abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 26 juni 2010 @ 15:55:22 #1
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_83327555
Chemiu, student in Amsterdam en tot nu toe inwonend bij ouders. De titel zegt het al, ik ga verhuizen. Totaal ongepland, had nog jaren bij mn ouders kunnen blijven (ok eerder maanden) maar reageerde regelmatig op zelfstandige eenheden bij studentenwoningweb waar ik ergens onderaan de wachtlijst terecht kwam.

Ik vertrek naar de Zuiderzeeweg te Amsterdam. Op internet is er vrij weinig te vinden over dit complex, dus heb ik de informatie van De Key (de verhuurder) gekopieerd:
quote:
Op de locatie Zeeburgereiland realiseert Woonstichting De Key een tijdelijk studentencomplex bestaande uit 335 zelfstandige woningen. De woningen zijn ca. 28 vierkante meter groot en hebben een eigen keuken, toilet en douche en hebben ook een eigen balkon of terras. De totale huurprijs van een woning is, na aftrek van huurtoeslag, ca 325 per maand. Dit is inclusief de kosten voor onder meer water, verwarming, elektra en internet. Een complexbeheerder zorgt voor een goed beheer van het complex.
Nieuwbouw en zelfstandig. Woning gaat mij gezien het formaat wat te ver, ik noem het eerder een kamer of mijn 'huisje'. Het ligt op een wat lege locatie met een bouwterrein aan de overkant, maar Amsterdam Centraal is in 10 min met de tram bereikt.

Wat zit er allemaal in mijn kamer:
quote:
De woningen hebben vloerverwarming, aansluiting op internet (10 Mbit via Surfnet. Heb nog niet getest of het een beetje lekker werkt), TV zenderpakket via de computer (ook nog niet getest) en standaard verduisterende gordijnen in prachtig geel/oranje/roodachtig (brrr). Je mag gelukkig ook zelf nieuwe ophangen als je de oude maar bewaart.
En wat ontbreekt er:
quote:
Een gasaansluiting, kookplaatjes en een afzuigkap. Dat tweede kan je zelf aanschaffen. Ik heb een mooie tweepits uit de aanbieding.
Aansluiting voor wasmachine of droger. Er is een washok waar je gratis (!) mag wassen.
Vaste telefoonlijn of kabeltelevisie. TV kijken moet via pc en ik ga maar op zoek naar een goedkoop abbonement voor mijn mobiel.
Fietsenhok. Op het (redelijk afgesloten) terrein staan rekken.
Wat mag er niet:
quote:
Boren in de vloer (vloerverwarming), plafond en muren. Al mag je dat licht opvatten, je mag wel boren maar op verstevigde stukken of in overleg.
Vervangen van de cilinders in de deur.
Tot zover de algemene info, wie vragen heeft mag ze stellen. Dan nu het leuke deel: foto's!

Schematische plattegrond met een 2 mogelijke indelingen. De helft van de spullen heb ik nog niet en ga ik komende weken bij elkaar zoeken. Ik hou van witte, nette meubels en dat maakt de zoektocht wel wat lastiger.

Welkom bij mijn voordeur. Dit is het eerste wat je ziet als je binnenkomt. Rechts de lange 'gang' naar het balkon (de witte vlek, hier stond familie) en links de keuken. Het blauwe ding is denk ik een rookmelder met afdekkapje.

De keuken. De kartonnen dozen bevatten de gordijnen en de magnetron/kookplaat staat er ook alvast. Ik hoop hier nog een paar planken op te hangen voor serviesgoed, want in die kastjes gaan nooit al mijn pannen, borden, glazen en andere keukenapparaten passen. Linksboven de stoppenkast, telefoon voor intercom (denk ik) en niet in beeld, maar onderin de internetaansluiting. Onder het aanrecht past mooi een koelkast, daar zit ook nog een extra stopcontact.

Nu staan we naast de keuken en kijken we richting de voordeur. Hier komt vermoedelijk de zit- of eethoek.

Kijk naar links, nog een keer de keuken.

Achteruit de gang door. De deur links is de badkamerdeur die nog verpakt is in het bouwplastic. Als de deur open is, is de hele gang geblokkeerd. Hier kan je dus geen spullen neerzetten op ophangen.

De badkamer van binnen. Fonteintje met spiegel en plankje, daarnaast de wc en achterin de douche met prachtige douchekop. Het is nu nog wat vies, maar ik ga pas schoonmaken als al het verven enzo klaar is.

Omdraaien en kijk richting het balkon/slaap- en werkruimte. Met uitzicht op wat nu nog geen parkeerplaats is.

