Nou.. In vetweefsel en vooral dat op plekken waar het niet hoort (buikvet, visceraal vet) is er sprake van een laaggradige ontsteking. Dat belast je afweersysteem. Heeft te maken met het hele insuline(resistentie)-gebeuren.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:12 schreef conleche het volgende:
Oh en ik krijg de rekening gepresenteerd voor te weinig slaap en constant gevecht tegen de hooikoorts waardoor mijn weerstand is gedaald tot onder vriespunt: een koortslip. Had ik verdorie al heul lang niet gehad. Ik voel me ook nog steeds moe en futloos. Blegh. Niks voor mij.
Vorig jaar was ik dun en ik had geen hooikoorts. Of zie ik nu verbanden die er niet zijn?
Klopt helemaal, alleen is dit wel iets dat zich in 'gezonde' mensen met een 'normale hoeveelheid' vetweefsel niet afspeelt. Dit speelt pas een rol bij obesitas (en misschien ook wel al bij overgewicht, dat weet ik zo uit mijn hoofd niet zeker) en heeft inderdaad veel te maken met de ontwikkeling van insulineresistentie.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Nou.. In vetweefsel en vooral dat op plekken waar het niet hoort (buikvet, visceraal vet) is er sprake van een laaggradige ontsteking. Dat belast je afweersysteem. Heeft te maken met het hele insuline(resistentie)-gebeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op zondag 27 juni 2010 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
jurkje van vorig jaar past net niet meer, ik ga stoppen met eten de komende vier weken
Gewoon lekker sporten johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat maakt dat jurkje uit het gaat om DE jurk en die past toch goed?
Mijn buik is echt opgeblazen de laatste tijd
En voor de tweede deze week met hele erge maagpijn opgestaan....
Het gevaar van Diabetes II is m.i. dat het pas aan te tonen is als het kwaad al is geschied. De aanloop om type II te ontwikkelen duurt 20 jaar, maar er wordt pas ingegrepen als het te laat is. Mijn moeder had toen ze 30 was een taille van 62 cm, de hare had een taille van 74 cm en dat vond ze toen dik. De gemiddelde tailleomtrek stijgt schrikbarend.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:58 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Klopt helemaal, alleen is dit wel iets dat zich in 'gezonde' mensen met een 'normale hoeveelheid' vetweefsel niet afspeelt. Dit speelt pas een rol bij obesitas (en misschien ook wel al bij overgewicht, dat weet ik zo uit mijn hoofd niet zeker) en heeft inderdaad veel te maken met de ontwikkeling van insulineresistentie.
Normaal was het niet helemaal, meer een buikgriep die 3 weken duurde....quote:Op zondag 27 juni 2010 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
jurkje was ook gekocht toen ik iets van 67kg woog ofzo, en nee dat weeg ik ook niet meer, maar 't is wel maat 42wederom een kwestie van een te brede borstkas, want om mn buik en benen zit 't jurkje weer te wijd.. ik hoop maar dat 't door krachttraining komt, dat hij niet meer past
![]()
en de jurk zit uiteraard nog gewoon fab, en da's belangrijkstemaar zou graag mn motorbroek met wat meer speling aan kunnen
![]()
@Sarabi: waar je je het lekkerst bij voelt is 't belangrijkst. Zelf zou ik wel graag terug willen naar 67, maar dan niet op de manier waarop ik dat vorige keer heb behaald. Op dit moment zit er dus nog een klein negatief iets aan dat gewicht, maar ik hoop 't komend (studie)jaar wel op een normale manier te bereikenen als jij 't ook normaal bereikt hebt; ik vond 't zeker goed staan
Jeetje, klasse!! goed gedaanquote:Op zondag 27 juni 2010 11:15 schreef sigme het volgende:
12,7km 11,5km/u
Dat was erg hard voor mij. En het was ook al warm, zeker in de zon.
lijkt mij een goede instelling!quote:Op zondag 27 juni 2010 12:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Normaal was het niet helemaal, meer een buikgriep die 3 weken duurde....
