Ten eerste: bedankt voor al jullie reacties! Ik heb er echt wat aan dat anderen meedenken. En bedankt voor de felicitaties

.
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 00:08 schreef CindieY het volgende:Ik ben heel benieuwd naar hoe je dit gaat inrichten. Wat al gezegd wordt, tis ietwat onhandig ingedeeld.
Over je keukentje, is het het handiger om keukenkastjes te plaatsen in plaats van een paar plankjes? Ikea verkoopt dit soort kastjes, m'n huisgenoot heeft er één in z'n kamer hangen. Want reken niet alleen op pannen, servies enzo, maar ook op voorraad die je ergens kwijt wilt.
Ja die voorraad, daar had ik nog niet aan gedacht en omdat jij dit zei, heb ik die smalle kast gekocht. Want anders is 1 keukenkastje echt te weinig. Aan de muur een keukenkastje durf ik niet zo goed omdat het dunne muurtjes zijn waarvan ik niet weet hoeveel gewicht ze kunnen dragen en er leidingen van de badkamer doorheen lopen.
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 10:57 schreef Vonkenboer het volgende:Het apparaat lijkt mij inderdaad een boiler + bijbehorend leidingwerk.
Heb je op het toilet bij je wasbak soms koud en warm water ? Dat verklaard waarom daar twee leidingen naar toe lopen.
Ja warm en koud water. Dus toch waterleidingen. Maar een boiler, dan kan mijn warme water dus ook opraken tijdens het douchen?
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:23 schreef heartwork het volgende:Je zou je badkamerdeur natuurlijk ook kunnen vervangen door een schuifdeur of een vouwdeur. Zo creëer je wel veel meer ruimte. En zou je misschien een extra kast kwijt kunnen. Volgens mij ga je echt kastruimte missen.
(De deur zet je dan gewoon ergens bij familie in een stalling/schuur totdat je er weer uitgaat en dan plaats je hem weer terug.)
Goed idee! Ik ben nu wezen kijken bij de Praxis, en zo'n vouwdeur is niet zo heel duur. Moet alleen nog even uitzoeken of ze te monteren zijn zonder in het kozijn te boren, want die mag ik niet beschadigen. Een vouwdeur zou echt heel veel ruimte schelen.
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 22:11 schreef Kaza het volgende:Mijn eerste idee zou zijn: als je niet het oppervlak hebt, zul je de hoogte in moeten.
Bijv. een hoogslaper met een kast of eettafel of bankje eronder?
Verder vraag ik me af waar je je afwas af laat druipen, als je links een kookplaatje hebt, en rechts een magnetron?
Misschien een optie om de koelkast niet onder je aanrecht te plaatsen, daar zet je dan 2 grote kratten met deksel voor je voorraad. En dan je koelkast iets naar voren met je magnetron erop, zodat je wat meer aanrecht over houdt?
Kookplaatje is een los plaatje, dat tijdens koken links zal staan, maar als ik het niet gebruik verdwijnt het vast op de magnetron/koelkast/tafel/waar er maar plaats is. Dan kan de afwas links staan. Druiprekje, dat moet ik nog wel halen, even onthouden.
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:29 schreef elvy het volgende:Wel een heel leuk stekje, gefeliciteerd alvast!
Ik zou inderdaad ook kiezen voor een goede slaapbank die je als bed kunt gebruiken. In de keuken dan een eettafel die kan dubbelen als bureau/werktafel , en 'achter' een zithoek maken die 's avonds transormeerd tot slaapkamer.
De suggestie van een vouwdeur in de douche lijkt me misschien ook nog wel een goede, en in de keuken zul je inderdaad meer bergruimte nodig hebben. Of dat nu keukenkastjes zijn of een ander soort kast. De magnetron zou ik sowoeso ophangen trouwens!
Ik heb wel al een bureau, dat staat nu achter getekend maar zou ook bij de keuken kunnen staan als eet-/werktafel. Maar het uitzicht achter is veel mooier

dus misschien ga ik dan wel juist aan de achterkant eten als ik behoefte aan een tafel heb

. Het wordt voor mij iig geen slaapbank, maar ik weet nog niet of ik wel een tweepersoonsbed wil. Misschien neem ik toch maar een eenpersoons (scheelt ruimte), of neem ik zo'n uitklapbed waar je een matras onder je bed vandaan kan trekken.
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:02 schreef Muridae het volgende:Leuk, ik kom hier dagelijks langs onderweg naar mn werk.
Ik vond die huisnummers wel grappig gedaan, zo super groot aan de buitenkant.
Ook handig als studenten teveel gedronken hebben, hoe dubbel je ook ziet, je kan altijd je huisnummer herkennen

. En ik vind het ook wel wat hebben ja. Ze hebben duidelijk nagedacht over het uiterlijk.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:40 schreef Mixende_match het volgende:nou ziet er van de buitenkant ook leuk uit zeg!
maareuhms..je gaat toch nog wel de plintjes schilderen he;)
en onder het mom van " ik heb niks te doen en ik zat ook te floorplannen met mijn eigen huisje"
[ [url=
![]()
afbeelding[/url] ]
tafeltje lesvink van ikea &
simpele tv kast.
Oh wow wat een werk heb je ervan gemaakt! Dat eettafeltje onderin, daar zou ik zelf echt nooit op gekomen zijn! Toch maar eens terug naar de ikea dan, dit zou een prima oplossing zijn voor mijn eetkamer/woonkamer dilemma. De bank op die manier kan alleen niet, mijn bank is 1.80 breed en als je daar een tafeltje naast zet, kunnen de keukenkastjes niet meer open (en kan je er zelf ook niet meer voorbij lopen). Ben nu in floorplanner een variant aan het maken met jouw eettafel ideetje erin, eens kijken of dat wat moois kan worden.
Plinten zijn vreselijke kleur ja, maar ik ga ze toch niet verven

. Moet ze ook weer zo op kunnen leveren, en ga nu gewoon ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk meubels in de weg staan zodat je ze niet/slecht kunt zien

.
Nog iemand gemist?