Achter de rechter muur zit de badkamer. Hier sta je tegen de balkondeur.

Draai hoofd naar rechts en je ziet het gangetje weer.

Dat zijn voorlopig de foto's. Binnenkort meer, want er ligt ondertussen een vloer in! Goedkoop vinyl, maar dat is prima want ik moet er over 3 jaar toch weer uit. Geen grote klussen, misschien een likje verf, maar toch net iets teveel foto's om het studentenkamertopic te vervuilen. En dit is officieel geen kamer.

Over een paar weken verhuis ik, heb geen haast en in de tussentijd zal ik hier bijhouden hoe het gaat met het inrichten en kijken wat ik te weten kan komen over de omgeving. Bijvoorbeeld wat ze aan de overkant van plan zijn (niet op de foto, grote bouwplaats waar nog niets staat).

Foto's die nog komen:
De vloer
Achterburen
Het complex zelf
De wasruimte
En vast nog wel meer
  zaterdag 26 juni 2010 @ 15:59:43 #2
57434 Marloes
Digital Love
pi_83327652
Leuk! Ben benieuwd naar de inrichting
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_83327714
Leuk, dit ga ik volgen!

Die mokken in de keuken, heb je die zelf opgehangen?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_83327763
Kippenhok man
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 16:14:32 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_83328023
Ik vind de indeling zacht gezegd wat onhandig. De containers hebben vaak douche en dergelijke in een hoek, en niet in het midden. Op deze manier kan je geen eettafel kwijt + bed + bank. Verder natuurlijk tof !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_83328163
Ik heb ook een tijd lang in een 'woning' van 30m2 gewoond maar daar was juist alles in één ruimte, dat was veel onhandiger. Het woongedeelte was dan bijna een vierkant van 18m2, maar in het midden kun je toch niet echt iets neerzetten. Plus dat je dan werkelijk alles in dezelfde ruimte doet, bezoek loopt meteen tegen je bed aan, etc. Hier heb je tenminste nog twee afgescheiden gedeeltes, al zijn ze dan klein.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_83328254
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_83328799
Ga dit ook volgen!! Best fijn om alles voor jezelf te hebben!
pi_83329870
Ben benieuwd hoe het wordt!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_83330590
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:24 schreef Ewelina het volgende:
Ben benieuwd hoe het wordt!
Ik ook succes met verhuizen en inrichten
  FOK!fotograaf zaterdag 26 juni 2010 @ 20:05:46 #11
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_83334770
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:04 schreef Winner_Taco het volgende:
Kippenhok man
Zo kan je het ook noemen . Maar het is groot genoeg voor 1 persoon (die ook nog eens veel weg is). Mijn reden om hier naartoe te gaan was dat het zelfstandig is en gek genoeg, de locatie. Het zit vlakbij het Science Park en daar studeer ik.
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Leuk, dit ga ik volgen!

Die mokken in de keuken, heb je die zelf opgehangen?
Nee die hingen er al toen ik er in kwam en ik neem aan dat ze voor mij zijn .
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:14 schreef Renesite het volgende:
Ik vind de indeling zacht gezegd wat onhandig. De containers hebben vaak douche en dergelijke in een hoek, en niet in het midden. Op deze manier kan je geen eettafel kwijt + bed + bank. Verder natuurlijk tof !
Ja klopt. Je kan voor de keuken niet echt meer iets groots neerzetten, had liever daar wat meer ruimte gehad zodat je achterin gewoon alleen een bed neer kan zetten. Veel mensen hebben nu een slaapbank, dat zou ook kunnen. Ook onhandig is dat raam en deur in het midden zitten, met de ruimte ernaast kan je nu ook vrij weinig.

En dit is geen container, maar het lijkt er wel op. Het is wat breder en korter en ze hebben moeite gedaan om de buitenkant leuk aan te kleden. Voor de rest is het net een container.
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:24 schreef Winner_Taco het volgende:
Zijn het deze trouwens ?

http://www.dekey.nl/fileadmin/com/projecten/zuiderzeeweg1_2.jpg
Ja
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:52:07 #12
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_83336519
Gefeliciteerd!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 21:49:11 #13
331 Merel
Be here now.
pi_83338730
Ik zou een slaapbank doen! Heb ik ook een hele tijd gehad in mijn studentenkamer. Moet je wel een goede nemen, die én lekker zit én lekker slaapt. Dus niet zo'n ding van de Ikea dat alleen bedoeld is voor af en toe een logee, maar een slaapbank die bedoeld is voor dagelijks gebruik. Al zijn goede slaapbanken niet goedkoop.

