjallingii blijft ook tot en met 2012 in dienst bij de Rabo ploeg.
Erik Breukink, technisch directeur: "Met Kruijswijk en Slagter hebben we het over twee jongens die perfect binnen onze visie passen. Ze zijn jong en talentvol. Steven heeft een heel grote stap gemaakt en Slagter kan ons ook nog gaan verbazen. Tjallingii heeft dat al gedaan is nu een van de sterkte steunpilaren binnen de ploeg. Een echte teamplayer die over het nodige evenwicht in de ploeg zorgt."
Rabosport
quote:Sylvain Chavanel naar Française des Jeux?
Raakt Tom Boonen met Stijn Devolder én ook Sylvain Chavanel voor volgend jaar zijn twee luitenanten voor het voorjaar kwijt? De vandaag 31-jarige Fransman heeft een heel interessant voorstel van Française des Jeux op zak. Het is ook een beetje thuiskomen voor de meest atypische Franse renner van deze generatie.
Ploegmanager Marc Madiot kreeg van het Franse ministerie meer armslag voor een toekomst, die al tot 2014 is verzekerd. Hij wil zich wapenen met de betere Fransen en daar hoort Sylvain Chavanel, ondanks een weinig spraakmakend voorseizoen, nog altijd bij. Zijn contract met Quick Step loopt einde dit seizoen af. Dat is ook het geval voor Stijn Devolder, voor wie ondertussen al meerdere ploegen (BMC, Vacansoleil, RadioShack.) in de file staan. De nationale kampioen is echter niet van plan om over één nacht ijs te gaan.
hebben die andere twee geen ploeg??quote:Op maandag 28 juni 2010 00:18 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Vraag me af of hij ook in hun kampioenstrui gaat rondrijden. Dat kan je toch niet serieus nemen?
De uitslag van de wegrit.
1. DE MAAR Marc UHC 3h04'41"
2. CAMELIA Wilfred - 17'44"
3. VAN RUTTEN Bryan - 19'51"
17 minuten en 44 seconden op de nummer twee. En dat over 120 km koers. Zelfs Jaan Kirsipuu had betere concurrentie te dulden in de tig-keer dat hij Estisch kampioen werd.
Whehe.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:18 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Vraag me af of hij ook in hun kampioenstrui gaat rondrijden. Dat kan je toch niet serieus nemen?
De uitslag van de wegrit.
1. DE MAAR Marc UHC 3h04'41"
2. CAMELIA Wilfred - 17'44"
3. VAN RUTTEN Bryan - 19'51"
17 minuten en 44 seconden op de nummer twee. En dat over 120 km koers. Zelfs Jaan Kirsipuu had betere concurrentie te dulden in de tig-keer dat hij Estisch kampioen werd.
quote:DSM partner van Cervéloploeg
SPIJKENISSE - Chemieconcern DSM heeft zich voor tweeënhalf jaar verbonden aan wielerploeg Cervélo. Dat is donderdag in Spijkenisse, waar de ploeg in de aanloop naar de Ronde van Frankrijk verblijft, bekendgemaakt.
© ANP
De multinational is partner van sportkoepel NOCNSF maar verbindt zich nu voor het eerst aan een commercieel team. ''Innovatie via topsport moet leiden tot producten die voor de markt interessant zijn'', legde Rob van Leen, hoofd innovatie van DSM, donderdag uit.
Het bedrijf, dat voortkwam uit De Staatsmijnen, ontwikkelde eerder onder meer de zeilboot waarmee Lobke Berkhout en Marcelien de Koning olympisch zilver wonnen in Peking en hield zich ook bezig met de ontwikkeling van schaatspakken voor de Nederlandse olympiërs.
Van Leen ziet tal van mogelijkheden. ''Op gebied van kleding, voeding en materiaal valt nog winst te halen.''
DSM weet ook niet wat het wil op sponser gebiedquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:24 schreef The_Hives het volgende:
DSM wordt een nieuwe sponsor van Cervelo
[..]
Ach, de ronde van Californië wordt toch gesponsord door een grote leverancier van EPO?quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:25 schreef Ericr het volgende:
Altijd handig, een chemieconcern die de grondstoffen kan leveren voor je dopinglab.
Niet verkeerd hoor, dat zet toch wat druk op die ploeg om wat Nederlanders in dienst te nemenquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:24 schreef The_Hives het volgende:
DSM wordt een nieuwe sponsor van Cervelo
[..]
Ploegordersquote:Op zondag 4 juli 2010 11:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoewel het natuurlijk dik tegen zijn zin is, is het wel heel typisch dat Greipel hier mee rijdt.
Knap dat hij hier zich toch voor weet op te laden.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Greipel wint de eerste etappe vóór Swift en Brown.
Vaak is degene die net achter hem eindigt een nobody. Je zou ook kunnen zeggen dat hij vaak laatste van de serieuze sprinters wordt. (Voor zover hij dat zelf is.)quote:Op zondag 4 juli 2010 16:53 schreef Leatherface het volgende:
Wat heeft Brown toch een hoop tweede en derde plaatsen dit jaar.
Ik niet. Weening en Devolder zijn geen klimmers.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:46 schreef DeeBee het volgende:
Nou, een Weening in 'Tour-vorm' en een net BK geworden Devolder worden hier op meer dan 3 minuten gezet, vind ik best fors.![]()
quote:Op maandag 5 juli 2010 21:39 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ik niet. Weening en Devolder zijn geen klimmers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |