abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:55:42 #1
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_83322306

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco

Vorige topic.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:40:39 #2
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83323772
Iemand een goede veelscorende spits voor VVV Venlo? (budget 100k/200k)
I want to bla bla bla
pi_83323925
Heb al een hele tijd niet meer gespeeld, zin is een beetje weg
  zaterdag 26 juni 2010 @ 13:56:36 #4
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83324223
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:40 schreef Jmsls het volgende:
Iemand een goede veelscorende spits voor VVV Venlo? (budget 100k/200k)
Ik zou iemand huren. VVV heeft genoeg aanzien om ook echt goede spitsen die bij hun eigen club (ook in het buitenland, bv. Engeland) niet in de basis staan te huren. Soms moet je daar iets voor betalen maar dat is meestal niet zo veel. Probeer Cristaldo eens te huren, kun je misschien zelfs een optie tot koop bedingen, voor als je volgend seizoen een transferbudget hebt.

Zo niet, kijk dan even in Roemenië, bijvoorbeeld naar Florin Bratu. Die legt er bij mij in het 3e seizoen nog altijd veel in.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_83324310
Ik zal mijn 'wonderkid' zo ff posten, op zijn 17e al basisklant bij Ajax.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 14:08:16 #6
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83324594
Welke spelers van het huidige WK hebben jullie trouwens in jullie teams? Met FC Den Bosch in de Eredivisie heb ik:

Juraj Kucka (Slowakije; middenvelder)
Vincent Enyeama (Nigeria; doelman)
Vladimir Stojkovic (Servië; doelman, maar bij mij reserve)
Mauricio Isla (Chili; verdediger)

Had ze allemaal al gekocht vóór het WK begon. Leuk om ze in het echt te zien spelen/falen
pi_83329442
enyeama en van bronckhorst in iedergeval
heb ook jorgensen, maar ik weet niet of die ook in de deense selectie zat.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:09:55 #8
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83331383
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:08 schreef Bow het volgende:
enyeama en van bronckhorst in iedergeval
heb ook jorgensen, maar ik weet niet of die ook in de deense selectie zat.
De oude wel, de jonge (wilde ik ook kopen, maar te duur) niet.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:20:50 #9
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83335332
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:56 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik zou iemand huren. VVV heeft genoeg aanzien om ook echt goede spitsen die bij hun eigen club (ook in het buitenland, bv. Engeland) niet in de basis staan te huren. Soms moet je daar iets voor betalen maar dat is meestal niet zo veel. Probeer Cristaldo eens te huren, kun je misschien zelfs een optie tot koop bedingen, voor als je volgend seizoen een transferbudget hebt.

Zo niet, kijk dan even in Roemenië, bijvoorbeeld naar Florin Bratu. Die legt er bij mij in het 3e seizoen nog altijd veel in.
Ik heb Emad Motaeb gehaald van Al-Ahly wat een held, 20 wedstrijden 23 goals.
I want to bla bla bla
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:27:28 #10
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_83335576
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 14:08 schreef Pinterman het volgende:
Welke spelers van het huidige WK hebben jullie trouwens in jullie teams? Met FC Den Bosch in de Eredivisie heb ik:

Juraj Kucka (Slowakije; middenvelder)
Vincent Enyeama (Nigeria; doelman)
Vladimir Stojkovic (Servië; doelman, maar bij mij reserve)
Mauricio Isla (Chili; verdediger)

Had ze allemaal al gekocht vóór het WK begon. Leuk om ze in het echt te zien spelen/falen
Ik heb Tshabalala van Zuid-Afrika gehaald. (VVV Venlo)
I want to bla bla bla
  zaterdag 26 juni 2010 @ 22:31:23 #11
295640 aleco99
Niet uit 99
pi_83340453
Kzit nu in seizoen 4, ben via Roda JC (6e ) bij west bromwich albion beland. Kwam halverwege het seizoen binnen, 13e, maar heb toch nog de 1e plek weten te veroveren. 3e seizoen in de PL op een knappe 8e plek geeindigd en ben nu 3 wedstrijden in het nieuwe seizoen.

Aangetrokken spelers:
-Ballack (transfervrij van Bayern Munchen)
-Krancjar (7 miljoen van Tottenham, echt een baasje)
-TUncay Sunli (3 miljoen van Stoke City)
-Thiago Carleto (reserves Valencia, gehaald voor 400K, net verkocht aan Benfica voor 6 miljoen )
-Borowski (gratis van Werder)

Ik ben nu op zoek naar een versterking voor mijn aanval. Ik heb 2 goede spitsen (Cox en Miller) die er allebei per seizoen toch wel 15 a 20 inleggen pp, maar ze laten het nog wel eens afweten tijdens topwedstrijden. Ook een goede verdediger zou handig zijn.

Ik heb geprobeerd Neymar te kopen, maar daar willen ze 30 miljoen voor hebben Is die Cristaldo echt zo goed als ze zeggen? Hij is bij mij nog geen eens een miljoen waard....

Graag tips
pi_83342458
Zit met Cadiz nu in de Liga Adelante. Gaat standaard, wordt vechten voor lijfsbehoud!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_83343011
Neymar kostte me 15 miljoen, Villalva kun je soms voor een 3,5-5 miljoen oppikken.
Who dat!
pi_83348252
Met Groningen flink wat spelers verkocht, 23,5 inkomsten opgeleverd. Onder andere Lovre, Stenman en Sankoh zijn voor leuke bedragen vertrokken. Daarvoor gehaald:
- Khune, keeper Zuid-Afrika voor 1,2 miljoen als 2e keeper
- Ezequias, linksback van Brasov die maar 450K kostte
- Escudero, linksback van Internacional voor 1,6 miljoen
- Otamendi, centrale verdediger voor 3,3 miljoen
- Sanchez, Libero/CV voor 500K
- Sorondo op huurbasis als wisselspeler, 120K centrale verdediger
- Anthony Annan voor 3,5 miljoen als nieuwe verdedigende middenvelder
- Barillà van Reggina als nieuwe linksmid voor 1 miljoen
- Badelj ala AMC. voor 1,2 miljoen
- Cejas als rechtsmid voor 500K
- Javier Hernandez voor 130K, stond op de TL en moest ik hebben!

Heerlijk ingekocht
  zondag 27 juni 2010 @ 10:29:18 #15
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_83350426
Ik heb problemen met het winnen van wedstrijden tegen clubs die een stuk slechter zijn dan ik.

Europees voetbal gaat van een lijen dakje. Olympiakos uit met 3-0 opzij gezet, vervolgens ook Dynamo B. met 4-1. Wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, en PSV win ik meestal ook met verbazingwekkend weinig moeite.

Maar dan: Ijsselmeervogels in de beker. Met moeite 1-0 gewonnen. Vervolgens tegen een nieuwe promovendus in de eredivisie, FC Omniworld, thuis met 2-0 verloren. Roda JC: thuis met 1-0 verloren. Het team speelt ook echt dramatisch tegen dit soort clubs.

Dus, weet iemand hoe ik deze wedstrijden onder controle krijg? Dit is al 3 seizoenen lang een probleem.
pi_83354779
Ook al een tijdje niet meer gespeeld
Komt vanzelf wel weer
U MAD?
  zondag 27 juni 2010 @ 13:20:43 #17
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83355136
Iemand al eens een 4-5-1 aan de praat gekregen. Heb er wat moeite mee. Tips?

Opstelling is nu als volgt:

Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_83355446
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:20 schreef Happel het volgende:
Iemand al eens een 4-5-1 aan de praat gekregen. Heb er wat moeite mee. Tips?

Opstelling is nu als volgt:

[ afbeelding ]
Ik zou het iets aanvallender maken qua opstelling, maar verdedigend qua mentaliteit, een soort tussenvorm voor de 4-3-3 en 4-5-1. Bij dit soort tactieken merk ik altijd problemen bij het middenveld, omdat spelers niet kunnen jagen zonder gaten te laten vallen of dat er weinig mandekking is. Daarom speel ik liever met drie middenvelders die verdedigend staan ingesteld.

Ik speel het liefst wat lager tempo en wat meer de bal rondtikken. Mentaliteit op controle. Hoe je de aanval in elkaar zet ligt een beetje aan je elftal en de kwaliteiten erin. Speel je door het midden? Dat is over het algemeen bijzonder moeilijk voor elkaar te krijgen.

Linkje naar mijn opstelling in plaats van plaatje, omdat de afbeelding flink groot is: http://img256.imageshack.us/img256/8106/tottenhamj.jpg

[ Bericht 3% gewijzigd door Woeste_Woerd op 27-06-2010 14:03:25 ]
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_83356133
Ik zit er aan te denken om bij psv aan de slag te gaan, maar bij psv is er maar weing budget. Blijft dit altijd zo laag, of krijg je later meer?
pi_83357658
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:54 schreef KoenMonster het volgende:
Ik zit er aan te denken om bij psv aan de slag te gaan, maar bij psv is er maar weing budget. Blijft dit altijd zo laag, of krijg je later meer?
Als je Europees voetbal haalt/Kampioen wordt krijg je natuurlijk meer. Bovendien is 3.000.000 budget nog niet eens zo heel weinig. Als je nog wat wissels erbij verkoopt, kun je heerlijk inkopen.
  zondag 27 juni 2010 @ 14:42:07 #21
295640 aleco99
Niet uit 99
pi_83357951
Bij WBA krijg ik nu 5 miljoen en dat is voor eindigen in het linkerrijtje. Maar wat Golaso zegt. verkoop spelers die je niet nodig hebt, dat zorgt voor het echte transferbudget
  zondag 27 juni 2010 @ 14:58:33 #22
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_83358520
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:31 schreef Woeste_Woerd het volgende:

[..]

Ik zou het iets aanvallender maken qua opstelling, maar verdedigend qua mentaliteit, een soort tussenvorm voor de 4-3-3 en 4-5-1. Bij dit soort tactieken merk ik altijd problemen bij het middenveld, omdat spelers niet kunnen jagen zonder gaten te laten vallen of dat er weinig mandekking is. Daarom speel ik liever met drie middenvelders die verdedigend staan ingesteld.

Wat je zegt over het middenveld klopt inderdaad. Zijn ook altijd uitgeput na 3/4 van de wedstrijd. Zal het eens aanpassen naar jouw opstelling. Misschien dat het uitmaakt.

Is je spits een target man?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_83358841
Ik heb nu bij Ajax 100 miljoen transferbudget, opgebouwd in 6 jaar....
pi_83358961
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:58 schreef Happel het volgende:

[..]

Wat je zegt over het middenveld klopt inderdaad. Zijn ook altijd uitgeput na 3/4 van de wedstrijd. Zal het eens aanpassen naar jouw opstelling. Misschien dat het uitmaakt.

Is je spits een target man?
Bij deze opstelling niet, omdat mijn middenvelders nu niet verdedigend staan ingesteld (2 spelen mee in de aanval (wel minder aggressief dan de flanken en aanvaller), eentje blijft altijd achter) en beide zeer baltechnisch en mentaal sterk zijn, dus ik speel in dit geval de bal liever kort en laat de spelers meer de aanval zelf bepalen (kort, maar of het over links, rechts of centraal komt is hun keuze). Dit is wel conditioneel uitputtend, dus je moet er wel de spelers voor hebben.

Je ziet dat ik ook Hoarau heb. Boomlange vent, ijzersterke kopper en redelijk met de bal. Toen hij mijn eerste speler was (2 seizoenen geleden) was hij inderdaad een targetman. Als je met een targetman wil spelen, let dan wel alsjeblieft op de flankspelers, die bepalen eigenlijk voor mijn gevoel het grootste gedeelte of een targetman gaat werken of niet (aangezien alles op neerkomt dat die speler de bal krijgt zoals hij het wil).

Edit: Ik zie dat je met wss Feyenoord speelt. Probeer dan iig rustig te spelen, Nederlandse teams zijn toch Europees middenmaat en moeten niet te moeilijk willen spelen. Als ik daar altijd het tempo omhoog wil gooien gaat het mis. Als je passing hoog is (laten we het op 80% geslaagd houden), dan zou je wat tempo erin kunnen gooien.

Bij mijn tactiek zoals ik die getoond heb kan het trouwens werken (als het moeilijk loopt) om tijdens de wedstrijd nog opdracht (aan de zijkant) te geven extra via de flanken te spelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Woeste_Woerd op 27-06-2010 15:20:22 ]
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_83359221
quote:
Op zondag 27 juni 2010 10:29 schreef Pinterman het volgende:
Ik heb problemen met het winnen van wedstrijden tegen clubs die een stuk slechter zijn dan ik.

Europees voetbal gaat van een lijen dakje. Olympiakos uit met 3-0 opzij gezet, vervolgens ook Dynamo B. met 4-1. Wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, en PSV win ik meestal ook met verbazingwekkend weinig moeite.

Maar dan: Ijsselmeervogels in de beker. Met moeite 1-0 gewonnen. Vervolgens tegen een nieuwe promovendus in de eredivisie, FC Omniworld, thuis met 2-0 verloren. Roda JC: thuis met 1-0 verloren. Het team speelt ook echt dramatisch tegen dit soort clubs.

Dus, weet iemand hoe ik deze wedstrijden onder controle krijg? Dit is al 3 seizoenen lang een probleem.
Dat heb ik ook met Tottenham Hotspur. Volgens mij is er weinig aan te doen, omdat het voor mijn gevoel vooral mentaal een probleem is (overschatting). Wel wil het soms helpen om een aantal nieuwe spelers erin te gooien, die zijn vaak een tikje meer gemotiveerd (halen hogere cijfers dan mijn basis in dat soort wedstrijden) denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')