Mijn bank is van het merk Innovation. Nu ik groter woon en een gewoon bankstel in de woonkamer heb staan, staat de slaapbank uitgeklapt in de slaapkamer en gebruik ik 'm nog steeds elke avond als bed!

Ik zou het echt overwegen hoor. Je hebt anders zo'n enorm kleine zithoek naast de keuken, lijkt me erg onpraktisch. Volgens mij is het veel handiger om gewoon achterin een lekker leefgedeelte te hebben, en dan voorin een keuken met flink wat bergruimte op de plek waar je nu je zithoek in gedachten hebt.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_83344905
Ik ga mee met merel, slaapbank is prima oplossing voor klein behuisde...

Leuk honk! Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_83529811
lastige indeling idd. ga je nog wel een afscheiding (gordijn oid) naar de slaapkamer maken?

ik blijf het ook volgen!
~ Bonito La Risa ~
  FOK!fotograaf vrijdag 2 juli 2010 @ 23:37:38 #16
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_83593833
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:49 schreef Merel het volgende:
Ik zou een slaapbank doen! Heb ik ook een hele tijd gehad in mijn studentenkamer. Moet je wel een goede nemen, die én lekker zit én lekker slaapt. Dus niet zo'n ding van de Ikea dat alleen bedoeld is voor af en toe een logee, maar een slaapbank die bedoeld is voor dagelijks gebruik. Al zijn goede slaapbanken niet goedkoop.

Mijn bank is van het merk Innovation. Nu ik groter woon en een gewoon bankstel in de woonkamer heb staan, staat de slaapbank uitgeklapt in de slaapkamer en gebruik ik 'm nog steeds elke avond als bed!

Ik zou het echt overwegen hoor. Je hebt anders zo'n enorm kleine zithoek naast de keuken, lijkt me erg onpraktisch. Volgens mij is het veel handiger om gewoon achterin een lekker leefgedeelte te hebben, en dan voorin een keuken met flink wat bergruimte op de plek waar je nu je zithoek in gedachten hebt.
Ik overweeg de bedbank ook nog steeds wel, maar vind het zo jammer dat ik dan waarschijnlijk mijn net nieuwe (dure want vaak last van mijn rug) matras niet meer kan gebruiken. Dat is zo'n ding waar je echt niet op wil zitten, traagschuim oid? Zakt veel teveel in. Dus ik zoek nog naar een oplossing hiervoor.
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:12 schreef Mixende_match het volgende:
lastige indeling idd. ga je nog wel een afscheiding (gordijn oid) naar de slaapkamer maken?

ik blijf het ook volgen!
Dat wilde ik eerst wel gaan doen ja. Maar als de badkamerdeur open staat, merk ik al dat er minder licht doorkomt. Dus ik denk dat het dan wat te donker zou worden. Sowieso zijn de beiden delen behoorlijk gescheiden omdat het gangetje zo smal is. Dus voorlopig doe ik het zonder afscheiding en misschien hang ik alsnog iets op als ik er toch behoefte aan krijg .
  FOK!fotograaf vrijdag 2 juli 2010 @ 23:48:53 #17
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_83594269
Grote foto update! Vandaag weer even langs geweest, zie hier de foto's van de vloer, mijn badkamer en het complex in het algemeen.

De vloer ligt, staat wel mooi bij de keuken.

De restjes liggen er ook nog steeds . Toch maar eens naar de vuilnisbakken brengen binnenkort.

Misschien wat onduidelijk, maar aan de achterkant ligt het dus ook. En het raam kan wel een doekje gebruiken (net als de rest van de ruimte overigens).

En close-up voor redelijke kleurweergave.

Ik heb een douchegordijn

Nu hoef je de douchekop iig niet meer te zien. Volgens vriendinnetje is het een soort verstuiver, dus ik ga maar vast op zoek naar een nieuwe .

Tja uhm wat is dit? Behalve slecht weggewerkt. Een boiler? Het zit boven mn wc, en aan de andere kant van de muur is de keuken.

De toekomstige toiletpapierhouder. En weer de vraag, wat is het eigenlijk? Het lijken me geen waterleidingen?

De achterburen!

Uitzicht op de galerij (enige manier om bij de voordeur te komen) en de tramrustplaats.

Knaloranje brievenbussen. Vlak naast de ingang van het gebouw, wel zo handig.

Complex gezien vanaf de ingang (die gele/rode gordijnen krijg je er dus bij)

Complex gezien vanaf de P&R.