En ik ga vanaf volgend studiejaar er ook weer tegenaan en dan zien we wel
Het sporten vind ik het belangrijkste en afvallen hoeft dan niet echt meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Nou ja, een afname in insuline gevoeligheid en insuline resistentie zijn beide wel vast te stellen (wordt ook wel pre-diabetes genoemd) al wordt het klinisch niet echt gebruikt geloof ik. In onderzoek wel heel veel.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Het gevaar van Diabetes II is m.i. dat het pas aan te tonen is als het kwaad al is geschied. De aanloop om type II te ontwikkelen duurt 20 jaar, maar er wordt pas ingegrepen als het te laat is. Mijn moeder had toen ze 30 was een taille van 62 cm, de hare had een taille van 74 cm en dat vond ze toen dik. De gemiddelde tailleomtrek stijgt schrikbarend.
Ik denk dat het hele verhaal zich bij veel mensen al afspeelt, maar niet buitenproportioneel. Op de lange termijn zal het aantal mensen met diabetes II sterk oplopen, daarbij komt dat de leeftijd waarop het zich ontwikkelt rap daalt.
Nou je had anders wel een supergoeie score bij het hardlopen! En je bent nog niet eens zo lang bezig. Heb je eigenlijk wel consequent getraind?quote:Op zondag 27 juni 2010 12:37 schreef _Calimero_ het volgende:
Net een uur spinningles gegeven, sjonge wat was het zwaar en heet![]()
Maar wel even lekker gesport![]()
Denk dat ik dinsdag of anders donderdag weer ga hardlopenik wi sigme kunnen bijhouden (maar dat duurt nog een half jaar denk ik)
Nee! Dan moet ik zeker jouw fietsen gaan evenaren!quote:Op zondag 27 juni 2010 12:37 schreef _Calimero_ het volgende:
Net een uur spinningles gegeven, sjonge wat was het zwaar en heet![]()
Maar wel even lekker gesport![]()
Denk dat ik dinsdag of anders donderdag weer ga hardlopenik wi sigme kunnen bijhouden (maar dat duurt nog een half jaar denk ik)
Ja, heel consequent: 4x hardgelopen in 3 wekenquote:Op zondag 27 juni 2010 12:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou je had anders wel een supergoeie score bij het hardlopen! En je bent nog niet eens zo lang bezig. Heb je eigenlijk wel consequent getraind?
Ja! Dan gaan we samen een duathlon doenquote:Op zondag 27 juni 2010 12:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee! Dan moet ik zeker jouw fietsen gaan evenaren!
quote:Op zondag 27 juni 2010 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Foto van vorig jaar rond deze tijd. Ik ben nu een kilo of 8 lichter..
Zo! Wat een resultaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Het brengt misschien geen geluk, maar je ziet er tegenwoordig echt hartstikke patent uit
.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 27 juni 2010 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Foto van vorig jaar rond deze tijd. Ik ben nu een kilo of 8 lichter..
Jeetje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en hier was je al alles behalve dik! Je bent van een lekkerwijf naar een SUPERlekkerwijf gegaan
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
Ook daar ben je een mooie meid, maar jij hebt als een van de weinigen ook met een tikje overgewicht een prachtig figuur.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:21 schreef Sarabi het volgende:
Ik kwam gisteren ook een foto tegen uit mijn 'magere' periode
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo zie ik er dus ook niet meer uit.....
Maar weet ook niet of ik er weer zo uit wil zien, misschien toch net iets te voor mij
Nou dat bedoel ik dus: amper getraind en toch zo'n goeie score. Dat doe ik je écht niet na, hoor! (zelfs niet na consequent trainenquote:Op zondag 27 juni 2010 12:57 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ja, heel consequent: 4x hardgelopen in 3 weken![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |