Chemiu, student in Amsterdam en tot nu toe inwonend bij ouders. De titel zegt het al, ik ga verhuizen. Totaal ongepland, had nog jaren bij mn ouders kunnen blijven (ok eerder maanden) maar reageerde regelmatig op zelfstandige eenheden bij studentenwoningweb waar ik ergens onderaan de wachtlijst terecht kwam.
Ik vertrek naar de Zuiderzeeweg te Amsterdam. Op internet is er vrij weinig te vinden over dit complex, dus heb ik de informatie van De Key (de verhuurder) gekopieerd:
quote:
Op de locatie Zeeburgereiland realiseert Woonstichting De Key een tijdelijk studentencomplex bestaande uit 335 zelfstandige woningen. De woningen zijn ca. 28 vierkante meter groot en hebben een eigen keuken, toilet en douche en hebben ook een eigen balkon of terras. De totale huurprijs van een woning is, na aftrek van huurtoeslag, ca 325 per maand. Dit is inclusief de kosten voor onder meer water, verwarming, elektra en internet. Een complexbeheerder zorgt voor een goed beheer van het complex.
Nieuwbouw en zelfstandig. Woning gaat mij gezien het formaat wat te ver, ik noem het eerder een kamer of mijn 'huisje'. Het ligt op een wat lege locatie met een bouwterrein aan de overkant, maar Amsterdam Centraal is in 10 min met de tram bereikt.
Wat zit er allemaal in mijn kamer:
quote:
De woningen hebben vloerverwarming, aansluiting op internet (10 Mbit via Surfnet. Heb nog niet getest of het een beetje lekker werkt), TV zenderpakket via de computer (ook nog niet getest) en standaard verduisterende gordijnen in prachtig geel/oranje/roodachtig (brrr). Je mag gelukkig ook zelf nieuwe ophangen als je de oude maar bewaart.
En wat ontbreekt er:
quote:
Een gasaansluiting, kookplaatjes en een afzuigkap. Dat tweede kan je zelf aanschaffen. Ik heb een mooie tweepits uit de aanbieding.
Aansluiting voor wasmachine of droger. Er is een washok waar je gratis (!) mag wassen.
Vaste telefoonlijn of kabeltelevisie. TV kijken moet via pc en ik ga maar op zoek naar een goedkoop abbonement voor mijn mobiel.
Fietsenhok. Op het (redelijk afgesloten) terrein staan rekken.
Wat mag er niet:
quote:
Boren in de vloer (vloerverwarming), plafond en muren. Al mag je dat licht opvatten, je mag wel boren maar op verstevigde stukken of in overleg.
Vervangen van de cilinders in de deur.
Tot zover de algemene info, wie vragen heeft mag ze stellen. Dan nu het leuke deel: foto's!
Schematische plattegrond met een 2 mogelijke indelingen. De helft van de spullen heb ik nog niet en ga ik komende weken bij elkaar zoeken. Ik hou van witte, nette meubels en dat maakt de zoektocht wel wat lastiger.
![]()
![]()
Welkom bij mijn voordeur. Dit is het eerste wat je ziet als je binnenkomt. Rechts de lange 'gang' naar het balkon (de witte vlek, hier stond familie) en links de keuken. Het blauwe ding is denk ik een rookmelder met afdekkapje.
![]()
De keuken. De kartonnen dozen bevatten de gordijnen en de magnetron/kookplaat staat er ook alvast. Ik hoop hier nog een paar planken op te hangen voor serviesgoed, want in die kastjes gaan nooit al mijn pannen, borden, glazen en andere keukenapparaten passen. Linksboven de stoppenkast, telefoon voor intercom (denk ik) en niet in beeld, maar onderin de internetaansluiting. Onder het aanrecht past mooi een koelkast, daar zit ook nog een extra stopcontact.
![]()
Nu staan we naast de keuken en kijken we richting de voordeur. Hier komt vermoedelijk de zit- of eethoek.
![]()
Kijk naar links, nog een keer de keuken.
![]()
Achteruit de gang door. De deur links is de badkamerdeur die nog verpakt is in het bouwplastic. Als de deur open is, is de hele gang geblokkeerd. Hier kan je dus geen spullen neerzetten op ophangen.
![]()
De badkamer van binnen. Fonteintje met spiegel en plankje, daarnaast de wc en achterin de douche met prachtige douchekop. Het is nu nog wat vies, maar ik ga pas schoonmaken als al het verven enzo klaar is.
![]()
Omdraaien en kijk richting het balkon/slaap- en werkruimte. Met uitzicht op wat nu nog geen parkeerplaats is.
![]()
Achter de rechter muur zit de badkamer. Hier sta je tegen de balkondeur.
![]()
Draai hoofd naar rechts en je ziet het gangetje weer.
![]()
Dat zijn voorlopig de foto's. Binnenkort meer, want er ligt ondertussen een vloer in! Goedkoop vinyl, maar dat is prima want ik moet er over 3 jaar toch weer uit. Geen grote klussen, misschien een likje verf, maar toch net iets teveel foto's om het studentenkamertopic te vervuilen. En dit is officieel geen kamer.
Over een paar weken verhuis ik, heb geen haast en in de tussentijd zal ik hier bijhouden hoe het gaat met het inrichten en kijken wat ik te weten kan komen over de omgeving. Bijvoorbeeld wat ze aan de overkant van plan zijn (niet op de foto, grote bouwplaats waar nog niets staat).
Foto's die nog komen:
De vloer
Achterburen
Het complex zelf
De wasruimte
En vast nog wel meer