Zo en dat was hem weer even voor nu! Volgende week verven (waarschijnlijk) en meubels verzamelen. En als iemand nog een koelkast met relatief groot vriesvak overheeft die zoek ik nog. Tafelmodel of iig lager dan 89cm, anders past hij niet onder het aanrecht.
pi_83595046
Ik ben heel benieuwd naar hoe je dit gaat inrichten. Wat al gezegd wordt, tis ietwat onhandig ingedeeld.

Over je keukentje, is het het handiger om keukenkastjes te plaatsen in plaats van een paar plankjes? Ikea verkoopt dit soort kastjes, m'n huisgenoot heeft er één in z'n kamer hangen. Want reken niet alleen op pannen, servies enzo, maar ook op voorraad die je ergens kwijt wilt.
I reject reality and substitute my own
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 10:57:07 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83601058
Het apparaat lijkt mij inderdaad een boiler + bijbehorend leidingwerk.

Heb je op het toilet bij je wasbak soms koud en warm water ? Dat verklaard waarom daar twee leidingen naar toe lopen.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:23:23 #20
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_83603351
Je zou je badkamerdeur natuurlijk ook kunnen vervangen door een schuifdeur of een vouwdeur. Zo creëer je wel veel meer ruimte. En zou je misschien een extra kast kwijt kunnen. Volgens mij ga je echt kastruimte missen.

(De deur zet je dan gewoon ergens bij familie in een stalling/schuur totdat je er weer uitgaat en dan plaats je hem weer terug.)
Big mouth strikes again
pi_83625497
Mijn eerste idee zou zijn: als je niet het oppervlak hebt, zul je de hoogte in moeten.
Bijv. een hoogslaper met een kast of eettafel of bankje eronder?
Verder vraag ik me af waar je je afwas af laat druipen, als je links een kookplaatje hebt, en rechts een magnetron?
Misschien een optie om de koelkast niet onder je aanrecht te plaatsen, daar zet je dan 2 grote kratten met deksel voor je voorraad. En dan je koelkast iets naar voren met je magnetron erop, zodat je wat meer aanrecht over houdt?
pi_83674401
Wel een heel leuk stekje, gefeliciteerd alvast!

Ik zou inderdaad ook kiezen voor een goede slaapbank die je als bed kunt gebruiken. In de keuken dan een eettafel die kan dubbelen als bureau/werktafel , en 'achter' een zithoek maken die 's avonds transormeerd tot slaapkamer.

De suggestie van een vouwdeur in de douche lijkt me misschien ook nog wel een goede, en in de keuken zul je inderdaad meer bergruimte nodig hebben. Of dat nu keukenkastjes zijn of een ander soort kast. De magnetron zou ik sowoeso ophangen trouwens!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  maandag 5 juli 2010 @ 13:02:50 #23
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_83677827
Leuk, ik kom hier dagelijks langs onderweg naar mn werk.
Ik vond die huisnummers wel grappig gedaan, zo super groot aan de buitenkant.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:40:14 #24
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_83722794
nou ziet er van de buitenkant ook leuk uit zeg!

maareuhms..je gaat toch nog wel de plintjes schilderen he;)

en onder het mom van " ik heb niks te doen en ik zat ook te floorplannen met mijn eigen huisje"

tafeltje lesvink van ikea &
simpele tv kast.

[ Bericht 28% gewijzigd door Mixende_match op 06-07-2010 16:42:55 ]
~ Bonito La Risa ~
  FOK!fotograaf donderdag 8 juli 2010 @ 23:45:30 #25
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_83830017
Vanavond grote meubels wezen verhuizen. Van huis mijn grote bureau, boekenkast en inhoud boekenkast meegenomen (meteen 3 verhuisdozen gesloopt). En via marktplaats nog erbij gehaald: een garderobekast (voor kleding en handdoeken, Ikea Aneboda)

Een enkeldeurs garderobekast (Ikea Aneboda) die als voorraadkast/servieskast dienst gaat doen. Hij is lekker smal en dan ben ik meteen van het keukenkastjesprobleem af.

En dan nog een bank (Ikea Klippan) die precies tussen de deur en de muur past. Kan wel nog een nieuwe (schone) hoes gebruiken, maar was supergoedkoop en zit prima.

Allemaal ikeaspullen .

Nu behoorlijk moe van oude kamer inpakken, kasten tillen, hele avond door Amsterdam rijden en nog meer tillen. De kamer begint nu wel echt op een huisje te lijken, met meubels erin. Na mijn vakantie (vertrek zondag) een paar dagen spullen verhuizen en muren verven, en dan ben ik klaar om erin te gaan!

[ Bericht 10% gewijzigd door Chemiu op 09-07-2010 00:02:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')